Gå till innehåll

Jättefiskarna på SvS


keftwe

Recommended Posts

  • Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är fisk själv, men inte såpass fisk att jag synar 82o på en 4BB raise osv.

 

Hur gör jag för att krossa dessa fiskar som synar på allt (0.5/1kr)? Hur pass tight spelar ni? Hur ser cbet ut, för dom synar ju på allt hur än floppen ser ut.

 

Tips!

 

 

det går inte jag ee en av sdom som lever på TUREN!!!

 

dukula =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTFx2.

Du kommer att få äta varians mot sådana här tomtar. Viktigt som fan att ha bra money management så att du kan ta swingsen.

Swingsen blir inte hälften så saftiga som mot kompetent motstånd.

 

Du kan i princip dra ner din bluff och C-betfrekvens till noll mot motståndet på den nivån. De märker ingen skillnad ivf.
nononono.. C-betfrekvensen drar vi ner när våra motståndare vet hur de ska abusa våra cbets. Vidare märker de enorm skillnad. Metagame är ovärdeligt mot nybörjare.

 

det bästa är iofs att beta/3beta ALLT preflopp, absolut varenda hand. Missar du/hittar drag bara dra in de billigt. Träffar du ere bara att ställa typ. Det är så sjukt hur lättiltade folk kan vara att man efter 10min vid bordet synar 180bb all in på flopp med mellanpar

Lite väl överoptimistiskt ala "hej jag variansrushar" men det finns en poäng här. :) Dåliga spelare går sönder rätt fort om man sätter press.

 

Annars funkar detta skitbra på 1.0:-:

vänta in bra händer och betta hårt när du har träffat något bra.

 

Funkar bra på 1/2 och 2.5/5.0 också, men vill du ha någon relevant winrate där är det dags att börja spela poker eftersom det sitter en hel del (visserligen totalt värdelösa) grindmongos redan på 1/2.

 

 

wtf3:

57/0/8
What? :D

Så kallat passivt spewaggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fakiskt lite kul det där.

Brukar kika stats på alla vid mitt bord, och alla som jag statat >100 händer brukar - med få undantag - vara back. Inklusive spelare jag anser vara helt ok motstånd.

 

När man väl har hittat en med ett ordentligt pluss så är det ofta någon på typ 50/2/0 som jag notat som "favvofisk".

 

Då blir man ju lite paranoid till slut.

Men grejen är ju förståss att de flesta "favvofiskar" ligger sjukt back istället. Dom råkar bara ha idiotvarians i.o.m. att de gillar att se alla 5 kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan i princip dra ner din bluff och C-betfrekvens till noll mot motståndet på den nivån. De märker ingen skillnad ivf.

 

Träffa hårt och tryck på pottknappen alla gator. Överbetta all in med nöt/seminöt.

Dra ner cbet-frekvensen till noll låter dumt. Däremot kan man nog dra ner 2-3-barrelfrekvensen till närmare noll, det kommer inte att exploateras öht.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ner cbet-frekvensen till noll låter dumt. Däremot kan man nog dra ner 2-3-barrelfrekvensen till närmare noll, det kommer inte att exploateras öht.

 

Jag menade inte att man skulle dra ner den till noll. Jag menade att rent hypotetiskt tror jag inte det gör någon större skillnad mot majoriteten av spelarbasen på 0.50/1.

 

Däremot håller jag med om att man borde ta det lugnt med 2 och 3-barrels.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, man kan ju gå tillbaka och titta på varför c-bet blev standard redan innan man var förståndig nog att tänka på balans och att dölja händer och whatnot. Grejen är ju att aggressorn reppar styrka, och fisken som synat gärna vill träffa bra för att forsätta. Vilket han inte gör för det mesta. Vilket gör att vi ska c-betta utav bara helvette och ta massa pengar tills fisken inte vet vad han ska göra längre och synar allt med j-hög (..ja).

 

 

Det som händer när kliver upp högre i nivåerna är ju att folk inte ger lika mycket cred till cbets och floatar/bluffraisar/semibluffraisar rätt frekvent - ofta för frekvent.

 

Flerbarell kan jag hålla med om. Har vi någon form av uppfattad range kan vi nästan hellre checka turn och ändå bluffa vettig river mot vissa spelare som ändå inte förstår att linjen är fuckedup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...