Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo jag vet att det här ämnet berörts tidigare, men vore kanske bra att försöka få in i faqn då det är väldigt drygt att försöka hitta i den här tråden.

 

Så till frågan: Idag när jag loggade in så stod det att mitt konto blivit stängt och det fanns ett nummer jag skulle ringa till. Vet någon varför det blivit så? Jag kan inte minnas att jag gjort något märkligt.

 

Sen kan det ju vara rätt dyrt att ringa utlandsnummer också så jag skickade ett mail till supporten och bad dem ringa tillbaka. Jag får väl ringa om de inte hör av sig, men tänkte jag kunde höra här vad ni tror?

Något jag borde tänka på om jag ska prata med dem?

 

Detta hände mig för ett par veckor sedan. Nånstans på deras sida hittade jag ett nummer som ska vara toll free från Europa (Sverige inkluderat). Jag tolkar det som gratis. Jag ringde visserligen från jobbet, så jag vet inte egentligen och jag bryr mig ännu mindre, men toll free ska väl vara toll free.

 

När jag pratade med dem så fattade jag att det hade gått till på följande vis:

* de gör nån sorts uppgradering

* sen drar de igenom alla konton och låser enligt vissa specifikationer (det betyder att en del som inte borde vara låsta blir det)

* sen ringer jag

* då frågar killen på supporten om jag gått in på kontot från utlandet eller nåt sånt. då säger jag nej. då säger han. Aha, då vet jag vad som är fel.

* Kontot upplåst och jag frågar lite och får lite luddiga svar och min tolkning av dem står numera här.

 

Länk till sidan med telefonnumren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att dem flesta tar pengar via sin bank eller debit card, men är det nån som har erfarenheter av checkar? Hur långt tid det tar och hur smidigt det är?

 

Jag är total nybörjare vad det gäller neteller så detta kanse var en dum fråga eftersom ingen hade nämnt detta och jag har bläddrat igenom alla sidor i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom alla FAQ men förstår fortfarande inte!

 

Jag vill föra över $20 till mitt Neteller-konto (eftersom idioterna på Royal Vegas Poker kräver detta för att jag ska kunna få mina pengar). Eftersom jag har MasterCard måste jag köra via internetbank.

 

Jag skriver in min valuta och väljer $20 och får upp att det kostar mig 144,17. Sedan loggar jag in på min bank (Föreningssparbanken). Och sedan då? Är det bara att föra över 144,17 till bankgironumret som står där och skriva in mitt Neteller-ID i meddelandefältet så är det klart sedan? All skit om IBAN-nummer och sånt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kommentar som är väldigt off topic, men som jag bara måste få ur mig. Kommentaren lyder:

 

"Om alla sajter kunde titta på Ladbrokes system för in- och utbetalningar skulle Neteller, checkar, bank wire och alla andra strullösningar vara helt onödiga. Varför i herrans namn ska detta vara så svårt att kopiera?"

 

Så, nu var det sagt.

 

Ps

Ladbrokes system innebär att det räcker att ange VISAkortets nummer både för in- och utbetalningar. Eftersom detta finns sparat behöver man oftast inte ange annat än beloppet man vill ta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom alla FAQ men förstår fortfarande inte!

 

Jag vill föra över $20 till mitt Neteller-konto (eftersom idioterna på Royal Vegas Poker kräver detta för att jag ska kunna få mina pengar). Eftersom jag har MasterCard måste jag köra via internetbank.

 

Jag skriver in min valuta och väljer $20 och får upp att det kostar mig 144,17. Sedan loggar jag in på min bank (Föreningssparbanken). Och sedan då? Är det bara att föra över 144,17 till bankgironumret som står där och skriva in mitt Neteller-ID i meddelandefältet så är det klart sedan? All skit om IBAN-nummer och sånt då?

Ja, du sätter in till ett bankgirokonto.

Det är när man ska ta ut pengar via bank wire som man behöver IBAN-nr och BIC-kod och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kommentar som är väldigt off topic, men som jag bara måste få ur mig. Kommentaren lyder:

 

"Om alla sajter kunde titta på Ladbrokes system för in- och utbetalningar skulle Neteller, checkar, bank wire och alla andra strullösningar vara helt onödiga. Varför i herrans namn ska detta vara så svårt att kopiera?"

 

Så, nu var det sagt.

 

Ps

Ladbrokes system innebär att det räcker att ange VISAkortets nummer både för in- och utbetalningar. Eftersom detta finns sparat behöver man oftast inte ange annat än beloppet man vill ta ut.

 

Visst är Ladbrokes smidigt både vid insättningar och uttag, men du har nog missat att det finns andra fördelar med Neteller som kan uppväga lite krångel hit och dit. Jag tror nog inte att det är så många som är sugna på att få in mycket pengar på sitt vanliga bankkonto för att stunden senare skicka iväg dem till ett nytt ställe - och en tid därefter tillbaka till bankkontot (förhoppningsvis ännu mer pengar) för vidare transport någon annanstans (ny pokersajt?). Skälet heter Skattemyndigheten, men om det för din del rör sig om några tusenlappar och enbart hos Ladbrokes gör det knappast någon skillnad om du kör mot ditt bankkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan rekomendera en maxgräns för vad man ska ta ut genom en bankwire till bankkontot? Låter 7000$ för mycket på en gång?...

 

jag slipper den höga 4% avgiften som debitkortet har också va om jag gör bankwire?

I "Allt att deklarera" står att Skatteverket får kontrolluppgift på alla insättningar från utlandet över 150000 kr.

 

$7000.. tja, kanske är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt ett neteller debit card som jag tänkte använda för "nödsitutationer", har jag förstått det att det är helt gratis att ha det om man inte använder det (inga dolda avgifter etc). Men om man har pengar på "kort-kontot" så drar de $2.95 per månad om det inte töms helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt ett neteller debit card som jag tänkte använda för "nödsitutationer", har jag förstått det att det är helt gratis att ha det om man inte använder det (inga dolda avgifter etc). Men om man har pengar på "kort-kontot" så drar de $2.95 per månad om det inte töms helt?

 

Korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna fråga har nog redan ställts. Men för seg i bollen för att orka läsa alla 10 sidor.

 

Så här kommer den:

 

Uttag med deras DebitCard, hur mkt kostar alla avgifter?

 

Har precis beställt deras kort, för hade planerat att göra ett uttag på 300$ om ett par veckor. Så tyckte det verkade smidigt o bara går ner till banken o casha ut :D

 

Ända jag kan hitta är att dom tar runt 2$ vid överföring? men är det massa roliga växlingsavgifter osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har erfarenhet utav hur snabbt support@netteller.com brukar svara? Jag mailade dom i fredags för att höra om det var ok att skicka in "certifierings beviset" med hjälp av digitalfoto på Visa kort + Pass men inte fått något svar ännu.

 

Någon som gjort på det viset, dvs tagit kort med vanlig digital kamera och mailat över eller alla kört "inscannings" vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har erfarenhet utav hur snabbt support@netteller.com brukar svara? Jag mailade dom i fredags för att höra om det var ok att skicka in "certifierings beviset" med hjälp av digitalfoto på Visa kort + Pass men inte fått något svar ännu.

 

Någon som gjort på det viset, dvs tagit kort med vanlig digital kamera och mailat över eller alla kört "inscannings" vägen?

 

De har svarat väldigt snabbt, inom 1 timme, då jag mejlat dom om olika frågor. Nåra få gånger har det dock tagit lite längre tid. Men i regel väldigt snabba svar.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...