Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Straffen var oxå en riktig försvarsmiss då han som fixade den helt sonika bara sträckte ut handen och tog bollen med handen i straffområdet...

 

Grejen var ju att det var en frispark som skulle läggas. En motspelare stod mer eller mindre på mig i målet. Jag knuffade bort honom rätt bryskt två gånger men han fortsatte. När domaren tittade på han som skulle lägga frisparken satte jag benet bakom tomten som stod framför mig och sen fick han 104 kg skånskt psykspel över sig och föll till marken. Då trodde vår försvarare att domaren blåste och därför tog han bollen med handen. Domaridioten hade alltså inte blåst och därför blev det hands och straff.

 

Korrekt visserligen men han skulle blåst av för situationen tidigare, jag borde fått rött kort, alternativt motståndaren gult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Fabriken där farsgubben är anställd har haft överproduktion så arbetskraften har en veckas ledigt med full lön. Vilket i sin tur betyder att farsan kommer på besök till oss ikväll = fram med Webern och hamburgerfärsen :mrgreen:

 

Ska lägga golv på nedervåningen och det handlar väl om uppskattningsvis 70-80 kvm. Ett rätt enkelt jobb, väldigt få knepiga hörn och dörrkarmar. Köper loss golv via farsan för ca 25% av nypriset. Och då är det inga sketgolv från Rusta utan riktigt premiumgolv. Fint ska de va :-)

 

Nån som är sugen på att sätta upp en vägg åt mig medans jag står bredvid och dricker kaffe? Vi vill få till en skjutdörrsgarderob i hallen och behöver få upp 80 cm bred vägg i änden av trappan och jag vet inte vilken som är den farliga änden på en hammare.

 

Upptäckte häromdan att schemat för semestern och augusti börjar se riktigt späckat ut.

 

- Tälta vid Fegen

- Stuga på Ven

- En vecka i Norge

- Kompisfest i småland

- Två bröllop

- Två födelsedagar

- Pokerrelaterade festligheter

- Sunny Standup

 

Man får nog allt inse att man har det jävligt förspänt i livet med så mycket kuligheter framför sig. I jobbet träffar jag många människor som har det tufft med de flesta moment i vardagen. Folk som aldrig kommer att möta någon partner, som inte kan hantera sig själva i sociala relationer, som inte kan behålla ett jobb utan för all framtid är dömda till att leva på existensminimum. Nä, man har det förbannat förspänt med arbete, familj, vänner, ekonomi, fritid osv. Dagens tanke fwiw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis Magdalena in de Betou på Gomorgon Sverige (ja, jag börja närma mig 40...) Vaddå, det är ju nice att kolla morgontv i sängen ;)

 

Hon verkar ju riktigt vettig och sa en hel del bra saker. Reagerade bara på två saker hon tog upp, bla att en av hennes förebilder är Gudrun Schyman och att hon själv är den enda kvinnliga pokerspelaren. :mrgreen:

 

Tilt. Jag vill också vara en kvinnlig pokerspelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte vara sämre. Här kommer sommarens brag-lista:

 

- Vegas 19 dagar

- Biltur till LA två dagar

- Fem dagar i NYC

- Bröllop i Taxinge kyrka och fest på Taxinge slott

- Poker på Gotland

- En tur till Helsingfors

- Om jag hinner; en medelhavskryssning all inclusive till nice price 2000kr för en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puss i ljumsken till den musiknörd som hjälper mig identifiera följande band/låt med hjälp av följande fakta: mitten till sent 80-tal, huvudperson i musikvideon är en dvärg utklädd till cirkusdirektör/band-dirigent, mimar till en mycket mörk röst, ljudmattan består till stor del av svulstiga trummor. Ibland flashar en och samma bokstavskombination över skärman, kan vara bandnamnet. Vilket band och vilken låt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rock, pop, punk, synth?
Drag åt rock, fast åt det hårda hållet, inte meatloaf-svulstigt som det gärna blev på 80-talet.

 

Rätt skitig video. Inte mainstream men ändå såpass att det visades på mtv. Kanske bara på Monster s Ball iofs, kommer inte ihåg.

 

Det här kommer att driva mig till vansinne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puss i ljumsken till den musiknörd som hjälper mig identifiera följande band/låt med hjälp av följande fakta: mitten till sent 80-tal, huvudperson i musikvideon är en dvärg utklädd till cirkusdirektör/band-dirigent, mimar till en mycket mörk röst, ljudmattan består till stor del av svulstiga trummor. Ibland flashar en och samma bokstavskombination över skärman, kan vara bandnamnet. Vilket band och vilken låt?

 

Det låter bekant.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter bekant.....

 

Ja låter bekant. Tänkte först på Motley Crue, de hade cirkustema senaste (?) turnén med en dvärg som konferencier. Men jag tror inte det är de du menar.

Men tack för att man fick nåt att ligga vaken i natt och fundera över... ;-)

Alltså, nu har ni väckt mina förhoppningar till liv här så tro inte att ni ska komma undan :-P

 

Det är inget band som Mötley och dess gelikar. Om inte mitt minne spelar mig ett spratt så var det här mer åt långsam blytung industrirock, om den ens var påkommen i mitten av 80-talet.

 

Minnesbilder, minnesbilder. En dvärg, allt är svartvitt, dvärgen sjunger och dirigerar övriga statister i videon, ibland dyker en textrad upp. Tänkte först att det var KSMB men det är ju ett gammalt svenskt punkband så det går bort. Men det är nåt åt det hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som att det kan vara Sisters of Mercy
Mmm, man skulle nog kunna tro det men jag vill nog få det till att bandnamnet är en samling bokstäver, typ KSMB, eftersom jag är rätt säker på att samma bokstäver flashade förbi i musikvideon ett antal gånger.

 

Seriöst, det här kommer att göra mig galen. Den här videon har poppat upp i skallen med jämna mellanrum de senaste tio åren och jag har fanken aldrig löst det...

 

Den kanske spelades på mtv's Alternative rock? Den var inte en sån mainstreamvideo som gick alla tider på dygnet. Hmm, var det ens mtv? Fanns ju nån annan kabelshow som körde videos de flesta tiderna på dygnet, VH1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kanske spelades på mtv's Alternative rock? Den var inte en sån mainstreamvideo som gick alla tider på dygnet. Hmm, var det ens mtv? Fanns ju nån annan kabelshow som körde videos de flesta tiderna på dygnet, VH1?

 

Fanns ju SkyChannel och SuperChannel på den tiden, känner igen videon men kan inte få den på plats i minnet...

 

Det var inte typ stora bokstäver i bakgrunden som blinkade bandnamnet eller liknande....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns ju SkyChannel och SuperChannel på den tiden, känner igen videon men kan inte få den på plats i minnet...

 

Det var inte typ stora bokstäver i bakgrunden som blinkade bandnamnet eller liknande....

Mjae, det var ingen statisk video på det sättet att alla stod stilla utan scenariot var föränderligt och det var såvitt jag minns inga instrument synliga. Bandnamnet flashade förbi som tecknade bokstäver om jag inte minns fel. Snabbt.

 

Saint_Bjorn, you just made the List ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade farsan på besök igår. Efter lite överläggningar kom vi fram till att vi besitter de nödvändiga skills som krävs för att montera upp en vägg och en skjutdörrsgarderob. Awesome.

 

Vi bestämde oss också för vilket golv vi ska lägga på nedervåningen.

 

Klicka länken. Välj fliken "Välj Golv", klicka i "1-stav" och "Valnöt". Välj sedan "Valnöt Atlanta".

 

http://www.kahrs.com/se/Consumer/DesignInspiration/VirtualShowroom/Pages/VirtualShowroom.aspx

 

Kommer att bli sjukt snyggt. Brag, får köpa det genom farsan för 125 kr/kvm istället för 5-600 retail :-P

 

Förmodligen så skippar jag veckan i Norge i sommar och stannar hemma och målar om på nedervåningen. Sen borde vi kunna slänga in golvet under nån helg i slutet av augusti. Kan inte vänta, kommer att höja känslan på rummet något så sjukt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förmodligen så skippar jag veckan i Norge i sommar och stannar hemma och målar om på nedervåningen. Sen borde vi kunna slänga in golvet under nån helg i slutet av augusti. Kan inte vänta, kommer att höja känslan på rummet något så sjukt mycket.

 

Vad gör man inte för att slippa svärisarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen så skippar jag veckan i Norge i sommar och stannar hemma och målar om på nedervåningen. Sen borde vi kunna slänga in golvet under nån helg i slutet av augusti. Kan inte vänta, kommer att höja känslan på rummet något så sjukt mycket.

 

Vill minnas att din plan för något trappmålningsprojekt följde samma mönster och att det slutade med att du stod och målade för glatta livet (säkert med plastfärg) timmarna innan the old ball and chain kom hem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill minnas att din plan för något trappmålningsprojekt följde samma mönster och att det slutade med att du stod och målade för glatta livet (säkert med plastfärg) timmarna innan the old ball and chain kom hem?
Alldeles korrekt. Jag stod och målade för glatta livet innan jag åkte och träffade dig. Se där, trots att du blitt gammal har du inte blivit gaggig än, wp :-D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvätta - check

Diska - check

Jobba - check

Packa -

Handla -

Tanka - check

Växla - check

 

Fack. Packa och handla kvar alltså. Sedan supa sig till sömns imorgon och sen bär det iväg! Woohoo!

 

las_vegas_3.jpg

 

Så j-a avundsjuk...

 

Have fun och klonka nåt riktigt stort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...