Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Kollade HM. Spelet har känts bra hittils i månaden o siffrorna såg bra ut också. Kan således passa på o slänga in en graf också

 

 

lDyFSPzJA.jpg

 

 

Blir bara svårare o svårare att inte vara resultatorienterad ju längre det här håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ser jag rätt så undrar jag om folket vill ha en synrange öht i bb när btn öppnat och sb synat, mvh.

 

Tror det är jättekallt att spela utan synrange där.

 

Edit: Missade att det fanns en till sida :P Nu ska jag läsa vad sprutpuni har skrivit och hoppas att jag hade jätte................. rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp! 8-)

 

 

ser jag rätt så undrar jag om folket vill ha en synrange öht i bb när btn öppnat och sb synat, mvh.

 

synar gärna in SC/A6-s där, dom spelar bra postflop + du har relativt bra poss

 

ser ingen anledning att 3 betta bort händer som spelar bra postflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puni har ju jättefacit där. Varför skulle man ngnsin inte vilja spela synrange? Jag förstår vad du syftar på Sorken, men jag tror inte att det är ens i närheten av att väga upp den förlust vi får när vi trebetsfoldar bort vissa typer av händer som hade spelat skitfint med syn. Balansen behöver vi nog inte heller vara supernogranna med iom att det är generellt sätt jävligt svårt att exploatera det ändå, 3vägs that is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som följdfråga, inser du hur mkt du måste stacka av om du bara spelar 3b fold och vill ligga i närheten av bra frekvens på ditt försvar? Jag kan köpa att spela 3b/fold ur sb mot btn, men när sb har synat emellan och vi sitter på bb känns det overkill så in i helvete att kapa synrangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enda skälet?

har du belägg för att 3x skulle vara närmare optimalt?

100bb eff menar jag givetvis.

 

Knappast enda skälet, har inga belägg för att 3x skulle vara närmare optimalt. Går dock att argumentera för stigande betsize med position(körde faktiskt 3x överallt utom UTG en stund men la ner av skälen nedan). Oavsett så är det ju som ngn sa tämligen oviktigt och därför lägger jag ingen energi på att komma ihåg vilka storlekar jag ska ha var så kör 3x i alla positioner.

 

det är en enkel/lat lösning för att spela near-gto.

 

2,5x-öppningen går ju att motivera på andra sätt, tex att man förmodligen får möta ett mindre trebet.

 

Tja, det stämmer förvisso men det går ju inte att reducera alltför många linjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skeppar man här? Unknown fi

 

AKo

 

Seat 2: phrogster18 ($251.55 in chips)

Seat 3: MrBluff54 ($198 in chips)

Seat 4: fofoking ($273.95 in chips)

Seat 5: nortrom ($215.15 in chips)

Seat 6: JUANOVICH ($203 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

MrBluff54 posts small blind ($1), fofoking posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

nortrom folds, JUANOVICH raises to $6, phrogster18 calls $6, MrBluff54 folds, fofoking raises to $26, JUANOVICH raises to $60, phrogster18 folds, fofoking calls $60.

 

FLOP [board cards: Queen of Hearts,10 of Diamonds,Queen of Spades ]

fofoking checks, JUANOVICH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ola:

 

du har inte sämst position och inte bäst heller dvs helt ok no need to 3 bet

 

 

 

 

Knappast enda skälet, har inga belägg för att 3x skulle vara närmare optimalt. Går dock att argumentera för stigande betsize med position(körde faktiskt 3x överallt utom UTG en stund men la ner av skälen nedan). Oavsett så är det ju som ngn sa tämligen oviktigt och därför lägger jag ingen energi på att komma ihåg vilka storlekar jag ska ha var så kör 3x i alla positioner.

 

 

 

Tja, det stämmer förvisso men det går ju inte att reducera alltför många linjer.

 

psykologiskt viktigt antar jag, jag kör på pot vart jag än sitter för jag är lat som en fan, sen om nån öppnar under 3x åker dom inte på mindre 3 bet av mig för det iaf

 

 

 

edit: what yxel sa, inte 4 bettar jag för att checka flop, degar alla 4 bettade händer där, ogillar läget dock :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade AQ obv. Helt jävla patetiskt cpsjukt hur jag gulat med AK ikväll. Missat varenda flopp o gjort några riktigt åsniga spel när jag gjort det på det... Vet inte hur standard det här är mot en som bara trebetar 3% över 900 händer? Kanske kallt rent utav.. C/F nog om jag inte har bdfd också. Jävla synhoror

 

Seat 1: mtz36484 ($208 in chips)

Seat 3: JUANOVICH ($200 in chips)

Seat 8: S_Janoski ($357 in chips)

Seat 9: Hofemer ($78.65 in chips)

Seat 10: ---will38--- ($81.85 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Hofemer posts small blind ($1), ---will38--- posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

mtz36484 folds, JUANOVICH raises to $6, S_Janoski raises to $23, Hofemer folds, ---will38--- folds, JUANOVICH raises to $55, S_Janoski calls $55.

 

FLOP [board cards: 10 of Spades,5 of Clubs,8 of Hearts ]

JUANOVICH bets $145 and is all-in, S_Janoski calls $145.

 

TURN [board cards: 10 of Spades,5 of Clubs,8 of Hearts,9 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Spades,5 of Clubs,8 of Hearts,9 of Clubs,8 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

JUANOVICH shows [ Ace of Hearts,King of Hearts ]

S_Janoski shows [ Queen of Spades,Queen of Hearts ]

S_Janoski wins $400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att argumentet för att syna mer i bb är starkare i multiway än hu. rangeviktningen är dock inte så lite körig.

 

att 3-beta samma summa oavsett öppningsstorlek låter som en osedvanligt dålig idé, för övrigt. snacka om att lämna det bekväma beslutet åt motståndaren. du måste dels försvara lika mycket oavsett och dels behöver inte fi försvara i alls samma utsträckning. den enda fördelen är väl om din range är snortajt och du inte vill ge fi tillräckligt bra odds mot den, men då blöder du förstås som en dåre i andra änden.

 

och INGEN skalning från 4-beten pre till post... omg. välviktat må jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEEEEEEEEN jag avlider

 

83/13 fisk, dumpat iväg pengar som fan till alla hela sessionen :S:S:S Bör väl dock göra det enkelt o 4b pre...

 

Seat 1: your_captain ($297.85 in chips)

Seat 6: capitano666 ($193.90 in chips)

Seat 7: mete0_ra ($393 in chips)

Seat 8: zolchi81 ($283.75 in chips)

Seat 9: JUANOVICH ($200 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

mete0_ra posts small blind ($1), zolchi81 posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

JUANOVICH raises to $7, your_captain folds, capitano666 raises to $24, mete0_ra folds, zolchi81 folds, JUANOVICH calls $24.

 

FLOP [board cards: 9H,7C,7D ]

JUANOVICH checks, capitano666 bets $26, JUANOVICH calls $26.

 

TURN [board cards: 9H,7C,7D,KS ]

JUANOVICH checks, capitano666 bets $52, JUANOVICH raises to $150 and is all-in, capitano666 calls $143.90 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 9H,7C,7D,KS,TD ]

 

 

SHOWDOWN

JUANOVICH shows [ AD,AH ]

capitano666 shows [ 9D,9S ]

capitano666 wins $387.80.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har inte sämst position och inte bäst heller dvs helt ok no need to 3 bet

 

 

 

 

 

 

psykologiskt viktigt antar jag, jag kör på pot vart jag än sitter för jag är lat som en fan, sen om nån öppnar under 3x åker dom inte på mindre 3 bet av mig för det iaf

 

 

 

edit: what yxel sa, inte 4 bettar jag för att checka flop, degar alla 4 bettade händer där, ogillar läget dock :(

inte ok imo :S
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tyvärr inte särskilt bra att inte ha checkrange eller att inte ha fyrbetsfoldrange =/

 

 

inte ok imo :S

 

 

ska förtydliga,

 

jag degar inte bluffar så klart det va lite dumt sagt my bad

 

men degar resten OFTAST (är nit 4 bettar oftast för värde :D)

 

gillar inte att mixa upp det i 4 bettade potter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett till bi

 

***** Hand History for Game 558595005695 ***** (On Game)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 05, 03:20:15 ET 2010

Table Addis Abeba (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 3: JUANOVICH ( $210.25 USD )

Seat 8: S_Janoski ( $655.35 USD )

Seat 9: boogie91054 ( $120.00 USD )

Seat 10: Fairway67 ( $412.20 USD )

Seat 1: jashak23 ( $229.00 USD )

JUANOVICH posts small blind [$1.00 USD].

S_Janoski posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JUANOVICH [ 9c 9h ]

boogie91054 calls [$2.00 USD]

Fairway67 folds

jashak23 raises [$10.00 USD]

JUANOVICH calls [$9.00 USD]

S_Janoski folds

boogie91054 calls [$8.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4s, 6c, 2d ]

JUANOVICH checks

boogie91054 checks

jashak23 bets [$20.00 USD]

JUANOVICH calls [$20.00 USD]

boogie91054 folds

** Dealing Turn ** [ 4c ]

JUANOVICH checks

jashak23 checks

** Dealing River ** [ 4d ]

JUANOVICH bets [$28.00 USD]

jashak23 raises [$199.00 USD]

JUANOVICH calls [$152.25 USD]

jashak23 wins $429.50 USD from main pot

jashak23 shows [Js, Jh ]

jashak23 wins $18.75 USD

 

 

2k back för dan, va typ sitegul redan innan. Vad jag fasade innan sessionen blev verklighet och nu måste jag ta av pengarna i rullen jag aldrig trodde jag skulle behöva röra. Gråtfärdig. Så JÄVLA sjukt att det ska gå såhär när det verkligen inte får hände. Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2k back för dan, va typ sitegul redan innan. Vad jag fasade innan sessionen blev verklighet och nu måste jag ta av pengarna i rullen jag aldrig trodde jag skulle behöva röra. Gråtfärdig. Så JÄVLA sjukt att det ska gå såhär när det verkligen inte får hände. Godnatt

 

Du skulle nog må bra av en PAUS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...