Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

äsch då, det är inget fel på händerna då, om jag exporterar ut allt igen?

 

då slipper jag iaf leta reda på alla olika databaser jag redan gick igenom och har alla händer på ett ställe(cluster-vacuum-analyze-update efter varje import tar ju 2 timmar eller nåt) :(

Nej, händerna *tror* jag inte att det ska vara något fel på. Har uppfattat det som att det buggen bara har uppstått i själva databasstrukturen. Hur importerade du händerna förra gången? Om du importerade dem med auto-import ligger förmodligen originalfilerna i C:/Program Files/PokerTracker 3/Processed.

 

Cluster - Vacuum - Analyze - Update behövs egentligen inte efter varje import. Själv brukar jag köra dem efter kanske 150k händer eller liknande. Det beror lite på hur stor databas man har och sådär, men om du ska importera en massa händer så finns det ingen anledning att köra full housekeeping förrän efter du har importerat de sista händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, händerna *tror* jag inte att det ska vara något fel på. Har uppfattat det som att det buggen bara har uppstått i själva databasstrukturen. Hur importerade du händerna förra gången? Om du importerade dem med auto-import ligger förmodligen originalfilerna i C:/Program Files/PokerTracker 3/Processed.

 

Valde att exportera alla händer från beta21, installera build3, tillverka en ny databas, deleta den gamla, installera beta21 igen, importera tillbaka alla händer.

Verkar ha fixat problemet med att fi inte uppdaterades i huden.

 

Lämnade med OnGame problemet: att PT3 inte alls importerar. Importerade dom till PT2 istället, och därifrån export-import till PT3, sedan tömma alla OnGame databaser.... verkar ha fixat problemet

edit: nevermind, efter ca 20 minuter slutade importen att fungera igen

 

Andra redan kända problem jag lämnade med.

- Huden kommer endast på 5 första boss bord.

- Mine knappen fungerar inte, alias sparas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara några snabba frågor angående programet som jag är helt ny med.

VP$IP, PFR, W$WSF, WTSD, W$SD är det allt i procent? och vad är normalt att ligga på om det nu finns nått sånt?

 

AF vad ska den normalt ligga på?

 

Vad är AFq?

 

Sista, hur många händer anser ni att man behöver ha på en spelare för att få en ordentligt överenstämmande bild?

 

Kanske lite nybörjaraktiga frågor men är lika tacksam för seriösa svar endå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara några snabba frågor angående programet som jag är helt ny med.

VP$IP, PFR, W$WSF, WTSD, W$SD är det allt i procent? och vad är normalt att ligga på om det nu finns nått sånt?

 

AF vad ska den normalt ligga på?

 

Vad är AFq?

 

Sista, hur många händer anser ni att man behöver ha på en spelare för att få en ordentligt överenstämmande bild?

 

Kanske lite nybörjaraktiga frågor men är lika tacksam för seriösa svar endå!

Ja, de stats du nämnde är samtliga angivna i procent. Vilka stats du bör ligga på får du nog bättre svar på i andra delar av forumet. AFq är "Aggression Frequency", och visar hur många procent av händerna där du antingen betar eller raisar.

 

Dessa trådar är bra läsning för att komma igång med statstänket:

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=4946669

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=165898

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=158015

 

funkar huden felfritt på svenska spel? vill vara helt säker på att det funkar som smort innan jag pungar ut med 89 dollar eller vad nu pt3 kostar när jag redan har hm.
Felfritt vågar jag nog inte påstå då jag inte har testat det allt för mycket själv, men det verkar onekligen som att det fungerar bra för de flesta. Det behövs dock lite trixande eftersom att ett par andra buggar smög sig in i Beta 21 som kräver att du först installerar Build 3, skapar din databas där och därefter uppgraderar till Beta 21 för att det ska fungera som tänkt. Beta 22 bör dock vara ute inom kort och bör ta hand om det problemet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem med PT3 och svenska spel. Eller rättare sagt så är det polarn.

 

För mig funkar det bra med PT3 och Svenska spel samt en annan boss klient. Men för kompisen så refreshar inte HUD:en. Första handen han spelar så kommer det upp stats men sen så refreshas bara hans egen stats och de andra spelarna står kvar på 1 hand. Om man stoppar och sen startar Autoimport så får han upp statsen sofar men den räknar inte up med nya händer (förutom hans egen stat). Jag har kollat och såvitt jag kan se har vi samma inställningar.

 

Han kör just nu trial men det har väl inget med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem med PT3 och svenska spel. Eller rättare sagt så är det polarn.

 

För mig funkar det bra med PT3 och Svenska spel samt en annan boss klient. Men för kompisen så refreshar inte HUD:en. Första handen han spelar så kommer det upp stats men sen så refreshas bara hans egen stats och de andra spelarna står kvar på 1 hand. Om man stoppar och sen startar Autoimport så får han upp statsen sofar men den räknar inte up med nya händer (förutom hans egen stat). Jag har kollat och såvitt jag kan se har vi samma inställningar.

 

Han kör just nu trial men det har väl inget med saken att göra?

Se ovan, det är en bugg med Beta 21. Databasen man använder måste skapas med Build 3, annars blir det trubbel. Han skulle ha installerat Build 3 först, skapat databasen, och därefter uppgraderat till Beta 21. Beta 22 bör dock vara ute under de närmaste dagarna som bör ta hand om det problemet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de stats du nämnde är samtliga angivna i procent. Vilka stats du bör ligga på får du nog bättre svar på i andra delar av forumet. AFq är "Aggression Frequency", och visar hur många procent av händerna där du antingen betar eller raisar.

 

Dessa trådar är bra läsning för att komma igång med statstänket:

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=4946669

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=165898

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=158015

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå, i nyaste betan så är svs kompatibelt med PT3. Jag har fått igång så att stats fungerar, men.. Har någon lyckats få igång HUDen? Jag får upp stats men dom hamnar på fel personer..

 

Du tar din stats ifrån någon mapp som heter "55480" eller liknande va? lägg till så att du även tar ifrån /history mappen i "55480"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tar det från att man betalt tills man får koden?

När jag får min kod kan jag använda samma kod sen när jag har instalerat om windows på datorn eller är det unika koder som på PT2?

Om jag kan använda samma så är det ju klart smidigare att redan ha koden när jag ominstalerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tar det från att man betalt tills man får koden?

När jag får min kod kan jag använda samma kod sen när jag har instalerat om windows på datorn eller är det unika koder som på PT2?

Om jag kan använda samma så är det ju klart smidigare att redan ha koden när jag ominstalerat.

Det är samma kod. Jag tror att du ska få koden tämligen omgående efter betalning. Har du väntat flera dagar så är det nog något fel. Har du kollat skräpposten? Om det inte ligger där rekommenderar jag att du skapar en Support Ticket om problemet så ska vi fixa det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statsen på borden uppdateras inte i PT3s inbyggda HUD

 

Kör refresh rate min 35 max 100 refresh every 10..

 

ngn som vet varför det inte funkar?

 

Funkar inte för mig på everest och inte heller för en polare på FTP.

 

ty

Detta har diskuterats ett par gånger på föregående sidor. Det finns en känd bugg i Beta 21 som orsakar detta. Det går att bli av med det om man laddar hem Build 3 och skapar databasen där och därefter uppgraderar till Beta 21 och använder den databasen som skapades med Build 3. Beta 22 bör även vara ute under helgen och ska lösa detta problem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har diskuterats ett par gånger på föregående sidor. Det finns en känd bugg i Beta 21 som orsakar detta. Det går att bli av med det om man laddar hem Build 3 och skapar databasen där och därefter uppgraderar till Beta 21 och använder den databasen som skapades med Build 3. Beta 22 bör även vara ute under helgen och ska lösa detta problem.

 

Det räcker att bara installera och köra Build 3, då den "uppdaterar" databasen. Sen installara b21. Det funka för kompisen som fortfarande kör trial där man inte får skapa en ny databas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...