Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Perspektiv Jens. Perspektiv.

 

;-)

 

Whut? Det handlar ju inte på något sätt om respekt för pengar (eller brist därav) eller något annat dumt. Det handlar ju om grundläggande friheter. Ja, självklart, vi måste ha banksäkerhet för att skydda våra egna pengar osv, men om jag kan bevisa att det är mina pengar, varför börja sätta gränser då? Så länge det finns kontanter motsvarande, låt oss säga för argumentets skull en miljon, och jag har så mycket på mitt konto så borde jag väl få kunna ta ut det och gå omkring med det i fickan om jag vill?

 

Ja, det hade varit otroligt korkat givetvis, men det är ju mina pengar och jag borde få göra vad jag vill med dem, no?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.

 

Sisådär en bit över 50% av alla vuxna har typ inte ens 20k sparat i fonder/aktier/pengar för sämre tider. Det var väl nån minister som är lite lilljennez för inte så längesen... "Alla bör ju ha minst en årslön på banken.

 

 

 

Jennez är bara 30. Ge honom ett år till så blir han torr bakom öronen ;)

 

 

Jag håller dock med om att deras säkerhetslösningar med att inte kunna plocka ut vilket belopp som helst är mög. Borde iaf kunna säga vad ens egna regler för normalbruk bör vara. 10k el 100k/v

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.

 

Sisådär en bit över 50% av alla vuxna har typ inte ens 20k sparat i fonder/aktier/pengar för sämre tider. Det var väl nån minister som är lite lilljennez för inte så längesen... "Alla bör ju ha minst en årslön på banken.

 

 

 

Jennez är bara 30. Ge honom ett år till så blir han torr bakom öronen ;)

 

 

Jag håller dock med om att deras säkerhetslösningar med att inte kunna plocka ut vilket belopp som helst är mög. Borde iaf kunna säga vad ens egna regler för normalbruk bör vara. 10k el 100k/v

 

Anne Wibble: "Alla svenskar borde ha en årslön på banken"

 

Där hade vi en kvinna helt utan insyn i verkligheten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med er. Man ska skatta (pun intended) sig lycklig som har det gott ställt jämfört med många andra. Men det handlar fortfarande inte om det. Ovasett om du har 40kr eller 40 miljoner kr på banken så ska du kunna disponera dem som du vill.

 

Självklart krävs det att man har säkerhetslösningar men det här är ju löjligt. Jag blir alltså tvingad att redovisa vad jag ska göra med mina pengar. Inte för att det är något fuffens men de har ju verkligen inte med att göra hur mycket jag spelar för. Och trots att jag nu har berättad för dem vad jag tänker göra med pengarna så ger de mig ändå ett uttagstak på 35k (även om jag beställer i förväg, vilket jag alltså också gjort) = 15k cash och 20k på kortet.

Jag har tagit ut 100k+ kontant ett par ggr i samband med lägenhetsköp och så ett par ggr för några år sedan men då var det inga konstigheter. Visst, beställa först så att de har cashen, annars var det lugnt.

Och ja, jag vet, jag borde beställt kontanter till banken, tagit ut manuellt, hoppat in i väntande värdetrasport, åkt till växlingskontoret och cashat. Men det hade väl blivit trubbel då också eftersom du hade utgått ifrån att det var svarta pengar. Fan.

 

Ska fan köpa ett kassakåp och ha alla pengar där. I olika valutor givetvis. Sen sätter man in några tusen varje månad för att pröjsa räkningarna bara. Bankfack kanske är en idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har kreditkort, har också fixat nytt Visa med gratis utlandsuttag osv. Kreditkortet använder jag aldrig någonsin privat av principskäl, det används strikt till utlägg i jobbet.

 

Och nej, jag har inte alla pengar på bankkonton, oroa er inte för mina investeringar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu är iaf vårt turreschema för paf-pengarna klart. Caesar's får den äran. Det blir en $225 freeze, en $330 freeze och ett $1060 fyradagars event.

Nu ska vi bara spika Mirage, Rio och Venetian för egna rullen också, sen är det klappat och klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde du kunna rulla ner till Närke i september i en betydligt schtekigare schtekomobil än den rishög du åker runt i nu? Kanske även läge att lägga undan en slant till en fungerande gps?

 

Varför byta ut en alldeles utmärkt bil? Noll anmärkningar på besiktningen. Ok, en glödlampa till ett parkeringsljus behövde bytas men det var ju inga problem.

GPS'en är det inga som helst problem med, det är adresserna som är fucked up i Hallsberg. Hur kan man kalla en väg för Stationsgatan när där inte ligger någon station? Trodde det var standard i små och medelstora städer att stationsgatan hade en station. Men nu vet man. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför byta ut en alldeles utmärkt bil? Noll anmärkningar på besiktningen. Ok, en glödlampa till ett parkeringsljus behövde bytas men det var ju inga problem.

GPS'en är det inga som helst problem med, det är adresserna som är fucked up i Hallsberg. Hur kan man kalla en väg för Stationsgatan när där inte ligger någon station? Trodde det var standard i små och medelstora städer att stationsgatan hade en station. Men nu vet man. :)

 

Kam jag åka med dig Jens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det var inte gps:ens fel alltså. Det var felaktigt handhavande. I see.

 

Om du menar felaktigt handhavande av gatukontoret i Hallsberg så - ja. 8-)

 

Kam jag åka med dig Jens?

 

Absolutement. Passerar jag någon lämplig stans där jag kan plocka upp dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1, landar om ett dygn typ =) och empire state är sjukt bra imo, alicia keys har så jävla skön röst.

 

Skönt att höra att det finns lite vettigt folk här på forumet också! :)

Hälsa NYC att jag kommer om ca fyra veckor :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan! Du förvånar mig TF. Kul att du har hittat låten om mig! ;)
Nu handlar ju låten om frugan men sure, litegranna kan väl få spilla över på dig ;-)

 

Jaja, ha så jävla kul i Vegas era as. Jag är inte det minsta avundsjuk, inte alls
+1, this, detta, kunde inte sagt det bättre själv...

 

Skönt att höra att det finns lite vettigt folk här på forumet också! :)

Hälsa NYC att jag kommer om ca fyra veckor :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...