Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

Ja, du. Det där är mycket strul. Jag har iofs ett Debit Card men har aldrig använt det på grund av det kommer till så mycket strul med avgifter hit och dit och pengar som låses.

 

Jag kör bara cashutdag direkt till kontot. Kostar 12.75 prick varje gång och enbart denna summa. Växelkursen är den officiella. Inget tjafs alltså. Det enda man behöver göra är att maila memberwire.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Currency: CAD $, Valutan är Canadensiska dollar och inte US dollar?

Det stämmer, det beror på att banken som utfärdar kortet är kanadensisk.

 

Deposit To NETeller: N/A, Betyder detat att man INTE kan föra över pengar tillbaks till NETeller?

Det stämmer, men denna funktion har varit "trasig" hos Neteller äver ett år nu, så man är fast med pengarna på kortet när man fört över dom. :(

 

Withdrawal From NETeller: $2.00 USD, Detta är som jag förstår en överföringsavgift som är oberoende av storleken på överföringen?

Ja, men max man kan överför från sitt Neteller konto till Debitkortet är USD1000 per 24 timmars period.

 

ATM Cash Advance: $2.93, Vad är detta?

Avgift för kort uttag, oavsett belopp, se därför till att ta ut ordenligt per tillfälle så att den minimeras relativt sett.

 

Point of Sale (POS): $2.25, Vad är detta?

AvgiftOm du använder kortet i butik som accepterar Maestro.

 

Declined ATM/POS: $3.83, Vad är detta? är det en avgift om man försöker övertrasera kontot?

Det är korrekt.

 

Balance Inquiry: $2.13, Vad är detta? vad jag gissar är detta kostanden för ett kontoutdrag från en bankomat.

Vet faktiskt inte vad det är för man kan inte kolla saldo i Svenska automater. Kan vara om man begär i en kanadensiska automat kopplad till deras bank.

 

Statement of Account: $1.50, Vad är detta? är antagandet ovan fel?

Ingen aning, misstänker att man kan få nån typ av kontoytdrag för $1.50.

 

Dormant Card Charge: $2.95**, Vad är detta? om jag tolkar det rätt kostar kortet $2.95/månad då man inte kan "nolla" kontot i Sverige.

Stämmer bra det, om du inte använder kortet en månad så dras det $2.95, med tanke på att det är nästan omöjligt att tömma kontot helt så är det i princip en månads kostnad om du inte tar ut minst en gång per månad.

 

Hoppas att det hjälpte! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara säga att jag tog ut $1000 med debitkorten för en halvtimma sen och fick då 6700 sek i handen. Så jag är ganska nöjd ändå.

 

Varför det? Du har precis torskat c:a 350 spänn.

 

EDIT: Allvarligt, jag som precis funderat på Neteller, är det så dyrt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nevermind, fann ikonen för chatta med kundservice. Beautiful thing.

 

För att svara på min egen fråga, så handlar det visst om nummret på passet/körkortet. Jag skrev in nummret från mitt ID-kort. Vilket var vad jag blev föreslagen. Funkade.

 

Vilket inte kan vara helt rätt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nevermind, fann ikonen för chatta med kundservice. Beautiful thing.

 

För att svara på min egen fråga, så handlar det visst om nummret på passet/körkortet. Jag skrev in nummret från mitt ID-kort. Vilket var vad jag blev föreslagen. Funkade.

 

Vilket inte kan vara helt rätt, eller?

 

Jag kan ha fel, men nog skulle man fylla i sitt personnummer någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående utcashning via debitcard och hur man räknar ut hur mycket man kommer kunna ta ut.

Efter att ha läst alla netellertrådar samt faqen har jag kommit fram till följande:

 

(X-2)*(0,981^2)*Rate1= Y

--------------

Rate2

 

där X är ursprungsbeloppet du för över från netellerkontot, Rate 1 förhållandet CAD<->SEK, Rate2 USD<->CAD och Y beloppet i SEK du kan ta ut. Uttagsavgiften på $2.93/ per uttag är ej medräknad där.

 

 

Kan någon bekräfta eller dementera detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men nog skulle man fylla i sitt personnummer någonstans?

 

Jo, det låter ju så här i efterhand som något helt ígenom sunt att skriva i nämda fältet

 

Jag registrerade mig igår. Då angav jag personnummer som "drivers license number".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag registrerade mig igår. Då angav jag personnummer som "drivers license number".

De kommer ringa dig...

 

Varför då? Vad skulle jag ha angett?

 

Alla körkort har ett ID... Jag tror det är det man ska ange.

 

På mitt baksidan på mitt körkort står det "5. Körkortsnummer". Tittar jag på framsidan står personnumret som punkt 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man för över säg 1000$ ifrån Empire Poker till Netellerkontot, kan man då föra över 1000$ till Multipoker ifrån Netellerkontot? eller blir det en avgift någonstans?

 

Har läst igenom den här tråden men hittar inget svar på min fråga.

 

Mellan de siterna, liksom de allra flesta andra, är det avgiftsfritt att använda neteller. Du förorar alltså inte nånting nånstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser pokersidor på vem neteller acct står på ?

Skulle dom bry sig ?

 

Har haft problem med PartyP, när jag använt ett kreditkort som inte var mitt.

 

jag är lite otålig då jag behöver föra över.

 

Vaför inte bara fixa ett neteller konto i ditt namn? Tar inte lång tid och du slipper chansa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser pokersidor på vem neteller acct står på ?

Skulle dom bry sig ?

 

Har haft problem med PartyP, när jag använt ett kreditkort som inte var mitt.

 

Jag använde min brors kort på Betsson före jag använde mitt eget. Det medförde att jag vid uttag var tvungen att maila in en bild på ID handlingar för både mig och min bror, kort på betalningskorten, och även en fullmakt som beskriver att jag hade tillåtelse att använda kortet. Fullmakten ska vara påskriven av min bror, mig själv och ett vittne.

 

Men jag lovar inte garantera att alla sidor går med på det så här smärtfritt ändå, så gör det på egen risk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skaffat Neteller nu ( tack till alla som har svarat på mina frågor i denna tråd!). När de har skickat mail med account+secure ID, är det väl bara att börja köra? Jag skulle alltså kunna föra över $1000 från Party Poker right this moment?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...