Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Dingar jag inte någon av de två sista så tar jag turneringsbreak under resten av september (får lira lite steps för att komma upp i platinum). Nu slipper jag dilemmat huruvida jag ska spela WCOOP ME eller inte, skönt.:-)

 

Ska försöka klämma in lite cg-händer istället och hålla normal dygnsrytm (såvida jag inte åker till Malta), ska nog gå vägen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte min kväll, har ett WCOOP ME-kval kvar men internet totalvägrade fungera i 25min. Hade runt 10k med snittstack på 7k men är nu nere på 6k med snittstack på 9,5k.

 

Skönt att hitta uppkopplingen igen åtminstone, nu ska jag försöka jobba in livbojen. 73/124, 37 får paket. =)

 

Du har telia antar jag? Var nere i typ halva Sverige (om inte hela)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dag!:-D

 

Vaknade av att solen sken in genom fönstret runt 10. Frukost + tidning + musik i solskenet fram till 12 då jag tyckte det var dags för tennis. Ringer de två vännerna som jag alltid möter i tennis och snart är spelet igång.

 

Jag har haft en svacka i spelet sedan uppehållet i Macau men inte lika stor som en av de andra dock. Detta har gjort att den tredje vunnit 90% av alla matcher senaste gångerna. Detta har också lett till att jag måste ta 6 shots vid nästa festtillfälle.

 

Vi kör alltid bäst av 3 gem för att ha hög ruljans och slippa bli kalla. Inför dagens spel bestämde vi oss för att man måste ta 1 shot per förlorad match vid nästa festtillfälle. Eftersom jag hade vit helg hade jag fortfarande 6 shots sedan tidigare liggandes och såg döden i vitögat.

 

Antal shots efter knappt 2h spel:

 

Jag: 1

 

Tidigare vinnaren: 8

 

Svackan: 8

 

 

Riktigt nöjd med mitt eget spel, har verkligen förbättrat mina lobbar (vilket behövs mot tidigare vinnaren som attackerar nät otroligt mycket). Efter 14 raka matcher till min favör lade vi ner spelet eftersom de andras racketar började flyga i nätet lite väl ofta och vi ville gärna hindra alla att alla bollar blev tiltbortslagna.:-)

 

 

Poker

 

Hem och duscha för att sätta mig ned och köra lite poker, cashgame! Suttit och grindat 6-10 bord nu i 4h, mycket nöjd med spelet men tappade en del fokus mot slutet vilket jag måste hålla mig borta ifrån (dock gjorde jag inga större misstag vilket var skönt). Körde 90% $5/10 men slängde in 1-2 bord $10/20 ibland. Sprang som en kratta i all in pre situationer, torskade 4/4 flipps (tre 200bb, en 350bb) och hade 3 AK vs KK/AA, en torskad QQ vs AQ samt en splittad AK vs AQ.

 

Mycket nöjd med resten av spelet dock (bortsett från sista 45min då jag inte tänkte utan gick på maskin) och lyckades hålla nere backet till -$4.000, mycket nöjd med detta och tack vare turneringsgrinden har jag lärt mig tåla lite varians (med betoning på lite:oops:)! =)

 

 

Ska nu koppla av i ett par timmar för att sedan tillbringa kvällen med två tennistiltade människor framför Football Manager, räknar med att backa några shots på detta men vi brukar även blanda in frågespel såsom TP och liknande där jag oftast plussar. De andra ogillar att gambla med pengar, riktigt skönt att hitta en annan valuta att stilla speltorsken inom sig.

 

 

Livet är skönt utan turneringar! :-)

 

 

Tar den här låten igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det pga ngt jag har gjort eller sagt? :-( :-(

Icke, du är en av anledningarna till att ett mirakel kan inträffa! =)

Du har telia antar jag? Var nere i typ halva Sverige (om inte hela)

Hur mycket måste jag skämmas om jag inte vet vilken leveratör jag har?

va kom du i #28 då?

Minns inte men bustade rätt tidigt, var riktigt stor pott (tror avg var på 18k, potten var på 80k och för CL) som utspelades ganska skumt eftersom det var en semishort med och lekte i potten men Fi spelade hursom inte bra (mitt spel var väl heller inget vidare). Hittar inte handen dock.

Låter ju helt sjukt att ha klarat sig undan med ett sånt back efter en sån session, väldigt mkt wp!

Tackar, länge sedan jag var så nöjd med ett back.:-) Alla all ins var dock på NL1k och fick plocka något BI på NL2k + träffade ganska fint under timmarna jag spelade. Att träffa fint när man spelar så många bord reducerar flippar ganska bra. =)

 

 

Har inte orkat dra igång HM än men tror att jag har väldigt hög 3barrelfrekvens.

 

FI is at seat 0 with $953.

x is at seat 1 with $1,061.

x is at seat 2 with $823.

x is at seat 3 with $1,201.

x is at seat 4 with $1,000.

Kaffedopp is at seat 5 with $1,945.75.

 

The dealer is seat 3.

 

Kaffedopp posts a blind of $5.

FI posts a blind of $10.

 

(Kaffedopp is dealt :As::Jg:.)

 

Pre-flop:

x folds.

x folds.

x folds.

Kaffedopp raises $20.

FI calls for $20.

 

The flop comes

:Js::9b::6g:.

 

Kaffedopp bets $40.

FI calls for $40.

 

The turn comes :3b:.

 

Kaffedopp bets $100.

FI calls for $100.

 

The river comes :2h:.

 

Kaffedopp bets $260.

FI calls for $260.

 

Showdown:

 

Kaffedopp shows: :As::Jg:

A pair of Jacks

 

FI mucks. (:Ks::Ag:)

Kaffedopp wins pot ($858).

 

 

 

 

 

Riktigt härlig dag även idag!:-D

 

I stort sett repris av gårdagen, upp vid 10. Ut i solen med frukost, bok och musik fram till 12. Tennis 12.30-15-30 (spelade ungefär lika bra som igår men idag spelade de två vännerna bättre så det blev många långa och roliga bollar). Vann nog runt 75% av matcherna iaf och viktigaste av allt fick jag vinna sista och enda shotmatch vilket gjorde att jag slapp 5 shots, dingding.

 

 

Har handbollsträning 19.00 och ogillar att avbryta grindpass om jag inte känner för det men lutar åt att jag sätter mig ned och grindar i 2h nu. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har som du kanske vet varit bortrest en vecka. Råkade trycka ner msn-fönstret där du skrev att du kanske hakar till Malta ändå, så har inte kunnat kontakta dig. Hursomhaver... Din plats i huset har aldrig försvunnit, och vi RÄKNAR med att du följer med:) För att göra denna resa så episk som möjligt, behövs du obv. Kan du inte följa med under hela perioden vi är där(17sep-1okt), kan du ju åtminstone boka en vecka eller så. Kommer bli en grym resa. Haka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har som du kanske vet varit bortrest en vecka. Råkade trycka ner msn-fönstret där du skrev att du kanske hakar till Malta ändå, så har inte kunnat kontakta dig. Hursomhaver... Din plats i huset har aldrig försvunnit, och vi RÄKNAR med att du följer med:) För att göra denna resa så episk som möjligt, behövs du obv. Kan du inte följa med under hela perioden vi är där(17sep-1okt), kan du ju åtminstone boka en vecka eller så. Kommer bli en grym resa. Haka!

Fick ditt pm, ska läsa igenom det igen och överväga alternativen.

+ på niklas.

 

+ på niklas och snusarn

Thanks boys! =)

 

 

Suck, tredje röda dagen, -$2,5k. Plöjde på i 2,5h med 4-6 bord NL1k och 1-2 bord NL2k. Var riktigt torr session och spelade väldigt få stora potter, tror jag bara var all in en handfull gånger under hela sessionen och oftast var det semibluffar/3barrels. Väldigt trist start på comebacken men skam den som ger sig.:-)

 

 

 

Kvällens största pott (brukar inte spela regs hu när ett bord bryts men det här är en av de första händerna HU):

 

Kaffedopp is at seat 0 with $2,513.50.

FI is at seat 2 with $2,362.

x is at seat 3 with $965. sit out

 

The dealer is seat 2.

 

FI posts a blind of $5.

Kaffedopp posts a blind of $10.

 

(Kaffedopp is dealt :Ag::Tg:.)

 

Pre-flop:

FI raises to $30.

Kaffedopp raises to $90.

FI calls for $60.

 

The flop comes

:Qs::3g::2s:.

 

Kaffedopp bets $100.

FI calls for $100.

 

The turn comes :Jg:.

 

Kaffedopp bets $235.

FI raises to $600.

Kaffedopp goes all-in for $2,088.50.

FI goes all-in for $1,572.

$151.50 is pushed back to Kaffedopp.

 

Showdown:

 

Kaffedopp shows: :Ag::Tg:

 

 

FI shows: :Js::Qb:

 

 

The river comes :5h:.

 

FI wins pot ($4,723).

 

 

 

 

 

Kanske kör ett till pass lite senare men lutar åt att jag tar en tidig kväll och laddar inför morgondagens tennispass och handbollsträning. Har tagit mig en vilodag och har stort träningssug just nu, tar nog en nattpromenad. =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Flashback:

 

Jag kan dra en historia om hur det var när jag nästan förlorade oskulden. Det blev alltså inte riktigt som jag tänkte när jag äntligen skulle få komma till.

 

Som bakgrund var detta på Lunarstormtiden. Det var alltså en respektabel tidsrymd bakåt. Hur som helst var det en tjej där som hade börjat ragga på mig lite. Hon såg sjukt söt ut på sin bild och vi snackade vidare om allt möjligt. Vi kom varandra närmare och jag på 14 år tänkte att detta nog tamejfan var chansen att bli av med oskulden!

 

Jag var däremot sugen på att se lite mer bilder på henne. Jag frågade lite snällt men hon sa lika snällt tillbaka att hon inte hade någon digitalkamera. Detta var skall tilläggas inget konstigt på den tiden. Jag frågade lite om hur hon såg ut. Svaret jag fick var att hennes kompisar tyckte hon var snygg som fasiken samt att ifall jag gillade stora bröst skulle jag älska henne. Med detta i åtanke var det ju inte svåra beslut att ta. Jag skulle dit. Skulle dit. Och in.

 

Sagt och gjort. Vi bestämde att vi skulle träffas hos henne. Nu var det bara det att hon bodde i en liten håla utanför Jönköping och jag bodde i Göteborg. Det var alltså en stor apparat att ens komma dit när man var så ung. Jag övertalade morsan att detta var min livs tjej, and whatnot, och hon löste pengarna till att resa med tåg. Jag satte mig på tåget och kom till slut, efter många jävlarns byten, fram till min destination. Hon sa att hon skulle möta mig på perongen och efter en liten stunds väntan kom hon.

 

 

Tjejen, som först och främst stod med sin mamma vid sin sida och en ros i handen, var svartklädd ifrån topp till tå. Svarta boots, svart jacka, svarta tighta jeans och svartmålat ansikte. Inte sådär emo men ändå. Lite som en tvättbjörn. Detta kan väl kanske i vissas ögon låta rätt hett men lägg på 165cm och 90 pannor på det så får ni nog en annan bild i huvudet.

 

Jag höll alltså på att få panik. Jag stod där och tittade på katastrofen till flicka och hennes malplacerade mamma. Jag fick kväva en lust att bara flyga där ifrån. Hon hade ju sett mig. Och mina tågbiljetter tillbaka gick faktiskt först på söndag. Nu var det fredag eftermiddag. Vi satte oss i bilen, efter att jag fått rosen, och började åka hemåt. Jag sa knappt ett ljud i baksätet på den gamla rostiga SAAB 99:an. Svarade stumt på några tafatta försök till konversation ifrån hennes nerdankade gestalt till mamma. Åkturen tog tre evigheter. Till slut svängde vi in på en grusväg. En evighet till. Sen var vi framme.

 

"Huset" var så jävla slitet och äckligt att jag inte visste om jag skulle överleva att ens titta på det mer än 10 sekunder. Jag förstod verkligen inte hur fan hon ens kunde ha el eller rinnande vatten där. Vi gick in i huset där hennes mor började visa mig runt. Hela huset drällde av katter och små prydnadssaker. Jag ville svälja kryptonit och dö. Eller svavel. Eller en rakhyvel.

 

Hon visade upp mig till vart jag skulle sova. I ett gästrum. I ETT GÄSTRUM! Fatta hur jävla glad jag blev! Jag kände en tår av lycka stilla röra sig ned för min kind när jag förstod att kolossen inte skulle behöva sova med mig. Jag kunde faktiskt klara av helgen. Kanske. Middagen kom och hennes mamma började fråga ut mig likt ett KGB-förhör. Jag våndas när jag tänker på det så jag orkar inte gå igenom vilka frågor det var men att hon refererade till mig som "hennes kavaljer" gjorde mig, och gör mig fortfarande, totalt spyfärdig.

 

En lång dag blev till kväll. Innan vi skulle sova hade vi hunnit gå en sväng ner på byn där hon stolt visade upp mig för hennes "kompisar". De garvade åt oss. Jag ville dö. Igen.

 

Vi skulle sova. Jag la mig i min gästsäng efter ett snabbt "gonatt" igenom dörrspringan. Jag var i min fristad. Det var underbart. Min bubbla spräcktes dock när hon helt plötsligt, efter kanske en 15 minuter, sakta öppnade min dörr. Jag kände mig som ett lamt offer i en porrfilm. Jag hade bara en tanke i huvudet. LEK DÖD! Eller sovandes i alla fall.

 

Hon rörde sig som en halvsmält creme brüle i sin i en bergsprängares öron kallat tysta gång fram mot min säng och mig. Hon satte sig på sängen. Jag låg på rygg. Jag spelade död. Hon tog av mig mitt täcke och började lite lätt ta på mig. Jag låg där i kalsongerna och dicken har nog aldrig innan, eller efter, vart så stendöd. Hon fortsatte lite till med beröringen och gick längre nedåt. Hon började ta på dicken utanpå kalsongerna men det tog inte lång tid innan hon hade avlägsnat även dessa. Hon började ett tafatt försök till avsugning men då klarade jag inte av det mer. Jag "vaknade till" och sa något som "Vad gör du?". "Leker lite bara" blev svaret.

 

Här kommer en sväng i historien vilket jag inte förstår. Jag tänker "Äh, vaffan, jag gör det.". Jag försökte få upp henne på mig men det var faktiskt helt omöjligt. Efter ett par försök så lade jag varelsen i sängen och mig ovanpå. Hennes bröst var faktiskt stora. Synd att allt annat var lika stort. Vi hånglade lite och hon fortsatte sitt tafsande. Hon blev antagligen våt (jag vågade aldrig känna, kunde ju fastnat) eftersom hon stönade på rätt bra. Jag skulle precis dra ner trosorna på henne när hon sa "Nej, vi kan inte ha sex, inte förrenns imorgon när vi i alla fall känner varandra lite bättre.".

 

Alle man över bord. Hiroshima. Jesus på korset. Gulag. Vad i helvete!?

 

Jag frågade henne vad hon menade men kom på mig själv i att övertala en heffaklump till att ha sex. Jag sa helt enkelt "Nähä, då vill jag sova" varpå hon avlägsnade sig. Hon gick på toaletten som låg vägg i vägg och kissade rakt ner i vattnet. Lät som ett skyfall. Jag höll på att spy. Jag vet inte varför just detta med kissen etsat sig fast i mitt minne men fy fasiken så illa jag mådde.

 

Det blev morgon och vi skulle äta frukost. Jag satt där med KGB-morsan som just inlett förhör nummer två när jag inte klarade mer. Jag sa att jag skulle ringa ett samtal och satte igång ringsignalen när jag var halvt påväg ur rummet. Jag fejkade ett samtal i kanske tre minuter och lät chockerad. Jag gick tillbaka till köket och sa "Jag måste hem, min hund har dött".

 

Fyra chockade ögon tittade på mig med stark tvivel. Hur som helst åkte jag med dem in till byn, fick betala en tågbiljett till Jönköping med en femhunka jag hade med mig för att komma en bit på vägen. Jag åkte sedan buss hemåt. I Ulricehamn hade mina pengar tagit slut och fick övertala en snäll busschaffis att åka med ändå. Jag skämdes så illa för min morsa att jag sov hos en kompis den natten och kom hem "enligt planerna" på söndag eftermiddag.

 

I efterhand borde alla varningsklockor ringt redan vid att hon inte hade bilder plus att "om du gillar stora bröst kommer du älska mig". Men naiv som man var gjorde man misstag. Och det förföljer mig i mardrömmarna ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...