Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Men man kan ju iaf försöka förstå spelet? :-D

 

Jag tror vi spelade i samma liga. Då spelar det ingen roll om det är sviten special low, 4st turn river eller texas holdem.

 

Så här ser samtliga motståndares grafer ut under mina 4h cashgame i lördags natt. Ingen talade dock om hur man spelar TNL.

 

gx_article_3672_BaekkeGrafWide.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi spelade i samma liga. Då spelar det ingen roll om det är sviten special low, 4st turn river eller texas holdem.

 

Så här ser samtliga motståndares grafer ut under mina 4h cashgame i lördags natt. Ingen talade dock om hur man spelar TNL.

 

gx_article_3672_BaekkeGrafWide.bmp

 

Att få in 12500 händer under en kväll med live poker.......

 

Det måste varit en lång natt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avvaktande utvisning:-)

 

Fan heller, vi fick aldrig låna bollen och den var i spel när han blåste.

 

Anyway, mer tilt idag. Skulle tvätta bilen och stod i kön. Då är där en tant som blockar hela kön och förtvättar bilen. När hon sedan ätligen kör in i tvätthallen kör tomtetanten ner i mittrännan så att biljäveln fastnar. Tog fem starka mekaniker samt medtrafikanter ca en halvtimme att få loss den.

Till slut fick jag dock tvätta kärran + dammsugning, mattvätt och invändig puts. Totaltid: 2 timmar. Effektiv tvättid: 25 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är avvaktande. Antar att han blåste så fort ni tog bollen, då gjorde han rätt isf.

 

Jag vet. Men nej, vi var på bollen flertalet gånger innan han blåste. Gjorde en liknande sak senare i matchen också. Det var en hög klubba som jag påpekade och han blåste av efter typ 20 sekunder med orden "nu när jag tänker efter var det nog en hög klubba här borta". *suck* Men överlag måste jag säga att vi har mycket kompetenta och duktiga domare. Den här tomten hade jag inte sett förut, eventuellt inhoppad vilket kanske förklarar en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet. Men nej, vi var på bollen flertalet gånger innan han blåste. Gjorde en liknande sak senare i matchen också. Det var en hög klubba som jag påpekade och han blåste av efter typ 20 sekunder med orden "nu när jag tänker efter var det nog en hög klubba här borta". *suck* Men överlag måste jag säga att vi har mycket kompetenta och duktiga domare. Den här tomten hade jag inte sett förut, eventuellt inhoppad vilket kanske förklarar en del.

 

Haha okej, då är det skumt. Högklubban var lite rolig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag åker sambon och småtjejerna till Norge för det årliga påskfirandet. Själv blir jag hemma och har lite småjobb på, och kring, radhuset som måste fixas. Kramade alltså lite extra hårt på dom imorse innan jag drog till jobbet. Saknar dom redan ffs.

 

Men men, samtidigt är det skönt med lite egen tid. Ska måla klart trappjäveln, mitt dåliga samvete under det senaste året. Har köpt 8 hyllplan med konsoller som ska skruvas upp i två förråd. Upptäckte igår att jag inte har el-uttag i garageförrådet, wtf liksom. Någonstans har jag en borrmaskin med batteripack men det lär ta två svåra år att rota fram den och sen ska den laddas osv osv, wajn wajn... Har upptäckt att sladden till projjen inte sitter ordentligt i taket så måste ordna det på något sätt också. Ligger just nu i en tunn kabelkanal men den pallar inte vikten. Lika bra att ordna det också. Kan jag ju passa på att centrera bilden ordentligt.

 

Fredag blir det in till Gbg för alkohol, käk, poker och umgänge! Vi är några st som ska lira CC's twinpoker-rulle. Man teamar upp med en polare och spelar varsin turnering parallellt. Degchans i den egna rullen samt på den gemensamma poängplatsen. Kul med udda koncept.

 

Also, vågen slutade på 83,9 imorse. Är en bra bit från toppnoteringen på 99,2 i juli förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stekig lunch på Vassa Eggen idag igen. 100 spänn i p-avgift vid nya kontoret. Det är fan inte billigt att heta Jens Jadbäck, men det gör inte ont heller.

Jo, det gör det förresten. Fick deklarationen idag. Pappa staten plockar fram grovsaltet och inleder operation "ta allt guld från Jennez". Det är ju för fan helt perverst att reavinstskatt ens existerar. Äckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu snabbt bläddrat igenom deklarationen och det känns som att jag klarar mig rätt bra ändå. Får 8k tillbaka samt att reavinstskatten var några tiotals tusenlappar mindre än jag trodde, och då har jag inte ens räknat med avdragen. I'm rich! Eller... less poor! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant skillnad med "97% icke fett" på amerikanska mot "3% fett" som det skulle ha stått på svenska.

 

Haha jag reagerade på samma sätt! :-D

 

Jag reagerade mera på 4g TOTAL CARBS per serving

 

Antar att 1 portion är 1oz, alltså ca 14g kolhydrater i påsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...