Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

jo neteller tar väl 1,9procent va? Så på en 1000 dollar banktransfer blir det väl först minus 1 dollar i standars fee och sen minus 19 dollar i netellers exchange fee?

 

 

rättelse efter supportprat:

de tar inte 1,9 procent, bara 1 dollar

 

fan vad najs. då kommer jag aldrig spela på multipoker igen :)

 

någon som tagit ut $1000 eller dylikt och kan säga hur växelkurs etc var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nån som vet om det går att jojo:a dollars mellan Netellerkontot och Neteller ATM-kortet? Hade varit smidigt att kunna ta ut från Neteller till kortet och kunna sätta tillbaks pengarna till Netellerkontot om man inte tar ut dem i automaten nån gång. I så fall; Hur gör man? Avgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om det går att jojo:a dollars mellan Netellerkontot och Neteller ATM-kortet? Hade varit smidigt att kunna ta ut från Neteller till kortet och kunna sätta tillbaks pengarna till Netellerkontot om man inte tar ut dem i automaten nån gång. I så fall; Hur gör man? Avgifter?

Går ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo neteller tar väl 1,9procent va? Så på en 1000 dollar banktransfer blir det väl först minus 1 dollar i standars fee och sen minus 19 dollar i netellers exchange fee?

 

 

rättelse efter supportprat:

de tar inte 1,9 procent, bara 1 dollar

 

Vad jag förstår TAR dom ut en avgift, pratade just med en supportkille, han sa följande:

 

Bob: NETeller only charges on unit for bank tranfer withdrawals. So it would only cost you $1.00 for the withdrawal. Plus up to a 1.9% conversion rate for the currency change.

 

Bob: Yes, exactly a conversion fee. If your bank account was in USD funds then there would be no conversion fee and only the $1 charged

 

Så frågan är om man inte tjänar på att uppge att bankens valuta är USD. FSB tar "bara" 65:- för växlingen, tar man ut mycket tjänar man på det, annars troligen tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlcarl: skriv i mailet när du vill att dom skall ringa dig, berätta att Sverige ligger GMT +1 och ange en tid, det fungerade fin fint för mig. Dock så var det jäkligt dåligt ljud, så det är nog att föredra att dom ringer till en fast telefon, så att dom inte ringer till en mobil när du är ute på stan och härjar, då lär det bli svårt att höra vad dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med supporten igår och den killen sa att det var en avgift på 1,9%.

Vore som sagt väldigt trevligt att få klarhet i denna fråga!

 

Läs i tråden NETeller in i EU. Jag har precis tagit ut pengar, så jag vet vad som gäller.

 

Det är endast en avgift på $1 för att göra ett uttag.

 

Däremot är det en växlingsavgift på 1,9% på beloppet.

 

Slutligen tror jag att denna avgift dras två gånger (från USD->CAD->SEK), men det är bara ett rykte.

 

Den dag pengarna kom in på mitt bankkonto skedde det till kursen 7,38. Forex köpte den dagen USD för 7,55 och bankerna hade 7,66 i växlingskurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu ett premier account. Är det nu möjligt för skatteverket att kolla neteller konton.

 

Eftersom när man skaffar debit card så gör dem ju en insättning på reggat bankkonto i sverige- o sen kan dem väl se vilka som har neteller konton genom att kolla upp ditt vanliga bankkontos in-uttag-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite cash på poker-stars genom o använda neteller nyss.

 

Fick det här meddelandet:

 

Declined Transaction from your NETELLER Account

 

Recently you attempted to transfer an amount from your NETELLER Account to an online merchant site. Unfortunately, this transaction exceeded the transfer limit for your account level. In accordance with our Account Limits Policy, this transaction has been denied.

 

 

Fast pengarna kom fram och har dragits från mitt konto.

Jag har redan uppdaterat mitt neteller konto 1 gång (och det ska väl inte vara några problem o föra över några 100 dollar vafan).

 

Nån annan som råkat ut för det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite cash på poker-stars genom o använda neteller nyss.

 

Fick det här meddelandet:

 

Declined Transaction from your NETELLER Account

 

Recently you attempted to transfer an amount from your NETELLER Account to an online merchant site. Unfortunately, this transaction exceeded the transfer limit for your account level. In accordance with our Account Limits Policy, this transaction has been denied.

 

 

Fast pengarna kom fram och har dragits från mitt konto.

Jag har redan uppdaterat mitt neteller konto 1 gång (och det ska väl inte vara några problem o föra över några 100 dollar vafan).

 

Nån annan som råkat ut för det här?

 

Brukar också få det meddelandet. Kontaktade supporten första gången och de sa att det inte var något att bry sig om, så länge pengarna kommit fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potz har så rätt så..

Kontaktade oxå suporten, och såhär skrev dom till mig iaf:

 

 

"The email you received is generated automatically whenever you initiate a transfer from your NETeller account. With the recent launch of our new European site, we have found a couple of bugs and this email is going out to all customers attempting a transfer. If it shows as successful in your NETeller account then you know it went through with no problems. However some of our customers may not be able to transfer funds to a Merchant at this time. If you find that you run into this error, we ask that you please be patient and try back in a few hours."

 

Så det är bara att tuta och köra så länge det ser okey ut på kontot :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...