Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Det är kallt att stå i snö med italienska lågskor. Jag går och köper vinterskor medan jag väntar på att bilen ska sluta vara sur. Förresten, kan bensin frysa till is? Nej, det kan det inte va? Är rädd för att jag har trampat på gasen lite för mycket under startförsöken här och ingenting avdunstar i det här vädret.

 

Helvetes piss. Det var bättre i militären. Fanns alltid ngn motorkunnig basse från landet som kunde fixa sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att gifta sig i kyrkan:

...

Jo, för att jag ser det som att jag lovar min blivande fru trohet och det är det giftermålet handlar om (plus lite andra juridiska grejer så klart)

...

I mina ögon är det endast det juridiska grejerna som är relevanta.

Jag behövde inte byta civilstånd för att bevisa för någon att jag älskade min fru, vilket jag fortfarande gör. Däremot utgår svensk lagstiftning från att man ska vara gift om man ska skaffa barn eller köpa fast egendom ihop.

 

Så mina två kopek går till att avskaffa vigselrätten för religiösa samfund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kallt att stå i snö med italienska lågskor. Jag går och köper vinterskor medan jag väntar på att bilen ska sluta vara sur. Förresten, kan bensin frysa till is? Nej, det kan det inte va? Är rädd för att jag har trampat på gasen lite för mycket under startförsöken här och ingenting avdunstar i det här vädret.

 

Helvetes piss. Det var bättre i militären. Fanns alltid ngn motorkunnig basse från landet som kunde fixa sånt här.

 

Det gäller o se till att det finns hyggligt mycket soppa i tanken när det råder cpkyla. Annars kan de gå illa om man har otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stekare som du står väl inte och fryser i det här vädret.

Åker inte ni pokerstekare taxi???

Eller ahhh jag förstår, skriv en lapp med adressen vart du ska, ifall taxichauffören inte förstår skånska

 

Ola sa samma sak men jag blev ju orolig för min lilla bil. Den funkar för övrigt nu. Och till JohnH: det var 3/4 full tank. Fick igång den med hjälp av en vänlig granne till slut och sen drog jag och fyllde på typ alla vätskor.

 

I mina ögon är det endast det juridiska grejerna som är relevanta.

Jag behövde inte byta civilstånd för att bevisa för någon att jag älskade min fru, vilket jag fortfarande gör. Däremot utgår svensk lagstiftning från att man ska vara gift om man ska skaffa barn eller köpa fast egendom ihop.

 

Så mina två kopek går till att avskaffa vigselrätten för religiösa samfund.

 

Jag är med dig hela vägen broder. Dock skulle jag inte ha ngt emot ett bröllop eftersom jag aldrig haft ngn stor fest. Ingen studentfest, ingen konfirmation, ingen större 20-årsfest och ingen 25-årsfest. Eller jo, visst har det varit festligheter vid iaf ett par av begivenheterna men inget av större format. Visserligen helt på min egen begäran och inget jag ångrar men ändå. Det betyder dock inte att det behöver ha kristna förtecken. Rättare sagt; det SKALL inte ha kristna förtecken.

 

Ett bröllop för mig är en fest för att fira att man har beslutat att leva tillsammans livet ut. Nu ser ju givetvis verkligheten annorlunda ut för ca 50% av brudparen men det är väl det som ska vara målet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en bra kväll trots allt. Missade i Tallinn-satten men hade klonkat ett säte till NB's 100K grtd. Helt såsig i skallen nu men slutade på en, för mig, finfin 25e plats och cashade 585e för besväret. Bra pengar för min NB-rulle :-D

 

Ska upp om tre och en halv timme. Urk.

 

Ty för railen Crappy och Mike!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en bra kväll trots allt. Missade i Tallinn-satten men hade klonkat ett säte till NB's 100K grtd. Helt såsig i skallen nu men slutade på en, för mig, finfin 25e plats och cashade 585e för besväret. Bra pengar för min NB-rulle :-D

 

Ska upp om tre och en halv timme. Urk.

 

Ty för railen Crappy och Mike!

 

WP sir! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt trött idag men ändå najsigt att dubblat sajtrullen :-D Får erkänna att jag har Illvilljas coachning att tacka för miniklonken igårkväll. Helt klart förbättrat mitt 15-25 BB-spel tack vare den. När mike hoppade in på railen så spelade jag mestadels i den sista tionde-percentilen men höll mig flytande på 20-30 BB... Går såklart att argumentera för att det är illa att inte gå för vinst, eller åtminstone FT, men pengarna på plats 20-50 gjorde även de skillnad för min NB-rulle så är ändå nöjd med att jag safeade in det på 25e.

 

Ty, boys and girls ;)

 

Hittar jag lite tid idag så ska Call of Juarez inhandlas. Samt headset. Måste förbi ett apotek också för att köpa på mig lite grejer som kan vara bra att ha om nån i familjen blir kass i magen i Egypten. Man kan ha roligare på semestern än att sitta på holken och skita vatten :-P

 

Var och tog mått för våra bröllopskläder igår. Fick se en blyertssketch över hur de ska komma att se ut. Vad är det kidsen säger idag, peeeerdy? :mrgreen: Nä, men såg riktigt sjysst ut. Blir uppsytt av en kvinna som jobbar på stadsteatern i Gbg så det blir nog finfint.

 

*tigeredit*

 

Hittade visst sketcherna.

 

19639_275666351258_586276258_4953633_3393146_n.jpg

 

 

19639_275666371258_586276258_4953634_8288451_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...