Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Får jag vara elak och säga att jag inte tror att du klarar 10k?

 

Hejar fortfarande på dig, gogo!

 

Klart du får men man måste ju sikta på stjärnorna för att nå trädtopparna, och tackar :-D

 

Men om det forsätter så här så kommer det aldrig gå, idag funkar internetuppkoplingen perfekt men nått me Poker Office gör att att allt laggar och helt plötsligt ibland så måste jag trycka på allt 2 gånger på borden för att något ska hända. Då är det bara att lämna alla bord, starta om klienten och ställa sig på väntlistorna igen ARGHHH

 

Spelade ett tag utan HUD kändes märkligt, var flera år sen sisst hehe men känns verkligen EV- att inte ha en, visst kan man snappa upp lite här och där och få en känsla om en spelare är lite lösare eller tightare men det är grym skillnad på hur en 15/10 och en 19/17 eller en 27/15 och en 45/15 spelar och för att iaf jag ska se vem som är vem så måste jag ha HUDen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok då ger jag upp för idag, blev en seg dag med massa strul och missflyt på borden. Men trots att jag förlorade en 4 inköpspott med topp sett mot färgdrag, och gav bort 3 inköp till en 69/35 just nu på slutet så slutar jag på pluss, var helt säker på att jag skulle vara minus rejält men på B2B finns det spelare som donerar när dom drar dött och jag hade väll förträngt alla gånger det hänt och kom bara ihåg hur jag blev ägd av super-agro-mongo-retarden nu på slutet.

 

Men kollar på mina stats nu och jävlar vad jag har spelat tight idag, 18/14, inte ok. Jag tror det är nu efter 11 varje kväll när det helt plötsligt sitter ett par 45/25 på varje bord har jag lite svårt och anpassa mig och går utan att tänka på det helt plötsligt i super NIT-mode. För när jag kollade statsen efter det jag spelat på eftermiddagen var jag typ 22/18. Ska jobba på det imorn.

 

 

3/8 6h +17€

4/8 9h +170€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför fel att anpassa sig till borden? Tycker inte att 18/14 är så dåligt om de sitter massa lösaggro vid bordet...

 

Nä kunde vart värre men det är lite onödigt tight och man lämnar för mycket på borden. Sen har alltid tiden på dygnet påverkat mig, jag blir alltid lite mer passiv på kvällarna. Blir typ ähh orka och så lägger man sig, måste jobba på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel att börja spela tightare om det kommer in en massa lösa spelare till borden. Anpassningen ska vara att man själv spelar lösare obv.

 

Alltså, man kan självklart beta mer light och syna mer light när bordet är lösare. Att börja spela lösaggro själv när man inte är van det kan iofs sluta med att man bluffar för mycket mot synande FI's. Iaf på låga nivåer, (endast erfarenhet från SvS).

 

Mot ett lösaggro bord kan man ju ganska lätt vänta in fina händer och klämma ur värdet ur dem. Det kanske inte är optimal strategi men multitablar man och desseutom ogillar varians är det iaf inte dåligt.

 

Förstår vad du menar, och blir man för passiv själv blir man ju snarare uppäten än att man anpassar sig korrekt. Tycker dock inte att det alltid är fel att ta en lite passivare stil tills man hittar rätt händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä kunde vart värre men det är lite onödigt tight och man lämnar för mycket på borden. Sen har alltid tiden på dygnet påverkat mig, jag blir alltid lite mer passiv på kvällarna. Blir typ ähh orka och så lägger man sig, måste jobba på det.

 

Är det fortfarande sh på stars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag är helt sjukt trött, sov knappt något inatt och ska inte göra om samma misstag som förra månaden att bara köra på fast jag borde sluta. Så drar hem å sover nu för att komma tebaks tidigare imorn pigg å glad. Jag är van att spela så många fler bord så det går ju så sjukt mycket långsammare att dra in händer nu, speciellt när jag spelat en hel del bara 4 bord åtgången.

 

Annars känner jag att det kommer ta ett tag att anpassa sig till dom här borden, främst för att det var länge sen jag spelade SH och sen är det en märklig blandning av spelare. Som om alla är extremare åt nått håll, super tighta eller helt galna sen ett par riktigt stabila. Jag har inte hittat nå flyt på borden och vunnit få "normala" stora potter och det känns som enda andledningen att jag är plus är för att det här händer flera gånger varje dag.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,25 / €0,50

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

SB (€49,50)

BB - Hero (€49,25)

UTG (€25,36)

MP (€32,25)

CO (€40,08)

Button (€27,65)

 

Preflop: Hero is BB with A:heart:, A:spade:

2 folds, CO raises to €2,00, 2 folds, Hero raises to €7,25, CO goes all-in for €38,08, Hero calls €32,33

 

Flop: (€80,41) 9:heart:, J:diamond:, 9:spade: (2 players - 1 All-In)

 

Turn: (€80,41) 4:diamond: (2 players - 1 All-In)

 

River: (€80,41) 8:diamond: (2 players - 1 All-In)

 

Final pot: €80,41

 

Hero shows A:heart:, A:spade: (two pairs, aces and nines)

CO shows 8:club:, Q:club: (two pairs, nines and eights)

 

Outcome: Hero wins €80,41

 

 

Bara att tacka Italienarna för vänligheten :-D

 

3/8 6h +17€

4/8 9h +170€

5/8 6h +120€

 

ca 200€ i RB

 

Jag ligger redan lite efter i takten men har haft skit att fixa på dagarna så jag har kommit igång sent och som ni läst har det ju strulat som bara den. Men imorn å flera dagar framöver står det bara grind på schemat så jag kommer komma ifatt och gå förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inte att komma i säng tidigt igår heller, damit hehe en kompis som är som min personliga hantverkare (jag är helt sjukt ohändig) hade varit förbi och satt upp projektorn, duken och dragit alla kablar. Han hade lämnat en dvd, In to the wild.

 

Jag hade ingen aning om vad det var men drog på den och gissade att jag skulle sluta kolla när det bara var ännu en seg tråkig film. Men så fel jag hade, det är den bästa film jag sett på riktigt länge och kommer inte ihåg sisst jag blev så tagen av en film. Så alla som inte sett den, se den typ nu.

 

Aja nu är det verkligen dags att börja teh grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inte att komma i säng tidigt igår heller, damit hehe en kompis som är som min personliga hantverkare (jag är helt sjukt ohändig) hade varit förbi och satt upp projektorn, duken och dragit alla kablar. Han hade lämnat en dvd, In to the wild.

 

Jag hade ingen aning om vad det var men drog på den och gissade att jag skulle sluta kolla när det bara var ännu en seg tråkig film. Men så fel jag hade, det är den bästa film jag sett på riktigt länge och kommer inte ihåg sisst jag blev så tagen av en film. Så alla som inte sett den, se den typ nu.

 

Aja nu är det verkligen dags att börja teh grind.

 

Trodde exakt som du när jag började se den, men den var sjukt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1!

 

Nu får du kanske säga att jag är lat som inte orkar leta upp infon. Men hur mycket räknar du att tjäna i rakeback när du ska nå ditt 10k mål?

 

Beror ju lite på hur många händer jag får in och hur det går på borden, om jag hinner få in några händer på NL200 blir det än jävla skillnad. Men allra minst 3000€ räknar jag me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var länge sen jag sett så många badbeats på en spel dag som idag. Om någon annan varit med om det och skulle försöka förklara det för mig så hade jag trott att dom ljög/ överdrev. Jag hade inte kollat hur jag låg till på hela dagen och blev helt sjukt positivt förvånad när jag bara var back ett inköp. Förklaringen är att jag vann några snabba inköp just när jag började och det inte alltid var fulla inköp jag förlorade. Sen ofta fattade dom inte att ta betalt när dom dragit in sin runer runer mirakel hand osv och att jag fått in det ett par gånger när dom har dragit totalt dött. Ett tag var det så varje gång vi fick in det och korten vändes upp och jag såg att dom hade outs så: damit, och mycket riktigt spikade dom.

 

Men jag klagar verkligen inte, hade det här varit på ex Stars där det händer så mycket mer sällan att någon bara kastar €€ på dig hade jag varit back 10 inköp idag.

 

 

Annars var det helt sjukt bra bord, har inte sett såna spelare sen gamla party tiden. Satt ett par 65/10 spelare på alla bord. Det är klart att man får räkna med att bli utdragen än oftare när det är fler som jagar men idag var bara löjligt. Fick flash backs från när jag spelade limit och ingen någonsin lägger sig och man blir utdragen hela tiden hehe

 

Men blev helt CP-tight igen när det började bli galet, måste verkligen jobba på det damit. Eller kanske börja spela som en svensk som heter typ inspectad, han är 40/7/8, där 8 är steal. Han har en winrate på över 25ptbb/100 på över 2k händer :-D

 

3/8 6h +17€

4/8 9h +170€

5/8 6h +120€

6/8 10h -50€

 

ca 300€ i RB

 

EDIT: Ändrade lite som belv fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, idag ska jag verkligen se till att inte gå in i super-nit-tag-mode så för idag ska jag spela max 6 bord och för det mesta 4-5 sen även hålla koll under hela passet hur jag spelar för att inte hamna där omedvetet typ.

 

Jag har även funderat en hel del hur bästa sättet att anpassa sitt preflop spel när det är så många super lösa och agro spelare. Har lite jag ska testa idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 1500 händer innan middag och ligger plus 0.18€ hehe Om det inte hade varit för en 60/10 italienare som ägde mig totalt hade jag varit upp 3+ inköp. Han lyckades med att ha AK mot min QK på K hög bräda, sen KQ mot min AK på en KQx bräda doh och floppa set när jag hade KK + massa små potter, han höjde aldrig utan det var jag som valuebettade åt honom hela vägen varje gång oops

 

Men någonting helt annat, snackade nyss med annan spelare om vilken som är den ultimata låten att lysna på innan man börjar spela för att komma i rätt "mind set". Det som funkar bäst för mig är om det får en glad, något roligt inte nå allvarligt.

 

Några förslag:

 

http://www.youtube.com/watch?v=uRgXu65oqso&feature=related

 

Alla som har sett Kat Williams känner igen den här. Sjukt rolig och jag kan inte låta bli att bli på bra humör när jag hör den.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=4BstyQX-kQQ&feature=related

 

Klassiker och funkar alltid

 

 

 

 

Lyssna på refrängen hahaha "all i wanna do is BLAM BLAM BLAM BLAM and take your money!!"

 

 

 

 

Fånig låt men ändå bra på nå sätt, det är ju det vi alla vill "Party like rockstars, drive 15 cars and the girls come easy" haha

 

 

Kom med era förslag, vi måste få fram den ultimata låten så vi kan äga varje gång vi spelar :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...