Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

Du skriver att vissa för fram argument mot mig och det har jag inte sagt något om heller. Det gör dom. Hela min poäng var hur han la upp sina argument och det kan inte skada att försöka lägga upp argumenten på ett litet schysstare sätt så kommer jag också att bemöta det likadant tillbaka, så man kan ha en sansad diskussion.

 

Att du först påstår att jag ska ha skrivit att jag är överlägsen om min insikt och sen svarar du med att "jag pallar inte leta upp det, om jag kommer ihåg rätt...", alltså det håller inte. Ska jag kunna ta åt mig av din kritik så måste du ju kunna vissa upp kritiken för mig också. För jag kan inte minnas att jag har skrivit att jag har en överlägsen insikt. Det är svårt att bemöta.

 

-givetvis förstår jag att det är svårt att bemöta, tar tillbaka tills vidare

 

Nej jag har inte precis påstått att alla som ger mig kritik är bittra människor, vart skrev jag det? Jag tycker det är tråkigt för både mig, den som skriver och för läsarna när det skrivs ett inlägg med kritik som hade kunnat skrivits på två sätt. Det ena sättet är det gamla vanliga här på forumet där framtoningen är allmänt nedlåtande, kanske något personangrepp inkluderat eller att man drar paralleller och jämför personen med någon annan.

 

-där du tar upp jantelagen,

 

Det andra sättet används alltför sällan här, och jag läser en hel del på forumet. Det är när samma poäng, samma kritik används som i det första sättet men skillnaden är att man lägger en schysst vibb på posten, kanske någon smiley, snäll inledning, sedan ta upp kritiken, sedan avsluta snällt. Varför, och återigen, varför är det så svårt att kunna göra det? För det är uppenbarligen jättesvårt eftersom flertalet av kritiksposterna är det allmänt otrevlig framtoning på.

 

-ärligt tiltas jag sönder av folk som är onödigt inställsamma. det är faktiskt äckligt i vissa människors ögon. speciellt när ;-) används fel är det riktigt illa imo. visst håller jag med om att det inte är nödvändigt att använda sig av personangrepp.

Jag ber inte att någon ska slicka röv, är det din allmänna uppfattning om det normala beteendet "att vara trevlig", då slickar man röv? 99,99% av alla inlägg på det här forumet hade ju aldrig sagts på samma sätt IRL eftersom det är en helt annan respekt som infinner sig när man står ansikte mot ansikte med varann. Det är oftast en trevligare och mycket mer respektsfull framtoning då. Så jag undrar varför det är så sällan man får se den här trevliga sidan härinne? Finner folk det kul att spela allan-ballan eftersom det är så enkelt att gömma sig bakom ett nick och en datorskärm? Jag vet inte.

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns dock få som sticker ut i mängden som kan vara störst, bäst & vackrast och ändå vara älskade och det är Zlatan.

 

Vem fan älskar Zlatan??? Inte för att jag missunnar honom något men jag vill gärna slippa se honom någonstans. Däremot hockeylegender som Lidström, Salming, Sundin, Forsberg mfl älskar alla svenskar och tycker att de har alldeles lagom bra ställt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gn

 

Där jag tog upp jantelagen så var jag rätt tydlig med att visa att jag drar inte alla över en kam. Det är ett vanligt fenomen med jantelagen i Sverige, det är ingen nyhet. Men alla som ger kritik är inte påverkade av jantelagen i sakfrågan, absolut inte.

 

Men när jag skrev att jag tycker jag har blivit ödmjuk så är den allmänna mentaliteten i Sverige att jag hyllar mig själv och försöker på så vis visa att jag är mogen och mer ödmjukare än vad andra folk är och det är en sån fruktansvärt vriden mentalitet. Folk börjar direkt jämföra sig med personen som sa det. Folk som då måste kommentera då att jag inte är ödmjuk bara för att jag skrev så ser jag lite som just jante.

 

Om en TV-reporter frågar en idrottare inför en final såhär :"Hur tror du det kommer gå då?"

 

Då måste man som svensk nästan alltid svara såhär : "Vi får se, jag kommer göra mitt bästa och sen får vi se hur långt det räcker."

 

Hade man som svensk svarat : "Jag tror jag kommer vinna, är i riktigt bra form." då kommer man i många svenska ögon ses som självgod, kaxig och inte fötterna på jorden. Man får inte folket med sig. Bra självförtroende är inte hyllat i Sverige när det kommer till såna här moment medan amerikanen hade kunnat svara "I think i´m gonna win, i´m in good shape" och ingen i Amerika tycker det är märkligt utan bara skönt/normalt att han säger så.

 

Är inte det här märkligt hur mentaliteten kan skilja sig så?

 

Jag skrev "kanske använda en smiley", alltså beror det ju helt på vilket inlägg du skriver och framförallt vart du lägger smileyn. Om man skriver något åt ironihållet utan att vara medveten om det då kan det misstolkas men om man avslutar med "Var bara lite input, gl:)", då blir det en schysst framtoning direkt. Och det där används för lite här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan älskar Zlatan??? Inte för att jag missunnar honom något men jag vill gärna slippa se honom någonstans. Däremot hockeylegender som Lidström, Salming, Sundin, Forsberg mfl älskar alla svenskar och tycker att de har alldeles lagom bra ställt :)

 

forsberg behöver ju för fan hjälp till toaletten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan älskar Zlatan??? Inte för att jag missunnar honom något men jag vill gärna slippa se honom någonstans. Däremot hockeylegender som Lidström, Salming, Sundin, Forsberg mfl älskar alla svenskar och tycker att de har alldeles lagom bra ställt :)

 

LOL, hittade du inte en samling tråkigare personligheter?

 

Zlatan är show ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans totala vinst på Full Tilt före det var väl bara drygt 3M? Så då har han alltså bara några inköp kvar. Om det stämmer så kan han komma ner på minus totalt redan nästa pass han spelar. (Kan dock hända att han låg bättre till i början av den där 24h-perioden än jag har för mig).

 

Stämmer nog ganska bra.

Han är -EV mot alla motståndare(som han möter) i PLO tyvärr med sin spelstil

som passar utmärkt i NL och där han dominerar men inte funkar alls i PLO

där han inte verkar förstå spelmekaniken som är helt annorlunda mot i NL.

 

Att bygga jättepotter ur position med marginella händer 300BB+ djupt betyder att man inte vet mycket om PLO.

 

Det är ju ingen slump att ingen vill spela mot honom i NLH men alla gärna möter honom i PLO. Townsend har dessutom sagt att han slutar spela höga nivårer i PLO pga variansen om han inte möter någon som han har en väldigt stor edge mot. Tydligen anser han sig ha en grym edge mot Isildur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh, det finns ingen 7.5/15 på Full Tilt. Däremot kör han 50/100 PLO på fyra 6-max bord där Isildur1 också är med, samtidigt som han kör två bord 25/50 PLO utan Isildur1...fast just nu är han "sitting out" på en av dem.

 

Ok, my bad. Kollade Live action på Highstakesdb där det stod att han spelade två bord 7,5/15, Nevada sky och Native hette borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...