Gå till innehåll

Hur mår Nebuchad egentligen?


JoeFalk

Recommended Posts

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle vilja se lite mer djup i bloggen. Just nu blir det mest ett berättande om vad han gör. Inga djupa pokeranalyser eller några av hans tankar. (förutom tankarna om att runka)

 

Lite mer personlighet vore inte fel.

Men bloggen är ju helt fresh så jag kan tänka mig att den kommer förändras (förhoppningsvis till det bättre) med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han verkar söka sin identitet lite grann Nebu men inte fatta det själv. Sämre och omognare skämt får man lefta efter. Fast meningen va la inte att det skulle vara roligt, utan säkert mer att han ville ha uppmärksamhet, typ den här tråden.

 

Vilken tråkig och förutsägbar människa han verkar vara utifrån vad han visar varje gång.

 

Håller förresten inte med om att alla bloggar är skit även om det säkert är sant till 98%. Exempelvis Raptors blogg på cardrunners är riktigt intressant och läsvärd.

 

Den ger antagligen också en bättre bild av hur en mer normal grymt duktig pokerspelare fungerar. När man läser Nebu blir det uppenbart att han har nåt sorts problem med vilja att vara bäst och synas. Han lyckas iaf nästan vara bäst men ja tror verkligen inte han mår bra eller blir särskilt lycklig av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Väntar på när folk ska inse att hur mår du skämtens bäst före datum passerade för 3 år sen.

 

Det är väl ett sorts "fikonspråk", inte i den mening att det är svårt att förstå, men varför "pokerfikonspråket" är coolt (vilket det inte är).

 

Har hatat det från första gången jag hörde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar med A-9o i BB. Flop kommer 4-4-7 med två ruter, 140$ i potten. Jag check/synar hans bet på 140. turn kommer en blank 10. Jag checkar, han checkar bakom.

 

 

River kommer A (blank). Jag tänker lite och funderar på om jag ska betta men checkar till slut. Brädet ligger alltså 4-4-7-10-A. Han bettar 240 in i 420 pott. Jag bestämmer mig för att checkraisa svagt till 590 eftersom jag sätter honom på ett svagt ess och vill få value.

 

 

bra tänk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar med A-9o i BB. Flop kommer 4-4-7 med två ruter, 140$ i potten. Jag check/synar hans bet på 140. turn kommer en blank 10. Jag checkar, han checkar bakom.

 

 

River kommer A (blank). Jag tänker lite och funderar på om jag ska betta men checkar till slut. Brädet ligger alltså 4-4-7-10-A. Han bettar 240 in i 420 pott. Jag bestämmer mig för att checkraisa svagt till 590 eftersom jag sätter honom på ett svagt ess och vill få value.

 

 

bra tänk!

 

 

Det är inte tanken som räknas, utan resultatet! och vilket resultat det blev..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar med A-9o i BB. Flop kommer 4-4-7 med två ruter, 140$ i potten. Jag check/synar hans bet på 140. turn kommer en blank 10. Jag checkar, han checkar bakom.

 

 

River kommer A (blank). Jag tänker lite och funderar på om jag ska betta men checkar till slut. Brädet ligger alltså 4-4-7-10-A. Han bettar 240 in i 420 pott. Jag bestämmer mig för att checkraisa svagt till 590 eftersom jag sätter honom på ett svagt ess och vill få value.

 

 

bra tänk!

 

Haha kanske inte särskilt bra tänk. Dock har han en grym kortkänsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man ska vara lite försiktig med att förvänta sig visdom från en kille som väl knappt fyllt tjugo.

 

Jag menade inte att han skulle leka dalai lama direkt, bara fokusera på lite andra saker än supartaktiker och runkanalyser. Kan han inte det så får han väl fokusera på pokeranalyser, för poker verkar han ju kunna spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...