Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Jo, får väl vara glad att de inte använde traktorn som stod bredvid för att skrapa av snön :ola:

 

Och när barna blir tillräckligt gamla för att köra bil, då införskaffas en billig sådan för ändamålet. Inte. Köra. Pappas. Bil. I. Onödan :mrgreen:

 

Jackie Chan-rulle sökes

 

Såg en film med Jackie Chan nånstans på 80-talet men kan inte hitta den och hoppas härmed på Din hjälp. Handlingen utspelar sig i Hongkong där Jackie spelar en polis som ska sätta dit ett stort piratgäng. Kommer bara ihåg två utmärkande scener och hoppas att de ska trigga minnet hos nån.

 

1. Jacke blir jagad genom gränder på cykel. Han använder cykeln ett par ggr för att knocka ett par förföljare men sista gången så slår han av sadeln och när han återigen hoppar upp på cykeln så sätter han sig på - tja, där sadeln tidigare satt. Klassisk Jackie-slapstick.

 

2. Slutfighten mot piratkungen. De avlivar vederbörande medelst snurrar in killen i en matta och tossar i en handgranat.

 

Nån som vet vilken film det kan röra sig om?

 

*edit*

 

Tjohoooo!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Grindstuga hos Ola ikväll. Jag, JohnH, Lisa och Ola ska kamma hem storkovan! Eller JAG ska göra det iaf, resten skiter jag i.

 

Går dock ointe så bra, bust efter en kvart i en 109 freeze - nu siktar jag på Daily 80 och ev Million.

 

Gl me!

 

Just det ja, spelkväll hos Diös igår, rapport + bilder kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är rätt häftig vovven, har en kompis som har en sån korvhund...

 

 

...men det är lite drygt o ha ett husdjur på stadig basis tycker jag. Låna en rackare i en vecka eller två är ju lite bättre.

 

En gång i tiden när jag var liten så hade jag betat igenom husdjuren: Katt, chinchilla, akvariefiskar (även typ abborre i nåt akvarium i garaget), salamandrar, grodor, ormar och ödlor. Ormar krävde minst. Ödlor var svårast... el rättare sagt fodret. Ha nån förbenad odling på smådjur hemma. Jag var inte poppis när det rymde nyfödda syrsor... som blev större... och började spela som fan på nätterna i huset. Farsan slet loss listerna för att komma åt de små snabba jävulsdjuren. El när nån liten larv har undkommit att bli mat och genom en mysig förvandlig bli en skalbagge som kryper på en tjejs ben i min säng... Det var tider det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...