Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, man vet att man är illa ute ifall ens språkliga förmåga blir ifrågasatt av någon som varken lärt sig använda komma eller punkt.

 

Jag ser inte heller något värde i att linda in saker i ord, bara för att lättstötta personer som du inte ska riskera att få sin personliga självbild naggad i kanten.

 

Huruvida du eller jag är "ensamma" människor, ser jag inte på något sätt ska vara en intressant utgångspunkt i bedömandet av rimligheten i den sakfråga som behandlades.

 

Sluta nu, va? Ska du börja klaga på att jag uttrycker mig värdelöst i skrift så orkar jag inte ens argumentera. Jag förstår inte vart det svåra ligger i att bara försöka uttrycka sig på ett schysst sätt istället för att vara just allmänt nedlåtande ? Vart är det svåra?

 

Jo, det är en väldigt intressant utgångspunkt för att ha en diskussion på ett moget sätt. Debattprogram i TV skulle aldrig kunna fungera om det inte fanns en programledare som sa "stopp" så fort någon började skrika, eller började använda personangrepp, eller att man började prata i munnen på varandra.

 

Visa lite respekt om du ska angripa någons åsikt så det blir en skön stämning, så kommer du få ett trevligt svar tillbaka även om du ger kritik. Du hade aldrig svarat mig såhär i verkligheten och det är sjukt naivt att vara nedlåtande bara för man sitter bakom en dataskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som Isi har svårt för townsend på PLO, om inte jag har helt fel.

 

Townsend verkar i alla fall ha förbättrat sitt PLO-spel rejält sen förra året. Är han måhända världens bästa PLO-spelare just nu då lr?

 

Townsend kan kanske vara den bästa plo-spelaren i världen just nu. Han snittar ju minst 10 BI+ mot isildur varje session?

 

Inte så jävla stor skillnad på dessa inlägg. Chilla med stora sågen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag har varit allt annat än ödmjuk för ett bra tag sen på forumet säger jag inget om men jag har blivit rätt så ödmjuk vill jag själv tycka

 

kung

 

?

 

Du har blivit så ödmjuk att du nu är så ödmjuk att ingen annan behöver tillfrågas angående hur ödmjuk du är. Du är så ödmjuk att andra människors åsikt inte spelar någon roll. Du är så ödmjuk att du själv kan tycka det, och det är det som spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BT och isildur1 har bara spelat 7065 händer men BT har en profit på $2,1m, de har spelat 2/4 som mest va? Det är 53 inköp. Även om variansen spelar stor roll så är det väldigt svårt att plocka 53 inköp i PLO mot någon som isildur på 7k händer även om man springer bra, eller är det normalt?

 

De brukar väl i princip alltid börja 200bb djupt? Det betyder isåfall att det är närmare 26,5 inköp. Varken 26,5 eller 53 inköp är jättemycket när två LAGs spelar HU PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg av nu för fan, sandlådan?

 

Varför Brian Townsend slutar är väl som tamratamrataram skrev innan att Isildur äger på långa sessioner och Brian tillåter sig inte tappa skärpan eller gå ifrån sitt A-game vilket isildur verkar vara så jävla grym på att få folk att göra.

 

Jag hatar Brian, och jag tycker han hit'n'runnar iom. att han ger inget tidsfönster, eller på något sätt förvarning om att han skall dra... Inte bara en gång nu, utan två.. och dessutom när det är han som har slitit in 10+ inköp... Helt sjukt låg stil imo på såna här nivåer då inte direkt är många spelare i omlopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isildur1: who s the little scared fa g starts lipimg every hand cos hes up

Isildur1: fckn clown

Ziigmund: how long u have been around here

Ziigmund: u r losing after this year if u continue f ag

Isildur1: well see, u keep hit n rn me and limping

Ziigmund: haha

Ziigmund: nono

Ziigmund: joking

Ziigmund: u r nice guy

Ziigmund: and pretty viktor

Isildur1: lol

Isildur1: can u atlest reload finnish superstar

 

Här kan man väl säga att isildur1 ser ut att vara Viktor Blom ?

källa: http://www.highstakesdb.com/1349-ziigmund-and-isildur1-have-another-million-dollar-session.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är motsägelsefullt i sig själv att claima ödmjukhet

 

ärligt tycker jag inte heller att du verkar särkilt ödmjuk nu för tiden heller, lallar omkring och postar en massa om hur överlägsen du är när det gäller självinsikt.

 

Varför är det motsägelsefullt att claima att man är ödmjuk om någon påstår att man inte är ödmjuk och man vill försvara sig? Jag klankar inte ner på folk nuförtiden, jag tar gärna diskussioner bara de erhåller sig på ett moget sätt. Det är svårt att ta åt sig av det du skriver när jag inte ens har skrivit att jag är överlägsen när det gäller självinsikt. Vart är dom posterna? Du kan åtminstone ge mig en källa på det om du påstår det. Det är så sjukt svenskt att aldrig få claima någonting som är positivt om sig själv utan att bli påhoppad direkt. jante, jante, jante.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror verkligen att cds gör ett ärligt försök till att bli en mer seriös och ödmjuk person här på forumet, dock är jag starkt emot användandet av ordet jante.

 

Jag gör mitt bästa;) Ja, men anledningen till varför jag tror att många blir upprörda när dom hör uttrycket "jante" är för att många känner sig genast träffade också. Mentaliteten i amerika är ju tvärtemot den svenska, där ska man vara störst, bäst & vackrast. Då blir man älskad. Jag vet inte varför det har blivit såhär i Sverige dock. (Med det sagt så säger jag inte att jag är något stort fan utav den amerikanska heller, men jag föredrar hellre den än den här svenska iallafall.)

 

Är det någon som får framgång i Sverige och har lite attityd så blir man allt annat än omtyckt, det är så, har alltid varit så och jag undrar hur länge det kommer att vara så. Även om många säger att dom stöttar och inte håller med så är det väldigt svenskt att innerst inne svider det när någon får väldigt mycket framgång, man vill bara att det ska gå bra för en själv. Men det är ett otroligt känsligt ämne att ta upp, och man får inte dra alla över en kam men det är ett väldigt vanligt fenomen i Sverige. Det finns dock få som sticker ut i mängden som kan vara störst, bäst & vackrast och ändå vara älskade och det är Zlatan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det motsägelsefullt att claima att man är ödmjuk om någon påstår att man inte är ödmjuk och man vill försvara sig? Jag klankar inte ner på folk nuförtiden, jag tar gärna diskussioner bara de erhåller sig på ett moget sätt. Det är svårt att ta åt sig av det du skriver när jag inte ens har skrivit att jag är överlägsen när det gäller självinsikt. Vart är dom posterna? Du kan åtminstone ge mig en källa på det om du påstår det. Det är så sjukt svenskt att aldrig få claima någonting som är positivt om sig själv utan att bli påhoppad direkt. jante, jante, jante.

 

ingen verkar ha skrivit att du inte är ödmjuk innan jello insinuerade, jnl förtydligade och jag skrev ut det. inte lusläst så har kanske missuppfattat.

 

pallar inte leta nu men kommer jag ihår rätt har du tidigare påpekat att du är ödmjuk samt klankat ner på andra människors brist på hyfs i diskussioner, givetvis har du inte heller varit sen med att påpeka att du själv minsann inte klankar ner på andra. vet inte vad du definierar som "klanka ner" men nedlåtande kommentarer återfinns i dina poster.

Tycker även du lyckats rätt bra med att få fram att du är på en helt annan nivå när det gäller att hålla diskussion "på ett moget sätt", vilket fsista tydligen inte klarar. visst han kanske inte skriver för att smöra in sig hos någon men nog fan får han fram ett eller några argument i hans allra flesta poster, så du har något att bemöta i alla fall.

 

du inser också väl att du just lyckats med att påstå att alla som postat mot dig är bittra människor som blir sura direkt någon slår sig själv för bröstet. tycker inte det hör hit, och det är definitivt inte något som är standard att påpeka om man är en ivrig förespråkare av sakliga diskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

f2uhcm.jpg

 

hehe, n1

 

För övrigt slutar väl alla efter korta sessioner för att Isildur är såpass bra (oftast) på långa spel, dels för koncentrationen men ffa för att han är så bra på att anpassa sitt spel och anpassa/flytta sina ranges etc. Trist att han inte får tillfälle att utnyttja det i lika hög grad längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

69788679.jpg

Hans totala vinst på Full Tilt före det var väl bara drygt 3M? Så då har han alltså bara några inköp kvar. Om det stämmer så kan han komma ner på minus totalt redan nästa pass han spelar. (Kan dock hända att han låg bättre till i början av den där 24h-perioden än jag har för mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen verkar ha skrivit att du inte är ödmjuk innan jello insinuerade, jnl förtydligade och jag skrev ut det. inte lusläst så har kanske missuppfattat.

 

pallar inte leta nu men kommer jag ihår rätt har du tidigare påpekat att du är ödmjuk samt klankat ner på andra människors brist på hyfs i diskussioner, givetvis har du inte heller varit sen med att påpeka att du själv minsann inte klankar ner på andra. vet inte vad du definierar som "klanka ner" men nedlåtande kommentarer återfinns i dina poster.

Tycker även du lyckats rätt bra med att få fram att du är på en helt annan nivå när det gäller att hålla diskussion "på ett moget sätt", vilket fsista tydligen inte klarar. visst han kanske inte skriver för att smöra in sig hos någon men nog fan får han fram ett eller några argument i hans allra flesta poster, så du har något att bemöta i alla fall.

 

du inser också väl att du just lyckats med att påstå att alla som postat mot dig är bittra människor som blir sura direkt någon slår sig själv för bröstet. tycker inte det hör hit, och det är definitivt inte något som är standard att påpeka om man är en ivrig förespråkare av sakliga diskussioner.

 

Du skriver att vissa för fram argument mot mig och det har jag inte sagt något om heller. Det gör dom. Hela min poäng var hur han la upp sina argument och det kan inte skada att försöka lägga upp argumenten på ett litet schysstare sätt så kommer jag också att bemöta det likadant tillbaka, så man kan ha en sansad diskussion.

 

Att du först påstår att jag ska ha skrivit att jag är överlägsen om min insikt och sen svarar du med att "jag pallar inte leta upp det, om jag kommer ihåg rätt...", alltså det håller inte. Ska jag kunna ta åt mig av din kritik så måste du ju kunna vissa upp kritiken för mig också. För jag kan inte minnas att jag har skrivit att jag har en överlägsen insikt. Det är svårt att bemöta.

 

Nej jag har inte precis påstått att alla som ger mig kritik är bittra människor, vart skrev jag det? Jag tycker det är tråkigt för både mig, den som skriver och för läsarna när det skrivs ett inlägg med kritik som hade kunnat skrivits på två sätt. Det ena sättet är det gamla vanliga här på forumet där framtoningen är allmänt nedlåtande, kanske något personangrepp inkluderat eller att man drar paralleller och jämför personen med någon annan.

 

Det andra sättet används alltför sällan här, och jag läser en hel del på forumet. Det är när samma poäng, samma kritik används som i det första sättet men skillnaden är att man lägger en schysst vibb på posten, kanske någon smiley, snäll inledning, sedan ta upp kritiken, sedan avsluta snällt. Ett respektfullt inlägg. Varför, och återigen, varför är det så svårt att kunna göra det? För det är uppenbarligen jättesvårt eftersom flertalet av kritiksposterna är det allmänt otrevlig framtoning på. För mitt inlägg om Brian Townsend var inte riktat till någon individ, jag skrev min åsikt och fick huvudet avhugget direkt nästan.

 

Jag ber inte att någon ska slicka röv, är det din allmänna uppfattning om det normala beteendet "att vara trevlig", då slickar man röv? 99,99% av alla inlägg på det här forumet hade ju aldrig sagts på samma sätt IRL eftersom det är en helt annan respekt som infinner sig när man står ansikte mot ansikte med varann. Det är oftast en trevligare och mycket mer respektfull framtoning då. Så jag undrar varför det är så sällan man får se den här trevliga sidan härinne? Finner folk det kul att spela allan-ballan eftersom det är så enkelt att gömma sig bakom ett nick och en datorskärm? Jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...