Hertigen Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Lustigt att ingen nämner de verkliga orsakerna till varför Sverige och resten av västvärlden befinner sig i den nuvaranden situationen. Läs denna bok: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=918948326X En person verkade i alla fall ha huvudet på skaft som rekommenderade Zeitgeist filmen dock. Död åt ZOG. Ska tilläggas att det här är en konspirationsteori och ingenting som merparten av forskare och utbildade inom nationalekonomi håller med om. Jag ska iaf tanka hem filmen och titta på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Ska tilläggas att det här är en konspirationsteori och ingenting som merparten av forskare och utbildade inom nationalekonomi håller med om. Jag ska iaf tanka hem filmen och titta på den. Zeitgeist är skitbra, jag brukar rekomendera den till alla jag träffar. Jag brukar även rekomendera X-files... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Zeitgeist är skitbra, jag brukar rekomendera den till alla jag träffar.Jag brukar även rekomendera X-files... Vad är din poäng? Att Scully borde spela huvudrollen i nästa Zeitgeist? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lolita Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Allt som sägs i Zeitgeist är sant och all nätpoker är riggad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 lol zeitgeist. era stackars idioter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Vad är din poäng? Att Scully borde spela huvudrollen i nästa Zeitgeist? Ja, helt rätt. Zeitgeist är egentligen ett X-file avsnitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Ja, helt rätt. Zeitgeist är egentligen ett X-file avsnitt. What's new. Min poäng till dig var - skriv rakt ut vad du menar istället och Varför du tycker så. Säg att du tycker Zeitgeist suger snaze och sen kan du utveckla varför, annars är det inte en speciellt intressant åsikt. Alt. kan du börja köra med +1 eller det forumtrendiga 1+ så slipper du slösa tid på att skriva vad folk redan skrivit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Ta zeitgeist-snacket i zeitgeist-tråden Får bara upp "webbsidan kan inte visas" när jag klickar på länken. Någon som är förvånad? Håller med föregående talare: Död åt ZOG! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chepplin Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Kan någon förklara lite snabbt hur detta ZOG är uppbyggt?? Nä jag orkar inte läsa en hel bok..bara ge mig en kort sammanfattning? Vem sitter i styrelsen? Hur blir man medlem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Här är en fungerande länk till tråden också: http://pokerforum.nu/forum/off-topic/50989-zeitgeist-9-11-kristendomsmyten-etc.html mvh hobbymodden okocha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Kan någon förklara lite snabbt hur detta ZOG är uppbyggt??Nä jag orkar inte läsa en hel bok..bara ge mig en kort sammanfattning? Vem sitter i styrelsen? Hur blir man medlem? Det blir du inte. För att vara med måste du vara jude. Juden känns igen på att han har en lustig liten svart hätta på huvudet, istället för foliehatt som vi normala människor har. Ibland har juden ingenting alls på huvudet. Notera skillnaden på bilderna nedan. Normal människa Jude Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 Varför förstör ni tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larken Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Intressant att se hur modarna deletar posts som dem inte finner "passande" Vi var några som pratade om den rådande ekonomiska situationen i världen och bara för att vi presenterade synvinklar som ni tycker är "konspirationsteorier" så deletar/flytar ni dem? Det var ju knappast som att vi var off topic, några kanske hade en annan uppfattning om världsekonomin än den som presenteras i SvD, Expressen & TV4 nyheterna. Låt folk disskutera istället för att ta bort kommentarer som ni/du inte gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Existing-user Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Intressant att se hur modarna deletar posts som dem inte finner "passande" Vi var några som pratade om den rådande ekonomiska situationen i världen och bara för att vi presenterade synvinklar som ni tycker är "konspirationsteorier" så deletar/flytar ni dem? Det var ju knappast som att vi var off topic, några kanske hade en annan uppfattning om världsekonomin än den som presenteras i SvD, Expressen & TV4 nyheterna. Låt folk disskutera istället för att ta bort kommentarer som ni/du inte gillar. Det är därför vi aldrig kommer få en ändring eftersom sanningen aldrig sprids. Och det är kul hur detta forumet representerar verkligheten. De med makt (modsen) raderar inlägg som inte passar dem. Precis som det går till i verkligheten. Envägskommunikation. Indoktrinering. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skalman5 Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Det är därför vi aldrig kommer få en ändring eftersom sanningen aldrig sprids. Och det är kul hur detta forumet representerar verkligheten. De med makt (modsen) raderar inlägg som inte passar dem. Precis som det går till i verkligheten. Envägskommunikation. Indoktrinering. Kanske för att moderatorerna är med i världskonspirationen också! :shock: Ring Aftonbladet! :mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Intressant att se hur modarna deletar posts som dem inte finner "passande" Vi var några som pratade om den rådande ekonomiska situationen i världen och bara för att vi presenterade synvinklar som ni tycker är "konspirationsteorier" så deletar/flytar ni dem? Det var ju knappast som att vi var off topic, några kanske hade en annan uppfattning om världsekonomin än den som presenteras i SvD, Expressen & TV4 nyheterna. Låt folk disskutera istället för att ta bort kommentarer som ni/du inte gillar. Zeitgeist-snacket dyker upp som off topic i väldigt många trådar. Det fortsatte här också även efter flera tillsägningar om var man kan diskutera det. Till slut tröttnade jag och rensade bort OT. Det har hänt förr och kommer hända igen oavsett ämne. Fast det kanske är lättare/roligare att tro att vi är med i konspirationen? (Det var en retorisk fråga så svara inte) Diskutera statsskulden här, Zeitgeist i den andra tråden. Nästa inlägg om zeitgeist i den här tråden kommer jag ge infraction för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Edit, fuck it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larken Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Zeitgeist-snacket dyker upp som off topic i väldigt många trådar. Det fortsatte här också även efter flera tillsägningar om var man kan diskutera det. Till slut tröttnade jag och rensade bort OT. Det har hänt förr och kommer hända igen oavsett ämne. Fast det kanske är lättare/roligare att tro att vi är med i konspirationen? (Det var en retorisk fråga så svara inte) Diskutera statsskulden här, Zeitgeist i den andra tråden. Nästa inlägg om zeitgeist i den här tråden kommer jag ge infraction för. Jag är rätt ny på det här forumet och jag lär väl förbli rätt anonym om forumet sköts på detta sätt framöver. Angående det vi hade meningsskiljaktigheter kring så ska jag försöka förtydliga min ståndpunkt. Vi talade inte OM Zeitgeist filmen som ämne utan det talades om statsskulden som även tas upp i en dokumentär som heter Zeitgeist. Ditt resonemang är som att säga att man inte får nämna ordet dollar när man pratar om valutan euron eftersom det är någonting helt annat. Nu var det trådskaparen som hade en del frågor kring detta ämne och jag anser att om man nu vill tipsa om en dokumentär som tar upp just hans fråga så kan du/ni inte anse att det måste raderas eftersom NI finner det vara en konpirationsteori. Om du inte klarar av att skilja på det så lycka till med allt annat i livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Alltså, det är ju inte första tråden som snöar in på Zeitgeist. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Nu var det trådskaparen som hade en del frågor kring detta ämne och jag anser att om man nu vill tipsa om en dokumentär som tar upp just hans fråga så kan du/ni inte anse att det måste raderas eftersom NI finner det vara en konpirationsteoriJo, men de inlägg som raderades var säkert trams om Zeitgeit är ditten eller datten. Det är fritt fram at diskutera Zeitgeist, i just Zeitgeisttråden. Som det hänvisats till, bara att gå dit och fortsätta. Trådarna rensas för att de går off-topic, inte för att vi tycker det ena eller det andra. Och om du inte förstår varför inlägg ska vara on-topic, och därför hotar att försvinna från forumet... ja varsågod, det står dig fritt. Offtopicinlägg rensas/flyttas hela tiden, det är just det som moderering går ut på. Som sagt, tipsa gärna om Zeitgeist, men diskussionen om Zeitgeist tas i den andra tråden. Vi talade inte OM Zeitgeist filmen som ämne utan det talades om statsskulden som även tas upp i en dokumentär som heter ZeitgeistDu kanske inte pratade OM Zeitgesit, men det gjorde säkert de andra inläggen som togs bort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Avdelat från andra tråden. a) Zeitgeist i Zeitgeisttråden b) Metasnack om att dte var oej att avdela denna tråd eller ej i denna tråd Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MGRacing Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Eftersom det finns fler än 1 Zeitgeist-film så undrar jag bara vilken ni pratar om... eller är det alla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Det är därför vi aldrig kommer få en ändring eftersom sanningen aldrig sprids. Och det är kul hur detta forumet representerar verkligheten. De med makt (modsen) raderar inlägg som inte passar dem. Precis som det går till i verkligheten. Envägskommunikation. Indoktrinering. Ja, men alla inlägg finns ju i den här excellenta tråden??? Efter att ha läst den här tråden så sitter jag och undrar vad det är för sanning som moderatorena döljer. Sanningen att vissa här på forumet är experter på att skriva meningslösa inlägg? Tips till moderatorerna: Skapa ett nytt forum som heter "slask" och flytta alla skräptrådar dit så kan "sanningen" få diskuteras ostört och i lugn och ro. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Jag är rätt ny på det här forumet och jag lär väl förbli rätt anonym om forumet sköts på detta sätt framöver. Angående det vi hade meningsskiljaktigheter kring så ska jag försöka förtydliga min ståndpunkt. Vi talade inte OM Zeitgeist filmen som ämne utan det talades om statsskulden som även tas upp i en dokumentär som heter Zeitgeist. Ditt resonemang är som att säga att man inte får nämna ordet dollar när man pratar om valutan euron eftersom det är någonting helt annat. Nu var det trådskaparen som hade en del frågor kring detta ämne och jag anser att om man nu vill tipsa om en dokumentär som tar upp just hans fråga så kan du/ni inte anse att det måste raderas eftersom NI finner det vara en konpirationsteori. Om du inte klarar av att skilja på det så lycka till med allt annat i livet. Nu när du ser alla inlägg som rensades bort, hur tycker du att ditt resonemang håller? Som jag och gdaily hela tiden skrev så var/är det fritt fram att diskutera zeitgeist men inte i ännu en tråd som inte handlade om den. Och det var själva zeitgeist som tjafsades om här, inte argumentationen från den. Taktiken att stånga huvudet i väggen och spela offer tycker jag att du ska tänka över. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 21 November , 2008 Rapport Share Postad 21 November , 2008 Alt. kan du börja köra med +1 eller det forumtrendiga 1+ så slipper du slösa tid på att skriva vad folk redan skrivit.Det borde naturligtvis vara (+1 citat) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts