Gå till innehåll

Micke Norinders Blogg


dafvor

Recommended Posts

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående Norinders bloggande på FP så avslutades det när FP ville censurera Norinder efter påtryckningar från Ocklinds manager angående något Norinder skrivit om Ocklind.:

Ja, och jag skrev att han är sur på FP och expressen för att han fick sparken och inte hefo och nebuchad. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar stilla om det någon annanstans än i pokervärlden skapar upprörda känslor att moderatorer följer lagen och ser till att förtal samt förolämpningar rensas bort...

 

Det mest fascinerande kanske ändå är när BLOGGARE framför den typen av kritik. Särskilt bloggare som använder envägskommunikation där den som utpekas ej får chans att försvara sig. Det är tur att det troligen kommer EU lagstiftning som tvingar bloggtomtarna att publicera svar på deras publicerade lögner. Sen är ju iofs frågan om det kommer bli realistiskt att bedriva en process mot de som ej följer lagarna, det blir troligen lika oprioriterat som det i dagsläget är om man försöker värja sig mot det förtal som sker.

 

Att kritisera forum som medvetet censurerar en part i diskussioner för att på det sättet vinkla en diskussion är dock fullt motiverat enligt mig. Så vitt jag vet så har sådant dock inte förekommit på något av de större forumen. Om någon påstår att sådant skett på WSOP så ser jag fram emot konkreta bevis.

 

Micke Norinder är ansvarig utgivare för sin blogg. Jag gillar Micke som person (mkt pga att jag känner mig övertygad om att han är godhjärtad, till skillnad från så många andra i vår sandlåda) trots att han har en väldans massa åsikter jag ej delar. Jag är dock förvånad att han med stolthet deklarerar att han tänker låta alla kommentarer publiceras... Det torde vara en dålig idée både för honom själv, och för hans sponsor som ju har en solklar koppling till siten.

Jag har lagt till fetstilen ovan.

 

Var det denna lagstiftning som t ex Aftonbladet var så rabiat mot, och som stoppades i EU-parlamentet? Vad är nuläget?

Handlar det om replikrätt, typ rätten att få lägga in kommentarer, eller handlar det om rätten till dementier och liknande?

 

Det här är en svår fråga, dvs jag kan inte hitta på någon åsikt om saken. Än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och jag skrev att han är sur på FP och expressen för att han fick sparken och inte hefo och nebuchad. ;)
Aha, det var så du tänkte.

 

Well, han går väldigt hårt åt både nebu och hefo. Jag tolkar hans text som att han tycker att dessa två personer skriver mkt irrelevant skit i sina pokerbloggar och att detta på något sätt svärtar ner pokern som företeelse.

 

Det är inte så lite märkligt att han neggar ner på två andra bloggares stilar när han själv inte är känd för att vara direkt pk. Aldrig för har uttrycket "icke kasta sten i glashus" varit så träffande som idag, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet måste ha missförstått syftet med att sponsra kända pokerspelare, de flesta andra bolag brukar sponsra spelare som är bra alternativt extremt kända för att göra reklam för deras sida. Norinder är inget av alternativen och gör snarare motsatt effekt än att locka spelare till Unibet.

 

Jag tror du har fel. Jag tror Micke drar fler folk till Unibet än han skrämmer bort. Om han drar tillräckligt för att bekosta honom själv låter jag dock vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket humor nu.

 

Valterego drar ned byxorna på Norinder genom att visa att han postat ett anonymt "Norinder är bäst!"-inlägg på Valteregos blogg angående intervjun med honom.

 

Det var inte bara så att även detta var en amerikansk IP-adress. Det var så jävla fantastiskt att denna anonyma kille hade EXAKT samma IP-nummer som killen som alltid skriver under eget namn, Micke Norinder, ett dygn senare satt på. Någon som är lite intelligent kan väl förklara oddsen för det?

 

Norinder svarar självklart genom att svamla osammanhängande i ett nytt blogginlägg som naturligtvis bara sluggar i random riktningar utan att verkligen adressera det faktum att åsnan helt uppenbart sprungit runt och gjort en CarlDenStore.

 

Oj, och jag tror, om man nu pratar Micke Norindiska, att han försöker säga att Valterego postat inlägg under nicket "Peter" på hans blogg. Eftersom Valterego har Telia som ISP och killen som postade hade Tele2 som ISP kan vi nog avskriva det.

 

(och om någon undrar har jag BBB som ISP. 100/100 ftw)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norinder svarar självklart genom att svamla osammanhängande i ett nytt blogginlägg som naturligtvis bara sluggar i random riktningar utan att verkligen adressera det faktum att åsnan helt uppenbart sprungit runt och gjort en CarlDenStore.

 

Bara måste återigen förgylla vår vardag med ett guldkorn:

 

"Valterego tycker att han själv skriver bäst. Han tycker att det han skriver är så bra så han har gett ut sina alster i en egen bok. Som en god kamrat köpte jag ett ex. Jag har inte läst den, men jag har den i alla fall. Undrar hur många som blev lurade? Kan detta vara värre än T6 historien??? Cool

 

Kanske kan bokjäveln bli värd något den dag han "halkar" på gatan. Många författare säljer som bäst efteråt..heheheh HALLÅÅÅÅ... Detta skall vara ett skämt... Faan va rolig jag är..."

 

 

Ja, vad ska man säga? Stilen...innehållet...

 

Norinder har blivit pokerns Cecilia Beckroth!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara måste återigen förgylla vår vardag med ett guldkorn:

 

"Valterego tycker att han själv skriver bäst. Han tycker att det han skriver är så bra så han har gett ut sina alster i en egen bok. Som en god kamrat köpte jag ett ex. Jag har inte läst den, men jag har den i alla fall. Undrar hur många som blev lurade? Kan detta vara värre än T6 historien??? Cool

 

Kanske kan bokjäveln bli värd något den dag han "halkar" på gatan. Många författare säljer som bäst efteråt..heheheh HALLÅÅÅÅ... Detta skall vara ett skämt... Faan va rolig jag är..."

 

 

Ja, vad ska man säga? Stilen...innehållet...

 

Norinder har blivit pokerns Cecilia Beckroth!

 

Förutom min mor och far har Micke och fyra personer till blivit lurade. Alla andra är kollegor till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du har fel. Jag tror Micke drar fler folk till Unibet än han skrämmer bort. Om han drar tillräckligt för att bekosta honom själv låter jag dock vara osagt.

 

Ok, jag håller inte med. Jag tror att människor som inte är insatta i poker tycker att micke är en konstig filur som ger ett oseriöst intryck (vilket han enligt mig gör), folk som är mer insatta tror jag inte heller väljer mickes Unibet för att han inte någonstans ger något bra intryck av Unibet.

 

Vad finns det för anledning att välja Unibet när micke "representerar" dem??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. Försökte precis posta en kommentar och fick för mig att jag lyckades. Ser nu att den inte finns på bloggen..

 

Ska inte dra för många slutsatser av det, jag är praktisk som en lyktstolpe men lite konstigt är det. Såhär skrev jag i alla fall:

 

"Varför känner du att du måste gå till personangrepp när du hamnar under press?'"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. Försökte precis posta en kommentar och fick för mig att jag lyckades. Ser nu att den inte finns på bloggen..

 

Ska inte dra för många slutsatser av det, jag är praktisk som en lyktstolpe men lite konstigt är det. Såhär skrev jag i alla fall:

 

"Varför känner du att du måste gå till personangrepp när du hamnar under press?'"

Om du postat under ditt riktiga namn och han inte anser att din post är för otrevlig så kommer den att synas inom 24 timmar (med hans svar).

 

Det mest troliga är att han svarar att han aldrig varit under press och han inte har gått till något personangrepp. ;)

 

Norinder är helt enkelt en herre som skriver vad han tycker oavsett om det är politiskt korrekt eller ej (vilket det sällan är i hans fall). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört talas om uttrycket:"Det finns ingen dålig publicitet." Du omnämner ju deras sida 3 gånger i ditt inlägg din jävla apa.

 

Scoreboard:

 

Norinder - Pokerforum (1-0)

 

Och felet med dig måste ju vara din förkrympta hjärna

 

Angående publicitet: så UB/AP skandalen var alltså positivt för företaget enligt dig. Bra tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående publicitet: så UB/AP skandalen var alltså positivt för företaget enligt dig. Bra tänkt.

 

Sorgligt nog kan det ha varit så. De ökade faktiskt sin spelarlikviditet i samband med skandalen.

Sjukt men sant.

 

Ur googlepositionerings-synpunkt är det såklart bra för Unibet varje gång någon skriver Unibet (så, nu har jag stärkt deras varumärke ytterligare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...