Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Så du vet inför framtiden, jag är en väl byggd man med extremt stora biceps anpassade till att bära väskor och öl brickor för en billig slant.

 

Call me!

 

Jag är en ovälbyggd man, med halvtaskiga biceps som hellre pratar än tränar. Jag är ganska dålig på att bära väskor men öl är jag ganska bra på, speciellt på att få i mig dom sen!

 

 

-----------

 

 

Grattis för senaste framgångarna. Själv har jag spelat för lite på senaste, idag har jag spelat okej men utan någon itm :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är en ovälbyggd man, med halvtaskiga biceps som hellre pratar än tränar. Jag är ganska dålig på att bära väskor men öl är jag ganska bra på, speciellt på att få i mig dom sen!

 

 

Om jag inte hade varit ute efter att fjäska så skulle jag passa in mer i din kontaktannons!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

yea right.......

 

Man får väl ta och öppna ett konto för morsan då!

Hon e jävel på poker, hon kanske vet att en kortlek består av 52 kort!

 

Kan man köra två konton till samma Neteller?

 

Nej, insättningen går igenom men sedan får du ett mail om att du inte får använda samma och gör du det igen stängs ditt konto av och pengarna tas osv,

 

Men det är väll inte så svårt och göra ett neteller/moneybrookers i din mors namn heller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De två senaste dagarna har varit helt makalösa, inte positivt menat. Kan vara det värsta jag har varit med om, nu ska jag tänka på annat och köra lite turneringsgrind (match imorgon, nyligen hemkommen och lite småsliten så orkar inte med någon utgång).

 

Nöjer mig med detta och låter resten vara en cliff hanger tills jag skriver en ordentlig trip report.:-)

 

Svarar ordentligt lite senare, nu ska jag försöka fortsätta klättringen på P5!

 

 

Någon som har någon aning om varför UBOC-vinsten inte reggats på P5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De två senaste dagarna har varit helt makalösa, inte positivt menat. Kan vara det värsta jag har varit med om, nu ska jag tänka på annat och köra lite turneringsgrind (match imorgon, nyligen hemkommen och lite småsliten så orkar inte med någon utgång).

 

Nöjer mig med detta och låter resten vara en cliff hanger tills jag skriver en ordentlig trip report.:-)

 

Svarar ordentligt lite senare, nu ska jag försöka fortsätta klättringen på P5!

 

 

Någon som har någon aning om varför UBOC-vinsten inte reggats på P5?

 

HAHA, hörde om eran epic miss :D Ska bli kul att läsa hur det gick osv, GL med liret! Söndagsgrindstuga imorgon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!

 

Det officiella resultatet är att jag kom tvåa i UBOC-eventet och siteproffset fick segern istället när dealen slöts (och bordet stängdes ned), trots att jag hade säkert 75% av markerna och fick över 12k mer än tvåan. Där rök ett par hundra poäng på p5, den enda anledningen att jag grindar.:-(

 

 

Monstergrind inatt hursom, ska svara på allting inatt alternativt imorgon. Min tidigare historik visar att de nätter jag klonkar något så skriver jag medan de jag bustar i allt smiter med svansen mellan benen.:oops:

 

 

Lycka till alla inatt!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad lirar mr kaffe idag?= )))

Det mesta men har inte gjort något schema för idag (kom hem från handbollsmatch lagom till att börja regga mig till Warm Up på stars och Party 300k 18.45).

 

Men här är ett ungefärligt vad som liras, gammalt från tidigare.

 

 

RedBet: €100k

Bodog: 100k

iPoker: 250k

iPoker: Irish Open DE

Party: 300k

Party: High Roller 50k

Ongame: 100k 1 rebuy

UB: 100k

UB: UBOC Championship

UB: 40k Sniper

Everest: EPT Winners Choice

 

Alla 40k+ på Stars (utom 200r)

 

Alla 40k+ på FTP

 

 

 

Har varit kallt so far men känner att jag spelar stabilt och det är mest torskade flips. Brukar säga att jag ska säga till om jag kommer långt i något men tror verkligen att det jinxar så jag avstår förmodligen från det, eller låter någon annan vänlig själ rapportera.:-P

 

Nu ska det klonkas!:-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här missar man ett par dagar och...wow. Stort grattis! En så sympatisk kille som du förtjänar det tom;-)

Tack så mycket, får även tacka för att du uppfattar mig som sympatisk!:-)

Ångrar du att du började spela poker?

Här skulle jag kunna skriva ett långt svar och sväva ut en del. Ställ gärna frågan om någon vecka igen så kanske det kommer ett utförligare svar.

 

Hursom, pokern har tillfört extremt mycket i mitt liv, det har påverkat sättet jag ser på saker och ting idag. Pokern har också förändrat min livssituation, ekonomin och friheten gör att man ofrånkomligt lever lite annorlunda på både gott och ont. Jag har fått träffa många härliga personligheter, upplevt flertalet glädjande stunder som alltid kommer vara med mig livet ut. Men hade jag inte spelat in de summorna som det rör sig om så hade jag förmodligen ångrat mig, alla timmarna framför skärmen, allt slit, alla prioriteringar osv väger faktiskt inte upp allt det fina pokern ger mig som jag inledde med.

Skriver inte mycket här men läser en del... Kan inte hålla mig längre utan att berömma din dagbok, helt klart toppklass!

 

Tänkte även fråga om du avslöjar eller kanske redan har avslöjat vad du nickar på ipoker så man kan sitta ut om du joinar:P

 

Även såklart enormt stort grattis till de fina resultaten!!!

Tack!:-D

 

Spelar inte speciellt mycket på iPoker men nickar Anabooola (som på de allra flesta siterna) men när jag väl spelar så är det turneringar, och då får du gärna sitta ut om vi hamnar vid samma bord.;-) Du får gärna också avslöja vad du nickar.

Grattis, jävligt snyggt!

 

Du får lära mig att spela satelliter!

Thanks max, long time no see. Hur går det för dig, en liten update please! =)

 

Nu kommer Ola kanske banna mig när jag avslöjar hemligheten, men tricket med satelliter är att spela så bra som möjligt och ha lite tur.:-P

lol

yea right.......

 

Man får väl ta och öppna ett konto för morsan då!

Hon e jävel på poker, hon kanske vet att en kortlek består av 52 kort!

 

Kan man köra två konton till samma Neteller?

Haha, visste att du skulle förstå vad jag försökte få fram.

 

Ponera att jag skulle spelat på brorsans konto som minderårig innan jag själv var myndig så skulle jag försäkrat mig om att det inte gick att finna någon som helst koppling till mig, dvs allt med Neteller osv är kopplat till honom. Rekommenderar dig att göra detsamma, lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Så du vet inför framtiden, jag är en väl byggd man med extremt stora biceps anpassade till att bära väskor och öl brickor för en billig slant.

 

Call me!

Där föll du...:lol:

 

Sedan måste jag väl påpeka att jag föredrar alkoholhaltiga drycker enligt följande ordning (varierar givetvis från kväll till kväll, och egentligen ogillar jag att dela upp dem såhär kraftigt men en fingervisning iaf):

 

1. Drinkar/groggar

2. Smirnoff/Breezers

3. Shots

4. Cider

5. Vin

6. Skumpa

7. Whisky

8. Blandning av sju ovanstående

9. Blandning av sju ovanstående sodastreamat

10. Öl

Jag är en ovälbyggd man, med halvtaskiga biceps som hellre pratar än tränar. Jag är ganska dålig på att bära väskor men öl är jag ganska bra på, speciellt på att få i mig dom sen!

 

 

-----------

 

 

Grattis för senaste framgångarna. Själv har jag spelat för lite på senaste, idag har jag spelat okej men utan någon itm :(

Där föll du också...;-)

 

Men eftersom du erbjöd dig att dricka upp ölen så kanske det finns ett visst intresse iaf.;-)

 

Tack så mycket! Just nu är jag oförskämt run good, förmodligen inser jag inte hur extremt men jag försöker att njuta istället för att oroa mig att det vänder snart. Hade själv riktigt segt under december, tog ett par veckors break och kom tillbaka nu i januari och jobbar mot rekordmånad. Kanske ett litet break vore på sin plats? =)

 

Kul att det går bra för dig Raz!

 

grattis!

Tack så mycket, men ge oss en trip report från Japan nu!:-D

Jag har fått konkurrens som forumets satellitklonkare ser jag :-)

Grattis.

 

 

San remo >>> Dortmund

 

Syns i Köpenhamn.

Än är du ohotad på tronen i mitt tycke, men jag får tacka så mycket för komplimangen!:-)

 

Känns verkligen så faktiskt, Italien lockar riktigt mycket. Det enda som talar för Dortmund är att jag aldrig varit Tyskland fastän jag läst språket i 6 år.:oops:

 

HAHA, hörde om eran epic miss :D Ska bli kul att läsa hur det gick osv, GL med liret! Söndagsgrindstuga imorgon?

Skriver en liten sammanfattning nedanför, vilken misär det var.:-P

 

 

fin 3de plats för $18k :)

 

grtz

Tack Roob, tänkte ju smita och köra en update imorgon så haters (någonstans är ni och gömmer er;-)) skulle få bli glada och tro att jag inte klonkade något inatt.:-)

 

:shock: Sick! tell me more!?

 

Grattis kaffet! Lust och göra en sumering om hur mkt du plussat nu sen du körde igång efter pausen?

Tack!

 

Det var $50k på FTP (som vanligt på söndagar är det liiite mer i prispotten, närmare bestämt 175k). $163 inköp med ungefär 1,2k deltagare och jag lyckades tura mig fram till ett finalbord där jag hade ett schysst kortsnitt och kunde till sist knipa åt mig en tredjeplats för dryga 18k efter att ha förlorat KJ vs AQ i stor pott, nöjd med min 4betpush i sista handen så även om jag avsyr att inte vinna så gillar jag ändå mitt spel såhär efteråt. =)

 

Kom även till FT i Ongames 100k men bustade som nionde man för 1,5k. Funderar starkt på att bojkotta Ongames turrar, snittstacken mot slutet låg på 8-15bb, de har inte ante (:ola:) och deras prisstruktur på finalborden känns för branta.

 

Fick även 1k i Stars 500k samt lite småpengar här och där för kanske 1k totalt.

 

Har slarvat lite med bokföringen (hur mycket jag har köpt in för under kvällarna jag har spelat) men nu när det luktar rekordmånad så tror jag ska sätta mig ner ordentligt och gå igenom det för att få lite mer koll.

 

Rena vinster är enligt p5 $115.000 (siffrorna som står där är inte exakta eftersom de inte visar deals, 115k är det riktiga) och inklusive paketvinsterna blir det omkring $140.000. Nu är ju turneringslivet tyvärr inte så enkelt att man enbart kan räkna rena vinsterna utan man måste även dra av förluster. Dock är min ROI för januari onormalt hög, räknar med att jag har köpt in mig för $40k-$60k. Ge eller ta lite, välj själv men kan nog med stor säkerhet att månaden ligger på mellan $75k-$100k upp. =)

 

 

 

Hade ju tänkt dra trip reporten till Österrike nu men känner att den får vänta ännu lite till, ska se en film eller något och koppla av lite. Hade planerat att laga lite mat till frukost, förmodligen blir det korv och spagetti (:h:).

 

 

Snor från en annan dagbok:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt. Är du såhär trevlig på riktigt? Wtf. Hur ser du på världen? Går du runt och ler hela dagarna? Sitter du och tänker på hur lycklig du är som fick vara den spermien som hann först fram till ägget? Uppskattar du livet som om det alltid vore den sista dagen i ditt liv? Älskar du allt och alla? Alltid? Brukar du få träningsverk i mungipan för att du går runt och ler hela dagarna?

 

Nej, jag ska inte avsluta med att säga något dumt, tvärtom, jag diggar dig också. Du verkar störtskön och överdrivet jättesnäll. Därför jag undrar. Vart i helvete är dina lik?!

 

Mvh och stort grattis till alla klonkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt. Är du såhär trevlig på riktigt? Wtf. Hur ser du på världen? Går du runt och ler hela dagarna? Sitter du och tänker på hur lycklig du är som fick vara den spermien som hann först fram till ägget? Uppskattar du livet som om det alltid vore den sista dagen i ditt liv? Älskar du allt och alla? Alltid? Brukar du få träningsverk i mungipan för att du går runt och ler hela dagarna?

 

Nej, jag ska inte avsluta med att säga något dumt, tvärtom, jag diggar dig också. Du verkar störtskön och överdrivet jättesnäll. Därför jag undrar. Vart i helvete är dina lik?!

 

Mvh och stort grattis till alla klonkar.

Han är faktiskt precis så snäll som han verkar.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick borjan pa aret mate! Grattis som fan! >)

Tackar, jag visste inte att du var utomlands tills jag hörde om det för ett par dagar sedan, njut!:-D

Wow. :-D Är alltid lika kul att läsa din db, speciellt nu när det går riktigt bra för dig. Riktigt nice resultat också du är en sjuk man!

Gz, fortsätt klonka i denna takten nu..

Tack, men det är du som ska ha gratulationerna!;-)

Du dricker som en flicka :-(

Det är ju så man brukar säga, men vad folk tycker om vad jag dricker kan jag nog inte bry mig mindre om.;-)

Därför man protestköper öl när man ska bjuda honom på krogen :D

 

WP igår, går bra nu

Det är ju oartigt att tacka nej, men vid de tillfällena är du mest hatade personen i världen, näst efter de som uppfann ölen!:-P

Ärligt. Är du såhär trevlig på riktigt? Wtf. Hur ser du på världen? Går du runt och ler hela dagarna? Sitter du och tänker på hur lycklig du är som fick vara den spermien som hann först fram till ägget? Uppskattar du livet som om det alltid vore den sista dagen i ditt liv? Älskar du allt och alla? Alltid? Brukar du få träningsverk i mungipan för att du går runt och ler hela dagarna?

 

Nej, jag ska inte avsluta med att säga något dumt, tvärtom, jag diggar dig också. Du verkar störtskön och överdrivet jättesnäll. Därför jag undrar. Vart i helvete är dina lik?!

 

Mvh och stort grattis till alla klonkar.

Nja, är nog inte riktigt så rar i verkliga livet som jag är här i dagboken alla gånger. Dock ska jag inte sticka under stol med att jag har en positiv syn på livet och är sällan arg eller nedstämd. Rent allmänt känner jag också att jag är nöjd med mitt liv och har varit otroligt befriad från tunga motgångar. Jag har aldrig varit ordentligt sjuk, aldrig brutit något, ingen i min närhet har gått bort under min uppväxt än, har haft en trygg uppväxt och så vidare.

 

Sedan rent allmänt med att vara trevlig/älska alla. Över internet orkar jag inte ens bry mig om folk är otrevliga eller på annat sätt uppför sig illa, därför kan det uppfattas som att jag är trevlig mot alla.:-)

 

I verkliga livet så är jag nog trevlig mot de flesta, men de som inte förtjänar det behandlar jag inte illa på något sätt utan tar bara distans ifrån dem, något i den stilen.

 

Mina lik ligger i hjärtat. Lika svårt som jag har att verkligen tycka illa om någon har jag att verkligen tycka om någon. Jag är verkligen känslokall, även om det sällan märks till vardags eftersom jag är tillbakadragen på att uttrycka känslor. För ett par år sedan tyckte jag att det här var något positivt, jag hade en distans till känslor och lät dem aldrig ta kontroll över mitt logiska agerande. Idag skulle jag hellre vara en i mängden, men känner faktiskt att jag är på väg dit även om det kräver lite arbete.

 

Så jag är ingen Dexter, och vill inte heller vara det.;-)

 

Tack!

 

QFT, vart finns absinten på den listan?

1. Drinkar/groggar

2. Smirnoff/Breezers

3. Shots

4. Cider

5. Vin

6. Skumpa = Absint såklart!

7. Whisky

8. Blandning av sju ovanstående

9. Blandning av sju ovanstående sodastreamat

10. Öl

Han är faktiskt precis så snäll som han verkar.:-)

Kul att du tycker det, men hur kan man inte vara snäll mot mannen som introducerade mojito i mitt liv? :-)

 

 

 

Idag har jag bara spelat in lite $T och $W på FTP respektive Stars eftersom jag inte orkade med någon riktig grind. Spelade även en riktig turnering, High Rollern på ipoker där jag kom till finalbord och fick $2,5k för en sjundeplats när jag åkte med A9 vs 77. Nöjd över att jag inte körde riktig grind, saknade fokus men plussade iaf omkring $T800 och $W500 så kvällen slutade lite drygt $3k upp. =)

 

 

Konsten att vara på resande fot - Österrike

 

 

Inget spännande, inget fancy men här är iaf en sammanfattning av resan jag och min bror gjorde för ett par dagar sedan.:-)

 

Åker till brorsan kvällen innan för att försöka få honom komma in i lite turneringstänk. Märker fort att det är alldeles för mycket att försöka lära ut såhär kvällen innan så jag lägger mig på soffan och slötittar TV och låter honom avsluta på egen hand, kom bara med lite visdomsord tagna rakt ur luften då och då. Somnade till på soffan ett par timmar och vaknar av brorsan som rusar runt 10min innan vi ska dra för att stresspacka det sista.

 

Bilar till Benstocken för att lämna bilen och tar flygbussen till Arlanda. Lirar bluffstopp och mörkpoker för att fördriva tiden medan vi väntar på avgång, med tanke på hur run good jag är låter jag er gissa vem som tog hem flest matcher.;-)

 

Flyger ner till Schweiz där vi mellanlandar och har en dryg timme innan planet till Österrike avgår så vi passar på att sätta oss ned på ett internetcafé för att titta upp mer exakt var vi ska någonstans väl i Österrike (visste att det skulle ligga 5-10 mil från flygplatsen men brorsan glömde att ta reda på mer info när han stresspackade på morgonen).

 

Alpin Palace Hotell hette tydligen hotellet vi skulle bo på, såg riktigt vackert ut på bilderna och skulle ligga Mürren. Klockan är nu kring lunchtid och vi sätter oss på planet till Österrike. So far so good.:-)

 

Landar i Österrike och känner oss genast lite vilse. Försöker ringa de nummer vi har fått som kontaktpersoner men lyckas inte komma fram, måste varit fel riktnummer eller liknande, tilt! Ingen fara, vi kan ju sätta oss ned vid en dator och titta upp mer info.

 

Springer runt men får höra att hela internet för privatpersoner är dött på flygplatsen, tilt! Aja, ska väl inte vara några problem. Promenerar fram till informationen och frågar dem om de skulle kunna skriva ut en karta till Alpin Palace Hotell och kommenterar samtidigt att det borde ligga några mil ifrån flygplatsen.

 

- Sir, Mürren is in Schweiz.

 

- Alpin Palace Hotel in Mürren?

 

- Yes, thats in Scweiz Im afraid, not here.

 

TILT!

 

Frågar brorsan om han var säker på att det verkligen var Österrike vi skulle vara i och han menar att han bara minns något om Salzburg...eller var det Strasbourg?

 

:roll:

 

Inte mycket att göra, vi får en karta från Zürich flygplats till Mürren och därefter lyckas vi med nöd och näppe komma med sista flyget från Salzburg till Zürich efter att ha lagt ut 10k per biljett. Var något litet flygbolag och planet vi flög med rymde inte mer än 50 pers.

 

Landar i Zürich mot kvällningen. Att hinna med välkomstpartyt var inte längre på fråga utan nu nöjde vi oss med att bara komma fram för att kunna få ett par timmars sömn innan morgondagens turnering.

 

Resan Zürich - Mürren (sträcka: 20mil) påbörjas med att boka tågbiljett Zürich - Bern vilket vi gör på flygplatsen. 15 minuter innan vårt tåg ska gå hör vi hur brorsans namn ekar i flygplatsens högtalare, hans plånbok hade blivit upphittad.

 

:roll:

 

Yrar runt i 10min för att hitta den (visar sig att han glömde kvar den i butiken där han köpte lite cigaretter efter vi hade landat) och rusar ner till tågstationen för att till bådas lättnad se att tåget fortfarande stod kvar och väntade.

 

Framme i Bern. Vi har bara ätit 3 flygplansmackor sedan kvällen innan och nu börjar klockan närma sig 21, brorsan brukar alltid bli trött och grinig när han inte får äta ordentligt men trots misären håller han humöret uppe, uppskattat från min sida.:-)

 

Frågar diverse taxichaufförer om de känner till Mürren men de flesta verkar väldigt osäkra tills vi kommer fram till en som förklarar att det bara är en liten skidort på en fjälltopp och att vi ska ta oss till staden Lauterbrunnen. 8 mil senare och 3k fattigare är vi framme i Lauterbrunnen.

 

Yrar runt lite på gatorna sökandes efter vårt hotell när vi till sist går in på randomhotell och ber om vägen till Alpin Palace Hotel. Mannen vi möter förklarar vänligt att vi måste ta en gondol upp på en fjälltopp, tilt!

Lyckan ler dock mot oss för första gången eftersom sista bussen till gondolen skulle gå 15 minuter senare, 23.30.

 

En öl sveps på en pub (gissa vem av oss) för att sedan ta bussen till gondolen. Hinner med sista turen, 00:00, upp till Mürren som låg 2000m upp på en alptopp.

 

Får vägbeskrivning av gondolvakten till hotellet, skulle ligga allra längst bort. Vi promenerar på i en god kvart för att sedan, äntligen, se hotellet uppenbara sig framför oss. Allt slit hade äntligen kommit till sin rätt och vi var framme, glädjeruset trots tröttheten var enorm.:-D

 

 

Men om vi kom fram, hur kommer det sig då att brorsan aldrig spelade turneringen?

 

 

Vi klampar in och ser fram emot att bara få lägga oss ned och sova, turneringen skulle dra igång vid 14-tiden så trots att klockan nu var närmare 01 och vi bara hade ätit tre mackor under dagen så var det muntra miner.

 

-Hello, we are here to play the poker tournament tomorrow, were just a bit late.

 

- What?

 

-We are here for the tournament, the others probably arrived earlier today.

 

- ....poker?

 

-Yeah, thats right.

 

- There is no poker here, only skiing.

 

- :shock: ....?

 

- Yep.

 

-.....:cry::cry: :cry:

 

- So sorry sir, you want a room?

 

- Hm, any bars open?

 

 

 

När vi kom dit var baren på väg att stänga men med lite övertalning hade de öppet tillräckligt länge så att både jag och brorsan blev tillräckligt berusade för att kunna tänka på lite annat än misären (har nog aldrig druckit så mycket på 45min).

 

Avslutade kvällen med en jägerflaska från flygplatsen på hotellrummet för att sedan somna in och bara ta nästkommande dag som den kom.

 

Vaknade vid lunchtid och vi båda var överrens om att vi bara ville komma hem så fort vi bara kunde (obs jag kommer nog åka tillbaka till Mürren (förhoppningsvis med någon flickvän) de närmaste åren eftersom det är den vackraste byn jag har varit i, de 30 minuter som vi såg Mürren i dagsljus så blev jag kär). Gondolen ner till marknivå, buss till Lauterbrunnen, tåg från Lauterbrunnen till Zürich flygplats och väl där lyckas vi fånga sista direktflyget från Zürich till Arlanda med en timmes marginal. Den timmen utnyttjade vi till att få i oss lite mat (fortfarande bara ätit tre mackor på närmare 48h) för att sedan flyga hem till trygga Sverige.

 

När jag vaknade upp dagen efter kändes de två senaste dagarna mest som ett stort skämt.

 

Ibland gör man rätt ibland gör man fel, lev med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...