Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Gah, bluffade bort pott för CL i sista turren, squeezade pre och sköt tre gator men sprang in i set. Gillar mitt spel dock och försöker se det hela långsiktigt. Skönt att jag inte har några spärrar när det gäller tunga 3barrels iaf.:-)

 

Jobbade mig tillbaka men tappade A7 vs 89 för 35k.

 

Knaprat lite och är uppe på 15k, average 30k med 225 spelare kvar (itm 108, blinds 350/700). Är trött och kommer ta alla marginella spots jag hamnar i för att erövra min forna stack eller busta.:-)

 

 

Bust, spelade inte bra idag och förtjänar inte att kalla mig pokerspelare.

 

Får se om jag tar ett kortare break.

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mkt stor skillnad på olika margaritas, yes.

Semitilt, då måste jag testa diskvattnet ett par gånger till för att se om den första var en bad beat.

Visste att det var från nån scen där drama lackar ur. Men fick lova att fuska för att veta säkert. Kul med lite quiz såhär på kvällskvisten :)

Korrekt!

 

 

Tror hotmark krossade highstakes på den tiden ingen kunde spela poker. Han har inte +at på evigheter dock, sulplise.

Verkligen svårt att tro utifrån det lilla jag såg av hans spel men han slaskade väl eller så var gamesen ännu softare förr i tiden än jag tidigare trott.

Tråkigt att du skippar Malta. Hörde av Adde att ni hade andra planer till Våren, hur nära är dom att förvekligas?

Nu kanske Malta blir av ändå, inte riktigt 50/50 men verkligen troligare än det var för 1,5v sedan. =)

 

Jadu, om jag det visste. Just nu är mitt närmaste år mer osäkert än huruvida Bolt är dopad eller inte.

Som sagt, trist med Malta men går väl fler tåg (= Gl ikväll

Som jag sa till Steve, jag kanske skräller och kikar förbi. Beror på lite IRL-grejer.

 

 

 

Har haft några underbara spelfria dagar sedan söndags. Tis/ons gick jag upp runt 08 utan väckarklocka, tors runt 09 och idag kring tiosnåret. Dagarna har börjat med frukost+tidning/bok+musik ute i sensommarsolen fram till 13-15 då lite vänner börjar vakna. Eftermiddagarna har bestått av tennis och handboll medan kvällarna har varit ganska lugna hemma med en film/serie eller hos en vän framför en nystartad Football Manager-karriär.:-) Underbart och enkelt, har verkligen kommit att älska mina fridfulla morgontimmar för mig själv och det är något jag kommer sakna när det snart blir för grått och kallt. Kanske byta ut läsningen mot en morgonpromenad eller liknande, tips?

 

Idag är det fredag och jag ska inte festa utan grinda. Kommer över en vän som jag ska köra lite railcoachning med, skönt att inte sitta själv eftersom jag gick upp tidigt (trötthet) och risken att jag spelar så dåligt som i söndags minskar.

 

Har inte bestämt mig hur långt pass jag ska köra men kommer förmodligen ta sovmorgon imorgon eftersom det vankas senlördag.

 

 

Nu ska jag sluta skriva, jag ska även sluta göra 3barrels i 65% av händerna jag spelar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur blir man som dig? 8-)

 

lät otrevligt, sry du verkar som en bra människa.

Lära sig spela mtt, tips?

LEV

 

Som flowan skrev så försök vara aggro men välj dina spots med omsorg, är semitiltad efter kvällens felprioritering så orkar inte dra några längre tankar.

 

klonk?

Verkligen inte. =/

Nytt quiz idag. Vilket avsnitt är den här låten med.

 

Har inte sett s6 ännu, därav förklaringen till att inte en enda bild kom upp i huvudet.

 

 

Har inte varit någon vidare kväll. Har någon liten itm här och där men det mesta har gått åt skogen. Allt från flipps och setups till 3barrels och bubblor. Inte spelat som en gud heller för den delen men är i det stora hela nöjd med kvällens moves.:-)

 

Avslutar med att dra upp en turbo på stars nu, orkar inte köra igång FTPs Friday Night Fight. Har 5-6 turrar kvar men det mesta nystartat.

 

 

Drar av ett par avsnitt från nötsidan http://wtso.net/ medan jag letar grönskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska du spela wsope? eller vänta nu det kanske är samtidigt som malta?

Nix, skippar Unibet Open Prag och som sagt kanske även Malta. =/

 

 

 

Testade lite cg för första gången på någon månad, kändes helt okej och funderar på att ännu en gång försöka göra en comeback (den som lever får se). Torskade någon tp+fd mot set, någon flipp pre och gjorde lite för många herocalls men på det stora hela är jag nöjd med mitt spel. :-)

 

x is at seat 0 with $943.

x is at seat 1 with $1,161.50.

Kaffedopp is at seat 2 with $866.75.

FI is at seat 3 with $1,746.75.

x is at seat 4 with $547.

x is at seat 5 with $1,090.

 

The dealer is seat 1.

 

Kaffedopp posts a blind of $5.

FI posts a blind of $10.

 

(Kaffedopp is dealt :8h::Js:.)

 

Pre-flop:

x folds.

x folds.

x folds.

x folds.

Kaffedopp raises $20.

FI calls for $20.

 

The flop comes

:Jb::5s::9s:.

 

Kaffedopp bets $30.

FI calls for $30.

 

The turn comes :6g:.

 

Kaffedopp bets $70.

FI calls for $70.

 

The river comes :Th:.

 

Kaffedopp bets $170.

FI goes all-in for $1,616.75.

Kaffedopp goes all-in for $566.75.

$880 is pushed back to FI.

 

Showdown:

 

FI shows: :5g::7b:

 

Kaffedopp shows: :8h::Js:

 

Kaffedopp wins pot ($1,730.50).

 

 

 

 

Somnade vid 23.30 igår och vaknade imorse vid 11.45, förmodligen personligt rekord för min del.

 

Är inte speciellt sugen på söndagsmisären. Kanske drar över till ett par polare och gör något så hetero som att spela sällskapsspel nyktra (nåja, seminyktra) en söndagskväll.:roffe:

 

 

Lunch nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dilemma, är inte alls grindsugen men massvis mede stora fina turneringar som bara väntar på att bli klonkade.

 

Spela eller inte......?:-(

 

Hmm, jag vill vara han som pushar dig till att spela så du klonkar in 70K$+ men jag vill inte vara han som pushar dig till en misärkväll. Men what the heck, spela nu tror på klonk faktist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delade budskap, känner som sagt att jag inte är supersugen men ska ta en dusch, ett kallt glas vatten och sätter mig ned framför turrarna.

 

Skulle det gå dåligt tidigt ger jag mig rätten att sluta regga. Jag ger mig också rätten att ta spelledigt hela nästa vecka om jag inte skulle vara sugen. =)

 

 

 

Börjar bra iaf, anledningen till miniraisen är att jag stack och hämtade en handduk till duschen men hann precis slänga mig på musen i sista stund. Första handen i första turren.:-)

 

Seat 1: _SPY_vs_SPY_ (2,500 in chips)

Seat 2: nerver37 (2,500 in chips)

Seat 3: x crash154 (2,500 in chips)

Seat 4: Menestrel1 (2,500 in chips)

Seat 5: mola1010 (2,500 in chips)

Seat 6: chicourt5959 (2,500 in chips)

Seat 7: rafacar1 (2,500 in chips)

Seat 8: Anabooola (2,500 in chips)

Seat 9: berliner7 (2,500 in chips)

Seat 10: gaissao66 (2,500 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

_SPY_vs_SPY_ posts blind (10), nerver37 posts blind (20).

 

PRE-FLOP

x crash154 folds, Menestrel1 folds, mola1010 folds, chicourt5959 raises to 80, rafacar1 folds, Anabooola raises to 140, berliner7 folds, gaissao66 folds, _SPY_vs_SPY_ folds, nerver37 bets 2,500 and is all-in, chicourt5959 folds, Anabooola calls 2,500 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,8 of Hearts,Ace of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Diamonds,8 of Hearts,Ace of Diamonds,10 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,8 of Hearts,Ace of Diamonds,10 of Clubs,8 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

nerver37 shows [ Jack of Clubs,Jack of Diamonds ]

Anabooola shows [ Ace of Spades,Ace of Hearts ]

Anabooola wins 5,090.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nöjd med mitt spel so far, inte spelat såhär fokuserat på många sessioner. Det är alltid trist när resultaten inte går samma väg men fortsätter jag spela såhär kvällen igenom kan jag lova att jag kommer sova gott oavsett resultat, skön känsla. =)

 

Har fyra turrar igång atm...:oops:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kaffe boka malta du bor med oss vi fixar en till säng bara shipship

Mirakel kan fortfarande inträffa men det lutar åt att Malta inte blir av. :-(

 

 

 

Brrrrrrrr, fem turrar kvar att rädda kvällen. Inte varit såhär nöjd med spelet sedan jag kom hem från Macau vilket alltid är något men 0 itm på en söndag klingar inte lika fint.

 

Över 40k (35/2855) i WCOOP #28 är ju alltid något.:-)

 

 

Skippar nog turrar helt kommande veckans vardagar och smakar lite på cashgamets gräs istället.

 

GL all, återkommer bara om det luktar klonk i något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...