Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska hjälpa en kompis skaffa Neteller med ATM och såg precis att det är nya rutiner för det hela.

 

Man ska tydligen verifera med bankkonto, innebär det att man helt slipper skicka in id/pass och kopia på kort och el-räkning (el. liknande) numer?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det var ju smidigt! :)

 

Jag som har förbrett honom på massor av skumma telefonsamtal mitt i natten på engelska och allt annat skumt för att för Neteller och ATM kort. :)

 

- QoS

 

Men å andra sidan skulle jag aldrig i livet koppla bankkonto till Netellerkortet. Är det inte att göra lite väl lätt för SKM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det var ju smidigt! :)

 

Jag som har förbrett honom på massor av skumma telefonsamtal mitt i natten på engelska och allt annat skumt för att för Neteller och ATM kort. :)

 

- QoS

 

Men å andra sidan skulle jag aldrig i livet koppla bankkonto till Netellerkortet. Är det inte att göra lite väl lätt för SKM?

 

Varför skulle det bli lättare för dom? Dom kan ju knappast gå bakvägen och med hjälp av mitt bankkonto kunna se vilka konton i världen som knutna till mitt konto? Isåfall så måste de ju titta på vilka insättningar som gjorts. Och isåfall ska man ju helt undvika insättningar från nåt ställe i utlandet till sitt bankkonto.

Förresten, om de trilskas så kan man ju bara säga att man sålt nåt till en kille och man har använt Neteller för betalningen. Det kan det ju inte vara skatt på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nu fått in 0,33 kronor på mitt konto och verifierade då kontot. det jag undrar nu är om de kommer ringa hem till mig inom en snar framtid? satte in 250 dollar. har hört att de ringde alltid förut för att bekräfta att jag är jag. gör dom sånt fortfarande? tack på förhand.

 

har alltså bara verifierat mitt bankkonto, inget visa eller något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar krångligt det där med netellertill bankkontot.

Är det värt att byta ut min vanliga metod (pengarna från empirepoker vidare till neteller å sen till multipoker, sen spela typ handkravet på reloadbonusen å sen köra gratis bankwire) mot neteller till bankkontometoden?????

 

Multipoker klagar inte på att jag gör så för jag spelar 2-3000 händer där i månaden så de får ju endel rake trots allt.

 

//kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för spam, men vill gärna ha svar på min fråga då jag tycker det verkar lite otydligt. I tidigare Neteller trådar står det att supporten ringer upp en så fort man försökt sätta in pengar på kontot för att verifiera att man är den man uppgivit sig att vara (öööh ja).

 

angav nämligen bara mitt hemnummer och jobbar mest hela dagarna och har bara min icke-engelsktalande mormor hemma nu för tiden så det är ju inte helt lyckat om dom ringer då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för spam, men vill gärna ha svar på min fråga då jag tycker det verkar lite otydligt. I tidigare Neteller trådar står det att supporten ringer upp en så fort man försökt sätta in pengar på kontot för att verifiera att man är den man uppgivit sig att vara (öööh ja).

 

angav nämligen bara mitt hemnummer och jobbar mest hela dagarna och har bara min icke-engelsktalande mormor hemma nu för tiden så det är ju inte helt lyckat om dom ringer då :D

 

Jag har satt in pengar på NETeller via bankgiro två gånger. De har aldrig ringt. Det är förmodligen mycket större risk att de ringer om man använder VISA/Mastercard.

 

Det går för övrigt att ändra telefonnummer, adress osv. på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några standardfrågor som jag skulle vilka ha konkreta svar på, då denna tråden kan bli lite luddig ibland....

 

vad skiljer standardkonto från den uppgraderade versionen?

hur uppgraderar man? räcker det med att bara ge dom bankkontonumret? inga telefonsamtal? inga inskickningar av Id/Visa?

Kan jag föra över 500€ från no1poker till ett standard-netellerkonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett uttag 22:e och har fortfarande inte fått ut några pengar. De verkar ha det lite svettigt just nu på Neteller.

 

Hursomhelst så fick jag mitt ATM debit card igår och petade över några 100$ för att se om det fungerade. Åkte ner till bankomaten och försökte få ut lite stålar. Detta gick inget vidare "Tekniskt Fel stog det bara" den tog kod och allting men några pengar fick jag inte. :? Detta var dock ca 25 min efter jag gjort en "withdraw to debit card".

 

Någon som har liknande problem eller funkar det bra för er att plocka ut på vanlig bankomat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pratade med live-chatten, de sa att ett flertal uttag refuserats 22a (samma som mitt reggades) men mitt godkändes 27e därför ist och sen har de haft två semesterdagar så senast på fredag var svaret jag fick...

vore trevligt med pengarna, har gått pank sen förra veckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu har mina kulingar kommit.

 

Begärde en cashout på $1450 i slutet av juni. Pengarna drogs den första juli och kom in på kontot den sjätte juli, till kursen 7.9375. FSB tog en avgift på 25 SEK och på avin fanns en notering om "annan banks kostnader" på $5.32.

 

Observera att jag angav att mitt bankkonto var i USD då jag registrerade mina bankuppgifter hos Neteller. Känns som att det blev ett rätt lyckat drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hursomhelst så fick jag mitt ATM debit card igår och petade över några 100$ för att se om det fungerade. Åkte ner till bankomaten och försökte få ut lite stålar. Detta gick inget vidare "Tekniskt Fel stog det bara" den tog kod och allting men några pengar fick jag inte. :? Detta var dock ca 25 min efter jag gjort en "withdraw to debit card".

 

Någon som har liknande problem eller funkar det bra för er att plocka ut på vanlig bankomat?

 

Letade upp en bankomat på följande länk som jag fick i mailet från Neteller (när de bekräftade beställningen av mitt debit card): http://www.mastercard.com/atmlocator/index.jsp

Fick pengarna utan något strul. Knappade bara in koden och angav beloppet jag ville ta ut i kronor. De verkar dock bara lista bankomater från SEB och Nordea. Vet inte om bankomater från Handelsbanken fungerar.

 

Det kanske även kan ha varit så att du försökte ta ut för mycket pengar. De har ju en del avgifter som gör att beloppet på kortet kanske är lite mindre än vad du trodde.

 

 

 

Sådär, nu har mina kulingar kommit.

 

Begärde en cashout på $1450 i slutet av juni. Pengarna drogs den första juli och kom in på kontot den sjätte juli, till kursen 7.9375. FSB tog en avgift på 25 SEK och på avin fanns en notering om "annan banks kostnader" på $5.32.

 

Observera att jag angav att mitt bankkonto var i USD då jag registrerade mina bankuppgifter hos Neteller. Känns som att det blev ett rätt lyckat drag.

 

Ja, då verkar det som om man gjorde en tabbe när man fyllde i att kontot var i SEK. Fast hur fick du reda hur stort beloppet i microbetalningen var i dollar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...