Gå till innehåll

Hur länge varar en oturs vända...


PokerLeffe

Recommended Posts

en downswing brukar vara max 5k händer. Utöver det så är du bara kass och förlorande.

 

Ja då får jag hoppas att det vänder då efter mitt uppehåll annars har jag bara haft en ordentlig lång uppsving innan, iaf enligt ditt sätt att tänka... Det måste nog vara så att jag jag använt upp all min tur innan och den är slut nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

motivera?

 

Antingen har man BR för en nivå eller så har man inte det. Om man swingar ner och blir rädd för variansen är det bättre att gå ner en nivå och spela vidare på sitt, förhoppningsvis, vinnande spel istället för att som OP experimentera med att tighta till sig, dra upp aggressiviteten, spela lösare etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gregbokz och uniktnamn: Ni har fel om spelet med AJ. Det var bra spelat, jättestandard givet readen på motspelarna.

 

Med tanke på att TS var all in pre med QJ ett par händer innan känns det knappast som om det var fingertoppskänslan och Negreanu-readen som gjorde att degen åker in med AJ. Tycker fortfarande att det var ett högst spekulativt spel och att det var kasst. Nu råkade iofs fi ha KQ så då hade det ju enligt ditt resonemang varit en bra push med Ax off också.

 

Jag tycker att spelet var kasst, precis som jag tycker det är kasst att ställa med J9 även om du får syn av J8. Såvida inte killen ställer bokstavligt talat vajre hand så tvivlar jag på att du spöar hans range med din AJ, när du dessutom har intressenter efter dig som i det här fallet blir det ännu sämre.

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att spelet var kasst, precis som jag tycker det är kasst att ställa med J9 även om du får syn av J8. Såvida inte killen ställer bokstavligt talat vajre hand så tvivlar jag på att du spöar hans range med din AJ, när du dessutom har intressenter efter dig som i det här fallet blir det ännu sämre.

 

Förre

Du har nog inte spelat så mycket cashgame de senaste åren.

 

Jorre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog inte spelat så mycket cashgame de senaste åren.

 

Jorre

 

Nej inte 1/2 i alla fall så på den nivån har jag uppenbarligen mycket att lära.

 

Men säger du att det generellt sett är bra att vara all in med QJ pre och handen efter med AJ mot 2 spelare så måste det ju stämma.

För övrigt så var ju hans read jävligt kass eftersom han inte lyckades isolera bort killen som han hade planerat trots att tomten satt på J8

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte 1/2 i alla fall så på den nivån har jag uppenbarligen mycket att lära.

 

Men säger du att det generellt sett är bra att vara all in med QJ pre och handen efter med AJ mot 2 spelare så måste det ju stämma.

För övrigt så var ju hans read jävligt kass eftersom han inte lyckades isolera bort killen som han hade planerat trots att tomten satt på J8

 

 

Förre

staahla har tillsammans med drroland besserwissrat sig på pf sen tidernas begynnelse från sin studentlina samtidigt som han entablat $1-SnG:s och käkat kakor från netto för kvarstoden av sitt studiebidrag efter senaste cosmobesöket. bara att ignorera således.

 

Karre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

staahla har tillsammans med drroland besserwissrat sig på pf sen tidernas begynnelse från sin studentlina samtidigt som han entablat $1-SnG:s och käkat kakor från netto för kvarstoden av sitt studiebidrag efter senaste cosmobesöket. bara att ignorera således.

 

Karre

Jag slutade inte spela DoN:s för att startstacken överstiger 20bb ivf, Jellonius.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att TS var all in pre med QJ ett par händer innan känns det knappast som om det var fingertoppskänslan och Negreanu-readen som gjorde att degen åker in med AJ. Tycker fortfarande att det var ett högst spekulativt spel och att det var kasst. Nu råkade iofs fi ha KQ så då hade det ju enligt ditt resonemang varit en bra push med Ax off också.

 

Jag tycker att spelet var kasst, precis som jag tycker det är kasst att ställa med J9 även om du får syn av J8. Såvida inte killen ställer bokstavligt talat vajre hand så tvivlar jag på att du spöar hans range med din AJ, när du dessutom har intressenter efter dig som i det här fallet blir det ännu sämre.

 

Förre

 

Någon behöver lära sig läsa, AJ situationen skedde ett tag innan QJ situationen. Och som jag skrev så var min shove med QJ ett upptiltat move efter att "bägaren runnit över" efter att jag dragit kortaste strået ett stort antal gånger (varav AJ situationen var en av dem, men en AKvsAK där jag åkte mot en färg etc var en annan).

Att QJ var ett dåligt spel behöver inte ens debatteras och är fullständigt irrelevant, öppna ögonen och lär dig läsa och kommentera vettigt.

 

 

Nej inte 1/2 i alla fall så på den nivån har jag uppenbarligen mycket att lära.

 

Men säger du att det generellt sett är bra att vara all in med QJ pre och handen efter med AJ mot 2 spelare så måste det ju stämma.

För övrigt så var ju hans read jävligt kass eftersom han inte lyckades isolera bort killen som han hade planerat trots att tomten satt på J8

 

Förre

 

Ingen har någonsin sagt att vara all in QJ pre är ett bra spel, skaffa glasögon.

Och att tomten synar dominerad bevisar ju bara att spelet är bra din fåne.

Att min read är korrekt att tomten sitter på skäp men synar visar ju ytterliggare att spelet är bra... är du dum i huvet på riktigt eller?

 

Varje normalt funtad människa hade vikt J8 där, troligen även en hand som dominerar mig likt AQ kastas i mucken där av en vettig spelare.

Jag skulle säga att en normal lös spelare synar där med AK och TT+ kanske.

Många överväger även fold med AK, TT,JJ o tom QQ och synar bara med AA och KK om de är av de tightare slaget.

 

Men som sagt, readen på han var att han hade crap och jag hade rätt, spelet var bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst allt så noga, men du verkar ju vara bra nog på poker för att spela "på riktigt".

 

OM du har ekonomi för det; spela 2.5/5 kr med 100 bb inköp istället.

Där är dom _största_ synfiskarna ganska få, och man har nytta av lite handreading och moves.

Om man kan spela poker, och inte gillar ABC-grindande på 5 bord är ju nl100/nl200 på SvS bara tiltande. Man blir förbannad när man blir utdragen, men blir inte glad när man vinner en pott pga att dom är så små.

 

Oftare än jag förlorar, vinner jag lätt 500 kr på nån timma på 2.5/5 kr, men tiltar oftast bort några hundringar på 1/2 kr om jag spelar där.

 

Jag tror matematiska spelare som gillar att grinda har lättare att spela på nivåer där dom är "för bra".

Spelar man mer med hjälp av gameflow och psykologi (eller hur man ska säga) tror jag inte dom lägsta nivåerna är bra när man blivit bättre på spelet.

 

Jag vet inte vilket som passar in på dig, men du kanske hade kunnat folda en hel del av stege/färg-händerna osv på en högre nivå.

Och fi hade antagligen lagt sin J8o om du gjort ett passande move på högre nivå.

Grejen på 1/2 kr är ju att man sällan ger en fiskig fi cred att dom har en bra hand, även om man är tveksam. På en högre nivå är det lättare på så sätt.

 

Om du inte har ekonomi för att spela högre nivåer, spela NL25$ på Full Tilt. Där är spelarna mer seriösa och bättre än SvS NL200kr.

Jag vet att det går lätt att missuppfatta allt jag skrivit här, och att folk gärna missuppfattar såna här inlägg.

Men plzzzzzzzzzz försök förstå vad jag menar istället för att försöka missförstå det, ooooooookkkk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har man BR för en nivå eller så har man inte det. Om man swingar ner och blir rädd för variansen är det bättre att gå ner en nivå och spela vidare på sitt, förhoppningsvis, vinnande spel istället för att som OP experimentera med att tighta till sig, dra upp aggressiviteten, spela lösare etc.

 

Nu är jag ju främst limitspelare så det kan finnas nyansskillnader i NL men min erfarenhet är att när man är "utsatt för" negativ varians så bör man tighta till sig i den meningen att man bör vara mer restriktiv med bluffar och semibluffar efterssom de andra spelarna (speciellt de dåliga) blir mer synbenägna när du går dåligt. (Vice versa så kan man också då värdebetta mer marginellt än vanligt.)

 

Detta handlar ju då mer om hur du gått (och i viss mån betett dig) under den aktuella sessionen, fi har knappast koll på att du gått med minus i tre veckor.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...