Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan vad folk misklickar mot dig :S

Jag har tagit lektioner av Jalapenos och lärt mig pokerns A och O, en skrämd Fi begår misstag! ;-)

 

-Lär dig hur du blir fruktad vid borden

 

 

Bust i allt utom Daily Eighty Grand, 8/36 där. Ligger nog inte speciellt mycket back idag, kanske till och med redan är BE med tanke på alla småcahses.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbordsbubblan i Eighty Grand, vi har haft våra tidigare duster.:-)

 

PokerStars Game #32216240437: Tournament #188959610, $50+$5 USD Hold'em No Limit - Level XXVI (10000/20000) - 2009/08/30 10:07:25 CCT [2009/08/29 22:07:25 ET]

Table '188959610 139' 9-max Seat #7 is the button

Seat 3: AnaBooola (642125 in chips)

Seat 4: GSZUCA (738406 in chips)

Seat 5: JRD312 (599472 in chips)

Seat 7: PATIRCE (670917 in chips)

Seat 9: bromberg (806311 in chips)

AnaBooola: posts the ante 2000

GSZUCA: posts the ante 2000

JRD312: posts the ante 2000

PATIRCE: posts the ante 2000

bromberg: posts the ante 2000

bromberg: posts small blind 10000

AnaBooola: posts big blind 20000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnaBooola Jack of SpadesAce of Hearts

GSZUCA: folds

JRD312: raises 26750 to 46750

PATIRCE: folds

bromberg: folds

AnaBooola: raises 90350 to 137100

JRD312: raises 282900 to 420000

AnaBooola: raises 220125 to 640125 and is all-in

JRD312: calls 177472 and is all-in

Uncalled bet (42653) returned to AnaBooola

*** FLOP *** 7 of Spades4 of Spades4 of Diamonds

*** TURN *** 7 of Spades4 of Spades4 of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** 7 of Spades4 of Spades4 of DiamondsJack of Clubs5 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

AnaBooola: shows Jack of SpadesAce of Hearts (two pair, Jacks and Fours)

JRD312: shows 10 of HeartsQueen of Clubs (a pair of Fours)

AnaBooola collected 1214944 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 1214944 | Rake 0

Board 7 of Spades4 of Spades4 of DiamondsJack of Clubs5 of Clubs

Seat 3: AnaBooola (big blind) showed Jack of SpadesAce of Hearts and won (1214944) with two pair, Jacks and Fours

Seat 4: GSZUCA folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: JRD312 showed 10 of HeartsQueen of Clubs and lost with a pair of Fours

Seat 7: PATIRCE (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: bromberg (small blind) folded before Flop

 

 

 

 

Gjorde några tunga bluffar tidigt på finalbordet som jag inte alls ångrar men inget gick hem. Slutade till sist femma för $5,3k efter att ha torskat 44 vs AT i battle of the blinds i pott för chiptvåa (en kille hade monsterlead med mer än oss fyra övriga tillsammans). Blev ett ganska fint plus ikväll med tanke på hur få turrar jag lirade.

 

Glad över att springa fortsatt fint (får inte bli bortskämd med att finalborda:-(), hoppas bara att jag kan slita åt mig en seger innan rushen är över.

 

 

 

Tänkte dra till flygplatsen om några timmar, till dess ska jag dra ihop mina kläder, ta en långdusch och bara ta det lugnt. Har nog varit min tråkigaste resa av alla rent resemässigt eftersom jag åkte hit själv och mådde för kasst för att orka styra upp något med de få svenskar som var här. Fast det kanske var lika bra, onlinegrinden har verkligen lossnat och efter två veckors isolering finns det inget jag hellre vill göra än att komma hem och göra whatever med lite polare, enkelt men underbart.:-)

 

Skippar söndagsgrinden eftersom det krockar med hemresan. Känns bara bra att få slippa en söndag efter allt grindande. Får se hur mycket grind som jag klarar av att trycka in i september, är ju WCOOP och allting.

 

Drar på 24h-kryssning den 4e. Även där en fördel med att jag varit för mig själv här i Macau, jag har haft två vita veckor på raken (har nog inte haft det sedan någon gång i gymnasiet) så har verkligen laddat upp inför vad jag räknar till att bli de tyngsta (roligaste) 24h jag någonsin upplevt. Är med tre andra riktigt härliga människor som verkligen kan gå lös ("gå lös" kan nog ha olika betydelser i olika kretsar, nu är det inte många här som känner mig men mina närmaste vänner är inga drägg så vi snackar inga dumheter utan helt enkelt ha grymt roligt) om allting klickar som det ska. En varsin engångskamera ska med, den som tar den bästa bilden under kvällen kommer få ett pris som inte är bestämt ännu. Kan inte komma med några löften, men förhoppningsvis kan bilden smita upp här.:-P

 

 

 

Här är en pokerserie min älskade lillebrorsa gjorde (han är inte riktigt helt insatt i hur onlinepoker fungerar) på sin Nintendo DS en kväll det var riktigt kallt och jag var inte på något vidare humör. Svarta saken till höger är min bärbara som jag alltid har bredvid när jag grindar på stationära hemma. Ge serien mycket kärlek är ni snälla! :h:

 

007kju.th.jpg

 

008vee.th.jpg

 

009b.th.jpg

 

010iru.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är vackert, jag gillar att bo här! Ren luft och en sol som skiner.

 

 

Äntligen hemma. Flygresan hem gick riktigt fint, när jag skulle checka in Bangkok-Stockholm så frågade värdinnan var jag ville sitta. Jag log och bad henne välja. Hon log då tillbaka och sa att hon skulle ge mig en överraskning.

 

Vet inte om det var något jag själv hade kryssat i eller om värdinnan helt enkelt gjorde mig en tjänst men klonkade Thai Airs "trappan upp" och aldrig suttit så bra i ett flygplan och aldrig heller fått så bra service, var 4 värdinnor fördelade på 10-12 pers. Maten jag åt där var även den bästa på hela resan. Total flygtid allt som allt var 13h, jag sov nog åtminstone 9h. Ship it! =)

 

Vet inte om det berodde på att jag knappt hade fått någon som helst social stimulans på två veckor, på att jag läst en del böcker som har fått mig att ändra min syn på saker och ting eller helt enkelt att mannen jag träffade var speciell men hursom träffade jag en läkare från Californien på flyget Macau-Bangkok som gjorde ett djupt intryck på mig. Kan inte direkt beskriva det men ibland möter man helt enkelt sådana människor, ta vara på de stunderna.

 

 

Byebye

365px-Macao_Grand_Lisboa200712.jpg

 

 

Hello

landsbyggd-promenad.jpg

 

 

 

Klockan är nu 11 lokal tid. Blir förmodligen ett tennispass snart men funderar starkt på att grinda ikväll, göra ett fint avslut på augusti. Fast samtidigt med tanke på att jag "gick upp" klockan 07 när jag vanligtvis är van att gå upp 3h-4h innan ett turneringspass gör att jag kanske skippar kvällens turrar ändå och bara umgås eller tar det lugnt. Tiden får utvisa helt enkelt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhm, nej du hade inte kryssat i nånting. Flygvärdinnan ville ligga med dig. Men du var alldeles för busy med att tänka nakna tankar om din amerikanska läkare att du missade den hinten ;)

 

Och gick miste om en bra chans till 10 000 metersklubben + förmodligen bekvämare än 99.9% av alla som är med i den sex. Man gissar ju att flygvärdinnan hade access till någon krypin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvåa efter deal HU i Stars tidiga 100r för $15,3k, ettan fick $16k. Hade nog spelat HUn utan deal om jag inte hade haft 15 bord att fokusera på (tappade tillräckligt under FT). :-)

 

Kom även 18 i Stars 100 1r1a för $700.

 

 

Jätteskönt att få en fin avslutning på augusti, är mer nöjd och gladare än jag hinner uttrycka nu. Fortsätter att regga i 1,5h till men kommer med ordentlig rapport när borden börjar lugna ner sig. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!!!

Ty!

 

 

Var nära ett par till FT på FTP men bustade TT vs 22 i deras 100 1r1a med 17 pers kvar, flippade ut mig ur en 35k med 24 pers kvar och bustade precis kvällens sista turre FiftyFifty på misslyckad resteal på plats 43. Väldigt trevligt med en grön avslut på månaden hursom, jättetrött och skjuter på updaten till imorgon.

 

Dusch, sömn, ny dag, nya möjligheter!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började rada upp allt jag missat men ångrade mig, sometimes youre ahead, sometimes youre behind. Men ett par finalbordsbubblor (närmare bestämt 3) har hunnits med ikväll so far.:-)

 

Låter den här 3barreln i Stars Super Tuesday vara nystarten på kvällen.

 

PokerStars Game #32333046227: Tournament #191369499, $1000+$50 USD Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2009/09/01 20:42:23 ET

Table '191369499 23' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: redwings89 (3240 in chips)

Seat 2: jphil007 (725 in chips)

Seat 3: x JD KILLERx (4120 in chips)

Seat 4: JP OSU (2305 in chips)

Seat 5: AnaBooola (3090 in chips)

Seat 6: guiguibos (2750 in chips)

Seat 7: golfsoc (3529 in chips)

Seat 8: Improved (2850 in chips)

Seat 9: antonpitbull (7391 in chips)

redwings89: posts small blind 25

jphil007: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnaBooola Jack of ClubsAce of Clubs

x JD KILLERx: folds

JP OSU: folds

AnaBooola: raises 100 to 150

guiguibos: folds

golfsoc: calls 150

Improved: folds

antonpitbull: folds

redwings89: folds

jphil007: folds

*** FLOP *** Queen of Spades6 of Spades7 of Diamonds

AnaBooola: bets 200

golfsoc: calls 200

*** TURN *** Queen of Spades6 of Spades7 of Diamonds5 of Clubs

AnaBooola: bets 475

golfsoc: calls 475

*** RIVER *** Queen of Spades6 of Spades7 of Diamonds5 of Clubs3 of Diamonds

AnaBooola: bets 2265 and is all-in

golfsoc: folds

Uncalled bet (2265) returned to AnaBooola

AnaBooola collected 1725 from pot

AnaBooola: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 1725 | Rake 0

Board Queen of Spades6 of Spades7 of Diamonds5 of Clubs3 of Diamonds

Seat 1: redwings89 (small blind) folded before Flop

Seat 2: jphil007 (big blind) folded before Flop

Seat 3: x JD KILLERx folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: JP OSU folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: AnaBooola collected (1725)

Seat 6: guiguibos folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: golfsoc folded on the River

Seat 8: Improved folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: antonpitbull (button) folded before Flop (didn't bet)

 

 

 

 

Drar upp de sista turrarna i detta nu. Är nog inte så farligt back med tanke på alla småcashes + att jag kvalade till 1k-turren via en 420 hyper turbo (älskar dem:-)) men utan någon klonk inleds september rött.

 

 

Fokus sista timmarna, genomtänkta beslut hela vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56a i Stars 1k-turre, flippflopp.

 

Har en turre kvar vilket är en 30r på FTP där jag ligger 12/85, kvällens sista hopp.

 

 

Tar till 95% spelledigt imorgon, känns verkligen välbehövligt. Förmodligen vilar jag torsdag också för att kunna vara utvilad inför fredagens äventyr.

 

 

 

Återkommer förmodligen lördag/söndag!:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...