Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Akerblom's Thin Value Bet Pays Off

 

Rasmus Akerblom was at the river with one opponent who checked a board of {K-Clubs} {9-Hearts} {3-Spades} {10-Diamonds} {6-Spades} over to Akerblom. Akerblom considered what he wanted to do and then bet 5,600 into a pot of about 16,500. This bet elicited some thought from his opponent.

 

"Jack-queen or nothing," Akerblom's opponent said. Akerblom did not react. After another thirty seconds his bet was called and he turned over {J-Spades} {10-Clubs}.

 

"One pair?" his opponent asked. Then he double-checked his own cards and mucked, drawing a few laughs from the table. "Good bet," he added.

 

Akerblom is up to 61,000."

 

Jobba jobba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt, skrev ett halvlångt inlägg trots tröttheten men när jag skulle posta kraschade internet. Ber om ursäkt men orkar inte skriva mer än ett par cliffhangers, kommer med ordentlig update imorgon and thats a promise. =)

 

Har knappt 60k, average på omkring 35k, blinds kommer börja på 600/1200-200. 133 dag 1a startande varav 37 kvar men hörde att det skulle vara många fler startande dag 1b.

 

Spelat många intressanta händer, berättar om ett par imorgon.

 

Bästa händerna har varit AJ och 99 men fått ganska mycket descentkort så kunnat plöja på ganska väl ändå. =)

 

Satt och snackade med Erik Friberg vid bordet ett par timmar (varav första timmen utan att veta att det var han), dejt uppstyrd.

 

 

Nu blir det god mat, jacuzzi för att till sist somna in till en film.

 

 

Har inte varit här länge men trivs riktigt bra so far, gillar stället.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt, skrev ett halvlångt inlägg trots tröttheten men när jag skulle posta kraschade internet. Ber om ursäkt men orkar inte skriva mer än ett par cliffhangers, kommer med ordentlig update imorgon and thats a promise. =)

 

Har knappt 60k, average på omkring 35k, blinds kommer börja på 600/1200-200. 133 dag 1a startande varav 37 kvar men hörde att det skulle vara många fler startande dag 1b.

 

Spelat många intressanta händer, berättar om ett par imorgon.

 

Bästa händerna har varit AJ och 99 men fått ganska mycket descentkort så kunnat plöja på ganska väl ändå. =)

 

Satt och snackade med Erik Friberg vid bordet ett par timmar (varav första timmen utan att veta att det var han), dejt uppstyrd.

 

 

Nu blir det god mat, jacuzzi för att till sist somna in till en film.

 

 

Har inte varit här länge men trivs riktigt bra so far, gillar stället.:-)

 

Stort GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Akerblom's Thin Value Bet Pays Off

 

Rasmus Akerblom was at the river with one opponent who checked a board of {K-Clubs} {9-Hearts} {3-Spades} {10-Diamonds} {6-Spades} over to Akerblom. Akerblom considered what he wanted to do and then bet 5,600 into a pot of about 16,500. This bet elicited some thought from his opponent.

 

"Jack-queen or nothing," Akerblom's opponent said. Akerblom did not react. After another thirty seconds his bet was called and he turned over {J-Spades} {10-Clubs}.

 

"One pair?" his opponent asked. Then he double-checked his own cards and mucked, drawing a few laughs from the table. "Good bet," he added.

 

Akerblom is up to 61,000."

 

Jobba jobba

 

Vart hittar du liverapporteringen ifrån?

 

Snyggt, kaffe, lycka till dag 2 och hoppas vi ses där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Akerblom's Thin Value Bet Pays Off

 

Rasmus Akerblom was at the river with one opponent who checked a board of {K-Clubs} {9-Hearts} {3-Spades} {10-Diamonds} {6-Spades} over to Akerblom. Akerblom considered what he wanted to do and then bet 5,600 into a pot of about 16,500. This bet elicited some thought from his opponent.

 

"Jack-queen or nothing," Akerblom's opponent said. Akerblom did not react. After another thirty seconds his bet was called and he turned over {J-Spades} {10-Clubs}.

 

"One pair?" his opponent asked. Then he double-checked his own cards and mucked, drawing a few laughs from the table. "Good bet," he added.

 

Akerblom is up to 61,000."

 

Jobba jobba

 

Vet inte hur dem hamnade där men det är inte tunnt alls om det inte var en trebarrel, och då är det väl ändå typ halvstandard live? :mrgreen:

 

 

Jaja, GL Zumme, tror inte du behöver det direkt dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Lite pressad lime gör tranbärsjuicen SÅ mkt bättre:)

Tack för tipset, aldrig hört om det tidigare men testar det nästa gång jag får möjlighet.

Världshistoriens längsta fylleinlägg? Snyggt Razzan!

 

Flygande grisen verkar grisigt som fan, kan inte grisen göra illa sig på de krossade glasen?

Att krossat glas flyger hit och dit är en överdrift men har väl hänt att något glas har åkt i backen iaf.:-)

Hallå hallå! :) Intressant att följa dig här på forumet, och kul att det inte bara handlar om pokern utan om livet i allmänhet!

 

Jag har precis börjat spela poker och spelat en del nu under sommaren. Jag är förvånad över att jag klarat spelet så pass bra som jag gjort (att jag haft en extrem otur är en annan historia). Men något som jag märkt är att det inte är spelet i sig som är den största konsten, utan det är självdisciplinen.

 

Vissa dagar har jag plussat en hel del, är nöjd med det och vet om att jag borde avsluta just då, men jag trotsar detta (VARJE GÅNG) och 10 minuter senare ligger jag +/- noll igen. Vad jag än gör så kan jag inte övervinna det!

 

Jag vet inte om det är varje pokerspelares dilemma, eller om det bara är jag.

 

Har du någon erfarenhet av detta? Vad tror du det beror på?

 

Något jag också funderat över är förutsättningarna när man sätter sig ner och ska starta en session. Med förutsättningar menar jag hur man mår fysiskt, om man ätit och sovit bra osv. Och omgivningen, om man ska sitta i en lugn miljö utan en massa ljud runt omkring osv.

 

Hur ser du på detta? Är det en viktigt faktor?

 

Tack på förhand! // Rambo_ :)

Att självdisciplin är en av de största egenskaperna för att vara långsiktigt vinnande är ingen direkt hemlighet. Allt från bra moneymanagement (inte spela för högt i förhållande till pengarna du har avsatt till poker) till att verkligen spela när du känner dig på topp eller åtminstone inte motsatsen.

 

Vad jag inte riktigt förstår är varför du alltid förlorar på slutet? Är det för att du börjar spela sämre när du ändå bara förlorar pengar du redan har vunnit? Är det kanske tvärtom, du har vunnit pengar under sessionen och inte vill tappa dem som gör att du inte vågar spela fullt ut? Jag har ingen aning, det är bara du som vet.

 

Saken är dock den att en duktig och vinnande pokerspelare aldrig ska tänka "borde ha slutat för 10min sedan, skulle varit upp fyra inköp då istället för back två" eller "nu är jag upp 5bi, slutar spela för att jag inte vill tappa" OM man inte känner att man spelar sämre pga dessa anledningar eller känner att den psykologiska biten tar över (att man tex skulle gå och smådeppa hela dagen för att man fortsatte spela trots att man var plus eller liknande).

 

 

Angående din andra fråga så är det något jag lägger väldigt stor vikt på. När det gäller cashgame så tror jag mig veta att jag inte är någon stjärna. Anledningen till att jag så sällan spelar cg är för att jag tror att jag bara är vinnande på exempelvis NL1k om jag spelar när jag verkligen spelar som bäst (om ens då:-):oops:). Känner jag mig småseg, lite hungrig, lite tankspridd eller vad som helst så spelar jag inte (eller så väntar jag till kvällen och nöter turrar istället;-)).

 

Brukar rent allmänt alltid försöka vara fokuserad när jag spelar, både online och live. Ger bättre resultat och blir mycket roligare att spela i längden.

 

Hoppas det gav några tankeställare iaf och hjälpte en bit på vägen, lycka till! =)

 

Bra skrivet, Tack för att du tog dig tid! :-)

Anytime!

boka malta

Ska bara bestämma mig om jag ska lira Unibet Open Prag först (då kommer jag till Malta omkring den 20e istället för den 17e). Återkommer snarast.

Gogogo, stora lycka till inför turneringen!

 

Lät som supernötigt hotell och fri minibar+ångbastu kan nog fan bli nåt

 

GL i turrarna! Låter som en nice resa..

 

Lycka till där borta.

 

Lycka till Zummis, toppa San Remo nu!

 

Lycka till =)

 

Gl Zumpan! :D

 

+1
Stort GL
Vart hittar du liverapporteringen ifrån?

 

Snyggt, kaffe, lycka till dag 2 och hoppas vi ses där :)

 

nice, gogo dag 2!

 

wp, glgl =)

 

Lycka till för fan!

TACK!!! :-D

"Akerblom's Thin Value Bet Pays Off

 

Rasmus Akerblom was at the river with one opponent who checked a board of {K-Clubs} {9-Hearts} {3-Spades} {10-Diamonds} {6-Spades} over to Akerblom. Akerblom considered what he wanted to do and then bet 5,600 into a pot of about 16,500. This bet elicited some thought from his opponent.

 

"Jack-queen or nothing," Akerblom's opponent said. Akerblom did not react. After another thirty seconds his bet was called and he turned over {J-Spades} {10-Clubs}.

 

"One pair?" his opponent asked. Then he double-checked his own cards and mucked, drawing a few laughs from the table. "Good bet," he added.

 

Akerblom is up to 61,000."

 

Jobba jobba

Kul att du postade handen, fick faktiskt lite spotlight på mig under dagen. =)

Pwn! Skulle ha betat 15k dock :mrgreen:

Ville ju få honom att tro att jag hade lite FE utifall han var pushsugen!;-)

 

Vet inte hur dem hamnade där men det är inte tunnt alls om det inte var en trebarrel, och då är det väl ändå typ halvstandard live? :mrgreen:

 

 

Jaja, GL Zumme, tror inte du behöver det direkt dock ;)

Såhär gick handen:

Jag slår upp med TJo från mittenpos, SB är duktig norsk (som bott i Australien i 5 år, levt på pokern, köpt in direkt i turren osv) som funderar ett tag och synar. Flopp T36 med färgdrag (jag har runnerrunner), han checksynar mitt halvpottbet. Turn 9, färgdraget sitter inte. Här gör jag ett spel som jag tror inte alla här kommer att älska direkt, jag checkar bakom.

 

Anledning: Betar jag turn har Fi perfekt pushstack och jag kommer få ett tufft beslut. Han är som sagt duktig spelare så tror han kan checkställa med färgdrag, set, en hand som AT, KK/AA (som sagt duktig spelare, även BB var helt okej som inser hur light jag öppnar och kommer då och då försöka sig på en squeeze vilket SB är medveten om) samt en och annan bluff.

 

Händer som han kan tänkas syna med som jag slår är pockets mellan 44-88 och färgdrag med överkort (tror dock han ofta checkställer dessa händer).

 

Planen inför river är iaf att syna de flesta riverkorten om han betar samt värdebeta de flesta riverkorten om han checkar. River kommer K utan spader och Fi checkar. Jag håller mig till planen och betar (lite missnöjd med min size), resten är historia.

 

Känns standard bortsett från turnspelet (som jag dock gillar ur min explosynpunkt:-)).

Hur i hel friden känner man INTE igen LIRARERIK???

 

wp, gn, gl du e bäst!

Well, jag anländer till ett nytt bord (bytte bord 5 gånger under gårdagen) och hör att två snackar svenska (båda sitter direkt till höger om mig). Hälsar och småpratar lite om allt och inget. När vi bestämmer oss för att styra upp någon typ av middag/utgång så kommer efternamnet fram och jag hajar till.:-)

 

 

Sovit rekordlänge inatt, 13h (jag var nog ännu mer utmattad än jag trodde). Problemet är att jag ska spela imorgon klockan 12 (nu är klockan strax efter 18 och jag har varit vaken i någon timme). Jag vill helst inte somna efter midnatt vilket leder till att jag ska försöka somna efter att ha varit vaken i 7h efter ett rekordlångt 13h-sovpass, kan bli tufft.

 

 

 

Ska ta mig en dusch och fixa ett par grejer, återkommer med ett par händer och lite övriga grejer från gårdagen efter det. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att vakna sent var mitt problem inför dagen, vaknde runt 16 igår och kände direkt att det kommer vara kört att somna tidigt... Somnade väl runt 04 inatt kanske så 7h's sömn funkar ju.

 

Men spelar ju ingen roll hur utvilad man är när KK bustar mot TT, GG APT Macau för mig iaf :(

 

Lycka till iaf kaffe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att vakna sent var mitt problem inför dagen, vaknde runt 16 igår och kände direkt att det kommer vara kört att somna tidigt... Somnade väl runt 04 inatt kanske så 7h's sömn funkar ju.

 

Men spelar ju ingen roll hur utvilad man är när KK bustar mot TT, GG APT Macau för mig iaf :(

 

Lycka till iaf kaffe!

Usch vad trist.:-(

 

Har tagit ett långt pass i ångbastun, käkat mig ordentligt mätt och känner mig lite dåsig så kanske kan lyckas få några timmars sömn ändå.

 

Styra upp middag eller liknande när jag har bustat? =)

Tja brorsan är i Macau nu och spelar bort lite pengar.. Så ser du en glad värmlänning där så kan du hälsa från mig.. :)

Haha, will do! =) Önska honom lycka till från mig annars eller säg till honom att knacka på 2782 på Grand Lisboa.

Ta även Ragnar i hand om du ser honom. Han verkar helt vilsen i endast kgls sällskap...

 

Edit: han e bust så nu behöver han verkligen en axel att trösta sig emot...

Samma med honom, skicka honom till 2782!:-)

 

vinn

Ska göra mitt bästa, gårdagens spel kändes väldigt bra. Fick beröm av SEABEAST som jag satt ur pos på ett par timmar mot slutet (kände inte igen hans namn men pocketfiveade honom och såg att han är rankad 18). Det var vi två som turades om att höja ungefär, när jag foldade så höjde han.:-)

 

 

 

 

Nu kommer en sövande text om gårdagens spel, har full förståelse om inte många orkar läsa. Edit: Haha, läser igenom mina egna "analyser" av livehänderna, går det att inte låta superdonkig när man beskriver livehänder? Aja, låter det stå kvar ändå men ha lite överseende, vill inte se några pikar!:-P

 

Startstack 10k med blinds på 25/50. Började på ett bord där jag kände igen två spelare sedan tidigare men det enda jag mindes var att de var ganska nittiga och straightforward. Händer inget direkt intressant första två timmarna, bygger stack till 15k men tappar tvåpar mot högre tvåpar och halkar ner till 7,5k. Får in 99 vs AJ på SB vs knapp (var inte all in själv men har typ 10bb om jag torskar den), 578.....J.....6. Dealern böjar skeppa potten till motståndaren innan halva bordet genast rättar henne (allting har varit väldigt bra anordnat med mat, information och så vidare och det enda klagomålet jag skulle tänka mig att ha är att hälften av alla dealers är för gröna).

 

Cardrunnersspelare Biblemyth anländer till bordet. Första handen slår han upp UTG+1 och jag tar en syn med AJ från mittenpos. AT5 rainbow går check/check. Turn 6 och Fi betar ut 2/3 av potten och jag synar. River K och Biblemyth drar iväg ett överbet på typ 7/5 av potten, synar jag med AJ här kan jag så gott som lika gärna syna med en tia eller ännu svagare eftersom antingen har han AJ dominerad eller ren bluff. Detta är tankarna som går i huvudet innan jag tar en hyfsat bekväm syn. Han ser lite sur ut att jag tog sådan tid på mig och slänger 89o i mucken.

 

Slår mig ner vid ett nytt bord. UTG+1 slår upp och jag kikar ner på QJs från mittenpos. Har såklart ingen read på UTG+1 som är en ung asiat bortsett från att han har så gott som hela bordets 25- och 100-marker vilket gjorde att jag antog att han var ordentligt lös.:-) 3-betar och det foldas fram till Fi som gör en snabb syn. J92 med färgdrag och Fi leder (eller donkar, som jag föredrar att kalla det) ut halvpott. Syn av mig. Turn 5o och Fi fortsätter med att beta 1/3 av potten, syyyn av mig. River Ao, Fi betar kvickt halvpott och jag steker lite innan jag tänker "hellre syna för ofta än för sällan" och petar in pengarna i mitten. Asiaten viker upp 9T utan färgdrag, wp.

 

Nu till den enda handen jag kan komma på att jag ogillar mitt spel. Slår upp 9Ts från utg och får syn av SB. K92 rainbow, check/check. Turn 5 och nu finns det färgdrag. Fi checkar och jag betar halvpott, Fi kör en c/r på 3x min bet. Var småsugen att lägga men hittar synstationssynen och beslutar mig för att syna alla rivers som inte fyller färgen. River sätter färgen men Fi betar typ 1/4 av potten så ändrar mig och synar ändå. Han fläker upp AK och jag muckar handen. =/

 

 

En av de sista lite mer intressanta händerna utspelades mot Friberg som slår upp till 2,5bb på knapp. Jag synar med KTs på SB och även BB synar. Kxhxh med färgdrag (inte min färg) och jag checksynar Eriks pottbet medan BB lägger sig. Turn xh och färgen sitter, check/check. River kommer drömkortet :Th: som gör att brädan ligger fyrfärgad men jag har tvåpar. Jag checkar och Friberg slänger in halvpott. Funderade en del på den här handen. Checkar han bakom med naket :Ah: på turn? Hur låga färger tror jag att han värdebetar? Synar iaf och Friberg viker upp Q3 utan hjärter. =)

 

 

 

Det var nog de flesta intressanta händer som utspelade sig. Hoppas att jag får springa lika bra imorgon med mina bluffar och värdebets, ska tillbringa de sista timmarna innan sovdags med en film och bara försöka samla mig inför morgondagen.:-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...