Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Du är en sällsamt vek person. Sleep tight, little one!

 

Hoppade över till kusinen igår, slutade med att vi delade ett flak 33or, det var ju ändå torsdag :)

 

Jenny står nu och bakar annanaspaj så jag får väl vara uppe en stund till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev fan också gräsänkling hipp som happ. Men inget lir för mig ikväll. Är snorigt trött efter en extremt stressig (eftermid)dag på jobbet. Har dessutom lite kvar att göra innan jag tar helg. Eller förresten, who am I kidding? Minst tolv timmars arbetspass imorgon från lunch... :cry: Lyckost er som får vara lediga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick förklara för Herr Crappy att den börjar kl 20, då ljusnade hanses tillvaro en aning :mrgreen:

 

Så, game on om ca två timmar. Knäpper upp en flaska rosé (med skruvkork obv.) till turrestart :mrgreen:

 

 

Jaja hon fick en halvtimme, det måste väl räcka?

 

Btw. Inte för att jag tror någon skulle göra det här misstaget. Men om man inser att man drack upp sista flaskan halvgott vin förra lördagen (hmmfftt vilket jag inte kommer ihåg. Dessutom är sonen 15 år:shock: )

Så ska man inte vara för snål för att öppna det goda vinet, även om man bara ska dricka "något" glas. Man ska INTE ta det fem månaders skåpvarma Drosdy-hof på dunk man hittade.

Ett effektivt sätt att förstöra en god ungstekt rostbiff :-(

 

Game on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och stalkade på Lisas jobb ikväll. Antingen hade hon råkat se mig i övervakningskameran och gömt sig för att jag inte skulle göra bort henne eller så var hon ledig...

 

Det här stolpskottet till mänskligt avskräde gör mig riktigt irriterad :shock:

 

Det är inte så mycket fråga om hon har rätt eller inte som får mig att reagera utan snarare sättet hon framför sin tes på.

 

Empirin sticker verkligen i ögonen.'

 

Det som gör mig rädd är att denna kvinna sitter någonstans i Sverige och arbetar som familjerådgivare.

 

Eva är sjuk på riktigt. Var med på ett av hennes seminarier som hon höll på årsmötet av Riksförbundet För Familjers Rättigheter Stockholm. Jag och många andra blev ordentligt mörkrädda bl.a. hennes åsikt att män inte ska ha hand om eller vårdnad av barn under 3-5 år.

 

Blev ännu mer mörkrädd för att det var några tjejer i 25-årsåldern som åkt upp til 20 mil bara för att höra hennes föreläsning och att dom varit på hennes föreläsningar (troligtvis ungefär samma stuk) tidigare.

 

Fråga: stationära datorn låter numera som ett jäkla tröskverk. Antar att det är läge att öppna den och städa ur fläktarna som jag misstänker är fyllda med damm och skit. Nåt man ska tänka på, under städmomentet, för att inte riskera att sabba något mha statisk elektricitet eller liknande.

 

Använd tryckluft (alt. cykelpump), inte dammsugare

 

+1 Tryckluft på burk brukar jag använda. Fungerar även för en kedjerökare som röker inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt tips från sandsater så hade ÖlRepubliken nu postat sina öppetider för påsken. På långefredan öppnar de kl 16 och jag har meddelat dom att jag vill boka ett bord för upp till tio pers from då. Så, vi har strax under två timmar på oss att sluka öl och mat innan cc-turren drar igång. Bra, yes?

 

Om bröderna omalley, eller nån annan, kommer in tidigare så är jag inte oäven för att sitta nån annanstans först. Golden Days har ju fått sig ett uppryck och ligger centralt, till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska TF fyllemobbas.

 

Dom flesta är lite lagom berusade redan men snart börjar det gå undan.

 

Ingen av andra klantskallarna tog mig sen en dator så räkna med massa inlägg från "fel" konton.

Så länge ni fortsätter mmsa sköna bilder så är det bara att mobba på av hjärtats lust :heart:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick spö i båda innebandymatcherna idag. Jag spelade ute. Fick två utvisningar på mig. Den första vid ett frislag för att jag tydligen stod för nära. Han blåste när spelet varit igång i 30 sekunder. Bra domare.

Den andra förtjänade jag faktiskt. Det var en stackars tanig bandyvirtuos som fick 104 kg skåning över sig med ett lår i ryggen och en armbåge i nacken. Efter en luftfärd på ett par meter landade han fint på andra sidan sargen. Turligt nog fanns det ett nät där också som fångade upp räkan. Dumt och helt onödigt av mig men man blir lätt lite frustrerad när man ligger under med 15-3 eller ngt i den stilen.

 

Annars mår jag finemang. Ingen baksmälla (hade iofs varit konstigt om jag hade haft det) och ikväll blir det dinner and a movie. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man går och lägger sig kl 07 på sönda morgon. Upp kl 07 på måndag. Kroppen mår skit för jag lyckas nysa sönder ett kärl i näsan när jag kliver av tåget. Tur man har svarta handskar och svart jacka. Inte en jävel fixar med någon näsduk utan man får gå där blodig som fan i fejjan. Tur att macdonalds finns överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord bokat på ÖlRepubliken till långfredag kl 16 (då de öppnar).

 

Jag åker in till stan lite tidigare för att scora nycklar till övernattningslya. Om nån vill/kan ses lite tidigare föreslår jag Golden Days som ligger ett stenkast från Nordstan och numera har ett hyggligt ölutbud. Står inget om deras öppetider över påsk på hemsidan men normalt sett öppnar de före/runt lunch alla dagar.

 

Omalley, när kommer ni in till stan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Episk bakfylla, yes? :-P

 

Det var en episk fylla iaf. Lite tragokomiskt när vi spelar Sviten Special och man verkligen ser att omalley efter regelförklaringen inte förstår, inte bryr sig och definitivt inte ens vill veta, och ändå drar in potbet efter potbet i första handen och torskar nära nog rubbet till eloket och jm_j. Nästa hand var samma visa men där vann han faktiskt. Sen fick väl Lisa och hans svåger honom på andra tankar och han åkte hem. Good times! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...