Gå till innehåll

Jättefiskarna på SvS


keftwe

Recommended Posts

  • Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Många tror att det räcker med att ha 20/15 i stats för att vinna på 0.5/1, men det stämmer faktiskt inte. Det finns tillräckligt många semiduktiga grinders för att man ska bli förlorande om man aldrig kan släppa AQ på Qxxxx och dessutom sitter 200BB djupt. Dessutom överskattas det hur mycket edge man "bör" ha mot någon som synar med 84o pf. Det misstaget han gör när han synar med den handen överväger inte det misstaget du gör om du bettar alla gator tom för att du inte kan folda AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tror att det räcker med att ha 20/15 i stats för att vinna på 0.5/1, men det stämmer faktiskt inte. Det finns tillräckligt många semiduktiga grinders för att man ska bli förlorande om man aldrig kan släppa AQ på Qxxxx och dessutom sitter 200BB djupt. Dessutom överskattas det hur mycket edge man "bör" ha mot någon som synar med 84o pf. Det misstaget han gör när han synar med den handen överväger inte det misstaget du gör om du bettar alla gator tom för att du inte kan folda AK.

 

Sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man semi duktig om man lirar 0.5/1 Grindar den stenhårt och vinner ett par hundra av fiskar som gillar att syna ner tom tomma ? Hmm. Då är nog hela pokervärlden semi duktig. Jag menar man vinner ju tom om du foldar allt o spelar AA KK QQ bara.

 

Det är inte så att ALLA på den nivån plussar. Var tror ni pengarna kommer ifrån? Med tanke på att en majoritet av alla pokerspelare håller sig till microlimit, så skulle jag vilt gissa på att 75% av alla som någonsin spelar nätpoker aldrig lär sig slå 0.5/1. Då räknar jag dock med dem som bara testar spelet några gånger och sen ger upp. Räknar man bara med dem som sammanlagt spelar över 100h, så skulle siffran kanske sjunka till 25%.

 

Jag känner själva flera förhållandevis intelligenta personer som aldrig lärde sig slå 0.5/1. Av någon anledning klarade de helt enkelt inte att ta till sig de råd jag gav dem, och därmed gulade de sin bankrulle på 500kr efter någon månad.

 

Inse att 0.5/1 är fullt av personer som jag. Dvs personer som suger på att variera sitt spel och anpassa sig efter sitt motstånd, men som är grymma på att exploatera stora fiskiga luckor. Om det sitter en supertight grinder som inte kan folda AA vid bordet så kommer jag definitivt att ta hans pengar innan han lämnar bordet, så det räcker inte att vara tight för att vinna på 0.5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror på vad man anser "semiduktig" vara.

 

ponera den pedagogiska premissen jag presenterade i mitt inlägg, dvs att semiduktig är någon som krossar en tajt spelare som inte kan folda TPTK. Problemet ligger i att ni galna high rollers glömmer av att ni inte är representativa för den gemene pokernissen. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att ALLA på den nivån plussar. Var tror ni pengarna kommer ifrån? Med tanke på att en majoritet av alla pokerspelare håller sig till microlimit, så skulle jag vilt gissa på att 75% av alla som någonsin spelar nätpoker aldrig lär sig slå 0.5/1. Då räknar jag dock med dem som bara testar spelet några gånger och sen ger upp. Räknar man bara med dem som sammanlagt spelar över 100h, så skulle siffran kanske sjunka till 25%.

 

Jag känner själva flera förhållandevis intelligenta personer som aldrig lärde sig slå 0.5/1. Av någon anledning klarade de helt enkelt inte att ta till sig de råd jag gav dem, och därmed gulade de sin bankrulle på 500kr efter någon månad.

 

Inse att 0.5/1 är fullt av personer som jag. Dvs personer som suger på att variera sitt spel och anpassa sig efter sitt motstånd, men som är grymma på att exploatera stora fiskiga luckor. Om det sitter en supertight grinder som inte kan folda AA vid bordet så kommer jag definitivt att ta hans pengar innan han lämnar bordet, så det räcker inte att vara tight för att vinna på 0.5/1.

 

och det betyder inte att du är semiduktig för du kan folda AA eller stacka någon som har AA som ej kan folda. Tycker jag iaf. I mitt tycke är t.ex Megakillah semi duktig så högt sätter jag ribban. Som han själv säger beror på vad man anser semiduktig vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tror att det räcker med att ha 20/15 i stats för att vinna på 0.5/1, men det stämmer faktiskt inte. Det finns tillräckligt många semiduktiga grinders för att man ska bli förlorande om man aldrig kan släppa AQ på Qxxxx och dessutom sitter 200BB djupt. Dessutom överskattas det hur mycket edge man "bör" ha mot någon som synar med 84o pf. Det misstaget han gör när han synar med den handen överväger inte det misstaget du gör om du bettar alla gator tom för att du inte kan folda AK.

 

Om man bettar 3gator tom mot en lös/passiv spelare så ser jag inte hur man är semiduktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplägget var ju att det finns tillräkligt många "semiduktiga" för att det inte ska räcka med att spela rätt basic och inte folda TPTK och grejer. Aldrig.

Det skulle ju innebära att dessa "semiduktiga" verkligen kunde abusa folk, men de enda de kan abusa är ju folk som öppnar J6o och valuetown-bluffar bottenpar för 200bb.

 

Menar, jag kan/vill då inte släppa TPTK/AA och grejer mot särkilt många spelare iaf. Om inte brädan är skitkonstig.

 

På 5:- kan jag hålla med. Många som spelar 10:- och 20:- kan man hitta på 5:- ibland. Liksom mig spelar dock många mongoloid när blindsen krymper till 5:-. Fast inte Elder.. Han skulle inte svikta om vi så spelade om tuggummin.

och det betyder inte att du är semiduktig för du kan folda AA eller stacka någon som har AA som ej kan folda. Tycker jag iaf. I mitt tycke är t.ex Megakillah semi duktig så högt sätter jag ribban.
Han spöar väl 25/50 vilket väl är den högsta action-nivån på SvS, så jag tycker iaf att vi borde passera "semiduktig" där?

 

Hursomhelst, att folda AQ på på Qxxxx ska göra ont i hjärtat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fail på quoten där Trillske, jag skrev inte så. Iaf, alla här som inte själva lirar 0.5/1 verkar helt enkelt underskatta de som spelar där. Visst finns det personer som synar bort 50-60BB med mellanpar, men det är ont om dem. Om de vore så kassa som ni beskriver så skulle man ju lätt komma upp i en timlön på flera tusen kronor. Jag menar, så fort man får AA så tömmer man med stor sannolik minst 1-2 spelare på 200kr?

 

Om man bettar 3gator tom mot en lös/passiv spelare så ser jag inte hur man är semiduktig.

 

Det skrev jag inte heller. Jag skrev att det inte räcker att spela tajt. Semiduktig i mitt exempel är någon som kan exploatera någon som inte foldar överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fail på quoten där Trillske, jag skrev inte så. Iaf, alla här som inte själva lirar 0.5/1 verkar helt enkelt underskatta de som spelar där. Visst finns det personer som synar bort 50-60BB med mellanpar, men det är ont om dem. Om de vore så kassa som ni beskriver så skulle man ju lätt komma upp i en timlön på flera tusen kronor. Jag menar, så fort man får AA så tömmer man med stor sannolik minst 1-2 spelare på 200kr?

 

 

 

Det skrev jag inte heller. Jag skrev att det inte räcker att spela tajt. Semiduktig i mitt exempel är någon som kan exploatera någon som inte foldar överpar.

 

Sandis du överskattar spelarna på 0.5/1 GROVT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandis du överskattar spelarna på 0.5/1 GROVT

 

Men om man typ alltid får betalt när man har TPGK eller bättre så vore det lätt möjligt att snitta MINST en tusenlapp i timmen. Varför har ingen någonsin lyckats med att göra det? Jag, som tydligen spelar helt sjukt obalanserat och värdelöst och överskattar mitt motstånd "GROVT", plussar ju typ 150kr/h på 0.5/1. Tjänar du verkligen mer än säg 500kr/h där du spelar nu? Om inte, välkommen till 0.5/1 där du kan dubbla din förtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fail på quoten där Trillske, jag skrev inte så. Iaf, alla här som inte själva lirar 0.5/1 verkar helt enkelt underskatta de som spelar där. Visst finns det personer som synar bort 50-60BB med mellanpar, men det är ont om dem. Om de vore så kassa som ni beskriver så skulle man ju lätt komma upp i en timlön på flera tusen kronor. Jag menar, så fort man får AA så tömmer man med stor sannolik minst 1-2 spelare på 200kr?

 

 

 

Det skrev jag inte heller. Jag skrev att det inte räcker att spela tajt. Semiduktig i mitt exempel är någon som kan exploatera någon som inte foldar överpar.

 

Jag spelar på 1/2 och tycker att det finns få bra spelare där. Förstår inte riktigt varför spelarna på .5/1 skulle vara bättre. Det känns som du tycker man är semiduktig om man kan setminea mot en spelare med en 3betsrange på QQ+. Krävs lite mer än så för att vara semiduktig i min bok.

Även om man har jättestor edge så har man nog en winrate 10-15 ptbb/100händer max, så en timlön på 1000kr+ är väl inte så troligt.

 

Semiduktig är ett subjektivt och omätbart uttryck, ger ju knappast en vettig diskussion imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semiduktig är ett subjektivt och omätbart uttryck, ger ju knappast en vettig diskussion imo.

 

Nej, det är därför diskussionen inte kretsar kring definitionen av semiduktig.

 

Mitt inlägg syftade till att jag, som tydligen inte förstår nånting om hur fiskar fungerar på 0.5/1, ändå har lyckats ha mer än 15ptbb/100h över 200k händer. Då borde väl någon som faktiskt inte överskattar motståndet så ofattbart mycket kunna mångadubbla den förtjänsten? Dvs 1000kr/h borde vara en peace of cake för flera av de som har skrivit i den här tråden. Om man alltid kammar hem hela inköp varje gång de inte drar ut ens överpar så är ju 15ptbb ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fail på quoten där Trillske, jag skrev inte så. Iaf, alla här som inte själva lirar 0.5/1 verkar helt enkelt underskatta de som spelar där. Visst finns det personer som synar bort 50-60BB med mellanpar, men det är ont om dem. Om de vore så kassa som ni beskriver så skulle man ju lätt komma upp i en timlön på flera tusen kronor. Jag menar, så fort man får AA så tömmer man med stor sannolik minst 1-2 spelare på 200kr?

Haha, har ingen aning om vad som hände med quoten.

 

Hursomhelst, det är inte så jäkla länge sedan jag spelade 1:-. Är väl ett år sedan eller så som jag provae SvS med 150:- eller nåt, då blev det 1:- först.

 

Tittar då och då in fortfarande både på 1:- och 2:-. En polare jag bor med lirar där och då måste jag ha lite koll om jag ska ge tips och grejer. Plus att om jag är på spewhumör och vill slänga bort pengar är det där jag sätter mig.

 

De flesta på 1:- har problem att spöa en 80/80 som går allin på hälften av flopparna. Jag skojar inte. "Semibra" spelare har jag inte sett röken av där, någonsin, även om det är ett subjektivt uttryck. På 1/2:- kan vi diskutera det, möjligtvis.

 

Angående timlön.. Den skiljer sig inte så fasansfullt mycket mellan 1:- och 2:-. Så sjukt fachinerande är 1:-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...