Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det går inte.

 

http://www.closedown.net/verify.jpg

 

Notera nollan och punkten före rutan, inte kan jag skriva in 1.54 SEK där.

 

(Kanske bör nämna att jag då jag gav Neteller mina bankuppgifter angav att mitt bankkonto var i dollar - det påstods tidigare i denna tråd att man skulle minska växelavgifterna på det sättet.)

 

 

 

Jag tror att felet kan ligga där. Jag uppgav att mitt konto var i SEK. De satte i mitt fall in 54 öre, jag skrev in 54 i fältet och allt funkade bra.

 

-----------------------------------------

 

För att följa upp tidigare snack om tiden det tar att få pengarna på kontot. Jag fick in min mikrobetalning den 16:e och jag körde en cash out samma dag. Pengarna drogs den 20:e från netellerkontot (helg emellan dock). De trillade in på bankkontot igår den 27:e.

 

Kursen var 7,4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror att felet kan ligga där. Jag uppgav att mitt konto var i SEK. De satte i mitt fall in 54 öre, jag skrev in 54 i fältet och allt funkade bra.

 

-----------------------------------------

 

Föt att följa upp tidigare snack om tiden det tar att få pengarna på kontot. Jag fick in min mikrobetalning den 16:e och jag körde en cash out samma dag. Pengarna drogs den 20:e från netellerkontot (helg emellan dock). De trillade in på bankkontot igår den 27:e.

 

Kursen var 7,4.

 

Blev det bara en avgift på 1$ eller kom det till en växlingsavgift på 1,9% också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror att felet kan ligga där. Jag uppgav att mitt konto var i SEK. De satte i mitt fall in 54 öre, jag skrev in 54 i fältet och allt funkade bra.

 

-----------------------------------------

 

Föt att följa upp tidigare snack om tiden det tar att få pengarna på kontot. Jag fick in min mikrobetalning den 16:e och jag körde en cash out samma dag. Pengarna drogs den 20:e från netellerkontot (helg emellan dock). De trillade in på bankkontot igår den 27:e.

 

Kursen var 7,4.

 

Blev det bara en avgift på 1$ eller kom det till en växlingsavgift på 1,9% också?

 

Kursen var ju inte speciellt bra så jag antar att de drog en växlingsavgift. Misstänker nästan att det blev en dubbel växlingsavgift som det snackats om tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte.

 

 

Notera nollan och punkten före rutan, inte kan jag skriva in 1.54 SEK där.

 

(Kanske bör nämna att jag då jag gav Neteller mina bankuppgifter angav att mitt bankkonto var i dollar - det påstods tidigare i denna tråd att man skulle minska växelavgifterna på det sättet.)

 

Vänta tills avin från din bank kommer, förhoppningsvis står det på den hur mycket i dollar som satts in på ditt konto. Sedan skriver du in den summan hos Neteller, det fungerade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte.

 

http://www.closedown.net/verify.jpg

 

Notera nollan och punkten före rutan, inte kan jag skriva in 1.54 SEK där.

 

(Kanske bör nämna att jag då jag gav Neteller mina bankuppgifter angav att mitt bankkonto var i dollar - det påstods tidigare i denna tråd att man skulle minska växelavgifterna på det sättet.)

 

Aha!

Då skall jag inte lägga mig i. Jag har anmält att mitt konto är i SEK (och fick 0.40 insatt). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror att felet kan ligga där. Jag uppgav att mitt konto var i SEK. De satte i mitt fall in 54 öre, jag skrev in 54 i fältet och allt funkade bra.

 

-----------------------------------------

 

För att följa upp tidigare snack om tiden det tar att få pengarna på kontot. Jag fick in min mikrobetalning den 16:e och jag körde en cash out samma dag. Pengarna drogs den 20:e från netellerkontot (helg emellan dock). De trillade in på bankkontot igår den 27:e.

 

Kursen var 7,4.

Så här såg dollarkursen ut under dessa dagar:

 

06/16/2005 7.66360000

06/17/2005 7.66370000

06/18/2005 7.51330000

06/19/2005 7.51340000

06/20/2005 7.54650000

06/21/2005 7.61360000

06/22/2005 7.59150000

06/23/2005 7.69790000

06/24/2005 7.80340000

06/25/2005 7.76030000

06/26/2005 7.77500000

06/27/2005 7.77400000

 

Om växlingen skedde 16/6 var avgiften 3,4 %, gjordes den 20/6 var avgifen 1,9 % och gjordes den 27/6 var avgiften 4,8 %. Jag skulle gissa på 20/6-alternativet, 1,9 % är ju den avgift jag sett nämnas på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror att felet kan ligga där. Jag uppgav att mitt konto var i SEK. De satte i mitt fall in 54 öre, jag skrev in 54 i fältet och allt funkade bra.

 

-----------------------------------------

 

För att följa upp tidigare snack om tiden det tar att få pengarna på kontot. Jag fick in min mikrobetalning den 16:e och jag körde en cash out samma dag. Pengarna drogs den 20:e från netellerkontot (helg emellan dock). De trillade in på bankkontot igår den 27:e.

 

Kursen var 7,4.

Så här såg dollarkursen ut under dessa dagar:

 

06/16/2005 7.66360000

06/17/2005 7.66370000

06/18/2005 7.51330000

06/19/2005 7.51340000

06/20/2005 7.54650000

06/21/2005 7.61360000

06/22/2005 7.59150000

06/23/2005 7.69790000

06/24/2005 7.80340000

06/25/2005 7.76030000

06/26/2005 7.77500000

06/27/2005 7.77400000

 

Om växlingen skedde 16/6 var avgiften 3,4 %, gjordes den 20/6 var avgifen 1,9 % och gjordes den 27/6 var avgiften 4,8 %. Jag skulle gissa på 20/6-alternativet, 1,9 % är ju den avgift jag sett nämnas på hemsidan.

 

Ja, det verkar rimligt. Den 20:e är väl också det mest troliga datumet för en växling. Det är då transaktionen sätts igång manuellt (än så länge) av personalen på Neteller.

 

Bra att de inte verkar ta ut dubbla avgifter (USD -> CAD -> SEK) som det ryktades om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar rimligt. Den 20:e är väl också det mest troliga datumet för en växling. Det är då transaktionen sätts igång manuellt (än så länge) av personalen på Neteller.

 

Bra att de inte verkar ta ut dubbla avgifter (USD -> CAD -> SEK) som det ryktades om.

Tycker ändå att 1,9 % är i värsta laget. När SEB växlar dollar som sätts in på mitt konto blir påslaget ca 0,5 %, så det vore ju bättre om neteller skickade i dollar till kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ändå att 1,9 % är i värsta laget. När SEB växlar dollar som sätts in på mitt konto blir påslaget ca 0,5 %, så det vore ju bättre om neteller skickade i dollar till kontot.

 

Kubo verkar ju ha angett att hans svenska konto är i dollar. Han eller någon annan kanske kan berätta om det är ett bättre sätt. Frågan är om det i så fall går att ändra statusen på det bankkonto man har angett hos neteller eller om man måste skicka in nya uppgifter och ett annat bankkonto?

Nu skulle rör det sig om rätt små summor i mitt fall, men om det är enkelt att fixa så kan man ju spara en slant ändå.

 

Alltså, en uppmaning till Kubo: HÅLL OSS UPPDATERADE! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det står då man matar in bankuppgifterna hos Neteller att man inte kan ändra dem efteråt.

 

:(

Fast det låter ju konstigt, man borde ju kunna byta till ett annat bankkonto om inte annat. De kan väl knappast för evigt låsa en till ett och samma bankkonto.

 

Om jag lyckas ta ut några pengar så lovar jag att rapportera hur det går!

 

Gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga.

 

Jag tänkte sätta in pengar på mitt framtida netellerkonto (inte verifierat än) och har två möjligheter. Antingen sätta in pengar via 24h i euro, eller sätta in pengar via banken i kronor.

 

Vilket är bäst? Smartast att ta ut mina 24h-pengar till mitt konto först?

 

EDIT: Har netellerkontot i dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga.

 

Jag tänkte sätta in pengar på mitt framtida netellerkonto (inte verifierat än) och har två möjligheter. Antingen sätta in pengar via 24h i euro, eller sätta in pengar via banken i kronor.

 

Vilket är bäst? Smartast att ta ut mina 24h-pengar till mitt konto först?

 

EDIT: Har netellerkontot i dollar.

Det är nog likvärdiga alternativ. Vid båda metoderna går det bort 1,9 % i växlingsavgift när pengarna ska in på neteller, och vid uttag från 24h till bankkonto får man marknadskurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte.

 

http://www.closedown.net/verify.jpg

 

Notera nollan och punkten före rutan, inte kan jag skriva in 1.54 SEK där.

 

(Kanske bör nämna att jag då jag gav Neteller mina bankuppgifter angav att mitt bankkonto var i dollar - det påstods tidigare i denna tråd att man skulle minska växelavgifterna på det sättet.)

 

Jag fick instatt 0,24 SEK och mitt konto var inställt på €. Men när jag registrera mitt bankkonto så skrev jag in att min ban använde Svenska kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har begärt ett uttag från mitt neteller konto nu via wire transfer men det var en dryg vecka sen. Brukar dom ta så lång tid på sig eller måste man kontakta dom för att verifiera uttaget eller nåt?? Pengarna är ju dragna från netellerkontot iaf.

 

Fick ett mail som sa att det skulle ta 2-10 bankdagar efter att de dragits från kontot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är nu fett orolig jämt förut har banköverföring gått på 1-2 dagar men idag har det gått 10 dagar sen domregistrerade uttaget och pengarna syns inte till?

 

Tror ni jag blivit blåst och vad gör jag då?

Jag har mycket svårt att tro att Neteller blåser dig. Det är ett seriöst företag (noterade på Londonbörsen).

 

Ring eller maila och fråga om ditt uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...