Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

När jag chattade med deras support i just den frågan fick jag följande svar:

Kaori: Welcome to our live chat service. How may we help you?

WayFar: hi, I live in Europe and I want to certify my account. I read that I need to scan passport and credit card. (1) will it be fine with drivers license instead of passport? (2) can I blank some numbers at the credit card?

Kaori: Please hold one moment

WayFar: ok

Kaori: driver's license will work.

WayFar: ok

Kaori: We need full numbers.

Kaori: If you already used VIsa credit card here for deposit, we need that credit card copies.

WayFar: ok, but it's safe to mail the scan to you then, so noone will be able to use it for frauds?

Kaori: No NETeleller's security system is good so noone can steel your identity from out system.

WayFar: that's sounds fine. thank you for your help, have a nice day! bye!

Kaori: YOu, too. My pleasure.

Kaori: Thank you for using NETeller Live Chat. We appreciate your business and look forward to assisting you again. Bye for now.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

skulle precis logga in på mitt neteller konto för att kika efter hur mycket deg jag hade. men jag möts av detta:

 

"An error has been encountered

 

The account you are trying to log into has been closed due to certain circumstances. Please call the following number:

 

011.403.233.9466 (press option 0 and then option 2)

 

You may email admin@neteller.com to contact the NETELLER Security Department.

 

We apologize for any inconvenience. "

 

mailat suporten, men är alldeles för nervig för att orka vänta på svar av dom. brukar ju gå undan här på PF.nu så tänkte kolla om ni har någon aning om vad som kan ha hänt. orkade inte heller läsa igen de hundratals postningar i de tidigare neteller trådarna för att se om detta tagits upp tidigare.

 

har väl ingenting med att jag försökte logga in från en annan dator än min egen hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt kubo. er kan man lita på ;)

 

såg att det var en hel del andra som råkat ut för samma problem, verkar inte vara svårare än att ringa till dom och verifiera att man är den man utger sig för att vara. Kan problemet ha uppståt för at jag försökte logga in från en annan dator och ip adress än vad jag har gjort tidigare? har aldrig tidigare haft problem, men då alltid loggat in från min dator hemma.

 

Tack för snabbt svar, kan man andas ut, hann bli orolig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan problemet ha uppståt för at jag försökte logga in från en annan dator och ip adress än vad jag har gjort tidigare?

Det är möjligt, men knappast troligt. Själv har jag loggat in från 20-30 olika IP-adresser sedan jag skaffade mitt konto, och aldrig haft några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade in kopior på id handlingar(körkort) och visa kort i början av förra veckan och skrev att jag ville bli certified.

Har fortfarande inte fått något svar. Skickade ett mail till för typ 4 dagar sen och frågade om det var något problem med min ansökan och frågade varför dom inte svarat. Inget svar på det mailet iheller (änn så länge).

 

Brukar dom vara såhär sega?

Har ni något förslag på vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid ringa och prata med dom. För mig var det inga problem alls. Tog kort med digitalkameran på körkort, visakort och en lapp från banken med min adress och namn på. Mailade in och fick efter kanske 20 min ett mail tillbaks att jag var certifierad. Beställde direkt ett debit kort som jag fick 10 dagar senare. Det kortet har jag iofs aldrig använt, insåg att det var för mycket avgifter. Igår så fixade jag en överföring av pengar till min bank. Dom ringde upp och var väldigt trevliga när jag gav dom de uppgifter som behövdes. IBAN, Swift osv. Skulle ta en vecka att få pengarna, men antar att det kommer gå lika enkelt som allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar dom vara såhär sega?

Har ni något förslag på vad jag ska göra?

Prova att skicka från ett annat mailkonto?

 

Jag vet inte varför, men när jag mailade in mitt certifieringsmail från min Yahoo-mail så fick de aldrig det trots upprepade försök. De hävdade att de aldrig fått mail med attachments från mig. Ett försök från min gmail-mail och det fungerade första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar dom vara såhär sega?

Har ni något förslag på vad jag ska göra?

Prova att skicka från ett annat mailkonto?

 

Jag vet inte varför, men när jag mailade in mitt certifieringsmail från min Yahoo-mail så fick de aldrig det trots upprepade försök. De hävdade att de aldrig fått mail med attachments från mig. Ett försök från min gmail-mail och det fungerade första gången.

 

Nej har inte provat med ett annat mailkonto men jag har mailat med deras support tidigare från denna mailen jag använder(hotmail)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan problemet ha uppståt för at jag försökte logga in från en annan dator och ip adress än vad jag har gjort tidigare?

Det är möjligt, men knappast troligt. Själv har jag loggat in från 20-30 olika IP-adresser sedan jag skaffade mitt konto, och aldrig haft några problem.

 

Ringde och pratade med supporten. och vad jag förstod det som var anledning till att mitt konto spärrades att den uppkoplingen jag försökte logga in från (telenordia) gjorde så att det såg ut som om jag försökte logga in från utlandet (?). Och en säkerhetsinställning spärrade då kontot. men uppklarat nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver plocka ut lite pengar från mitt Neteller-konto. Hur gör jag? :P

 

Kan man få pengarna direkt till sitt Handelsbanken-konto? Hur gör man då?

 

I annat fall, kan man föra över pengarna till Visa/MasterCard? Hur?

 

Tar det olika lång tid beroende vilket sätt man väljer? Olika kostnader också?

 

Tack på förhand! Första gången med Neteller för mig... :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite färska siffror för vad som gäller när man tar ut till bankkonto.

Begärde utbetalning på torsdagen enligt instruktioner jag fått i ett tidigare mail. Ca 30 min efter att jag mailat ringde en tjej upp och frågade efter postnummer och den hemliga frågan, sen gav jag henne mina bankuppgifter. Jag hade läst om IBAN nummer i andra trådar, men det stog inget om IBAN i det mail med instruktioner jag fick från Neteller. Så där tog det stopp. Men tjejen var trevlig och sa att hon kunde ringa dagen efter vid samma tid, vilket hon gjorde. IBAN nummret hittade jag på mitt kontoutdrag som jag får utskickat från banken med jämna mellanrum. Jag har Handelsbanken.

På fredagen ringde hon igen och jag gav henne mitt IBAN nummer. Samma dag drogs det belopp jag skulle ta ut + $12.75 som Neteller tar i avgift. Tjejen sa att själva överföringen skulle ske på måndagen.

Idag tisdag fick jag brev från banken att det skulle komma in pengar till mig imorgon, fast dom sitter där redan idag, så det tog alltså bara 1 dag från själva överföringen tills jag hade pengarna, mycket bra.

Fast det hade tillkommit lite avgifter. Först hade nån annan bank tagit $5.69. Antar att det är Netellers bank. Sen hade Handelsbanken tagit 60 SEK i avgift. Vet inte vad dom gjort för att göra sig förtjänta av det, men nåt viktigt har dom visst gjort.

 

Så de blev lite mer avgifter än jag trodde från början. Trodde bara det skulle vara Netellers avgift. Så i slutändan blev det väl drygt 180 SEK i avgifter och det tog totalt 4 dagar, men då är det en helg inbakat där också.

 

Det var mitt första pokeruttag. Fan va kul, såhär skulle man vilja göra varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...