Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Hoj!

 

Tänkte bara önska alla en god jul och en minst lika god fortsättning samt hoppas att ni får en strålande nyårsafton!:-D

 

 

Pokerbreaket har varit nödvändigt, förmodligen hade jag dock inte spelat mer än någon turneringsnatt ibörjan av mitt break då jag var småsjuk eftersom sedan dess har jag inte haft mycket tid över till varken poker eller vila. Alla vänner som i vanliga fall jobbar blir lediga och vill utnyttja tiden maximalt. Skoj men ska bli skönt att få varva ner lite i sociala tillställningar och få köra igång med lite träning igen nu när jag är hel och faktiskt bara få vara hemma och slögrinda någon kväll när folk börjar jobba/plugga efter nyår. =)

 

Dygnsrytmen har dock inte förbättrats nämnvärt. Om 3h ska jag sätta mig i en bil och bege mig till Orsa över helgen för att få damma av skidorna som jag inte rört på 2-3 år. Under dessa timmar tänkte jag försöka hinna äta något, packa och kanske få mig lite sömn också.

 

 

Snabba nyårslöften!

 

:s: Flytta hemifrån

:s: Skaffa körkort

:s: Börja jobba mot en anständig fysik

:s: Verkligen ta tag och träffa folk / göra saker med som jag har skjutit upp

:s: Uppnå ett privat uppsatt ekonomiskt mål

:s: Skriva på MSN mer än en gång i halvåret

 

Life isn't measured in minutes, but in moments

 

 

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att vara en äkta tävlingsmänniska har både fördelar och nackdelar. Man må vinna mycket, men frågan är om det är värt att dricka citronjuice, ättika, bröstmjölksersättning och ÖL (ja, det måste varit det värsta) för att komma dit. Kanske måste börja ompriorisera?:-)

 

 

Imorgon så har jag lite för mig men på fredag är det bara upphämtning av en väninna på arlanda, sedan blir det nog lite grind. Dock inget monster eftersom jag har handbollsDM på lördagsmorgonen, risken finns att jag skippar all grind. På söndag är det dock fullt fokus för att försöka ta ledningen mot giganterna Tomgus, Eisen, Mendieta, Consp, Ante, Haugen, Mr A för Anonym och ditt namn ;-) och allla andra turneringsjättarna på p5!

 

 

 

Vill verkligen tacka alla härliga människor som har läst och skrivit i dagboken/dagöckerna under årets gång, ni förtjänar alla ett längre och mer välskrivet inlägg men detta är allt jag förmår för tillfället. Nu ska jag sova väldigt gott har jag tänkt, gjort många goda gärningar denna kvällen för att så många som möjligt ska må bra (detta får ta ut sig på karman, folk inser inte vilka uppoffringar som har gjorts)! =)

 

Gott nytt år ännu en gång, 09 ska bli det bästa året so far på både pokerfront, träningsfront och livsfronten rent allmänt!:-D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lyssna och ta lärdom av denna sista nyårsönskning av mig, denna kommer verkligen förändra er om ni vågar ta till er låten på riktigt!

 

 

 

GOTT NYTT ÅR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!!.. Kul DB att följa måste jag säga.. :-)

 

Hur brukar du ladda upp för turneringar?

 

brukar du gå in för att spela på ett visst sätt eller kör du samma sorts spel oftast?

 

Vad kan du rekommendera att "göra" för att förbättra sitt turneringsspel?

 

Ser att du laddat upp med många turneringar i dag, Lycka till!. Och hoppas du cashar.....

 

Ha det gött! :-D

Roliga frågor och tack så mycket!

 

Har ingen speciell uppladdning men brukar försöka ta mig en dush strax innan turrarna drar igång samt planerat vad som ska ätas under kvällen. En powernap på 20-60 min ett par timmar innan hör inte heller till ovanligheterna.:-)

 

Jag har ju en grundläggande spelstil, spela aggressivt. Men om hela bordet är tokaggressivt så vore det jättedumt om jag själv håller kvar min normala stil istället för att plocka värde genom att tighta till mina preflopraisar osv. Tror du förstår principen, man måste kunna anpassa sig till bordet.

 

Jag själv är ingen rutinerad räv utan har bara spelat seriöst i 3-4 månader. Jag har spelat väldigt, väldigt många turneringar under den här perioden men har också försökt läsa lite turneringsstrategier på pland annat p5 och liknande. Sedan har jag smygrailat duktiga MTT-spelare för att försöka luska ut hur de spelar i diverse skeden, mycket lärorikt! =)

 

 

Hoppas att det var till någon hjälp iaf, vi ses vid borden!

 

Grattis till paketet, och tack för skrattet till graferna :D

Tack så mycket, har börjat ladda lite smått!

Eyy kaffet hur gick 50-50? Såg att du dubblade mot den där åsnan med AQ men var tvungen att glida sen. Jag tror jag kom runt 40ish.

Om jag inte minns fel så bustade jag strax innan finalbordsbubblan på något skräpsätt, men minnet sviker lite. Kul att lira mot dig iaf!

Antagligen ett bra beslut =)

Njut!

Det har varit väldigt skönt, hade lite sug att lira de första dagarna när jag tog breaket då jag var sjuk och ändå inte kunde göra mycket annat men i övrigt har det varit väldigt nyttigt.

 

Lycka till med turneringsliret 09, jag ska göra mitt bästa för att vara med och fighta i toppen!:-)

FYP

:oops:

gott nytt kaffe <3

 

rob @ fylla

Tack detsamma, hoppas att du hade en härlig kväll!

Gott nytt mannen! Bara att hojta om det är liveslask i sthlmsområdet på g:)

Absolut, hoppas att du skickar ut en invite om du styr upp något också! =)

Gott nytt år. 2009 känns som ett klonkår imo :)

Jag hoppas, tror och känner det på mig också, för oss båda!:-D

nh zumsar, gl! hoppas du vinner

GG, synd att det inte gick hela vägen för någon av oss.

 

 

 

 

Blev lite ändrade planer så körde årets första grind. Första turneringen drog igång 18, SvS IVANHOE. Lyckades ta mig till finalbordet och hamna HU där jag till sist fick se mig besegrad. Torskade en 45 vs 96s på 3662 med färgdrag när jag täckte och åkte med AJ vs K7 all in pre. Lite trist men inkasserade knappa 50k kronor.

 

Andra finalbordet kom i en liten 18k-turre på FTP där jag bustade som 5a för 1,5k, kommer inte ihåg hur jag åkte så förmodligen var det ingen bad beat.;-)

 

 

Semibubblade ett annat finalbord i en 22k på FTP där jag åkte som 13e man med 77 vs 44 all in pre för dubbelt average, det var lite synd.

 

Ett tredje och sista finalbord hamnade jag på i en 17k på FTP. Låg riktigt risigt till efter att ha förlorat en stor pott för CL med KxQs mot J7o på Ksxsxo7s med 13 pers kvar men lyckades komma tillbaka med lite bra kort och veka motspelare. Bustade som 4a för 2,5k med AQ vs KT all in pre för en pott som täckte de övriga spelarnas totala stackar.:-(

 

Precis när jag hade torskat den stora potten med KQ så försökte jag mig på en av min första seriösa stop and go. Tycker att det här är en av få gånger då det känns okej, tankar?

 

Full Tilt Poker Game #9804445626: $17,000 Guarantee (Rebuy) (74478114), Table 15 - 4000/8000 Ante 1000 - No Limit Hold'em - 19:46:44 ET - 2009/01/01

Seat 1: Alleluia (77,042)

Seat 2: grindin4life (317,991)

Seat 3: grufty (309,695)

Seat 4: Anabooola (71,516)

Seat 5: bukithepro (203,517)

Seat 6: hollisterpmp (398,498)

Seat 7: VitalReality (277,156)

Seat 8: Ninjagrisen (350,579)

Seat 9: Sling3lade (226,006)

Alleluia antes 1,000

grindin4life antes 1,000

grufty antes 1,000

Anabooola antes 1,000

bukithepro antes 1,000

hollisterpmp antes 1,000

VitalReality antes 1,000

Ninjagrisen antes 1,000

Sling3lade antes 1,000

grufty posts the small blind of 4,000

Anabooola posts the big blind of 8,000

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola [8d Js]

bukithepro folds

hollisterpmp folds

VitalReality raises to 20,000

Ninjagrisen folds

Sling3lade folds

Alleluia folds

grindin4life has 15 seconds left to act

grindin4life folds

grufty folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls 12,000

*** FLOP *** [3s Ah 5c]

Anabooola bets 50,516, and is all in

VitalReality folds

Uncalled bet of 50,516 returned to Anabooola

Anabooola mucks

Anabooola wins the pot (53,000)

*** SUMMARY ***

Total pot 53,000 | Rake 0

Board: [3s Ah 5c]

Seat 1: Alleluia folded before the Flop

Seat 2: grindin4life (button) folded before the Flop

Seat 3: grufty (small blind) folded before the Flop

Seat 4: Anabooola (big blind) collected (53,000), mucked

Seat 5: bukithepro folded before the Flop

Seat 6: hollisterpmp folded before the Flop

Seat 7: VitalReality folded on the Flop

Seat 8: Ninjagrisen folded before the Flop

Seat 9: Sling3lade folded before the Flop

 

 

 

 

Skönt att få en bra start på året och nystarten även om det inte inleddes med någon seger. Dagen slutar i runda slängar +$9k.

 

 

 

Kanske kör lite grind imorgon efter att ha mött upp en polare på Arlanda, ska iofs upp vid 7.30-tiden på lördag för handbollscup så får inte bli någon längre grind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fin start! GL

Thanks, hur går det för dig såhär den senaste tiden? =)

gah!! du är så sick bra imo. Give me some of your skill ;)

Nu var det ju faktiskt så att jag knappt kom itm i säkert över 100 turneringar (bortsett från Filippinernapaketet) så det är ju mycket varians som kommer ikapp. Men tack så mycket!:-D

Din stop-and-go, är det inte ganska fiskigt göra en sån på den brädan, du pushar väl ganska ofta från blindsen med Ax?

Ehh är turneringsfisk så orka bry dig :D

Tycker inte om stop n go handen alls. Jättefold pre, floppshoven kan väl inte vara +$Ev den heller?

 

GL med liret! :-D

 

Fina resultat oxå!!

 

Saken med en stop and go är ju att man inte får fega ut när man väl bestämt sig för att köra den pre, eller? Sedan tycker jag inte att floppen är så förskräcklig, tror han lägger det mesta som inte är ett A då han var ganska dålig men jag anser att vilken flopp som kommer inte spelar någon större roll utan mer själva movet i sin helhet.

 

Jag har knappt, om någonsin, använt mig av stop and go så om det här inte är ett bra läge, när är det isf det?:-)

 

grymt zumsar!

 

När ska du komma ner till kontoret och dela med dig av lite skills? 8-)

 

god fortsättning m8!

Tack så mycket Shahin!

 

Känns som schemat är hyfsat fullt i januari, Österrike och Filippinerna plus att jag ska försöka träffa lite andra människor innan och mellan. Men någon gång under februari vore det sjukt skoj att mingla lite bland legenderna! =)

 

 

 

 

Det som var extra skönt med gårdagen var att jag inte köpt in mig för mer än $1,5k vilket är ungefär 1/3 av vad jag brukar köpa in för. Tänkte mjukstarta lite så skippade dyrare rebuysen och körde nästan enbart på FTP men även någon enstaka på Party, SvS och Everest.

 

Blir självklart mer grindsugen efter gårdagen så det finns chans att jag nöter ett par turneringar mot kvällskvisten. Kompisen jag hade tänkt hämta på Arlanda ikväll ringde imorse, hon hade brutit benet på självaste nyårsaftonen så ligger just nu på sjukhus i Lillehammer.:-(

 

 

Nu ska jag se:

 

benjamin-button.larger.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blir självklart mer grindsugen efter gårdagen så det finns chans att jag nöter ett par turneringar mot kvällskvisten. Kompisen jag hade tänkt hämta på Arlanda ikväll ringde imorse, hon hade brutit benet på självaste nyårsaftonen så ligger just nu på sjukhus i Lillehammer.:-(

 

 

Bad beat :cry:

 

skön start på 09 kaffe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Full Tilt Poker Game #9804445626: $17,000 Guarantee (Rebuy) (74478114), Table 15 - 4000/8000 Ante 1000 - No Limit Hold'em - 19:46:44 ET - 2009/01/01

Seat 1: Alleluia (77,042)

Seat 2: grindin4life (317,991)

Seat 3: grufty (309,695)

Seat 4: Anabooola (71,516)

Seat 5: bukithepro (203,517)

Seat 6: hollisterpmp (398,498)

Seat 7: VitalReality (277,156)

Seat 8: Ninjagrisen (350,579)

Seat 9: Sling3lade (226,006)

Alleluia antes 1,000

grindin4life antes 1,000

grufty antes 1,000

Anabooola antes 1,000

bukithepro antes 1,000

hollisterpmp antes 1,000

VitalReality antes 1,000

Ninjagrisen antes 1,000

Sling3lade antes 1,000

grufty posts the small blind of 4,000

Anabooola posts the big blind of 8,000

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 8 of DiamondsJack of Spades

bukithepro folds

hollisterpmp folds

VitalReality raises to 20,000

Ninjagrisen folds

Sling3lade folds

Alleluia folds

grindin4life has 15 seconds left to act

grindin4life folds

grufty folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls 12,000

*** FLOP *** 3 of SpadesAce of Hearts5 of Clubs

Anabooola bets 50,516, and is all in

VitalReality folds

Uncalled bet of 50,516 returned to Anabooola

Anabooola mucks

Anabooola wins the pot (53,000)

*** SUMMARY ***

Total pot 53,000 | Rake 0

Board: 3 of SpadesAce of Hearts5 of Clubs

Seat 1: Alleluia folded before the Flop

Seat 2: grindin4life (button) folded before the Flop

Seat 3: grufty (small blind) folded before the Flop

Seat 4: Anabooola (big blind) collected (53,000), mucked

Seat 5: bukithepro folded before the Flop

Seat 6: hollisterpmp folded before the Flop

Seat 7: VitalReality folded on the Flop

Seat 8: Ninjagrisen folded before the Flop

Seat 9: Sling3lade folded before the Flop

 

 

 

 

 

]

 

Titta där är jag:) Bustade som 7a för ca 900$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad beat :cry:

 

skön start på 09 kaffe!

Jo, det var lite trist att höra men det verkade inte vara något värre benbrott iaf så det löser sig.

 

Ty, bara hoppas att det fortsätter!:-)

Titta där är jag:) Bustade som 7a för ca 900$

Önskade dig faktiskt lycka till i chatten men du var alldeles för upptagen.;-) Tror det är första gången jag spelar mot dig, hoppas vi ses på fler finalbord i framtiden!

Går bra så länge jag inte kör mtts å 45m :) Kommer nog dock ta det lite lugnt till mitten av mars (varför får du/ni lista ut själva) fast ska iofs gula under ftops i februari som vanligt. Ses på nåt ft där =)

Du måste råkat lägga in ett "inte" där av misstag antar jag men vi ses som sagt under ftops.:-P

 

 

Blev lite grind men lade av reggandet rekordtidigt, 22.00, för att kunna komma i säng hyfsat tidigt.

 

Köpt in mig för omkring $2k, kanske något mer. Inledde med att klonka ett finalbord i en $25r 10k 6-max på iPoker där jag till sist slutade trea för drygt $1k efter att ha torskat monsterpott med KQ vs A9s på Qxsxs där han som vann potten så gott som tog hem förstaplatsen om inget mirakel inträffade.

 

Det andra finalbordet var på FTP i deras 50k där jag slutade femma till sist, är väl nöjd med spelet men besviken på samma gång. $4,5k fick jag iaf, ettan fick nästan 17k.

 

 

Egentligen borde jag skriva sammanfattningarna dagen efter eller något eftersom man alltid är lite bitter efter att ha bustat, men ska försöka glädja mig åt att jag turar in finalbord på finalbord!:-)

 

 

Kvällen slutar i runda slängar +$3,5k och året har inletts med två gröna dagar, skööööönt! =)

 

 

 

Ska sova, måste upp vid 7.30 för att åka och lira handbollscup. Efter den är det tänkt att jag ska bowla och kanske se Allt flyter på bio där farsan var med på ett litet hörn som dykare. Därefter lutar det åt någon liten privatfest här i trakterna, mycket smått och gott! Kan bli en lyckad dag om handbollen går bra!:-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffe du e mib idol de vet du=

 

Mer msn!!

Skönt att se människor som öppnar upp sig och visar sitt äkta jag på fyllan, du är en förebild du också! :h:

 

Jo, ska väl försöka hoppa in mer på msn men min evolution som påstartades för ungefär två år sedan fortsätter så tiden jag sitter framför datorn är i stort sett bara när jag grindar eller ser på film och då är det sällan lätt att vara social, men lovar att säga hej om jag ser dig nästa gång jag hoppar in som "offline". Samma sak med dig Meta.;-)

 

 

Tilt att folk jag känner läser dagboken, nu kan jag inte öppna upp mig av alla kvällens händelser utan att alla får reda på det och förstör all social spänning som uppkommer i vardagen.:-( Kul och händelserik dag i sin helhet, även om handbollsDM inte gick speciellt bra så träffade jag mycket gammalt trevligt handbollsfolk jag inte sett på ett tag. Tror jag har nämnt att jag varit rätt asocial och torr som yngre (och detta låter förmodligen som en brag men de som läst ett tag hoppas jag inte uppfattar det som så) men nu har saker börjat lätta, lite för mycket på vissa fronter kanske. För två år sedan kände jag att ett evigt singelliv till graven inte var en omöjlighet, nu måste jag välja mellan att konvertera till polygami, bikta mig eller helt enkelt vara en man och ta reda på vad jag egentligen känner om saker och ting.

 

 

Men hey, vem vill läsa om sådant här skvallerdravel? Imorgon ska det maratongrindas, första turneringssöndagen på flera veckor och jag tänkte försöka leta lite klonk!:-D

 

 

Känner mig lite småseg, sovit cirka 3h de senaste 38h och idag har jag bara ätit ett par mackor till frukost, en burgare med lite strips samt en halv tomatbombad tacos. Är dock väldigt nöjd över längden och fokusen i skriften trots alkoholhalten jag har just nu, men kanske dags för att krama kudden godnatt! =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alerstav snacka om grindstuga idag, blir det något av det? :)

Svarade i pm. =)

Om Cyntax vill ha bra odds för kvällen, så känns 1.04 att du tar dig till finalbordet i nyårspotten bra!

Hahaha, tack för den kommentaren!:lol: Here we go förresten!

 

 

Kör igång med ett fullspäckat schema, har inte kunnat köra riktigt allt pga tillfälligt brist med pengar på kortet men spelar det mesta större på alla sidor utom Ongame, UB och Redbet. Köpt in för $6k-$7k ungefär (räknar in lite rebuys och grejer i förhand så det kan skifta något $k).

 

 

Ska försöka säga till om något spännande kommer upp, även fast jag är övertygad om att jag jinxar mig själv.

 

Lycka till alla, själv värmer jag upp med lite pannbiff, potatismos, gräddsås och lingonsylt!:-D

 

Donkey_xing_thumb_640.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...