Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

har inte fixat neteller men håller åp..har ett litet problem bara oc ja undrar vad IBAN-nummer och swift-nummer..

ahr hört att man ska kunna ringa till banken och fråga de(iaf iabn-nummret), men hur äre med swift-nummret...så dem inte tror man är helt vilse när man ringer och frågar de ;)

 

finns det någon annan term för dessa "nummer" på svenska?

 

Om du har ett konto hos Föreningssparbanken kan du själv fixa ditt IBAN Nr genom den här länken.

 

Bankens BIC/SWIFT adress är alltid SWEDSESS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

öhum, jag tog ut den 23 juni och inte nå pengar än, nån som har en lösning på vad jag ska gö?

Neteller är as sega och ignorerar mina mail, tycker nog bara är ett problem. Men jag vill ha mina pengar, vad ska jag gö?

 

PROBLEM 2 igår förde jag över 1000dollar på kortet och idag när jag glad gick och skulle tömma kortet så går jag till nordea automaten.

Skriver in koden blablabla står att pengarna räknas upp men plötsligt slutar maskinen och det kommer ut ett kvitto där det står transaktionen är makulerad. Jag går vidare till en fsb automat och får bara ut 5600.

Alltså är det 2000kr borta =(

 

Jag slängde såklart den lilla lappen jag fick, men har nån vart med om det tidigare eller har tips vem jag ska ringa, Eller tror ni dom skickar tilllbaka till neteller så småningom?

 

Har just sett the game så det känns verkligen som om livet e riggat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öhum, jag tog ut den 23 juni och inte nå pengar än, nån som har en lösning på vad jag ska gö?

Neteller är as sega och ignorerar mina mail, tycker nog bara är ett problem. Men jag vill ha mina pengar, vad ska jag gö?

 

PROBLEM 2 igår förde jag över 1000dollar på kortet och idag när jag glad gick och skulle tömma kortet så går jag till nordea automaten.

Skriver in koden blablabla står att pengarna räknas upp men plötsligt slutar maskinen och det kommer ut ett kvitto där det står transaktionen är makulerad. Jag går vidare till en fsb automat och får bara ut 5600.

Alltså är det 2000kr borta =(

 

Jag slängde såklart den lilla lappen jag fick, men har nån vart med om det tidigare eller har tips vem jag ska ringa, Eller tror ni dom skickar tilllbaka till neteller så småningom?

 

Har just sett the game så det känns verkligen som om livet e riggat

 

Är inte högsta belopp man kan ta ut från kortet 800 dollar? eller maskinens maxuttag förstås. Och så 2 dollars avgift, och 1.9%...

 

från NETeller:

 

Withdrawal Method: Neteller ATM Card

Minimum transaction amount €20

Maximum single transaction €800

Maximum withdrawal per day €800

Maximum withdrawal per week €5,600

Maximum withdrawal per month €24,650

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm 800 euro och 1000 dollar verkar det vara, jag har mitt konto i dollar

 

har skickat mail till dom ang, automat uttaget men har inte fått nå svar, känns ju skumt att det bara försvann 2000sek sådär bara

 

Har du kollat hur mycket som finns kvar på kortet? Det kan du göra på Netellers hemsida. Logga in, välj fliken "ACCOUNT". På höger sida under "Account Info" finns "Get Debit Balance".

 

Vore som sagt konstigt om pengarna bara försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enter your bank account details

 

vad ska man skriva i rutorna

 

Bank Code/Sort Code

Branch Code

Account Number

Check Digit

 

liksom jag vet ju bara mitt kontonummer typ 1234-5 123.456.789-1

vilka av dom där siffrorna är branch code tex???

 

Ingen som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

När neteller satt in den lilla summan, som man ska använda sig av när man verifierar sitt bankkonto, är det exakt den summan man ska uppge?

Kan tänka mig att de satt in i $ och de visas i kr på mitt konto. eller?

 

Om så är fallet, hur gör man då? Man kanske ska ringa banken och få den information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

När neteller satt in den lilla summan, som man ska använda sig av när man verifierar sitt bankkonto, är det exakt den summan man ska uppge?

Ja

Kan tänka mig att de satt in i $ och de visas i kr på mitt konto. eller?

Precis

Om så är fallet, hur gör man då? Man kanske ska ringa banken och få den information.

Ja om man vill, annars kan du ta ett kontoutdrag, eller kolla din internetbank på en insättning från NETeller.

 

*EDIT* Försent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

När neteller satt in den lilla summan, som man ska använda sig av när man verifierar sitt bankkonto, är det exakt den summan man ska uppge?

Kan tänka mig att de satt in i $ och de visas i kr på mitt konto. eller?

 

Om så är fallet, hur gör man då? Man kanske ska ringa banken och få den information.

 

Om du angav att ditt konto var i kr så ska du svara i kr sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som kan svara hur lång tid det tar att verifiera ett konto...stod att det skulle ta en arbetsdag ..skickade det i lördags och har inte fått nåt svar från dem...hur kollar man om det är verifierat och hur lång tid tar det?

nån som har erfarenhet av detta?

 

Mvh: Grosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

När neteller satt in den lilla summan, som man ska använda sig av när man verifierar sitt bankkonto, är det exakt den summan man ska uppge?

Kan tänka mig att de satt in i $ och de visas i kr på mitt konto. eller?

 

Om så är fallet, hur gör man då? Man kanske ska ringa banken och få den information.

 

Om du angav att ditt konto var i kr så ska du svara i kr sen.

 

Angav mitt konto i dollar. Läst någonstans i tråden att det var bäst eftersom man slapp någon typ av dubbel växlingsavgift..

 

Hoppas det iallfall för det verkar inte gå att ändra i efterhand. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Neteller konto blev avstängt efter första deposit då jag inte hade möjlighet att svara då de ringde. Ganska risigt om man rent teoretiskt skulle tänka sig att jag inte ringer upp deras kundtjänst så har de alltså tagit mina pengar rakt av utan möjlighet att få tillbaka dom om man läser deras villkors sida så om man skulle göra en chargeback via sin egen bank ja då gör de bara ett uttag till automatiskt från det kort man redan angivit för att täcka upp chargebacken. Man blir ju alltid lite mörkrädd när man läser denna typ av villkor det är precis som att man frånsäger sig alla rättigheter för att få använda Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte heller in.

 

Får meddelade som lyder:

 

 

"An error has been encountered

 

The account you are trying to log into has been closed due to automated features we have in place which close accounts based on certain criteria.

 

Please contact the NETELLER Security Department at 00.800.7767.6343 (press option 0 and then option 2) or you can email us at admin@neteller.com.

 

We apologize for any inconvenience."

 

 

 

Har inte använt Neteller så mkt tidigare. Är det här vanligt/normalt? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var hittar ja vilka automater kortet funkar på?

har haft de framme innan men hittar inte de igen

 

*edit*

 

hittade de o me ett leende brett som en större häst åker ja ner för o testa de,gissa om ja inte va lika glad när ja gick därifrån.

"tillfälligt fel".

på 2 ställen,va beror detta på?`om de e nån annan som har råkat ut för de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...