Gå till innehåll

Hur svensk polis agerar vid manifestation för Israel i Malmö


Albert

Recommended Posts

..Jantelag...

Tack gode gud (ursäkta uttrycket) att de stillsamma, förtryckta palestinierna inte besitter kärnvapenstridsspetsar.

 

Mmmm. Den judiska versionen. Typ: Judarna är verkligen utvalda av Gud och restan av världen är avundsjuk. (Faktiskt en avnjutbar tanke. ;-) )

 

Antar att du vill att jag skall sjunka till den mycket enkla uppgiften att lista korrupta judar, men det tänker jag inte.

Jag tror inte nobelpris-listan representerar slump. Jag tror inte heller på en genomtänkt och djupgående judisk konspiration genom alla tider. Som jag ser det har judar bidragit med mer än andra när det gäller bra många bra saker, och även när det gäller en del tveksammare saker.

 

 

Jag tror på förståelse för en bättre framtid och tror att följande övning är ganska bra:

 

föreställ dig ett antal "normala" människor från ett gäng olika kategorier. En student, en forskare, en politiker, en samhällskritiker osv. Föreställ dig sedan samma personer igen, men med skillnaden att nu vet de att de är utvalda av Gud.

 

På vilket sätt påverkar det en student? En forskare? En anställare? En samhällskritiker? En kriminell människa? Med risk för upprepning:

 

Hur påverkar det en politiker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 568
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej det var givetvis inte okej. Jag är konskvent. Lika som så tycker jag att tibetanerna ska få ha sitt land fritt från etniska kineser. Samma gällde Polen. Samma gäller Israel. Och Sverige. Det är min åsikt.?

 

Men du tycker inte att Palestinierna ska få ha sitt land fritt från judar? Eller att skåningar ska få ha sin region fri från svenskar?

 

Jag kan väl ge efter för en nattväktarstat så är det problemet löst. Och, nej, vi skulle inte fått världsherraväldet. Vad är det som säger att bara för att alla andra lägger ned sina vapen så måste vi, som har kvar vapen, bli aggressiva?

 

För att vi annars hade varit dumma i huvudet om det var en dog eat dog world?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

Nej det var givetvis inte okej. Jag är konskvent. Lika som så tycker jag att tibetanerna ska få ha sitt land fritt från etniska kineser. Samma gällde Polen. Samma gäller Israel. Och Sverige. Det är min åsikt.

 

 

Var det inte du som var anarkist och som sådan borde anse att alla former av stat är av ondo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte du som var anarkist och som sådan borde anse att alla former av stat är av ondo?

 

Anarkokapitalist om jag får be. Jo, stat är av ondo därmed inte sagt att land är av ondo. Jag är som sagt mot staten men för land där människor med samma etnicitet och kultur bor enbart för att det är det som fungerar bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anarkokapitalist om jag får be. Jo, stat är av ondo därmed inte sagt att land är av ondo. Jag är som sagt mot staten men för land där människor med samma etnicitet och kultur bor enbart för att det är det som fungerar bäst.

 

Jesus H Christ. Hur kan du då vara på Israels sida? Och vad gör vi med zigenare och kurder? Eller skåningar för den delen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Judarna har inte samma etnicitet utan domineras utav två (finns fyra grupper vad jag vet) etniska grupper.

 

Jag menar att i Israel så har du väl antagligen de största kulturskillnaderna och krockarna i världen.

Och om du nu är av uppfattningen att en random kultur ska samlas inom ett avgränsat geografiskt område så undrar jag var judar, zigenare och kurder ska samlas.

 

Araberna var ju i majoritet i området innan inflyttningen till Israel började så enligt din logik så borde ju judarna ta sig därifrån illa kvickt. Frågan är bara vart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst igenom den här tråden tycker jag personligen att du Albert ger uttryck för lika mycket hat och fanatism gentemot araber och islam i allmänhet, som du beskyller dem för.

Du buntar ihop religösa grupper och folkslag och tillskriver dem egenskaper som baseras på vad en handfull självmordsbombare har gjort i Islams namn.

 

Du och dina extrema åsikter skrämmer mig minst lika mycket som de fanatiska falanger av Islam som härjar runt. Ditt hat och förakt och tal om segregering av människor är precis samma attribut som du tillskriver de människor du spyr din galla över, enda skillnaden är att dom tror så pass mycket på sina vanföreställningar att de är villiga att dö för dom genom att spränga sig själv i luften.

 

Du talar lika fördomsfullt om araber och Islamister som tyskarna gjorde om just judarna under 30 och 40-talet.Så länge folk med din inställning är inblandade i konflikten så kommer den att fortgå, för hur i hela världen ska människor kunna enas och kompromissa när du föraktar och hatar motparten så innerligt att du vägrar att respektera honom som individ och människa?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst igenom den här tråden tycker jag personligen att du Albert ger uttryck för lika mycket hat och fanatism gentemot araber och islam i allmänhet, som du beskyller dem för.

 

yes, jag avskyr islam i alla dess former. All annan religion med vissa undantag.

 

Du buntar ihop religösa grupper och folkslag och tillskriver dem egenskaper som baseras på vad en handfull självmordsbombare har gjort i Islams namn.

 

Vilka religiösa grupper och vilka folkslag har jag buntat ihop?

 

 

Du och dina extrema åsikter skrämmer mig minst lika mycket som de fanatiska falanger av Islam som härjar runt. Ditt hat och förakt och tal om segregering av människor är precis samma attribut som du tillskriver de människor du spyr din galla över, enda skillnaden är att dom tror så pass mycket på sina vanföreställningar att de är villiga att dö för dom genom att spränga sig själv i luften.

 

Ja, det var just den där lilla skillnaden som skiljer oss åt...

 

Du talar lika fördomsfullt om araber och Islamister som tyskarna gjorde om just judarna under 30 och 40-talet.

 

Mig veterligen så sade nazisterna att judarna hade en konspiration och drack blod från barn i ritualer och att Sion vises protokoll var sant. Jag säger inget som inte är sant. Muslimer terroriserar med sina dogmer. De terroriserar med sitt våld. Det är inget jag hittar på. Så om du tycker att jag har likheter med nazisterna så, sure...

 

Så länge folk med din inställning är inblandade i konflikten så kommer den att fortgå, för hur i hela världen ska människor kunna enas och kompromissa när du föraktar och hatar motparten så innerligt att du vägrar att respektera honom som individ och människa?

 

Så länge inte muslimerna är i Sverige så har de min fulla respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=1427480&lid=puff_1427473&lpos=lasmer

 

Israels premiärminister Ehud Olmert varnade på söndagen Hamas-ledningen för att Gazaremsan kommer att utsättas för ett "oproportionerligt" israeliskt angrepp om inte raket- och granatbeskjutningarna mot Israel upphör.

 

Den israeliska militären uppgav att tre israeler skadades på söndagen av ett dussintal beskjutningar från Gazaremsan.

 

Hamas högste politiske ledare Khalid Mishal, som på söndagen besökte Iran, utesluter en "bestående vapenvila" så länge Israel upprätthåller blockaden mot Gazaremsan, rapporterade Reuters.

 

Israel uppmanar palestinier som bor nära vapendepåer och tunnlar längs gränsen till Egypten att omedelbart lämna sina hem.

 

Israeliska ledare har intagit en hård attityd till raketbeskjutningarna inför parlamentsvalet den 10 februari som enligt opinionsmätningarna kommer att vinnas av högerledaren Benjamin Netanjahu.

 

-Regeringens hållning var från början att om det förekommer beskjutning mot invånarna i söder kommer det ett hårt israeliskt svar som kommer att vara oproportionerligt, sade Olmert på ett regeringsmöte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nu ge er palestina ivrare ett gyllene tillfälle. Pröjsa en resa (~3-5K) till Gaza och jag kommer arbeta som frivilligarbetare i två veckor.

 

Lol.

 

Den ena särskriver och den andra använder punkt och stor bokstav bara för att lola loss lite. Jag tror vi alla kan se vem som är övermänniskan av de två!

 

EDIT:LOOOL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig gjort något liknande tidigare, men det är fan nog stor chans att jag drar ner till Malmö..

 

Gör det! Du kan bo hos mig. Vi tar med Timonsterhunden så kan han få skälla av sig på lite snutjyckar.

 

Väntar för övrigt på att Albert ska svara på hur hans anarkokapitalistiska ådra går ihop med Israel-vänligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt imo. Det är förmodligen alltid en fördel för underdogen att visa för omvärlden vilka drastiska åtgärder man tvingas ta till för att överleva.

 

Slutar de gräva tunnlar får de inga vapen från Egypten. Slutar Hamas med sina beskjutningar så slutar de gräva tunnlar. Får Hamas inga vapen blir det inga fler raketbeskjutningar. Blir det inga fler raketbeksjutningar från Hamas så attackerar inte Israel Gaza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det faktum att tunnlarna även sägs användas för att få in förnödenheter till Gaza, det väljer du att blunda för?

 

Nej det blundar jag inte för, men tror du inte Israel kommer häva sin blockad när beskjutningarna upphör?

 

Besides, problematiken är självklart inte så enkel som du gör gällande.

 

Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att i Israel så har du väl antagligen de största kulturskillnaderna och krockarna i världen.

Och om du nu är av uppfattningen att en random kultur ska samlas inom ett avgränsat geografiskt område så undrar jag var judar, zigenare och kurder ska samlas.

 

Araberna var ju i majoritet i området innan inflyttningen till Israel började så enligt din logik så borde ju judarna ta sig därifrån illa kvickt. Frågan är bara vart?

 

Blev du så "ägd" att du inte kunde svara på frågan Albert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...