Gå till innehåll

De Betou gnäller i pressen


Krick1

Recommended Posts

Magdalena "gnällkärringen" de Betou har återigen gråtit ut i pressen över vilken orättvis värld vi lever i. Det faktum att hon inte fått något sponsorkontrakt med någon site beror givetvis ENBART på att hon är kvinna. Självklart ska två rötvinster i en turnering bestående av omotiverade proffs, nervös nätkvalare och okunniga kändisar rendera i ett fett sponsorkontrakt med någon av de ledande aktörerna inom pokermarknaden.

 

Har hon aldrig slagits av tanken att hennes eventuell pr/attraktionsvärde (vad det gäller att locka kunder, ansikte utåt etc.) är lika lågt som vilken randomlirare som helst. Att hon dessutom har passerat 40-strecket verkar hon heller inte reflektera över; självklart hade Pokerstars erbjudit en man i samma position och med samma "meriter" ett kontrakt i bästa foppa-klass.

 

VAD HÄNDE MED REALISMEN, MAGDALENA?!

 

Kanske borde ha överseende med detta; hon jobbar ju ändå inom kultursektorn, en bransch (om man nu kan kalla det så) som ständigt skriker efter pengar utan att uträtta ett jota.

 

 

 

Förresten; Tacka fan vet jag DN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mkt underhållande artikel:-D

Borde väl ändå va troligt att journalisten vinklat artikeln riktigt kraftigt, sån noll koll känns ju inte riktigt rimligt att man kan ha?

 

förövrigt var det nästan lika underhållande att se OPs kommentar om DN på slutet.

Hur lyckades de få så många människor att tro på att de är en seriös tidning som borgar för kvalite och objektivitet utan behov att "sälja sig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hört talas om henne varken som pokerspelare eller kulturtyp.

 

Dock så gnäller hon väl inte så värst mycket. Går ju att vinkla vilken fotboll/hockey intervju som helst mycket värre (och det görs också).

 

Skulle vara genuint intresserad av länkar/artiklar om hur sponsringskontrakt i pokervärlden kan vara utformade. Eller finns det redan en tråd om det?

 

Säg att du är sponsrad av en stor sajt och får inköp etc och sen vinner WSOP eller nått annat stort med många miljoner. Får du behålla alla pengarna själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha snälla, det här är ju för mycket. Det i princip enda skälet till att kvinnor BLIR sponsrade är ju just att de ÄR kvinnor, det om NÅGOT är ju diskriminering.

 

Handlar inte om diskriminering utan om vad foretaget far for publicitet genom att sponsra en kvinna istallet for en man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha snälla, det här är ju för mycket. Det i princip enda skälet till att kvinnor BLIR sponsrade är ju just att de ÄR kvinnor, det om NÅGOT är ju diskriminering.

 

+1

 

Skulle vara genuint intresserad av länkar/artiklar om hur sponsringskontrakt i pokervärlden kan vara utformade. Eller finns det redan en tråd om det?
I de flesta fall är "drömsponsringarna" i själva verket att spelaren får rejka ihop sina inköp själv (till mellan 50-200% rakeback). Om Magdalena ens spelar 10€ SnG så lär det ta ett tag...

 

Undantag finns såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl vara lättare att få sponsorkontrakt om man är en bra kvinnlig pokerspelare jämfört om man är en bra manlig spelare? Manliga sponsrade spelare finns väl redan i överflöd?
Typiskt är det ju det.

 

Däremot kan det kanske vara svårare att få spons om man är en ful kvinna än randomman. Exempelvis Sabyl Cohen, som är en bra spelare och prakttjockis, placerade bra i senaste WSOP men var inte ens i närheten av att få vare sig mediauppmärksamhet eller kontrakt.

 

Edit: Om kvinnor någonsin blir en särskilt betydande del av pokermarknaden kommer jag äta upp en hatt. Marknadsföring som inriktar sig på kvinnor, snarare än män som gillar att titta på kvinnor, är inte så där genombegåvat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade henne faktiskt på ett av mina 7.5/15-bord i höstas på SvS, en dag då hon gästspelade där. Hon hade de imponerande statsen 32/7, -35 BB/100. Visserligen bara över lite drygt 100 händer, men ändå. Löspassivare fisk får man leta efter. Utnämnd till Sveriges bästa kvinnliga pokerspelare, det måste ju vara ett hån mot alla duktiga pokertjejer i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar aftonbladet "Hon är en av Sveriges absolut bästa pokerspelare". När fan blev hon svergieelit? Asså med båda könen räknat. Ab får fan ta å rycka upp sig lite. Och varför skall hon få ett sponsorkontrakt? Ne, hade hon åstadkommit något så kanske hon skulle ha chans till något kontrakt. Men det är fan ett stort kanske. Och, nej jag ränknar inte den där pokermiljon grejen som merit. Blir bara irriterad på både Ab och kärringen. Ge någon som förtjänar kontrakt ett istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magdalena "gnällkärringen" de Betou har återigen gråtit ut i pressen över vilken orättvis värld vi lever i. Det faktum att hon inte fått något sponsorkontrakt med någon site beror givetvis ENBART på att hon är kvinna. Självklart ska två rötvinster i en turnering bestående av omotiverade proffs, nervös nätkvalare och okunniga kändisar rendera i ett fett sponsorkontrakt med någon av de ledande aktörerna inom pokermarknaden.

 

Har hon aldrig slagits av tanken att hennes eventuell pr/attraktionsvärde (vad det gäller att locka kunder, ansikte utåt etc.) är lika lågt som vilken randomlirare som helst. Att hon dessutom har passerat 40-strecket verkar hon heller inte reflektera över; självklart hade Pokerstars erbjudit en man i samma position och med samma "meriter" ett kontrakt i bästa foppa-klass.

 

VAD HÄNDE MED REALISMEN, MAGDALENA?!

 

Kanske borde ha överseende med detta; hon jobbar ju ändå inom kultursektorn, en bransch (om man nu kan kalla det så) som ständigt skriker efter pengar utan att uträtta ett jota.

 

 

 

Förresten; Tacka fan vet jag DN!

 

Hmmm...

Ska detta tolkas som att du tror att det som står i Aftonbladet är sant?!

Att du tror den intervjuade personens åsikter lyfts fram i sann dager?

Att inte lösryckta fragment av meningar klipps sönder till oigenkänlighet?

 

Har ingen direkt åsikt om Fröken De beTou , men står det i Aftonbladet är sanningen vanligtvis precis tvärtom.

 

Bästa pokerkvinna 2008? Kanske drog hon in mest stålar på liveturneringar, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte alls insatt här men vad hon vunnit eller gjort inom poker förutom pokermiljonen som ingen bryr sig om och som håller sämre klass än mina homegames där hälften knappt vet vad blinds är efter 10 bira.

 

Nåt mer måste hon väl vunnit eller kommit bra i för att vara sverigest tydligen bästa kvinnliga pokerspelare. Ett hån mot alexandra pascalido eller hur det nu stavas :-D hon vet ju iaf nästan om när hon har vunnit en hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en underhållande artikel. Ropen skalla! Sponsor åt alla!

 

Vet inte hur bra det här stämmer in på In De Betou, men här kommer ett påstående från mig om en annan känd pokertjej, Dilba.

 

Dilba är bättre än 90% av hela pf. 90% av hela pf tror att de är bättre än Dilba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt underhållande artikel:-D

Borde väl ändå va troligt att journalisten vinklat artikeln riktigt kraftigt, sån noll koll känns ju inte riktigt rimligt att man kan ha?

 

förövrigt var det nästan lika underhållande att se OPs kommentar om DN på slutet.

Hur lyckades de få så många människor att tro på att de är en seriös tidning som borgar för kvalite och objektivitet utan behov att "sälja sig".

 

Jämfört med aftonbladet och de andra kvällsblaskorna är ju DN typ den ultimata tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...