Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Std?!

 

eller kanske han gör en donkfilm så att folk ska börja ta efter och göra likadant 8-)

 

1a, Betar flop och får in det. Han kommer checka bakom väldigt mycket och vi har ingen aning om vad vi står på turn om vi inte träffar.

 

2a, Gillar push river då vi blockar nötfärgen, spelar likadant fram till river :)

 

varför ska vi pusha blockers till nötfärgen om fi ända aldrig betar nötfärgen på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska vi pusha blockers till nötfärgen om fi ända aldrig betar nötfärgen på river?

 

Han kan beta lägre färg som foldar? eller fattar inte vad du menar :-(

 

Menar om vi ska bluffa är det bra att sitta med As som blockar chansen att han sitter med nötfärgen. Dvs den finns inte i hans range på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan beta lägre färg som foldar? eller fattar inte vad du menar :-(

 

Menar om vi ska bluffa är det bra att sitta med As som blockar chansen att han sitter med nötfärgen. Dvs den finns inte i hans range på river.

 

Han menar att det inte finns någon mening i att bluffa med anledningen av att vi blockar nötfärgen när han ändå aldrig kommer dyka upp med den river på iallafall. Dvs kan vi isåfall lika gärna bluffa vilken hand som helst

 

Rätta mig om jag har fel.

 

Sen är jag inte lika övertygad om att han aldrig kommer dyka upp med A-flushen med den linjen, men inte särskilt ofta antar jag.

 

 

Men bluffar vi inte den här handen finns det väl ingen vi vill göra det med? Betyder det att vi aldrig kommer till river med en hand vi vill shovea? Det är här de blir fel i mitt huvud, för det känns det ju som vi gör, o därför borde den här handen vara en nödvändig bluffhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser jag rätt så undrar jag om folket vill ha en synrange öht i bb när btn öppnat och sb synat, mvh.

utvecklar eftersom folk inte verkade orka tänka så långt för att diskutera saken.

 

själv känns det som att det blir lättare att helt ta bort synrangen och bara trebetta allt som jag spelare vidare, men samtidigt så känns det som att man med fördel kan donka en hel del in i btn på flop om man flatcallar en del, däremot så vet jag inte om jag vill sänka min trebetsfrekvens för att gå miste om action med de bra händerna, vilket gör att jag får svårare att motivera en relativt svag synrange i bb genom att säg att oddsen är bra för att se en flop. kom dock på att om jag nu vill donka en del i bb GÅR det ju faktiskt att flatcalla en hel drös starkare händer. just nu har jag noll koll på hur jag vill gå till väga, blir mest att jag vissa sessioner bestämmer mig för att trebetta allt medans jag mixar det en hel del andra sessioner :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill alla ta bort synranger pre hela tiden, de flesta synar ju redan för lite. Enda skälet att 2,5x på btn är så poppis för att folk inte fattar att man ska syna mera i blindsen när btn öppnar mindre.

det är en enkel/lat lösning för att spela near-gto.

 

2,5x-öppningen går ju att motivera på andra sätt, tex att man förmodligen får möta ett mindre trebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill alla ta bort synranger pre hela tiden, de flesta synar ju redan för lite. Enda skälet att 2,5x på btn är så poppis för att folk inte fattar att man ska syna mera i blindsen när btn öppnar mindre.

 

Ofta svårbalanserat antar jag

 

 

 

 

Spelade 2h till o vevade iväg ett bi första handen jag spelade men jobbade vidare o gick nog nånstans kring BE tillslut. Blev 1 outad också, händer ju inte var dag. Bara 100bb iaf.

 

 

Kommit fram till att jag om jag ska nå mitt mål den här månaden måste spela nära 4h om dan varje dag fram tills jag tar semester den 24:e. Blir mkt tufft, men jag ska ge det ett försök.

 

5h avklarade idag iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp! 8-)

 

 

ser jag rätt så undrar jag om folket vill ha en synrange öht i bb när btn öppnat och sb synat, mvh.

 

det är en enkel/lat lösning för att spela near-gto.

 

2,5x-öppningen går ju att motivera på andra sätt, tex att man förmodligen får möta ett mindre trebet.

 

att ta bort synrange från sb eller big blind är som att knulla utan kondom i afrika, dvs jätte dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du är lika oskön som vanligt... Hur mycket vinner du nu för tiden ;-)

det är ju du som kommer in och är dryg. jag spann bara vidare med ett argument på din nivå. svara på det här istället för att döda diskussionen.

 

utvecklar eftersom folk inte verkade orka tänka så långt för att diskutera saken.

 

själv känns det som att det blir lättare att helt ta bort synrangen och bara trebetta allt som jag spelare vidare, men samtidigt så känns det som att man med fördel kan donka en hel del in i btn på flop om man flatcallar en del, däremot så vet jag inte om jag vill sänka min trebetsfrekvens för att gå miste om action med de bra händerna, vilket gör att jag får svårare att motivera en relativt svag synrange i bb genom att säg att oddsen är bra för att se en flop. kom dock på att om jag nu vill donka en del i bb GÅR det ju faktiskt att flatcalla en hel drös starkare händer. just nu har jag noll koll på hur jag vill gå till väga, blir mest att jag vissa sessioner bestämmer mig för att trebetta allt medans jag mixar det en hel del andra sessioner :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy FAN va jag älskar svenska sommaren :D Löjligt underbart väder de senaste dagarna. Jag är inget jättefan av värme egentligen och det är väl därför jag gillar Sverige så mycket egentligen, eftersom det sällan blir sådär olidligt varmt.

 

Men som det är nu behöver jag inte ens vara ute i det. Bara att titta ut genom fönstret o se grönskan, en molnfri himmel o strålande sol uppar ju livsglädjen maximalt :)

 

Dags o grinda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy FAN va jag älskar svenska sommaren :D Löjligt underbart väder de senaste dagarna. Jag är inget jättefan av värme egentligen och det är väl därför jag gillar Sverige så mycket egentligen, eftersom det sällan blir sådär olidligt varmt.

 

Men som det är nu behöver jag inte ens vara ute i det. Bara att titta ut genom fönstret o se grönskan, en molnfri himmel o strålande sol uppar ju livsglädjen maximalt :)

 

Dags o grinda!

 

Indeed. Ut och stek ist, grinda sen. Måste passa på när solen tittar fram! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl själv kapat en och annan range i mina dagar men i bb när man kan stänga action och ta en trevägsbalja tycker jag definitivt man ska ha synrangen kvar, då det finns så många händer som spelar väldigt bra multi-way samt att du måste 3-beta en jäkla massa om du ska komma upp i en bra frekvens. Visst att din preflop-synrange kanske blir lite svag men å andra sidan är det jäkligt få floppar du inte kan vara nötad på eftersom man synar in en del Axs, svidade high cards osv så ser ingen större anledning att kapa den rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att ta bort synrange från sb eller big blind är som att knulla utan kondom i afrika, dvs jätte dåligt.

 

Håller inte nödvändigtvis med, men tar gärna en motivering. Gillar förtydligandet också : )

 

och du är lika oskön som vanligt... Hur mycket vinner du nu för tiden ;-)

 

Oskönt om något :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt osant det här... Inleder med att springa hur jävla bra som helst o tar inköp på inköp. Drömmen om en fin dag tros inte vara en dröm längre men vad visste jag. En doomswitch senare är jag fint back istället. Det är HELT overkligt det här.

 

Så mycket för den härliga dagen. Kuk. Lust att slå sönder något.

 

 

Std antar jag... FI fisk

 

Seat 3: AmrothB64 ($148 in chips)

Seat 4: JUANOVICH ($261.65 in chips)

Seat 5: Alt Land Is ($385.80 in chips)

Seat 6: andreas36 x ($196.80 in chips)

Seat 9: Miksu_ ($305.25 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

AmrothB64 posts small blind ($1), JUANOVICH posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

Alt Land Is raises to $6, andreas36 x folds, Miksu_ calls $6, AmrothB64 folds, JUANOVICH raises to $28, Alt Land Is folds, Miksu_ calls $28.

 

FLOP [board cards: 8H,5C,8S ]

JUANOVICH bets $42, Miksu_ calls $42.

 

TURN [board cards: 8H,5C,8S,KH ]

JUANOVICH checks, Miksu_ bets $235.25 and is all-in, JUANOVICH calls $191.65 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 8H,5C,8S,KH,4S ]

 

 

SHOWDOWN

Miksu_ shows [ AD,AC ]

JUANOVICH shows [ QC,QD ]

Miksu_ wins $527.30.

 

 

 

Jag köpte avanzaaktier idag när jag vaknade också. Då hade börsen stigit 0.7 o aktien 2.5%. Nu är den nere på 0 igen, dvs back för mig, o börsen finback, tajming sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...