Gå till innehåll

Ska ge Poker en chans, tips & råd?


Mandalore

Recommended Posts

Vilken massa onödigt gafflande det är i den här tråden... Det är ganska uppenbart att folk med flit "missuppfattar" grejer bara för att få trycka till dom lite och på det sättet känna att dom är mycket bättre.

Visst, Mandalore är oerfaren och vet väl inte riktigt vad som väntar honom, men vi har alla varit där. Det är väl inget att ställa till en sån jävla scen över?

 

Backa honom, och svara på hans frågor istället för att skälla på honom.

 

Mandalore: Du verkar ha en något skev bild av hur det är, men det kommer du säkert komma underfund med efter hand. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men det viktigaste är att jag går + varje månad. om det är 100$ eller 10 000$ som jag går i vinst i "spelet" så blir jag glad hur som helst,

för om jag tex går +/- 0 så kommer jag ända att få tillbaka 1500-2500$ i månaden i rakeback (45%) och det är mycket pengar och då visar jag ett positivt kapital!

 

 

Det viktigaste är att du går pluss på spelet inte att du spelar så bra som möjligt obv, Vad får dig att tro att du kommer gå + VARJE månad, luktar lite hybris här eller?

 

Det är väl självklart att man har ett mål att man ska gå pluss varje månad lr, sen om man går back nångång eller flera månader i rad, så borde rullen tåla det samtidigt att man går igenom vad som inte stämmer osv.

 

Och som jag sa, även om man går +/- 0 så kommer man ändå ha ett positivt kapital för man får tillbaka rakeback

vad är det du vill komma fram till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kanske det till och med kan vara så att både "dig" och "dej" är "tillåtna". Eftersom "dig" är finare ska detta givetvis användas. Dock så vet jag att "dej" har varit okej att skriva tidigare.

 

Mandalore, lycka till! Hur det än går har du gjort ett bra försök. Ta åt dig av de som kommer med tips och ignorera de som bara gnäller om att du inte är vinnande osv.

 

De som gnäller kan knipa näbb, gissar att det var konstruktiv kritik du ville ha och inte folk som berättar att du gör fel osv. Du vill i så fall veta vad du gör fel.

 

Igen, lycka till!

 

Tack så mycket för stödet! joo jag håller med dig, ja det är klart jag ville ha konstruktiv kritik, men vissa vet väl inte vad ordet betyder tydligen. och jag orkar inte lägga energi på alla idioter nu längre.

 

tok_junior

Tack du med, vi får se hur det går men man måste ju börja någonstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är väl självklart att man har ett mål att man ska gå pluss varje månad lr, sen om man går back nångång eller flera månader i rad, så borde rullen tåla det samtidigt att man går igenom vad som inte stämmer osv.

 

Och som jag sa, även om man går +/- 0 så kommer man ändå ha ett positivt kapital för man får tillbaka rakeback

vad är det du vill komma fram till?

 

Att fokus ska ligga på spelet och inte om du går + elr - ,inte i början iaf. Du kommer nog märka av variansen när du spelat ett tag. GL iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att fokus ska ligga på spelet och inte om du går + elr - ,inte i början iaf. Du kommer nog märka av variansen när du spelat ett tag. GL iaf

 

Joo det är sant men jag börjar lite mjukt på lägre nivå .50/1$ sen får vi hitta rytmen o så ;)

tackar så mkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryggdunkningar? Kanske... Men att såga någon och säja att dom inte är vinnande och inte kan något om MM utan att veta ett skit om honom är ju hjärndött...

 

Jag har inte sagt han inte är vinnande, jag har sagt att han troligen inte vet själv om han är det eller inte.

(Och nu säger ni/han typ: "Men han har ju vunnit i flera år", viket bekräftar hur lite ni vet om statistik och varians) :-)

 

Jag tycker iaf tråden är rolig, vore kul att få se statistik över hans spel och vinster sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej 3000dollar insatta (resten av bank rullen sätter jag in i slutet av månaden av lönen) , Ska göra en dagbok så ni kan följa med på äventyret, kommer inte lira förän senare ikväll. ses ikväll då gubbar

 

Skall följa din dagbok. Posta länk här och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken massa onödigt gafflande det är i den här tråden... Det är ganska uppenbart att folk med flit "missuppfattar" grejer bara för att få trycka till dom lite och på det sättet känna att dom är mycket bättre.

Ja här har du en stor del av detta forum sammanfattat i en mening.

En stor del av problemet med folk här är att dom är för omogna, och bara ser saken från sitt håll, det enda hållet, det RÄTTA hållet. Lite som en sekt liksom.

 

lol @ "ryggdunkarklubb", bara för att folk är lite peppande, och inte bara trycker ner eller tillrättavisar nån.

Sen att OP skulle vara nån idiot som bara vill ha ryggdunkar för att han inte håller med om folks missuppfattningar, lol @ det också.

Sveriges attityd håller verkligen på att bli riiiiktigt härlig (ja jag är svensk och allt det).

 

Mandalore du verkar ha rätt attityd och personlighet för att lyckas med en sån här sak, och det är bland det viktigaste.

Det andra kommer av sig själv om det är rätt grej för dig (jag vet att du spelat i 2 år, så menar det inte som att upplysa dig :P)

 

Du verkar ha gjort ett vettigt upplägg, och i princip allt negativt folk har sagt här är missuppfattningar, eller helt enkelt inte gäller din sorts spel fram till nu.

Men men, det är ju som vanligt (quoten ovanför).

 

Det är ju ett skämt att så många "bra" pokerspelare här vägrar förstå vad du menar i dina första poster.

Många, även bra spelare, verkar ibland inte förstå att det inte bara finns 1 sätt att börja spela poker på om man vill bli bra. Särskilt i det här forumet.

 

Lycka till, det låter som du har MINST lika bra potential att gå plus på pokern i längden som andra här. Iaf om du spelar lika vettigt som du verkar vara i övrigt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många, även bra spelare, verkar ibland inte förstå att det inte bara finns 1 sätt att börja spela poker på om man vill bli bra. Särskilt i det här forumet.

Det beror nog på att de "bra" spelarna grundar sina åsikter på sina egna och bekantas erfarenheter av vad som gör en lyckad respektive mindre lyckad spelare. De "dåliga" spelarna grundar sina åsikter på... tja, ingenting egentligen, förutom hur de hoppas att det ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror nog på att de "bra" spelarna grundar sina åsikter på sina egna och bekantas erfarenheter av vad som gör en lyckad respektive mindre lyckad spelare. De "dåliga" spelarna grundar sina åsikter på... tja, ingenting egentligen, förutom hur de hoppas att det ska vara.

Ja om man ska vara en duktig spelare och gå plus i längden krävs det väl att man lär sig vissa saker/håller en viss linje eller vad man ska säga.

 

Men jag sa att det inte bara finns 1 sätt att BÖRJA bli bra på poker, som många verkar tro här. Särskilt vissa "bra" spelare, som inte tror att det går på nåt annat sätt.

Folk här säger att trådskaparen inte har nån chans att lyckas, bara för att han inte spelar högre efter 2 år, och inte byggt upp en rejäl rulle med sina inspelade pengar.

 

Han spelade helt enkelt för nöjes skull i 2 år, och blev glad om han plussade ibland så han kunde ta ut pengarna.

Nu ska han ta det lite mer seriöst och har därför satt in en riktig rulle. Och därför är han redan dömd att misslyckas enligt vissa.

 

Dom inspelade pengarna har han kanske handlat upp, men erfarenheten av 2 års spelade har han väl kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, alla jag känner som blivit bra på poker har blivit bitna direkt och lagt ner massor av tid från första början. Jag känner även folk irl som har kört på Mandalores taktik och för dom går det verkligen skit.

Då förstår jag lite hur du menar. Självklart måste glädjen för att spela finnas där och driva spelaren framåt, inte bara pengarna osv.

 

Men jag tycker inte att det verkar som trådskaparen är motsatsen till det, var fick du den uppfattningen? Han har spelat 2 år för att det är kul.

 

Det behöver ju inte vara dåligt för att man inte lägger ner 100% och fastnar för grejen direkt.

T ex provade jag Battlefield 1942 i oktober 2001 och tyckte det var det tråkigaste spelet jag spelat. I januari 2002 var jag med i en klan och har spelat flera tusen timmar sedan dess :P Konstigt exempel, men ett bevis på att allt inte behöver fastna från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de flesta i tråden. Fortsätt suga på poker och tänd till så fort någon försöker lära er något utan att använda silkeshandskar. Ens ego är ju sååååå mycket mer värt än pengar! Mvh

 

Lite seriöst då, försök svälj stoltheten och lyssna. Tror ungefär alla som har lyckats har gjort det genom att lyssna på bättre spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de flesta i tråden. Fortsätt suga på poker och tänd till så fort någon försöker lära er något utan att använda silkeshandskar. Ens ego är ju sååååå mycket mer värt än pengar! Mvh

 

Lite seriöst då, försök svälj stoltheten och lyssna. Tror ungefär alla som har lyckats har gjort det genom att lyssna på bättre spelare.

 

Det är ju ingen av dom "bättre" spelarna som har gett några råd! Eller hur? Allt dom har sagt är i princip: Du är värdelös, du kommer aldrig att lyckas!

Frågeställningen har vart "HUR ska man GÖRA FÖR att lyckas?"

Men på det har ingen svarat utan dom bara svarat på huruvida dom själva tror att det är möjligt för huvudpersonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...