Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt bra spel! GTA upphöjt till 4 i Western-miljö. Har inte kommit så långt men Rockstar Games kan fan inte misslyckas. Snyggt och bäst på alla sätt och vis. Allt de missade i GTA IV har de tagit igen nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ett nybildat "pokerlag" i div 14a (lol). Kör bara för att det är kul. :D Det är jag, Skanke, Björn Isberg och Ferit Gabriellsson med släkt och vänner (typ 140 pers). Men duktiga spelare och det är kul att se att laget blir mer och mer samspelt. Hade gårdagens varit vår första match hade vi kanske åkt på däng med 9-0, nu bara 2-1.

 

Vi kan ju säkert styra en träningsmatch om du vill! (Vi spelade 4-3 mot ett div 4-lag i senaste träningsmatchen)

 

Om ni behöver åka söderöver på träningsläger kanske det går att fixa ;)

Går t o m kombinera med poker och annat då vi har lite marker och sånt stående för "sporadisk" användning. Kan räcka till 50-60 pers ;)

Vi håller till utanför Ulricehamn, om detta säger nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni behöver åka söderöver på träningsläger kanske det går att fixa ;)

Går t o m kombinera med poker och annat då vi har lite marker och sånt stående för "sporadisk" användning. Kan räcka till 50-60 pers ;)

Vi håller till utanför Ulricehamn, om detta säger nått.

 

Det hade ju varit grymt kul. :) Dock är det lite tidsbrist ända fram till hösten här men en liten sensommar-match + poker låter ju inte fel. Vinnande laget kan få extra startmarker eller ngt... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fan en bra idé =)

Kan lägga fram det till fotbollssektionen och festkommittéen (där jag sitter med i båda) och se vad dom tycker.

Det bästa hade ju varit att kunna få till en match innan serien drar igång på hösten. När serien väl är igång blir det nog tungt och sen är det ju början på oktober innan serien är slut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fan en bra idé =)

Kan lägga fram det till fotbollssektionen och festkommittéen (där jag sitter med i båda) och se vad dom tycker.

Det bästa hade ju varit att kunna få till en match innan serien drar igång på hösten. När serien väl är igång blir det nog tungt och sen är det ju början på oktober innan serien är slut...

 

Snackade lite med vår coach här och tydligen är det fler klubbar som har visat intresse för att möta vårt lag, bl.a en från Göteborg. Han föreslog en minicup med efterföljande poker någonstans. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va ni sportar! :)

 

Ingen som ska testa poker? Jag har i ett svagt ögonblick tänkt tanken att köra kvalet till MainEvent le cosmopol de sm (10,5k).

 

1.000 + 100. Unlimited rebuy + 2 addon. Vilken gangstersatellit det kan bli på måndag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade lite med vår coach här och tydligen är det fler klubbar som har visat intresse för att möta vårt lag, bl.a en från Göteborg. Han föreslog en minicup med efterföljande poker någonstans. :-D

 

Har lokal för 60 spelare och troligen marker till detta om det skulle vara så.

Fotbollsplan bredvid klubbstugan (och en till en bit bort), grill, boulebana, tennisplan och så bastu osv i klubbstugan ;)

Men måste som sagt kolla om det är möjligt först innan jag säger mer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lokal för 60 spelare och troligen marker till detta om det skulle vara så.

Fotbollsplan bredvid klubbstugan (och en till en bit bort), grill, boulebana, tennisplan och så bastu osv i klubbstugan ;)

Men måste som sagt kolla om det är möjligt först innan jag säger mer :P

Shit, får man komma??!! Den som har sämst kondis av mig och Jens kan vara målvakt, alternativt är jag bollkalle eller waterboy.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, får man komma??!! Den som har sämst kondis av mig och Jens kan vara målvakt, alternativt är jag bollkalle eller waterboy.

 

JA!! Får jag också komma? Jag kan vara reserv i hejaklacken!

Därutöver kan jag åta mig att servera lämplig dryck till utslagna spelare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helvete att du petar Jens som pottis, han är den enda trygghet vi har :)
Förisatingen! Jag har minsann klistrat bollar sedan barnsben.

 

Also, vad fan. Här har jag gått och trott att jag var speciell men så visar det sig att du skickar "Skåååååååål"-sms till varenda jävel i din adressbok. Pfffft.

 

JA!! Får jag också komma? Jag kan vara reserv i hejaklacken!

Därutöver kan jag åta mig att servera lämplig dryck till utslagna spelare :)

Alltså, ulricehamn är väl granne med borås, right? Såg idag att de planerar busslinje falkenberg-borås. Woohoo, äntligen kopplas metropolerna ihop :-D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förisatingen! Jag har minsann klistrat bollar sedan barnsben.

 

Also, vad fan. Här har jag gått och trott att jag var speciell men så visar det sig att du skickar "Skåååååååål"-sms till varenda jävel i din adressbok. Pfffft.

 

 

Det är du och Ola som är de lyckligt utvalda, kan trösta dig med att du får betydligt fler :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör en kort recap av bröllopet. Med "kort" avses såklart varning för Wall of Text. Vi får se.

 

För den som inte hängt med så gifte vi oss "i samarbete" med ett historiesällskap som tagit fram bröllopskonceptet som ett sätt att dra in pengar till föreningen för att kunna utveckla och driva den ekonomiskt. Mot att de bjöd oss på sitt koncept så gick vi med på att agera reklampelare och ställa upp på bild etc för lokalpress. Klassisk win-win.

 

Tiden, och speciellt då sista veckan, innan bröllopet var sjukt busy. Det är snudd på att jag avråder från giftermål då det är ett blödande magsår in the making. Projektledaren för historiesällskapet var även utbildad sömmerska och efter det att Förste Sömmerskan hoppat av projektet så föll tillverkandet av våra kläder på henne. Och stressad som hon var så föll det sig inte bättre utan att vi fick prova våra kläder för första gången på kvällen innan bröllopet. Kan man ju tycka lite vad man vill om men kläderna visade sig ha hygglig passform så vi lät det glida. Sambon, numera frugan/yee old ball and chain, blev sjukt het i sin klänning. Hubba hubba yum yum stampa stampa grrrrrrr.

 

Vi tar nån bild här då.

 

28495_430675421258_586276258_6005963_6876222_n.jpgPrästen glömde bort att säga "Läge att kyssa bruden nu" men som tur hade publiken vett att påminna mig.

 

28495_430675396258_586276258_6005960_4408827_n.jpgPrästen. Tord. Upptäckte att han var aktiv kvinnoprästmotståndare vilket gav lite smolk i bägaren då jag, generellt sett, ogillar folk som är motvalls. Dock var han förbannat bra och höll en längre utläggning, pre-vigsel, för gästerna om hur giftermålen kunde se ut på 1500-talet. Also, visst tusan är det Jens om 10 år?!

 

28495_430675351258_586276258_6005957_357833_n.jpgBarnen fick egna klänningar uppsydda.

 

28495_430675446258_586276258_6005966_7306940_n.jpgGravrost, ett band med långa anor, spelade vid ett flertal tillfällen under dagen samt ett längre set vid 21-snåret. Sjukt coolt och gjorde väldigt mycket för stämningen. Finns nog klipp på tuben om man vill lyssna.

 

Hursom, det sägs ju att man ska vara nervös inför vigseln men jag tror inte att det var något vi märkte av. Kanske hade man för mycket i skallen eller så är jag helt enkelt för dum. Troligen det senare. Men å andra sidan. En dag som denna när man är omgiven av människor man tycker om, varför bli nervös. Vidare, hade någon mopsat så hade de fått agera grillspett alá:

 

31228_444206427541_674482541_5736592_122913_n.jpg

 

Bestman var lite väl förtjust i sitt tidstypiska långsvärd. När han åkte hem så passade han sambo på att plocka av honom svärdet med orden "Jag tror inte att du ska ha det här längre". Vid det laget var han så radiostyrd att han inte satte emot nån vidare fajt.

 

32269_393475258482_676948482_4273538_7158904_n.jpg

 

Från kyrkan tog vi sen en kort biltur innan vi svidade om färdmedel från fyrhjuling till fyrfota. Åkte således häst & vagn sista biten. Öhm, färdmedlet var ju iofs fortfarande fyrhjuligt men, äh. Väl framme blev det bubbel och glada tillrop innan kanonaden satte igång.

 

32269_393475348482_676948482_4273549_181837_n.jpg

 

Brände av två salvor. Kuriosa, när de provsköt kanonen så hade de i för mkt krut och tryckvågen klirrade ett gäng rutor på festlokalen. Men som den ansvarige sa "det ska låta".

 

In till middagen och det blev en väldigt trevlig sittning med mat och tal. Ca 100 pers satt ner och mumsade på en italiensk buffé som var top notch. Upplevde själv att maten tog slut lite väl snabbt men eftersom vi hade påföljande tårt- och kakbuffé så gjorde det inte så mycket. Hade nog spräckt en söm eller två.

 

Morsan är en förbannat duktig talare och precis som väntat blev vi lite milda i ögonen både jag och frugan. Det är fanimig inte lätt att höra att man är älskad och omtyckt. Det är som med positiv kritik, man vet inte vad man ska göra med den.

 

28495_430675716258_586276258_6006000_3177863_n.jpg

 

Får räcka så länge. Kanske kommer en del två senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...