Gå till innehåll

Hans Eskilsson rasar igen..


killerwolf

Recommended Posts

Eskilsson var en medelmåtta som fotbollsspelare och är en medelmåttlig pokerspelare. Hans uttalande angående BR-management är märkligt och småfånigt; dock är det framför allt det han sa om Durrrr som bevisar ungefär vilken begåvningsnivå herr eskilsson ligger på. Tog han första bästa namnet från highstakesdbs torsklista i januari? Så sanslöst fånig, korkat, okunnigt och i största allmänhet idiotiskt att uttala sig angående detta. Eskilsson har lika bra koll på Tom Dwans ekonomi som Robert Mugabe har på Zimbabwes ekonomi...

 

Sanslöst korkat uttalande av Hasse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han och brolin kan båda två ge uppp de var usla sportsmän och pga deras sk kändisska fått sponsorer men har nån av dem presterat bra inom okern så de förtjänar spons?

de kan båda två lägga ner

 

Och vad var det den blekfetta brolin sa att han vllle nå finalbordet PCA okej vill inte alla det??? Vlken komentar!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han och brolin kan båda två ge uppp de var usla sportsmän och pga deras sk kändisska fått sponsorer men har nån av dem presterat bra inom okern så de förtjänar spons?

de kan båda två lägga ner

 

Och vad var det den blekfetta brolin sa att han vllle nå finalbordet PCA okej vill inte alla det??? Vlken komentar!!!

 

Dom var absolut inga usla sportsmän (speciellt inte Brolin) och detta handlar inte om sponsorskap.

Jag tycker du kan lägga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är inget annat än en enda stor PR-grej. Eskil, som förövrigt är en noll/minus-spelare på både turneringar och cashgame tar chansen att genom media synas och höras för att få publicitet.

 

Perfekt både för han själv och för hans sponsor, Expekt.

 

Det är uppenbart att han inte förstår att det är väldigt ofta som anledningen till att visa kan förlora miljonbelopp väldigt snabbt, är densamma som att dem vunnit miljonbelopp väldigt snabbt.

Om man inte besitter egenskapen att kunna förlora stora summor väldigt snabbt, så har du heller sällan egenskapen att kunna vinna dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han och brolin kan båda två ge uppp de var usla sportsmän och pga deras sk kändisska fått sponsorer men har nån av dem presterat bra inom okern så de förtjänar spons?

de kan båda två lägga ner

 

Och vad var det den blekfetta brolin sa att han vllle nå finalbordet PCA okej vill inte alla det??? Vlken komentar!!!

 

Eskilsson är den svensk som har näst flest ITM-placerngar i EPT. Dessutom är han vinnande spelare på H2H cashgame. Utmana honom, vetjag!

 

Edit: Du är en idiot.

EDIT2: Abbans abbans. "editdelen varnad". /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det finns en del spelare som skottar ihop en stor summa pengar och förlorar allt på kort tid och det är ju tråkigt för dem, men de verkar inte vara så många att det skulle motivera en aftonbladetartikel

 

Det räcker med att en person går mot rött ljus numera för att de ska göra en skandalartikel i den tidningen.

 

Som någon annan skrev. Om du sitter med 55 och funderar på om du ska syna $200.000 kanske det är bra att inte fundera på hur många årslöner det var för din farsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ola du är rätt sexig gör person angrepp på en sida du styr!!

 

Edit: Du är helt enkelt Ful rent estetiskt menar jag samt att du missbruka din makt som moderator... detta är ett forum acceptera att folk tänker annurlunda och tycker olika...

 

snygging

Ola framför fakta vilket inte du gör, du spyr bara galla över personer. På vilket sätt har han missbrukat sin makt som moderator? Att han kallar dig idiot baseras ju på att du säger något som är uppåt väggarna fel.

 

En ursäkt vore på sin plats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh noes, en random snubbe på Internet tycker att en snart 40-årig singelkille är ful. Å fan, det hade jag ingen aning om, bra att du upplyser mig om det. Så jag inte går omkring med felaktig självuppfattning menar jag.

 

Btw så är nog Eskilsson bättre än runt 90% av pokerspelarna i Sverige.

 

Bara så du vet nu, det är därför du inte får stureplansbrudarna på fall..

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eskilsson må vara hur medelmåttig som helst, men i sak har han förstås helt rätt i den här frågan. durr kanske inte är det absolut bästa exemplet. trots det skulle det inte förvåna mig det minsta om han gick gul; det skulle förvåna mig mer om jag såg honom fortsätta spela och vinna utan stejk på högsta nosebleed år 2010, ärligt talat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh noes, en random snubbe på Internet tycker att en snart 40-årig singelkille är ful. Å fan, det hade jag ingen aning om, bra att du upplyser mig om det. Så jag inte går omkring med felaktig självuppfattning menar jag.

 

Btw så är nog Eskilsson bättre än runt 90% av pokerspelarna i Sverige.

 

Om han är så bra kan vi kanske se en match mellan han och Blom90?

 

Och ger du bra odds på en sån match?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eskilsson är den svensk som har näst flest ITM-placerngar i EPT. Dessutom är han vinnande spelare på H2H cashgame. Utmana honom, vetjag!

 

Edit: Du är en idiot.

 

Samma Eskil är back stora summor på liveturneringarna han är sponsrad till att spela. Han är dessutom mycket knappt, om ens vinnande, på H2H CG.

 

Men som sagt, här sitter vi och pratar om honom, en mycket medioker pokerspelare (proffs om du frågar honom), precis som han vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma Eskil är back stora summor på liveturneringarna han är sponsrad till att spela. Han är dessutom mycket knappt, om ens vinnande, på H2H CG.

 

Men som sagt, här sitter vi och pratar om honom, en mycket medioker pokerspelare (proffs om du frågar honom), precis som han vill :)

 

Om man läser Eskils blogg så verkar han gå mycket bättre än att vara "mycket knappt" vinnande på sitt HU spel.

 

Vore intressant att höra varifrån du får din info om hans resultat?

 

Jag tror du är en bitter typ som hatar Hammarby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man läser Eskils blogg så verkar han gå mycket bättre än att vara "mycket knappt" vinnande på sitt HU spel.

 

Vore intressant att höra varifrån du får din info om hans resultat?

 

Jag tror du är en bitter typ som hatar Hammarby.

 

Informationen om alla turneringsresultat är officiella. Där kan du vid en enkel ekvation se att han är back en hel del.

 

Min information om hans CG-resultat är baserade dels på mina egna matcher mot honom, dels på att jag under en lång tid spelat på samma sida (spelar bara HU) och följt de flesta av hans matcher och sett ungefär var hans nivå ligger.

 

Som du säkert vet så skriver inte Eskil hur bra pokern egentligen går, han nämner inga siffror, vilket enligt mig är ett väldigt smart drag i hans position.

 

Jag har inga som helst åsikter om Hammarby, förutom att jag har stora känslor för Tony Gustavsson och Emil Johansson. Mitt lag spelar i norrettan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh noes, en random snubbe på Internet tycker att en snart 40-årig singelkille är ful. Å fan, det hade jag ingen aning om, bra att du upplyser mig om det. Så jag inte går omkring med felaktig självuppfattning menar jag.

 

Btw så är nog Eskilsson bättre än runt 90% av pokerspelarna i Sverige.

 

 

Så du e singel... mums!

Nu blire kö..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informationen om alla turneringsresultat är officiella. Där kan du vid en enkel ekvation se att han är back en hel del.

 

Min information om hans CG-resultat är baserade dels på mina egna matcher mot honom, dels på att jag under en lång tid spelat på samma sida (spelar bara HU) och följt de flesta av hans matcher och sett ungefär var hans nivå ligger.

 

Som du säkert vet så skriver inte Eskil hur bra pokern egentligen går, han nämner inga siffror, vilket enligt mig är ett väldigt smart drag i hans position.

 

Jag har inga som helst åsikter om Hammarby, förutom att jag har stora känslor för Tony Gustavsson och Emil Johansson. Mitt lag spelar i norrettan.

 

 

Okej då förstår jag dig.

Självklart var det cg resultaten jag syftade på. Själv har jag ingen större koll på hur Hasse är som spelare förutom det jag läser i hans blogg.

 

När det gäller artikeln förstår jag honom men tycker som många andra att jämförelsen med Durrrr är dum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma Eskil är back stora summor på liveturneringarna han är sponsrad till att spela. Han är dessutom mycket knappt, om ens vinnande, på H2H CG.
Hur många EPt osv har han spelat?

 

World $ 131,249

 

Så in i helvete mycket back kan han inte ligga, tror jag. Kanske en faktor två.

 

01-Apr-2008 € 4,700 EPT Sanremo - No Limit Hold'em

EPT Sanremo, Sanremo 48th € 9,600 $ 15,167

07-Oct-2007 € 7,600 EPT Baden Classic

EPT Baden Classic, Baden 14th € 25,700 $ 36,313

10-Apr-2007 € 550 Omaha Championship

Swedish Poker Championships, Tallinn 4th € 5,362 $ 7,171

28-Mar-2007 € 10,000 EPT Grand Final - No Limit Hold'em

EPT Grand Final, Monte Carlo 48th € 19,910 $ 26,554

08-Mar-2007 € 5,000 EPT Main Event

EPT Dortmund, Dortmund 40th € 6,950 $ 9,107

04-Nov-2006 € 70 No Limit Hold'em

Anniversary Tour 2006, Tallinn 1st € 5,315 $ 6,762

19-Jan-2006 DKr 30,000 EPT - No Limit Hold'em

EPT Scandinavian Open, Copenhagen 10th DKr 95,551 $ 15,504

25-Nov-2005 € 320 Pot Limit Omaha

Anniversary Tour 2005, Tallinn 2nd € 5,583 $ 6,594

01-Jun-2005 € 35 Limit Hold'em

5th Estonian Open Championship of Poker, Tallinn 7th € 311 $ 383

21-May-2005 € 1,000 No Limit Hold'em Freezeout

2005 World Heads Up Poker Championships, Barcelona 14th € 2,200 $ 2,775

17-May-2005 € 300 Limit Hold'em Freezeout

2005 World Heads Up Poker Championships, Barcelona 3rd € 3,900 $ 4,919

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många EPt osv har han spelat?

 

World $ 131,249

 

Så in i helvete mycket back kan han inte ligga, tror jag. Kanske en faktor två.

 

 

Den där listan ser ju absolut imponerande ut vid en första anblick!

 

Men låt oss titta lite närmre.

 

Om vi vid de turneringar som han placerat sig drar av startavgifterna, så är överskottet ungefär €60K.

 

Jag tror han har spelat i tre år(?) (för expekt).

 

Tolv EPTs varje säsong, alltså 36. Låt oss gissa att han deltagit i någonstans mellan 27-31 (vild gissning).

 

Vi drar av för 5 startavgifter där han placerats som vi redan gjort, men får då siffran (om vi antar att snittavgiften är ungefär €6K) 6*29= 174

 

Alltså €174K - 60K som han vunnit är alltså totalt minus 114K Euro.

 

Då har jag inte räknat in något WSOP Main+ andra events, och heller inga kringkostnader (flyg,logi) som skulle dra ner statistiken ytterligare en hel del.

 

Den här uträkningen är givetvis inte helt korrekt, men även om den är lite fel så talar den ju sitt tydliga språk.

 

Jag vet inte om man kan klassa det som "back så in i helvete" men det är inget fint resultat, väldigt långt i från faktiskt.

 

Drygt en miljon SEK back över tre år utan att ens ha tagit med kringkostnader eller WSOPär inte mkt att hänga i granen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...