Gå till innehåll

Hans Eskilsson rasar igen..


killerwolf

Recommended Posts

Ok, rasar gör han inte men gillar aftonbladets rubriksättningar så mycket så var tvungen låna ett uttryck av dem.

 

ARTIKELN: http://www.aftonbladet.se/poker/article4386972.ab Gäller om Slösaktiga pokerspelare.

 

Han har säkert till en viss del rätt, men är han så dålig i huvudet att han väljer Tom Dwan av alla människor som han bör veta kan riskera sina pengar på vilket sätt han vill och kan ändå med 100% säkerhet bounca tillbaka?

 

Om herr Dwan vill ta ett skott göra sina "resterande" 4-8 m $ till 20m+ eller gå busto så kan han ju göra det? en månad senare ber han en mate om stake åså gör han rent på 25/50nl hu ett par mån. Big deal?

 

Om herr Hans vill uppröra eller uppmärksamma så bör han peka finger på en del av våra unga svenska pokereliter istället och droppa lite snask för oss andra dödliga att doppa oss i... typ hur ihålig näsa de har av all koks på ept tourstoaletterna. Inte ta såna befängda exempel som Dwan.. som inte ens har en onaturlig downswing ens, 30 bi har hänt alla som har spelat en längre tid?

 

 

WHAT DO YOU THINK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker att han har en bra poäng.

 

Alla får väl i o f s spela precis hur de vill men det är intelligent för alla att spela med br.m.

 

Varför inte "göra rent hus" först ett par månader för att sedan ta skott?

 

Sedan kanske han inte väljer världens bästa exempel, vad vet väl jag?

 

Ptja, man kan väl säga att han har edge mot majoriteten av spelarna på FTP's högsta också så varför inte spela där är ju vansinne med tanke på att han är inte direkt underrullad mot för någon annan där exklusive ägarna.

 

Jag tycker han spyr ut 50-tals mentalitet och om man inte har arbetat så har man minsann inte någon aning om pengars värde?

Folk är unga, låt folk göra misstag folk måste få ta reda på såna saker själva i livet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

f.ö. jag själv är en inbiten rullenisse och skulle inte på något sätt skotta inte ens i mitt onyktraste tillstånd. Men många gånger är det oerhört tråkigt sätt att ta sig fram på, och skulle man besitta någon uns av talang så skulle jag nog släppa på gränserna betydligt mer.

 

Jag anser helt enkelt inte att MM reglerna inte riktigt kan appliceras på någon som Dwan med sin pokerstatus samt ekonomiska status(best mate med uri,trex,omgclayaiken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, man kan väl säga att han har edge mot majoriteten av spelarna på FTP's högsta också så varför inte spela där är ju vansinne med tanke på att han är inte direkt underrullad mot för någon annan där exklusive ägarna.

 

Jag tycker han spyr ut 50-tals mentalitet och om man inte har arbetat så har man minsann inte någon aning om pengars värde?

Folk är unga, låt folk göra misstag folk måste få ta reda på såna saker själva i livet..

 

 

Jo vissa saker bör man lära för sig själv. Men att skuldsätta sig för livet när man knappt fyll 18 är fel way 2 go.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är ett utmärkt exempel, Durrr har bestämt sig för att spela mot Antonius med dessa förutsättningar: 4bord PLO 200/400 50K händer (utan att sälja någon action), alla som har erfarenhet av HU PLO inser nog sväningarna det kan bli tal om här. Att tillägga är om Antonius plussar 1 dollar i spelet, så betalar durrr honom 1,5$ milj, omvänd ordning så måste Antonius betala 500K$. Durrr är förmodligen en av dom bästa i världen när det gäller multi HU i NL, men att spela mot Antonius med dessa förutsättningar är ren och skär galenskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vissa saker bör man lära för sig själv. Men att skuldsätta sig för livet när man knappt fyll 18 är fel way 2 go.

 

 

MEN det är en helt annan fråga han riktar ju sig till dem med pengar nu, men som lever alldeles för baller och slösaktigt. De spelare som har blivit rika alldeles för snabbt och inte respekterar sina pengar.

 

 

ARTIKELN handlar INTE om knappt 18 åriga redan panka personer som spelar bort pengar de inte äger. Dessutom så kommer darwinismen o ta dem så det problemet behöver du inte bekymra dig om, om nu inte vårat fina system håller dem vid liv tillräckligt mycket för att reproducera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är ett utmärkt exempel, Durrr har bestämt sig för att spela mot Antonius med dessa förutsättningar: 4bord PLO 200/400 50K händer (utan att sälja någon action), alla som har erfarenhet av HU PLO inser nog sväningarna det kan bli tal om här. Att tillägga är om Antonius plussar 1 dollar i spelet, så betalar durrr honom 1,5$ milj, omvänd ordning så måste Antonius betala 500K$. Durrr är förmodligen en av dom bästa i världen när det gäller multi HU i NL, men att spela mot Antonius med dessa förutsättningar är ren och skär galenskap.

 

Jag skulle då säga som ziig i det här ärendet, ett bra move av durrr då de inte finns någon i världen just nu som presterar bättre än durrrr på 4table hu plo/nl hu, 50k händer är dessutom så snuskigt många händer på denna nivå för 2 såna actionspelare som PA och durrrr headsup att 1,5m kommer inte bekymra durrr å det minsta ifall han hamnar på den förlorande sidan, snarare handlar det om att inte gula då.

 

edit; Dessutom tror jag det speltekniska kommer verkligen att ta överhanden i denna match, då det brer ut sig över 4 bord i ett sådant spel som PLO, jag har svårt att se PA ta hem det då han tydligt i jämförelse med durrr har spelteoretiska brister. Men i detta är jag inte särskilt bevandrad och skulle vara intressant höra någon av de spelteoretiska forumiterna uttrycka sig här?..

 

Jag tänker bara att PA's strong side, aggression och ren och skär pa-magi (enkelt uttryckt) har svårt hänga med ett spel på 4 bord där durrrr kommer vikta PA's aggression väldigt väl med korrekta spelteoretiska beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Durrrr är ett extremt dåligt exempel, då han både verkar ha rulle för de här nivåerna och kliver ner om det krisar.

 

Eskilsson har väl en poäng, men jag tycker att han missar ett par saker. Först och främst så tror jag att det är väldigt få som spelar på de här nivåerna som skulle utsätta sig för risken att gula. Ok att folk har svängningar som motsvarar uppåt 50% av deras rulle, men det betyder inte att de skulle riskera allt för den skull. Det tycks vara rätt många av näsblodsspelarna som kliver ner och spelar 25/50 för att återuppbygga rullen.

 

Sen så tycker jag att risktagandet måste ställas i relation till den livssituation spelaren har. Är man drygt 20 och varken har familj eller barn är det kanske inte världens största grej att förlora en massa pengar.

 

Dessutom tycker jag att han missuppfattar vilka risker spelarna tar. Det är klart att det är dumt att spela HU4ROLLZ mot t ex Phil Ivey, men de risker folk verkar ta är snarare att avsätta 2-300K för att spela i ett spel med highstakesfiskar såsom Guy la Liberté och det ser jag inget fel med.

 

Överlag så tycker jag att folk verkar ha ganska bra money management nu för tiden. Lyssnade på en intervju med Daniel Negreanu där det på honom verkade vara standard att ha hela rullen på bordet när han började spela på höga nivåer.

 

Det är klart att det finns en del spelare som skottar ihop en stor summa pengar och förlorar allt på kort tid och det är ju tråkigt för dem, men de verkar inte vara så många att det skulle motivera en aftonbladetartikel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, man kan väl säga att han har edge mot majoriteten av spelarna på FTP's högsta också så varför inte spela där är ju vansinne med tanke på att han är inte direkt underrullad mot för någon annan där exklusive ägarna.

 

Jag tycker han spyr ut 50-tals mentalitet och om man inte har arbetat så har man minsann inte någon aning om pengars värde?

Folk är unga, låt folk göra misstag folk måste få ta reda på såna saker själva i livet..

 

Problemet är att samhället får skrapa upp dem från asfalten sedan.

 

Jag håller med han om allt förutom durr som jag har noll koll på.

 

Förövrigt så spyr han ingenting utan det är det bara du som gör. Han har bara en mogen nyanserad åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att samhället får skrapa upp dem från asfalten sedan.

 

Jag håller med han om allt förutom durr som jag har noll koll på.

 

Förövrigt så spyr han ingenting utan det är det bara du som gör. Han har bara en mogen nyanserad åsikt.

 

nyanserad? han är oerhört bakåtsträvande och hyttar finger åt folk som inte tar poker lika allvarligt som honom? Som 20 årig framgångsrik pokerspelare har du all rätt att spewa med degen, finns ingenting som säger att dem inte kan landa på fötterna efter ha varit nyrik en stund.

 

När Eskilsson ändå ute på extrema exempel så kan jag svinga till med en:

Kolla på Will Smith! Han blev dollarmiljonär, busto innan han har 22 och är nu en av Hollywoods absolut inflytesrikaste skådisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fel att peka finger på några highstakeslirare bara för att de "förlorat ett antal miljoner dollar". De är ju världens naturligaste grej att kliva upp i stakes allt eftersom man vinner. De är också naturligt för många att ta ett och annat skott. Att durrr sen har förlorat några miljoner hör ju till variansen där uppe och har inget med begreppet om pengar att göra. Visst handlar det om sjukt mkt pengar men allt är ju relativt, för vissa är en hanterbar förlust 2 tusen sek och för andra $4milj, går ju inte att jämföra.

 

Sen är jag övertygad om att så gott som alla på de nivåerna är väl medvetna om riskerna, men också väl medvetna om att de alltid kan klättra tillbaka om de springer in i väggen. De är ju risker man måste ta i spel som poker. De som lever farligast i pokervärlden är ju knappast durrr, PA och gänget de är ju de som kan tiltskotta bort familjens matpengar en dålig session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på Will Smith! Han blev dollarmiljonär, busto innan han har 22 och är nu en av Hollywoods absolut inflytesrikaste skådisar.
Jag vågar påstå att de flesta som bustar bort ett par miljoner inte får ett par nya miljoner. Därför kan det vara långsiktigt smart att inte bränna de miljoner man har.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rubriken är ju bara så dum. Klart det blir stört mycket svårare att göra marginella syner, valuebets osv om man börjar tänka allt i summor istället för i bbs. Bara bra att inte ha ett i Hans mening sunt förnuft och veta hur mycket pengarna är värda då.

Förstår inte riktigt vad det faliga med skott är heller. Jag har själv spelat högt utan att vara rullad för att vara reg för de nivåerna, men om jag förlorar något inköp går jag ner, ingen katastrof.

Sen kan vi titta på tex CTS, Brian Hastings med flera som har förlorat endel pengar på de högsta nivåerna men grindar mycket 10-20 och 25-50 och gör bra med pengar där.

Jag ångrar i alla fall inte att jag har spenderat endel pengar. Det är ju trots allt roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen älskar jag att ta ett skott, men i Durrrs fall så handlar det inte om ett skott(iofs samma sak med Antonius men han har iaf ett fett kontrakt med FTP plus en massa andra sidoinkomester), den här utmaningen slutar med största sannolikhet med att någon bustar, Boosted J & OMGclay spelade 8-12 bord HU 25/50 i 23K händer, hur tror ni det ser ut med PLO 200/400 när man måste reloda under 75BB?. så här skrev boosted på 2+2: When me and Galfond played 8-12 tables hu, we stopped at 23k hands and called it quits. We would go from down or up $100k to the opposite for the day, 200k swings at 25/50. We did this until the very last minute at 23k hands and we finished around even. He won about $1k iirc. So we got almost halfway to 50k hands and broke even, but if we stopped 2k hands sooner one of us was up like $100k. Sick variance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting är ju relativt, så visst kan han göra det, men personligen skulle jag inte vilja förlora summor i den storleksordningen, och ämnet var ju unga människor som är vårdslösa med pengar och inte förstår pengarnas värde. Att kanske förlora 6-8milj$ för att man gillar utmaningar och är tävlingsinriktad, tycker jag personligen är snudd på galenskap, men det är hans val och om han tycker att det är ok, så fine by me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är väl inte mycket än en arbete-sökes-annons?

 

Vad ska man göra, skaffa bankman?

 

– Ja, nästan. Som sagt, många är på att spela poker men har ingen koll på riskvärdering. En ekonomisk rådgivare, eller åtminstone en mentor som kan den biten, kan vara bra.

 

Om man frågar Eskilsson om han är någon som "kan den biten", vad tror ni att han svarar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar påstå att de flesta som bustar bort ett par miljoner inte får ett par nya miljoner. Därför kan det vara långsiktigt smart att inte bränna de miljoner man har.

 

visst, men eftersom hans skulle sätta sin artikel i perspektiv så valde han ju ett absurt exempel som dwan, därav mitt val av ett annat absurt exempel.

Jag tror spelare som Dwan är set for life om inte droger kommer in i bilden, som med mitt exempel. Trots genom en skitserie som fresh prince in bel-air så var ju en ny stjärna på himlen tänt och det var ingen som trodde något annat ens då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket kan hända i livet. Poker blir helt olönsamt för alla t ex. Visst finns det argument för att ta det försiktigt,

 

 

.... men vad fan. :mrgreen: Själv har jag varit hyffsat högt uppe (inte poker). Befinner mig lägre just nu, och förväntar mig mer berg och dalbana.

 

Livet skall levas och materialister kan slänga sig i väggen! (IMO)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar som att Eskilsson blivit intervjuad, och under intervjun uttalar sig om detta. Inte så att han sätter sig och ringer till redaktionen och säger "jag har något jag bara måste få ur mig, har ni hört om token Durr"..

 

Och det han säger är ju en rätt vanlig reflektion. Många spelar på tok för högt och har ingen aning om hur mkt pengar de förlorar. Så är det. Sen kanske många av dem har goda chanser att vinna tillbaks det, men faktum kvarstår i stort.

 

Ser inget konstigt i att han uttalar sig om detta, och tycker inte man kan kritisera honom för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...