Gå till innehåll

Jättefiskarna på SvS


keftwe

Recommended Posts

  • Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det jag tycker är mest intressant här är ändå att du sandis, creddar spelarna på 0,5/1 och tycker att det finns en hel del semiduktiga där. Trots detta har du haft en ptbb på 15 över 200k händer? Förstår du hur jävla mycket bättre du är än dessa spelare då? Alternativt att du sprungit som en gud senaste 200k händerna, vilket låter ganska orimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är mest intressant här är ändå att du sandis, creddar spelarna på 0,5/1 och tycker att det finns en hel del semiduktiga där. Trots detta har du haft en ptbb på 15 över 200k händer? Förstår du hur jävla mycket bättre du är än dessa spelare då? Alternativt att du sprungit som en gud senaste 200k händerna, vilket låter ganska orimligt.

 

hihi. Jo, jag vet att jag krossar nivån brutalt. Men de flesta här inne överskattar ändå hur usla de är. Har jag suttit en timma på fyra bord så har jag bara vunnit 150BB, vilket inte ens är ett fullt inköp. Dessutom skulle det inte förvåna mig om det bara är några få spelare som klarar 15ptbb/100h, så jag är inte ens representativ för grinders där nere. Men om fi alltid synar ner med alla par så skulle det ju gå skitsnabbt att bara sätta ett toppar, kräma in pengarna och skeppa över ett inköp.

 

Det är inte hur lätt som helst att vinna på 0.5/1. För oss i den här tråden kanske det är det, men inte för genomsnittsmänniskan. Det räcker verkligen inte att bara spela 20/15 och sen per automatik börja vinna. Men eftersom folk tror det, så ger de helt felaktiga råd till nybörjare och börjar sen håna dem när de inte plussar. Jag stör mig på det, speciellt om personen som ger rådet lirar 10/20 och inte har besökt 0.5/1 på år och dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger på 32bb/100. Tycker inte du ska ge fiskarna någon cred alls. Jag är nog en av de bättre på nivån. Borde kunna jämföra 0,5/1 med NL25 och där är jag låååångt ifrån en av de bättre regsen. Känner mig ganska fiskig där till och med. Så jag ser verkligen ingen anledning att försvara nivån även om jag själv spelar den :-P Vad nickar du?

 

Jag säger inte att jag är bra alltså, bara mindre dålig än de andra fiskarna och regsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30bb/100? är ganska säker på att det är så gott som omöjligt att på lång sikt uppehålla det mot oförståndshandikappade människor som försöker vinna. det går kanske över 200k händer med äckligt mycket flyt men då har man ju för fan vunnit 600 inköp och vem stannar kvar på lägsta nivån med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30bb/100? är ganska säker på att det är så gott som omöjligt att på lång sikt uppehålla det mot oförståndshandikappade människor som försöker vinna. det går kanske över 200k händer med äckligt mycket flyt men då har man ju för fan vunnit 600 inköp och vem stannar kvar på lägsta nivån med det?

 

De flesta försöker inte vinna tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går man inte upp i nivå om man vunnit 60 000bb på lägsta nivån?

 

för varje gång jag har en minusdag så tiltar jag och tröttnar på pokern i minst en vecka, ibland upp till 2-3 månader. Det är sjukt EV-

 

32 bb/100 är sjukt högt om det inte är gamla PTBB vi snackar om. Jävligt svårt att hålla t om på 0.5/1. Över hur många händer?

 

uh, 1ptbb = 2bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30bb/100? är ganska säker på att det är så gott som omöjligt att på lång sikt uppehålla det mot oförståndshandikappade människor som försöker vinna. det går kanske över 200k händer med äckligt mycket flyt men då har man ju för fan vunnit 600 inköp och vem stannar kvar på lägsta nivån med det?

 

Det måste vara omöjligt att hålla 30 BB/100 över 200 000 händer.

Till och börja med, det är typ 1 år på SvS fyra bord NLSH som en väldigt aktiv hobby lirare. Säg att du får 320händer/h så är det ju 625 timmar!! Och som zaixer påpekar, vem stannar kvar när man tjänat ihop 60 lakan... det duger ju till att spela 5/10 med...och dessutom i ett år som grymt vinnande spelare...nej...

 

Men jag ställer mig mer frågande till tiden och mängden pengar man vinner än att hålla 30bb/100. Jag har ca 20 bb/100 på 0,5/1 över 41k händer och visst kan man spela bättre än mig, jag har dessutom haft en period av drygt 10k händer där jag spela riktigt dåligt och backa efter att min mormor gick bort. (Ett generellt tips spela inte när du mår dåligt)

 

 

hihi. Jo, jag vet att jag krossar nivån brutalt. Men de flesta här inne överskattar ändå hur usla de är. Har jag suttit en timma på fyra bord så har jag bara vunnit 150BB, vilket inte ens är ett fullt inköp. Dessutom skulle det inte förvåna mig om det bara är några få spelare som klarar 15ptbb/100h, så jag är inte ens representativ för grinders där nere. Men om fi alltid synar ner med alla par så skulle det ju gå skitsnabbt att bara sätta ett toppar, kräma in pengarna och skeppa över ett inköp.

 

Det är inte hur lätt som helst att vinna på 0.5/1. För oss i den här tråden kanske det är det, men inte för genomsnittsmänniskan. Det räcker verkligen inte att bara spela 20/15 och sen per automatik börja vinna. Men eftersom folk tror det, så ger de helt felaktiga råd till nybörjare och börjar sen håna dem när de inte plussar. Jag stör mig på det, speciellt om personen som ger rådet lirar 10/20 och inte har besökt 0.5/1 på år och dag.

 

Seriöst så tror jag att det räcker att spela 20/15 och sedan börja vinna. Man kanske inte vinner jätte mkt men man vinner på 0,5/1. Det viktigaste är dock att veta när man är slagen och inte jaga döda pengar bara för fisken borde kasta sitt andra par när du reraisar han... får fisken för sig att han ska syna så gör han det med crap.

 

 

Jag ligger på 32bb/100. Tycker inte du ska ge fiskarna någon cred alls. Jag är nog en av de bättre på nivån. Borde kunna jämföra 0,5/1 med NL25 och där är jag låååångt ifrån en av de bättre regsen. Känner mig ganska fiskig där till och med. Så jag ser verkligen ingen anledning att försvara nivån även om jag själv spelar den :-P Vad nickar du?

 

Jag säger inte att jag är bra alltså, bara mindre dålig än de andra fiskarna och regsen

 

Snygglenn hur länge har du hållt 32 bb/100 på 0,5/1? 10k händer, 50k, 100k... först då det närmar sig de sista 2 som det börjar bli intressant. Jag säger inte att du inte är en vinnande spelare, men 32 bb/100 e rätt mkt i längden.

Jag kan lova att spelarna är inte dubbelt så bra på 1/2 som på 0,5/1 så om du håller 32 bb/100 över en stor serie händer så förlorar du sjukt mkt på att stanna.

 

Ett exempel från mig då:

Jag gick i helgen ner från 1/2 för att få tillbaka självförtroendet som var sargat efter en vända otur och jag hade 62 bb/100 i 3k händer men sprang precis in i väggen och backa 6,5 inköp (100BB inköp) (Helt sjukt vad fisken träffa på mig, det fanns inte en hålstege som missa...:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: . Och ligger nu på 25 bb/100 denna månad på 0,5/1.

 

 

Det jag tycker är mest intressant här är ändå att du sandis, creddar spelarna på 0,5/1 och tycker att det finns en hel del semiduktiga där. Trots detta har du haft en ptbb på 15 över 200k händer? Förstår du hur jävla mycket bättre du är än dessa spelare då? Alternativt att du sprungit som en gud senaste 200k händerna, vilket låter ganska orimligt.

 

Nu är jag inte ngt proffs men enligt mig finns det en del som man möter som är smått OK på 0,5/1. Dock finns det ju en jätte stor grupp som verkligen suger pung... Men om man kommer som nybörjare och hamnar på fel bord kan det finnas både 1,2 och 3 som är OK och inte kastar bort pengar i onödan.

 

 

 

 

Men asså tänk, jag prata med en polare som har levt på poker i några år. Han berätta att förr i tiden var folk lika kassa upp på 2/4 dollar som de är på 0,5/1 kr nu... om ändå en tidsmaskin fanns....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandis, om du tröttnar på pokern i en vecka till 2-3 mån efter en backdag så rör det sig om en mkt lång tid du spela på 0,5/1 i så fall. För att få ihop 200k händer menar jag. Det måste ju röra sig om typ 2 år...

 

Ne dags att sova....

 

nä jag överdrev kanske lite, men det är väldigt vanligt att jag tröttnat på poker i långa perioder när jag backar. Jag vet inte riktigt hur länge jag har spelat poker, men det är nog lite mer än 2 år. Dock har jag spelat så högt som 2.5/5 regelbundet, men aldrig slagit timlönen jag har på 0.5/1. Dessutom har jag då ibland haft pauser på några månader då och då.

 

Jag tog mig tid att ta en bild av min gamla databas. Jag hoppas den kan glädja någon:

lolis6.jpg

 

Först nu inser jag att jag borde sorterat bort händerna från de andra nivåerna jag spelat, vilket är några tusen... men aja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imponerande resultat sandis, men jag tycker inte det styrker din teori. Du säger att spelare som spelar högre underskattar spelarna på 0,5/1 samtidigt väljer du att spela nere på 0,5/1 pga att du inte har en bättre timlön på högre stakes. Kan man inte av den informationen dra slutsatsen att spelarna där nere suger stenhårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä jag överdrev kanske lite, men det är väldigt vanligt att jag tröttnat på poker i långa perioder när jag backar. Jag vet inte riktigt hur länge jag har spelat poker, men det är nog lite mer än 2 år. Dock har jag spelat så högt som 2.5/5 regelbundet, men aldrig slagit timlönen jag har på 0.5/1. Dessutom har jag då ibland haft pauser på några månader då och då.

 

Jag tog mig tid att ta en bild av min gamla databas. Jag hoppas den kan glädja någon:

lolis6.jpg

 

Först nu inser jag att jag borde sorterat bort händerna från de andra nivåerna jag spelat, vilket är några tusen... men aja.

 

Imponerande att du krossar nivån så fullständigt :mrgreen:

Är statistiken från 5max?

Vad har du för prehöj och aggfaktor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Seriöst så tror jag att det räcker att spela 20/15 och sedan börja vinna.

 

Jag fattar inte att så många hänger upp sig vid speciella preflopstats. 20/15 är väl ok stats pre, men man kan definitivt vara en klart förlorande spelare för det. Potterna avgörs EFTER flop, det är där spelskickligheten avgör. Att lära sig spela 20/15 (om det är det man vill) kan man göra på en dag. Fem spelare som har samma stats pre kan lira väldigt olika både före och framför allt efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, diskussionen kom igång lite ser jag.

 

Det är inte nådigt vad hajarna krossar micronivåerna må jag säga...

 

Var och varannan postare tjänar 30 bb/100. Inte illa...

 

Tydligen tänker de inte så långt att de i längden förlorar extremt mycket pengar på att spela på de lägsta nivåerna. Med tanke på att motståndarna i princip är utvecklingsstörda upp till 2,5/5 menar jag...

 

Annars kan jag informara er om att om man tjänar 5-10 ptbb/100 (10-20 bb/100) så krossar man motståndet totalt och att 2-3 ptbb/100 är en ok winrate. Dessutom spelar du 20/15 så kommer du garanterat att krossa den här nivån.

 

Så antingen är det orealistiskt med 30 bb/100 eller så är man extremt "running good". Dessutom så är det ju rent hål i huvudet att fortsätt spela på lägsta nivån om man så totalt krossar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...