db_brante Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Måste man ha ett sk. "debit card" för att använda Neteller? Mao måste man skicka in kopia på pass och kreditkort och invänta ett debitkort??? brante Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bolibompa Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 jag har försökt kontakta netteller via deras toll free number som ska gälla från Sverige: 00.800.7767.6343 men då tutar det bara i luren som man slagit fel nummer. Någon som har en lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Måste man ha ett sk. "debit card" för att använda Neteller? Mao måste man skicka in kopia på pass och kreditkort och invänta ett debitkort??? Nope. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Potz Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Tänkte göra en wiretransfer till mitt bankkonto och vill bara kolla att det här stämmer... Först är det en fast avgift på 1$ och sen två på 1,9% av uttaget belopp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zporty Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Bolibompa: prova 001800... Tror dom glömt att skriva ut ettan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marwi Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Nån som gjort en bank transfer som kan dela med sig om hur lång tid det tog. Gjorde ett för ett tag sedan och först dröjde det flera dagar innan det ens syntes på netellerkontot att de hade gjort ett uttag, dvs det drogs inte från kontot förrän flera dagar efter det att jag fyllde i uppgifterna. Pengarna drogs sedan den 15:e men jag har ännu inte fått något på banken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
subliminal Postad 23 Juni , 2005 Rapport Share Postad 23 Juni , 2005 Nån som gjort en bank transfer som kan dela med sig om hur lång tid det tog. Gjorde ett för ett tag sedan och först dröjde det flera dagar innan det ens syntes på netellerkontot att de hade gjort ett uttag, dvs det drogs inte från kontot förrän flera dagar efter det att jag fyllde i uppgifterna. Pengarna drogs sedan den 15:e men jag har ännu inte fått något på banken. Är också nyfiken på detta. Mina drogs den 20:e och jag skulle gärna vilja ha dem så snart som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marwi Postad 23 Juni , 2005 Rapport Share Postad 23 Juni , 2005 Är också nyfiken på detta. Mina drogs den 20:e och jag skulle gärna vilja ha dem så snart som möjligt. Fick du också samma konstiga "delay" på uttaget och det något kryptiska "Adjustment" i kontohändelselistan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
subliminal Postad 23 Juni , 2005 Rapport Share Postad 23 Juni , 2005 Är också nyfiken på detta. Mina drogs den 20:e och jag skulle gärna vilja ha dem så snart som möjligt. Fick du också samma konstiga "delay" på uttaget och det något kryptiska "Adjustment" i kontohändelselistan? Jepp. Angående fördröjningen så snackade med en snubbe på livesupporten som sade att det tar någon dag innan det syns på netellerkontot: "Rick: if you used the bank transfer withdraw, it can take up to 2 business days for the funds to come from your neteller balance Rick: unfortunately for the time being, no record of the withdraw will show until the transaction is started manually by the personel that receives your withdraw request Rick: once you see the funds out of your neteller account, it usually takes about 3-5 business days to reach your bank" Det jag oroar mig för är att pengarna drogs den 15:e hos dig och har tydligen inte dykt upp än. Jag hoppades på att 5 dagar var max, men det kan tydligen ta längre tid än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zporty Postad 24 Juni , 2005 Rapport Share Postad 24 Juni , 2005 Men det är väl ingen väntetid om man har NetEller debit card? Vare sig väntetid vid överföring från NetEller till NetEller Debit eller väntetid vid uttagsautomaten...? Eller har jag fattat fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kf Postad 24 Juni , 2005 Rapport Share Postad 24 Juni , 2005 Även jag väntar på en bank transfer som jag begärde den 16 juni. Var i kontakt med supporten idag och de sa att det kunde ta allt från 2 till 10 arbetsdagar. Så jag antar att de dyker upp kring torsdag... Hade ju hoppats på att det skulle gå lika fort som den där testöverföringen de gjorde (2 dagar), men inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Semai Postad 26 Juni , 2005 Rapport Share Postad 26 Juni , 2005 Om jag för över $ till en sajt som använder € blir det då en växlingsavgift? och i så fall hur stor? Eller är det bara när man tar ut i uttagsautomat som dom tar ut växlingsavgift? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrAndreeew Postad 27 Juni , 2005 Rapport Share Postad 27 Juni , 2005 Är helt ny på NETeller och har anmält mig till oså och uppgraderat... för att kunna göra mitt första uttag/insättning. Men fick idag ett papper hem från min bank som bl.a. säger..."Vi har fått information om att ditt kortnummer kan ha hamnat i orätta händer i samband med att kortet använts hos ett säljföretag som anlitat en amerikansk kontokortcentral"..och dom föreslår nu att jag skall spärra mitt kort... Har detta något med NETeller att göra? någon som vet, eller kanske fått ett liknande meddelande?...vore tacksam för svar snarast möjligt om någon vet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DunderKlump Postad 27 Juni , 2005 Rapport Share Postad 27 Juni , 2005 Har detta något med NETeller att göra? någon som vet, eller kanske fått ett liknande meddelande?...vore tacksam för svar snarast möjligt om någon vet... Tror inte det har specifikt med neteller att göra. Det stod om en stor härva i tidningarna häromdagen där dom kommit över en rackarns massa kortnummer via något amerikanskt bolag. Jag fick samma brev från handelsbanken, spärrade & klippte kortet direkt. Återstår sedan att se hur mycket pyssel & mäck det blir att ställa om alla siter + neteller till det nya kortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrAndreeew Postad 27 Juni , 2005 Rapport Share Postad 27 Juni , 2005 tack för det snabba svaret...Kortet är nu spärrat... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raol Postad 27 Juni , 2005 Rapport Share Postad 27 Juni , 2005 Om jag för över $ till en sajt som använder € blir det då en växlingsavgift? och i så fall hur stor? Japp, 1,9 % ungefär tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Då man registerat sina bankuppgifter hos Neteller skickar de en liten slant (under $1.00) till det bankkonto man uppgett, varav man ska verifiera uppgifterna genom att ange hur mycket de satt in. Igår fick jag in 1,54 på kontot, men hur ska jag veta exakt hur mycket det är i dollar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Då man registerat sina bankuppgifter hos Neteller skickar de en liten slant (under $1.00) till det bankkonto man uppgett, varav man ska verifiera uppgifterna genom att ange hur mycket de satt in. Igår fick jag in 1,54 på kontot, men hur ska jag veta exakt hur mycket det är i dollar? Om du ringer och frågar banken har de säkert beloppet i dollar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Du ska inte skriva det i dollar. Du ska skriva precis den summa som står. Dom håller koll på hur mycket dom satt in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Men de skickar ju en summa i dollar, som banken sedan växlar. Skriver jag in summan i SEK blir det väl fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Men de skickar ju en summa i dollar, som banken sedan växlar. Skriver jag in summan i SEK blir det väl fel? Det var det jag menade. Banken vet säkert vilket belopp i dollar som sattes in och växlades till 1.54 kr. Skriv sedan in detta belopp. Ska väl nämna att jag inte använder Neteller för tillfället, så jag har ingen egen erfarenhet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Uh, vad drygt att ringa banken. Då jag mottagit utlandsbetalningar tidigare har banken (FSB) skickat hem en betalningsavi med posten. Tror ni de gör så även då betalningen endast består av en struntsumma? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Ja, du får alltid en avi om du får pengar från utlandet. Avin brukar dock komma 2-3 dagar efter pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoccX Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Men de skickar ju en summa i dollar, som banken sedan växlar. Skriver jag in summan i SEK blir det väl fel? Precis som raptorjr skrev så skall du ange det belopp i SEK som har kommit in på ditt konto och ingenting annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Det går inte. http://www.closedown.net/verify.jpg Notera nollan och punkten före rutan, inte kan jag skriva in 1.54 SEK där. (Kanske bör nämna att jag då jag gav Neteller mina bankuppgifter angav att mitt bankkonto var i dollar - det påstods tidigare i denna tråd att man skulle minska växelavgifterna på det sättet.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts