Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Filip: Sorry, jag skrev fel i inlägget. Mailet är dock skickat till rätt adress, var tvungen att kika efter nu när jag såg ditt inlägg. Tack för tipset iallfall..

Jag skickade in digitalfotograferade dokument. Det gick bra... dock har de inte lyckats ringa min mobiltelefon varför jag ännu inte lyckats bli certifierad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filip: Sorry, jag skrev fel i inlägget. Mailet är dock skickat till rätt adress, var tvungen att kika efter nu när jag såg ditt inlägg. Tack för tipset iallfall..

Jag skickade in digitalfotograferade dokument. Det gick bra... dock har de inte lyckats ringa min mobiltelefon varför jag ännu inte lyckats bli certifierad.

 

Jag hade samma problem. Ring upp dem och ge dem ditt vanliga nr så ringer de upp dig. Antagligen kan de inte klura ut hur man ringer till mobiler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade in digitalfotograferade dokument. Det gick bra... dock har de inte lyckats ringa min mobiltelefon varför jag ännu inte lyckats bli certifierad.

 

Jag hade samma problem. Ring upp dem och ge dem ditt vanliga nr så ringer de upp dig. Antagligen kan de inte klura ut hur man ringer till mobiler...

Jag har inget fast telefonabonnemang, jag har iofs en jobbmobil som man kan ringa på ett lokalnummer, men när jag pratade med dem och frågade om de kunde ringa detta nummer förstod jag det som att de måste få tag i mig på numret som jag reggat mig med. Inte helt säker på att jag förstod rätt, men det verkade som det.

 

Men det var inte så för dig alltså? Får väl ringa och snacka med dem igen... suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade in digitalfotograferade dokument. Det gick bra... dock har de inte lyckats ringa min mobiltelefon varför jag ännu inte lyckats bli certifierad.

 

Jag hade samma problem. Ring upp dem och ge dem ditt vanliga nr så ringer de upp dig. Antagligen kan de inte klura ut hur man ringer till mobiler...

Jag har inget fast telefonabonnemang, jag har iofs en jobbmobil som man kan ringa på ett lokalnummer, men när jag pratade med dem och frågade om de kunde ringa detta nummer förstod jag det som att de måste få tag i mig på numret som jag reggat mig med. Inte helt säker på att jag förstod rätt, men det verkade som det.

 

Men det var inte så för dig alltså? Får väl ringa och snacka med dem igen... suck.

 

Kan du inte ändra ditt tel nr direkt på siten? Lägg in något nummer till ett fast abb som du kan ha tillgång till som hemnummer (polare?), lägg till ditt mobilnr som ditt mobilnr och du borde ha det kirrat. Gå till din polare, ring upp dem och be dem ringa tillbaka. Ha passet med dig...

 

 

Hur skrev du numret till dem? +467XXXXXXXXXX är att rekommendera, men de har nog inte jättekoll på landskoder etc.

 

Hoppas att det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade in digitalfotograferade dokument. Det gick bra... dock har de inte lyckats ringa min mobiltelefon varför jag ännu inte lyckats bli certifierad.

 

Jag hade samma problem. Ring upp dem och ge dem ditt vanliga nr så ringer de upp dig. Antagligen kan de inte klura ut hur man ringer till mobiler...

Jag har inget fast telefonabonnemang, jag har iofs en jobbmobil som man kan ringa på ett lokalnummer, men när jag pratade med dem och frågade om de kunde ringa detta nummer förstod jag det som att de måste få tag i mig på numret som jag reggat mig med. Inte helt säker på att jag förstod rätt, men det verkade som det.

 

Men det var inte så för dig alltså? Får väl ringa och snacka med dem igen... suck.

 

Kan du inte ändra ditt tel nr direkt på siten? Lägg in något nummer till ett fast abb som du kan ha tillgång till som hemnummer (polare?), lägg till ditt mobilnr som ditt mobilnr och du borde ha det kirrat. Gå till din polare, ring upp dem och be dem ringa tillbaka. Ha passet med dig...

 

 

Hur skrev du numret till dem? +467XXXXXXXXXX är att rekommendera, men de har nog inte jättekoll på landskoder etc.

 

Hoppas att det löser sig.

 

Sådär skrev jag in mitt mobilnummer när jag skaffade mitt netellerkonto. De ringde ganska snart efter och ville snacka med mig, så visst lyckas de ibland..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte ändra ditt tel nr direkt på siten? Lägg in något nummer till ett fast abb som du kan ha tillgång till som hemnummer (polare?), lägg till ditt mobilnr som ditt mobilnr och du borde ha det kirrat. Gå till din polare, ring upp dem och be dem ringa tillbaka. Ha passet med dig...

 

 

Hur skrev du numret till dem? +467XXXXXXXXXX är att rekommendera, men de har nog inte jättekoll på landskoder etc.

 

Hoppas att det löser sig.

Ja, jag har lagt upp mitt nr på detta format (utan plus dock, eftersom inte siten accepterar det tecknet). När jag pratade med dem frågade jag också klart och tydligt om de förstod att 46 är landskoden, och det sa de att de hade koll på...

 

Ändrar väl och lägger in mitt jobbnr som hemnr istället (lokalnummer kopplat till mobil), och ringer dem ikväll och ser vad de säger.

 

Edit:

Har blivit certifierad nu då de ringde mitt jobbnr istället.

Bara jag som inte riktigt förstår exakt vad de får bekräftat genom att ringa tillbaka? De vet att han som registrerat kontot har uppgett ett telefonnummer som det går att nå honom på, men so what? Det bekräftar väl på intet sätt att personen som registrerat kontot har angivit korrekta uppgifter och inte använder någon annans uppgifter? Det enda anledningen jag kan se att det vore meningsfullt är om de kollade mot en telefonkatalog att numret de ringt går till samma person som registrerat kontot, men de gör de knappast då de nummer de ringde mig på inte finns i någon telefonkatalog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vilka uppgifter måste vara likadana på Sajten där man lirar och neteller?

Är E-mail och bostadsaddress viktiga?

 

?? Någon som vet?

 

Varken mail eller bostadsadress spelar någon roll, inte på partynätverket iaf.. Dock kollar dom så att ingen annan (du själv kan givetetvis köra samma neteller på olika skins) använder samma neteller genom att jämföra mailen man angett hos neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på ladbrokes och har precis öppnat ett konto på neteller... märker då till min stora "fasa" att det på Ladbrokes står

 

"NETeller är förtillfället enbart tillgängligt för kunder som har Ladbrokes.com konton i valutorna USD, GBP, CAD eller EUR."

 

Tack för all eventuell hjälp !

 

Tjenare.. det där är så fruktansvärt löjligt.

 

När man registrerar sig på ladbrokes så väljer kanske dom flesta SEK som är SVENSKA KRONOR... DÅ gör man bort sig, om man vill använda Neteller kort... Dom accepterar det inte då ... (förmodlingen för att det kostar för mkt pengar).

Ni måste alltså välja USD som valuta för att överhuvudtaget kunna använda neteller kortet på Ladbrokes siten.. det tycker jag är FRUKTANSVÄRT dåligt, för en site som är så gammal i gamet.

 

¨/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tar frågan här då.

 

Finns det nått annat att spendera sin neteller cash på än gambling? Med tanke på att dollarn inte är så vansinnigt stark, man slipper uttagsavgifter, och Persson får inte veta nått. Såsom någon affär som säljer exempelvis elektronik och skeppar internationellt. Har svårigheter med att hitta något då det är lite lurigt att söka på eftersom det inte är något företagen "annonserar" med och så skymmer alla casinon sikten. Fann http://www.bestbuy.com, men dom levererade bara i staterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som ringt Neteller på 00.800.7767.6343 för fått sitt konto ceritiferat? Dom bad mig ringa det nummret när jag mailade dom på certifyme@neteller.com Ser oneklingen lite mysko ut, kan man lita på att det är ett gratis nummer (likt våra 020 nummer) så det inte är något förtäckt 071-nummer ?

 

Jag har ringt och fick bra support. Tror inte det kostar mer än 10:- om det nu inte skulle vara ett gratisnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdateringar på gång.

 

Valued NETELLER Member,

 

On June 6, 2005 we will introduce three important changes to your NETELLER Account. These changes are required following the authorisation of NETELLER (UK) Ltd by the Financial Services Authority (FSA) of the United Kingdom to operate as an Electronic Money Issuer. NETELLER (UK) Ltd is currently one of a few firms authorised by the FSA to issue electronic money in Europe. As a regulated firm, NETELLER can now offer its members a higher standard of service through:

 

Increased Protection of Member Funds. NETELLER (UK) Ltd must hold sufficient liquid assets to be able to redeem all e-money issued to its members.

 

 

Enhanced Consumer Protection. NETELLER (UK) Ltd had to demonstrate to the FSA that the firm: a) observes proper standards of market conduct; b) appointed key management personnel that have been approved by FSA as “fit and proper”; c) use effective risk management systems; and d) have in place efficient customer complaints procedures.

 

 

Maintaining Highest Levels of Service. NETELLER UK Ltd is subject to regulatory supervision by the FSA to ensure that our procedures, systems and controls continue to operate effectively and for the benefit of our members.

This email describes the changes to your NETELLER Account and the actions that are required from you.

 

New Terms of Use Agreement. We are introducing a new Terms of Use agreement and new Privacy, Complaints and Account Limit policies to comply with relevant European financial and consumer protection regulations. To continue using the NETELLER service, you must accept the new Terms of Use agreement. To do this simply sign in to your NETELLER Account after June 6th and follow the instructions. The process is fast and free of charge. If you choose not to accept the new Terms of Use agreement, your use of your NETELLER Account will be limited to withdrawals only.

 

 

New Account limits. In order to comply with European anti-money laundering regulations, we are introducing a maximum limit on the balance that can be held in your NETELLER account, as well as minimum and maximum limits on the amounts that can be transferred, deposited or withdrawn. These limits vary based on the type of NETELLER Account that you hold. There are now three types of NETELLER Account available to you:

 

 

Standard Account - allows a maximum account balance of USD1,900 (EUR 1,500 or GBP 1,000 depending on the currency of your account).

 

 

Enhanced Account - allows a maximum account balance of USD19,200 (EUR 14,500 or GBP 10,000).

 

 

Premier Account - allows a maximum balance of USD48,000 (EUR 36,300 or GBP 25,000).

 

Initially, your NETELLER Account will be set to “Standard”. You can upgrade your Account free of charge at any time by clicking on the “Upgrade Account” link in the QuickLinks section of the Accounts page.

 

 

Funds Withdrawal to your Bank Account. You can now withdraw funds directly to your Bank account. To do this you need to register your personal Bank account with NETELLER. Click the “Register Bank Account” link in the QuickLinks section of the Accounts page, and follow the instructions. You will need to provide your bank account information, so please have this ready. Please note that you can register your own personal bank account only - company or business bank accounts are not accepted.

We hope you take advantage of the benefits offered by these changes as you continue to use NETELLER services. Until then, thank you for choosing to use NETELLER.

 

If you have any questions about these changes to your NETELLER Account, please contact NETELLER Customer Service.

 

NETELLER Customer Relations Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...