Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

zums, paramore <3

Egentligen inte lyssnat alls mycket på dem men får lägga till några låtar på spotifylistan.

 

 

Misärgrindade updaten på FTP med följande resultat:

 

80%

56%

21%

7%

42%

 

 

Nu äntligen gick updaten helt igenom så kommer köra nästa turneringspass!:-D

 

 

 

 

 

 

Har funderat en del på vad som ger mig grindmotivation. En grej som gör att jag gärna nöter för fullt just nu är att jag vill bli Supernova på Stars. Satt och tittade igenom fördelar med mera och insåg fort att egentligen så spelar de extra fördelarna inte så stor roll utan snarare utmaningen att nå dit.

 

Jag grindade mer förut när jag var reggad på pocketfives (iofs var det innan sommaren, men grindmotivationen var ändå på topp) fast jag var också otroligt mycket mer resultatorienterad eftersom jag såklart ville klättra högre.

 

Jag kommer inom en snart framtid nå Supernova, men jag vill inte gå tillbaka till pocketfives. Jag vill heller inte ha direkta krav på att jag måste spela fyra dagar i veckan utan det ska mera finnas något typ av mål jag ska sträva mot.

 

Funderar på något i stil med att spela 1.000 turneringar (nu låter det tokigt att inte säga att jag ska försöka spela 1.000 turneringar på en månad eller liknande men saken är den att enbart genom att sätta upp själva målet så kommer jag få motivation, även om det inte finns någon tidspress, jag är en sjuk människa (som alldeles för enkelt fastnar för achievementspel)).:-)

 

Måste såklart få någon liten bonus, en bonus som egentligen inte behöver betyda så mycket. På pocketfives var det att jag fick klättra högre och färden mot Supernova så är det de små extra privilegierna. Så någon liten målande bonus måste också få se dagsljus. Vill inte att det ska vara "köpa en klocka" eller liknande men kan för stunden inte komma med några bra förslag på vilken typ av bonus jag tänker mig.

 

 

 

Nu är det nog med yrande, förslag på målsättning samt bonus vid slutet av målet välkomnas!:-)

 

 

 

 

Men viktigast av allt: Ingen som har funnit en klocka formad som en uggla?:-(

 

 

 

 

Var längesedan jag såg Scrubs, tre av mina favoritdelar:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kör nån av följande?

 

-Åka en vecka dit där inte internet och telefon funkar

 

-Skaffa personlig tränare

 

-Prova en ny hobby, klättring eller flugfiske

 

-Skicka 1000kr i ett kuvert till någon som du umgicks med mycket i din barndom (anonymt)

Wow, det här är bättre förslag på bonusar än jag någonsin skulle kunna komma upp med själv. Det är exakt saker i den här stilen jag var ute efter, jättetack!:-D

 

Har du fler ess i rockärmen får du gärna delge dem.

Vågar inte ens klicka på länken nu när jag grindar.

 

det var en mobil va? :P antar du skrev klocka eftersom du skrivit det precis innan =)

Hoppsan!:oops: Precis, eller telefon av något slag (behöver inte mobil utan kan vara en gammal hederlig). Ingen lycka på den fronten ännu dock. =/

 

 

 

Har spelat lite småslarvigt so far (väldigt ovanligt och jag är irriterad på mig själv över det men måste släpa det), skärpning nu andra halvan av passet. Springer fortsatt bra i step6 och fick plocka en till idag för $5,2k. Hade kanske 4bb-5bb kvar och de övriga tre över 15bb men två stycken fick in det med 99 vs AK, jag kunde enbart bocka och buga.:-)

 

Finalbordsbubblade precis Starsturbon som jag slutade 8a i förra grindpasset, $900 för det.

 

Det enda som inte är så gott som nystartat är Stars 55r där vi är på prisbubbla nu men jag är semishort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah, internet laggade till två gånger senaste 10minuterna och båda gångerna hade jag stora potter på g i två turrar på FTP där jag mer eller mindra satt med nötter men tappade.:-(

 

 

Är iaf med i Stars sena 100r, en 12,5k 20r på FTP och några andra semidjupt fast utan några märkvärdiga stackar så det finns fortfarande lite klonkpotential för kvällen. =) Kvällens sista turrar drog precis igång.

 

 

Skickar ut en dagboksriggad lyckohälsning till Displeased, GOGOGO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han får pluspoäng för kreativitet iaf! :-)

 

Full Tilt Poker Game #14335371815: $30,000 Guarantee (104085969), Table 13 - 40/80 - No Limit Hold'em - 0:16:10 ET - 2009/08/29

Seat 1: Anabooola (15,041)

Seat 2: holdemplayer81 (7,685)

Seat 3: TheCloserX5 (6,385)

Seat 4: mustax (5,690)

Seat 5: msms2 (4,074)

Seat 6: fre0618 (8,015)

fre0618 posts the small blind of 40

Anabooola posts the big blind of 80

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola King of DiamondsAce of Spades

holdemplayer81 folds

TheCloserX5 has 15 seconds left to act

TheCloserX5 folds

mustax raises to 199

msms2 folds

fre0618 calls 159

Anabooola raises to 600

mustax calls 401

fre0618 has 15 seconds left to act

fre0618 folds

*** FLOP *** Ace of Diamonds6 of Clubs10 of Diamonds

Anabooola bets 750

mustax raises to 1,999

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls 1,249

*** TURN *** Ace of Diamonds6 of Clubs10 of Diamonds7 of Hearts

Anabooola checks

mustax bets 3,091, and is all in

Anabooola calls 3,091

mustax shows 5 of Diamonds9 of Hearts

Anabooola shows King of DiamondsAce of Spades

*** RIVER *** Ace of Diamonds6 of Clubs10 of Diamonds7 of Hearts8 of Diamonds

mustax shows a straight, Ten high

Anabooola shows a pair of Aces

mustax wins the pot (11,579) with a straight, Ten high

*** SUMMARY ***

Total pot 11,579 | Rake 0

Board: Ace of Diamonds6 of Clubs10 of Diamonds7 of Hearts8 of Diamonds

Seat 1: Anabooola (big blind) showed King of DiamondsAce of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 2: holdemplayer81 didn't bet (folded)

Seat 3: TheCloserX5 didn't bet (folded)

Seat 4: mustax showed 5 of Diamonds9 of Hearts and won (11,579) with a straight, Ten high

Seat 5: msms2 (button) didn't bet (folded)

Seat 6: fre0618 (small blind) folded before the Flop

 

 

 

 

Bubblade finalbordet i Stars sena 100r för $1k. Fyrbetspushar A5s men springer in i AK, floppade iofs färgdrag men missade. Tycker mitt spel är helt okej men skulle nog vilja vara lite djupare än vi var om jag ska vara helt ärlig.

 

Semibubblade Nightly Hundred Grand.

 

 

Stepvinsten ser ut att bli kvällens räddning. Har ett par turrar kvar på FTP men inte jättedjupt i något. Det enda som kan bli spännande är att jag är kvar i både Big Double A och Big Double B, där jag ligger 11/36 samt 20/31. Man får liten bonus om man cashar i båda (18 itm), lite större om man FTar båda och givetvis hela bonusen (tror den ligger på $20k i runda slängar) om man skulle vinna båda.

 

EDIT: Tappade ganska stor pott i B så short där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågade klicka mig in på länken efter grindpasset, hade faktiskt redan klarat av spelet två gånger.:oops:

 

zomg va sent du lirar. gl

Har kört ganska sjuka pass med 12h reggning när jag har varit här borta. Har alltid varit så att när jag drar igång ett turneringspass tycker jag att det är lika bra att göra det ordentligt. Har inga problem att sitta länge och jag trivs ganska bra med de långa passen eftersom man oftast får någon liten cash iaf (kör många billigare turrar, så lågt som någon $11 då och då så får ganska fin volym på det hela). Ty!

 

 

 

Känner att jag har utvecklat mitt turneringsspel de senaste dagarna. Saker som jag inte direkt gjort dåligt förut men som går att göra så otroligt mycket bättre. Kommer i lite nya spots och får börja tänka i lite nya banor, riktigt roligt! Nu när jag börjar komma någonstans i mitt turneringsspel (tror jag iaf, bjuder duktiga turneringsgrinders på ett gott skratt annars;-)) så inser jag verkligen hur mycket det kan skilja mellan diverse regs och att allting inte är så donkigt och enkelt som så många cg-spelare hånar det för att vara.

 

Flyger hem klockan 19.25 lokal tid. Klockan är nu snart 01.30 så kommer köra ett kortare turneringspass och dra direkt till flygplatsen efter det för att på så sätt kunna sova på flygen och inte vara helt jetlaggad när jag kommer hem 07.30 svensk tid. Ska bli kul att berätta för den ovetandes polaren om när han måste stå på Arlanda. :-)

 

 

 

Riktigt djup text

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The good old Missed Flushdraw-move

 

Full Tilt Poker Game #14349930825: $19,500 Guarantee (Rebuy) (105424730), Table 3 - 300/600 Ante 75 - No Limit Hold'em - 17:44:41 ET - 2009/08/29

Seat 1: Y_U_beat_me (1,739)

Seat 2: mysterli (13,180)

Seat 3: MeAgain123 (11,020)

Seat 4: mosee1 (5,616)

Seat 5: Anabooola (20,437)

Seat 6: BeatlesSavannah (15,160)

Seat 7: biged09 (7,488)

Seat 8: Jimbo_1978 (11,335)

Seat 9: ship1981 (61,554)

Y_U_beat_me antes 75

mysterli antes 75

MeAgain123 antes 75

mosee1 antes 75

Anabooola antes 75

BeatlesSavannah antes 75

biged09 antes 75

Jimbo_1978 antes 75

ship1981 antes 75

Anabooola posts the small blind of 300

BeatlesSavannah posts the big blind of 600

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of DiamondsQueen of Diamonds

biged09 folds

Jimbo_1978 folds

ship1981 raises to 1,700

Y_U_beat_me folds

mysterli folds

MeAgain123 folds

mosee1 folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls 1,400

BeatlesSavannah calls 1,100

*** FLOP *** 10 of HeartsQueen of Hearts2 of Clubs

Anabooola checks

BeatlesSavannah checks

ship1981 bets 3,000

Anabooola calls 3,000

BeatlesSavannah folds

*** TURN *** 10 of HeartsQueen of Hearts2 of Clubs8 of Spades

Anabooola checks

ship1981 checks

*** RIVER *** 10 of HeartsQueen of Hearts2 of Clubs8 of Spades6 of Clubs

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets 15,662, and is all in

ship1981 has 15 seconds left to act

ship1981 has requested TIME

ship1981: why so much !

ship1981 calls 15,662

*** SHOW DOWN ***

Anabooola shows Jack of DiamondsQueen of Diamonds a pair of Queens

ship1981 mucks

Anabooola wins the pot (43,099) with a pair of Queens

*** SUMMARY ***

Total pot 43,099 | Rake 0

Board: 10 of HeartsQueen of Hearts2 of Clubs8 of Spades6 of Clubs

Seat 1: Y_U_beat_me folded before the Flop

Seat 2: mysterli folded before the Flop

Seat 3: MeAgain123 folded before the Flop

Seat 4: mosee1 (button) folded before the Flop

Seat 5: Anabooola (small blind) showed Jack of DiamondsQueen of Diamonds and won (43,099) with a pair of Queens

Seat 6: BeatlesSavannah (big blind) folded on the Flop

Seat 7: biged09 folded before the Flop

Seat 8: Jimbo_1978 folded before the Flop

Seat 9: ship1981 mucked Ace of Diamonds9 of Diamonds - Ace Queen high

 

 

 

ITM i Stars 100r, lite under snittstack. ITM i Daily Eighty Grand. Klarar jag nästa match i FTPs 20k turbo HU så är jag i pengarna där också. Ska nog börja spela hu-turrar på fulltid, helt sinnessjukt hur ofta jag slipper första matchen. =)

 

 

Redan slutat regga till nya turrar för att inte gå riktigt långt i någon stor och få det stressigt till flyget. Blir billig kväll även om jag inte klonkar något, har knappt slaskat bort något på steps heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I pengarna i tre sista turrarna. =)

 

1/32 i en 20r på FTP.

 

52/87 i Stars Daily Eighty Grand.

 

9/43 i en 50r på Stars.

 

 

 

För er som inte tittat på Entourage, gör det! (jag är sent ute som vanligt med alla serier, är enbart inne på säsong 2 och vet en handfull människor som skulle ge bort halva rullen för att radera sitt minne för att få se om serien på nytt:-)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte tittat på Entourage, gör det! (jag är sent ute som vanligt med alla serier, är enbart inne på säsong 2 och vet en handfull människor som skulle ge bort halva rullen för att radera sitt minne för att få se om serien på nytt:-)).

 

Tur man har något att se fram emot iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I pengarna i tre sista turrarna. =)

 

1/32 i en 20r på FTP.

 

52/87 i Stars Daily Eighty Grand.

 

9/43 i en 50r på Stars.

 

 

 

För er som inte tittat på Lost, gör det! (jag är sent ute som vanligt med alla serier, är enbart inne på säsong 2 och vet en handfull människor som skulle ge bort halva rullen för att radera sitt minne för att få se om serien på nytt:-)).

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro det eller ej men för en gångs skull blir jag utdragen. Sjukaste svängningarna har varit i FTPs 20r där jag svängt från CL till botten till topptre tillbaka till 14/17 nu. Edit: Bust med Q7 vs QQ på Q78, limpad pott (never go broke in a limped pot).:-)

 

Nästan bust i 50r där jag tappade en stor flipp för CL för att sedan se mina AA springa in i oslagbara AQo.

 

14/52 i Daily Eighty Grand dock där jag fick den här tebjudningen, han fick in det ovanligt bra för att göra missclick.

 

PokerStars Game #32212057445: Tournament #188959610, $50+$5 USD Hold'em No Limit - Level XVIII (2000/4000) - 2009/08/30 7:44:18 CCT [2009/08/29 19:44:18 ET]

Table '188959610 43' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Jennyfrizz (256235 in chips)

Seat 2: crous (51872 in chips)

Seat 3: anfo500 (54423 in chips)

Seat 4: ImDaNuts (215107 in chips)

Seat 5: AnaBooola (108660 in chips)

Seat 6: Pinstriped (26636 in chips)

Seat 7: Mantis Ant (165452 in chips)

Seat 8: TommyShanks (99210 in chips)

Seat 9: Stings (26754 in chips)

Jennyfrizz: posts the ante 400

crous: posts the ante 400

anfo500: posts the ante 400

ImDaNuts: posts the ante 400

AnaBooola: posts the ante 400

Pinstriped: posts the ante 400

Mantis Ant: posts the ante 400

TommyShanks: posts the ante 400

Stings: posts the ante 400

Pinstriped: posts small blind 2000

Mantis Ant: posts big blind 4000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnaBooola Ace of SpadesQueen of Diamonds

TommyShanks: folds

Stings: folds

Jennyfrizz: folds

crous: folds

anfo500: folds

ImDaNuts: raises 88000 to 92000

AnaBooola: raises 16260 to 108260 and is all-in

Pinstriped: folds

Mantis Ant: folds

ImDaNuts: calls 16260

*** FLOP *** 4 of Clubs9 of Diamonds9 of Clubs

*** TURN *** 4 of Clubs9 of Diamonds9 of Clubs4 of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Clubs9 of Diamonds9 of Clubs4 of Diamonds8 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

ImDaNuts: shows 7 of SpadesJack of Spades (two pair, Nines and Fours)

AnaBooola: shows Ace of SpadesQueen of Diamonds (two pair, Nines and Fours - Ace kicker)

AnaBooola collected 226120 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 226120 | Rake 0

Board 4 of Clubs9 of Diamonds9 of Clubs4 of Diamonds8 of Hearts

Seat 1: Jennyfrizz folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: crous folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: anfo500 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: ImDaNuts showed 7 of SpadesJack of Spades and lost with two pair, Nines and Fours

Seat 5: AnaBooola (button) showed Ace of SpadesQueen of Diamonds and won (226120) with two pair, Nines and Fours

Seat 6: Pinstriped (small blind) folded before Flop

Seat 7: Mantis Ant (big blind) folded before Flop

Seat 8: TommyShanks folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Stings folded before Flop (didn't bet)

 

 

 

 

 

Drar till flygplatsen om 5h-6h så ska inte vara några problem att hinna spela klart i lugn och ro, vore underbart att få avsluta vistelsen här med en seger! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...