Gå till innehåll

Jättefiskarna på SvS


keftwe

Recommended Posts

Fel, det är visst massvis av folk som synar any2 4 BB raise pre...tro mig!

Däremot kanske de som inte gör det har blivit lite bättre.

 

Nej, jag spelar faktiskt micronivån dagligen på SvS. Det är INTE massvis av folk som synar any2 4 BB raise pre. Hade själv AA ett par ggr, höjde 5 BB - alla foldade. Och hur ofta ser man AI preflop numera? Ytterst sällan.

 

Det har helt klart blivit tightare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fel, det är visst massvis av folk som synar any2 4 BB raise pre...tro mig!

Däremot kanske de som inte gör det har blivit lite bättre.

 

Bra table selection?

 

Nej, jag spelar faktiskt micronivån dagligen på SvS. Det är INTE massvis av folk som synar any2 4 BB raise pre. Hade själv AA ett par ggr, höjde 5 BB - alla foldade. Och hur ofta ser man AI preflop numera? Ytterst sällan.

 

Det har helt klart blivit tightare.

 

Dålig table selection?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag spelar faktiskt micronivån dagligen på SvS. Det är INTE massvis av folk som synar any2 4 BB raise pre. Hade själv AA ett par ggr, höjde 5 BB - alla foldade. Och hur ofta ser man AI preflop numera? Ytterst sällan.

 

Det har helt klart blivit tightare.

 

Det är mer en tolkningsfråga hur fiskigt det är. Det finns inte MASSVIS med spelare som synar med ALLT. Men det finns många som älskar att limp-syna med helt random händer ibland. Visst är det vanligt att man sitter på fyra bord och att ingen motståndare har VPIP på >60%, men det är inte heller svårt att leta upp enskilda maniacs om man anstränger sig lite.

 

Men generellt överskattar folk hur fiskigt det är, där håller jag HELT med dig och har försökt förklara det i flera inlägg i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, åsikterna skiljer ju uppenbarligen men detta kan ni ta mitt objektiva ord på: Om ni inte hittar ett överflöd av fisk <10.0 på SvS är det erat eget spel ni bör se över.

 

Kommentarerna ovan tyder helt klart på att ni spelar fiskens spel och sätter 0 press. Då krossar man ju bara maniacs som bet/pushar random facecard. Sådana har det aldrig funnits överflöd av någonstans, även om det både finns och har funnits en del.

Låter ni en nybörjare spela sitt eget spel är det ju klart att han inte får så svårt. Det är först när ni sätter ordentlig press en 50/2/0 går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, åsikterna skiljer ju uppenbarligen men detta kan ni ta mitt objektiva ord på: Om ni inte hittar ett överflöd av fisk <10.0 på SvS är det erat eget spel ni bör se över.

 

Kommentarerna ovan tyder helt klart på att ni spelar fiskens spel och sätter 0 press. Då krossar man ju bara maniacs som bet/pushar random facecard. Sådana har det aldrig funnits överflöd av någonstans, även om det både finns och har funnits en del.

Låter ni en nybörjare spela sitt eget spel är det ju klart att han inte får så svårt. Det är först när ni sätter ordentlig press en 50/2/0 går sönder.

 

Jag tror ALLA som har kommenterat i den här tråden slår 0.5/1 med relativt god marginal (utom möjligtvis TS). Frågan är bara hur man vinstmaximerar. Vilka kommenterar visar att det inte sätts press på fiskarna? Det är lite svårt att förstå vilka du syftar på, vilket gör hela ditt inlägg svårtolkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftar väl främst på decoy och dig.

Det jag menar är att mot mig spelar säkert hälften av spelarna omkring 5.0 helt retarderat fiskigt. Minst ett par gånger i timmen sitter jag och tänker "hur i helvette....?" när någon spelar J4 och går broke på bottenpar.

Det är snarare otroligt svårt att hitta ett bord utan en endaste fisk. Det har hänt nån gång ibland att verkligen alla 4 är förnuftiga, men det är som sagt sällan.

 

Så vad jag menar är: Nivån är otroligt fiskig när nivån spelar mot mig. Folk limpsynar 6xbb med skräp, floatar floppar med J-high, synar 3bets med 59s, bluffar djupt med spontan-linjer... Det enda jag kan komma på är att ni inte sätter press på dom, om ni inte upplever samma grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ALLA som har kommenterat i den här tråden slår 0.5/1 med relativt god marginal (utom möjligtvis TS). Frågan är bara hur man vinstmaximerar. Vilka kommenterar visar att det inte sätts press på fiskarna? Det är lite svårt att förstå vilka du syftar på, vilket gör hela ditt inlägg svårtolkat.

 

Ett sätt att vinstmaximera, vore, om jag tolkat dig rätt, att kolla fiskarnas VPIP-siffror, för att leta upp enskilda maniacs. Nu använder jag inte de erforderliga programmen som krävs för det, så jag går mera på höra snittpotter, och liknande siffror vid table selection. Kanske dåligt.

 

När det sedan gäller "jättefiskar" och maniacs, så bör man också hålla i minnet, att det troligen är ganska hög omsättning på dem. Säg att det varit bra värde i november - är det samma fiskar och maniacs som simmar i SvS vatten idag? Nej, antagligen har väl de flesta lagt ned. Visserligen ersätts de väl av en eller annan ny, dock kanske inte lika benägen att kasta cash omkring sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag spelar faktiskt micronivån dagligen på SvS. Det är INTE massvis av folk som synar any2 4 BB raise pre. Hade själv AA ett par ggr, höjde 5 BB - alla foldade. Och hur ofta ser man AI preflop numera? Ytterst sällan.

Det har helt klart blivit tightare.

 

Öhh dålig tableselection? Folk synar any2 på alla mindre höjningar, därför är det smartast att höja minimum 5bb för att inte man ska gå 5 spelare till flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh dålig tableselection? Folk synar any2 på alla mindre höjningar, därför är det smartast att höja minimum 5bb för att inte man ska gå 5 spelare till flopp.

 

J-a bs om table selection! Om du höjer 4 eller 5 BB spelar ingen roll - det är inte massvis som synar dessa höjningar!

 

Diskussionen gällde ju höjningar på 4 BB eller mer. "Mindre höjningar"? Vad menar du med det? 2 BB? Så lite höjer jag aldrig, och knappast någon annan heller som är vinnande på micro/låglimitnivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftar väl främst på decoy och dig.

 

Så vi sätter inte tillräckligt med press på motståndaren för att decoy inte fick någon action med AA några gånger, och för att jag ibland sitter på bord utan maniacs?

 

Minst ett par gånger i timmen sitter jag och tänker "hur i helvette....?" när någon spelar J4 och går broke på bottenpar.

 

När du lirar 0.5/1, hur många inköp snittar du i timmen? Det låter som om du borde ligga på 5-6?

 

Det är snarare otroligt svårt att hitta ett bord utan en endaste fisk. Det har hänt nån gång ibland att verkligen alla 4 är förnuftiga, men det är som sagt sällan.

 

(VPIP på < 60%) != ofiskig

Dvs jag har aldrig påstått att nivån inte är fiskig, det är bara en diskussion om HUR fiskig den är. Jag anser att de flesta överskattar hur fiskig den är, samtidigt som jag slår 0.5/1 mycket snabbare än de som anser att alla synar med allt alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh dålig tableselection? Folk synar any2 på alla mindre höjningar, därför är det smartast att höja minimum 5bb för att inte man ska gå 5 spelare till flopp.

 

Det är ju jättebra, du har garanterat bäst hand majoriteten av gångerna om det ser ut så.. Visserligen ökar du variansen, men det ökar också chansen att någon av fiskarna träffar lite mindre hårt än dig och du stackar.

 

Förstår inte varför man klagar, tycker det är grymt när jag får 4 syn till varje flop. Gratis popcorn liksom!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J-a bs om table selection! Om du höjer 4 eller 5 BB spelar ingen roll - det är inte massvis som synar dessa höjningar!

 

Diskussionen gällde ju höjningar på 4 BB eller mer. "Mindre höjningar"? Vad menar du med det? 2 BB? Så lite höjer jag aldrig, och knappast någon annan heller som är vinnande på micro/låglimitnivåerna.

 

Du vill ju isolera dej mot fisken, dvs höja så mycket som möjligt o få syn av en sämre spelare med en sämre hand.

Mindre höjningar är väl upp till 4bb ungefär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju jättebra, du har garanterat bäst hand majoriteten av gångerna om det ser ut så.. Visserligen ökar du variansen, men det ökar också chansen att någon av fiskarna träffar lite mindre hårt än dig och du stackar.

 

Förstår inte varför man klagar, tycker det är grymt när jag får 4 syn till varje flop. Gratis popcorn liksom!?

 

Men sluta yra. Du vill isolera med en eller två fiskar o stänga ute eventuella regulars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta yra. Du vill isolera med en eller två fiskar o stänga ute eventuella regulars.

 

Personligen fattar jag inte vad du yrar om. När du sa att du var medlem på pf trodde jag du var någon som spelade yp 2,5/5 eller 5/10 och var nere och tiltade av dig men du spelar obv 0,5/1. Har dig på 46/21 med 14% 3-bet på 500 händer. Skrev i din dagbok att du aldrig vunnit och det är inte speciellt konstigt mtp hur du spelar. Jag trodde du var random helgfisk tills du sa att du var medlem på pf.

 

Men det märks att du försöker isolera fiskarna eftersom du öppnar till typ minst 10bb med premiumhänder och limpar med skit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen fattar jag inte vad du yrar om. När du sa att du var medlem på pf trodde jag du var någon som spelade yp 2,5/5 eller 5/10 och var nere och tiltade av dig men du spelar obv 0,5/1. Har dig på 46/21 med 14% 3-bet på 500 händer. Skrev i din dagbok att du aldrig vunnit och det är inte speciellt konstigt mtp hur du spelar. Jag trodde du var random helgfisk tills du sa att du var medlem på pf.

 

Men det märks att du försöker isolera fiskarna eftersom du öppnar till typ minst 10bb med premiumhänder och limpar med skit

 

Har du aldrig tiltat någonsin eller? Dina stats på mej är helt uppåt väggarna

Vad är det du inte förstår så kan jag försöka förklara för dej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är över 500 händer så måste du onekligen vara ständigt tiltad

 

Om 500 händer är ständigt så är svaret ja

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/52850-0-100-000-svs-2009-a-2.html

 

Förresten har jag inte skrivit att jag inte går pluss, det är på SvS jag inte har gått plus innan jag började med dagboken.

Förstår inte vad du gnäller om förresten var glad om du hittar dåliga spelare på tilt, om du hade de minsta pokerkunskaper så hade du ju kunnat utnyttja det till max, men du förstår ju inte ens varför man ska isolera en fisk!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 500 händer är ständigt så är svaret ja

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/52850-0-100-000-svs-2009-a-2.html

 

Förresten har jag inte skrivit att jag inte går pluss, det är på SvS jag inte har gått plus innan jag började med dagboken.

Förstår inte vad du gnäller om förresten var glad om du hittar dåliga spelare på tilt, om du hade de minsta pokerkunskaper så hade du ju kunnat utnyttja det till max, men du förstår ju inte ens varför man ska isolera en fisk!!!

 

ok!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa dig för Snygglenn, han kan stacka dig när du sover obv.

 

Så vi sätter inte tillräckligt med press på motståndaren för att decoy inte fick någon action med AA några gånger, och för att jag ibland sitter på bord utan maniacs?

 

 

 

När du lirar 0.5/1, hur många inköp snittar du i timmen? Det låter som om du borde ligga på 5-6?

 

 

 

(VPIP på < 60%) != ofiskig

Dvs jag har aldrig påstått att nivån inte är fiskig, det är bara en diskussion om HUR fiskig den är. Jag anser att de flesta överskattar hur fiskig den är, samtidigt som jag slår 0.5/1 mycket snabbare än de som anser att alla synar med allt alltid.

Var länge sedan jag spelade 1:- (förutom för skojs skull ibland) och drog förbi snabbt, hade inte PT då heller så kan inte alls uttala mig om winrate, men 5-6 inköp/timmen på 5 bord låter bara dumt. Spelar ingen roll vilka du möter, 100bb/100 är omöjligt att hitta i praktiken.

 

Tycker snarare det känns som att du nonchalerar hur mycket det krävs för att vinna pengar på poker i grunden - även när man möter fisk. Det är ju därför inte alla klarar av det.

Menar alltså att du försöker tona ner fiskigheten eftersom spelet inte "slår sig själv". Nej, spelet slår inte sig själv om man ska vara noga. Men när man som pokerspelare skriver att "svs-micro/low slår sig själv" menar man väl i princip att man kan sitta och slöa och 4-tabla och glo på en film och samtidigt göra automoney med hyfsad winrate på största delen av spelarbasen ändå - tackvare att random spelare är så fiskig. Förutsättning är förståss att man vet vad man gör själv, annars är man ju bara en till random fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...