Gå till innehåll

FullTiltPoker skattefritt?


Cyntax

Recommended Posts

Mmm att ha Cyntax på forumet är nöten!

 

Han är KK på brädan AK922. Bra, men det kan gå riktigt jävla snett.

 

Betydelsen av en enda handläggares utlåtande har överskattats å det kraftigaste. Framförallt av lekmännen här, men även i viss mån av Cyntax skulle jag vilja hävda. Slutsatsen att frågan har bollats internt tycks väldigt lättvindigt dragen, varför siffran 98 % att det håller hela vägen känns kraftigt överdriven.

 

Nu har jag iofs inte följt tråden från början och det är alltid lätt att vara efterklok, och det är ju det som är så bra med det. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • Svars 232
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Meaning what? :shock:
Tja, inget har hänt sedan vi fick beslutet från SKV. Beslutet ligger fast.
Detta halvvaga svar låter som att du förlorade? Hade du vunnit hade det väl låtit "Ja, jag vann :-D . Jag är bäst, värd vartenda öre, anlita mig!"?

 

(Jobbat på advokatbyrå).

Klart vi spöade skiten ur SKV.

Cyntax 16

Skratteverket 0

 

Jag ÄR bäst! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, en fråga: säg skattmasen frågar en vad man lever på eftersom man nolltaxerat x antal år. Man säger poker. Dom säger var har du spelat? Man svarar där och där. Visst e det skattefritt där frågar man? Sedan går det fram och tillbaka ett tag (eller hur det nu funkar) Till underkänner dom allt och skriver: betala si och så. Är det nu för sent att kontakta dig?

 

Är det möjligt att få din epostadress för framtida behov? >Du kanske inte vill skriva ut den här, men pm:a den gärna då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom ett jätteobehagligt brev idag från SKV.

Innan jag berättar mera måste jag få tag på pokerspelaren och ta det med honom först.

 

"O" -> RING MIG GENAST!

 

SKV :Ks::Kd:

Cyntax :As::Ac:

Flopp: :Kc::Kh::Ah::(

-Houston, we have a problem.

Cyntax, en fråga: säg skattmasen frågar en vad man lever på eftersom man nolltaxerat x antal år. Man säger poker. Dom säger var har du spelat? Man svarar där och där. Visst e det skattefritt där frågar man? Sedan går det fram och tillbaka ett tag (eller hur det nu funkar) Till underkänner dom allt och skriver: betala si och så. Är det nu för sent att kontakta dig?
Nej. Det är aldrig för sent. Den infon du lämnar var väldigt knapphändig. Ge mig mer så ska jag fundera.

 

Är det möjligt att få din epostadress för framtida behov? >Du kanske inte vill skriva ut den här, men pm:a den gärna då
Den står i post#1 i dagboken. Annars skickar du pm.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update pls! Är verkligen nyfiken på detta!

Jag har snackat med "O" och han läser här. Han har dock inte själv fått besluten från SKV ännu. Därför avvaktar jag lite tills han själv fått läsa dem.

 

C.A... read my lips: -See you in court pal! :twisted:

 

 

not. CA är skattehandläggaren i detta case.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda sättet skatteverket kan ta en på är väl om man nolltaxerar eller klonkar stor turre på ej EU-Site? Det där med att bankerna skulle skicka in ens uttag kringgår man väl bara med att göra uttag under 100K?
Nej. Skatteverket kan kräva att bankerna skickar utdrag till dem. Bankerna kan rapportera till SKV om det är "onormal verksamhet" på ditt konto.

Klonkar du livepoker i USA så rapporterar IRS till SKV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har dagens nyhet någon betydelse för om poker är skattefritt på FTP? Det känns nästan som om det var det första som sas i denna tråd? Om FTP har sitt huvudkontor på Irland så är det skattefritt!?

 

 

Lagen säger visserligen att lotterier anordnade inom EU ska vara skattefria för EU-medborgare, samtidigt som poker enligt rådande rättspraxis är att klassa som ett lotteri, men hur det avgörs var spelet arrangerats har länge varit en knäckfråga.

 

Nu har Skatteverket bestämt vilka territorier som ska räknas som skattebefriade. Var den tekniska utrustningen är belägen är dock irrelevant.

 

EES omfattar i det här sammanhanget samtliga stater inom EU, inklusive Gibraltar och Åland, samt av Norge, Island och Liechtenstein. Däremot omfattas inte Isle of Man, Brittiska Kanalöarna (t.ex. Alderney) och Monaco. De utomeuropeiska länderna och territorierna som är associerade med gemenskapen (bilaga 2 till EG-fördraget), t.ex. Nederländska Antillerna och Aruba, tillhör inte heller EES i det här sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...