Gå till innehåll

Ska ge Poker en chans, tips & råd?


Mandalore

Recommended Posts

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om man måste tvinga sig själv till att ta poker seriöst och verkligen säga det rakt ut tyder på att han inte är tillräckligt intresserad av spelet för att bli bra.

 

Vad kommer härnäst? Ska han tatuera in ett ess på vardera skinka och "All-in" på ollonet?

 

 

 

haha aah kanske vore ide;) nejmen, JA han kanske borde öppnat denna tråd som en dagbok, då kanske folk ahde gnällt mindre.

 

Hoppas du plussar nu Mandalore:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja Vissa fattar vad jag menar o vill komma med medans andra snackar mest skit.

 

Jag startade tråden för att se om nån har gjort nåt liknande, tex. en spelare som inte tidigare satsat på poker men som sedan bestämmer sig efter ett par år av spelande att han ger det en chans, tänkte mer höra för tips o råd.

Men om du har någon kritik, som är vettig så tar jag till mig det.

 

Självklart tror jag inte jag är bäst, men man måste väl ha självförtroende?

 

Sen så pallar jag itne längre förklara till folk som inte pallar läsa vad jag har skrivit tidigare, varför göra en kommentar om du inte har läst?

 

OCH KOM INTE o säg om varför jag inte går upp i nivå hur idiotiskt det är o spela såhär lågt.

vadå för stor bankrulle? hellre börja bekvämt o gå upp, än att bli en förlorare från start o gå neråt istället = kasst självförtroende.

 

Sen finns det ju folk som tror dem är poker proffs o ska lägga in en kommentar, har du inget vettigt o säga så säg inget.

Men det är som i verkligheten folk är avundsjuka och vill trycka ner på andra som verkligen försöker och vågar misslyckas, än att bara sitta o inte göra nåt åt saker som man vill i livet.

Man ser ganska snart vilka som är såna här och vilka som är mogna människor.

jag är ganska ny här på forumet, hade förväntat mig lite mognare attityd faktiskt.

Det är synd

 

 

 

Tack ni som har kommit med tips och med kritik, uppskattas verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

coolt att ta rygg på alla highr0llahs va 8-) 8-) 8-)

 

ÄNTLIGEN highroller :-) Och det enda jag behövde göra var att skriva i en forumtråd. PF har oanade möjligheter

 

För övrigt är det väl inte helt otroligt att man drar slutsatsen att du spelat en hel del när du döper tråden till "Min "Nya" poker Karriär, vad tycks?" med stort N och stort K!

 

Annars tycker jag det är kul när labila snubbar som railfish ballar ur totalt, vilket alltid händer så fort man snäser till, men det visste väl alla redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är väldigt lustigt att folk påstår att bara för att någon inte har byggt rulle förr så kan man inte MM och är knappast en vinnande spelare. Man kan väl ha plussat en hel del som man har tagit ut istället för att låta det vara kvar i rullen för att bygga och gå upp i nivå? Man kan väl ändå veta hur man ska hantera en rulle? Visst det ÄR svårare i verkligheten än att läsa om det, lätt att tappa disciplin osv. Men det är inte alltför svårt och krävs ingen raketforskare för att klara av MM.

Tar man det bara seriöst och följer upp sina resultat så tror jag att man kan komma hyfsat långt bara med det. Sen kan man ALLTID bli bättre och jobba på att utvecklas.

Rent skitsnack att man måste vara en dålig spelare om man inte har vunnit $5K på dom två första åren man har spelat. Hur många % av spelarna gör det? Särskilt om man kanske bara spelar nån timme då och då.

Sen tycker jag absolut att man ska börja på en nivå där man är trygg, för nog finns det folk som gör hyfsade slantar på $0,5/$1. Man kan väl aldrig vara överrullad? Tycker ju jag i alla fall.

Kör hårt och gå upp i nivå när DU tycker att det är dags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är väldigt lustigt att folk påstår att bara för att någon inte har byggt rulle förr så kan man inte MM och är knappast en vinnande spelare. Man kan väl ha plussat en hel del som man har tagit ut istället för att låta det vara kvar i rullen för att bygga och gå upp i nivå? Man kan väl ändå veta hur man ska hantera en rulle? Visst det ÄR svårare i verkligheten än att läsa om det, lätt att tappa disciplin osv. Men det är inte alltför svårt och krävs ingen raketforskare för att klara av MM.

Tar man det bara seriöst och följer upp sina resultat så tror jag att man kan komma hyfsat långt.

Sen tycker jag absolut att man ska börja på en nivå där man är trygg, för nog finns det folk som gör hyfsade slantar på $0,5/$1. Man kan väl aldrig vara överrullad? Tycker ju jag i alla fall.

Kör hårt och gå upp i nivå när DU tycker att det är dags!

 

Håller med dig helt. Man ska ha Disciplin,tålamod o kunskap.

Man kan tjäna fina pengar på den nivån 0.5/1$ som jag skrev innan jag räknar med att tjäna 2000$ i rakeback i månaden minst (har 45%) och om jag plussar minst 1000$, så blir det ju 2000+1000= 3000$

 

och angående att man kan vara överrullad är bara skitsnack, det enda misstaget man kan göra är att man börjar spela på för höga nivåer som man inte är berred för, bara för man har stor rulle. Vilket endast kan leda till att man snart kommer bli gulad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du alla är så arga på mig för? :( NL6-NL1k är tydligen inte tillräckligt högt för att få vara "cool" på internetforum, men jag slår ett slag för oss midrollers

 

Det handlar nog inte alls om vilken nivå man spelar på. Utan det beror nog på hur man uttrycker sej och vilken bild man skapar av sej själv. Tyvärr upplevs du nog som ganska otrevlig och det lilla jag har sett har det verkat som att du vill provocera litegrann. Men det kanske bara låter så? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar nog inte alls om vilken nivå man spelar på. Utan det beror nog på hur man uttrycker sej och vilken bild man skapar av sej själv. Tyvärr upplevs du nog som ganska otrevlig och det lilla jag har sett har det verkat som att du vill provocera litegrann. Men det kanske bara låter så? :)

 

Bubblan du tänker så sött men har ingen aning om sammanhanget så bara låt det vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan du tänker så sött men har ingen aning om sammanhanget så bara låt det vara...

 

Det är sant. Men istället för att trycka ner och låta otrevlig kan man väl ge tips på HUR man kan göra saker som man har erfarenhet av och vet att det kan funka. Men jag tänker väl bara för sött :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mandalore: Önskar dig lycka till med ditt projekt. Det är som du säger; den som inte försöker lyckas inte. Det kan ju visa sig att du inte har vad som krävs men då har du iaf försökt och slipper ångra att du aldrig tog reda på det. Visar det sig att du har talangen/orken/disciplinen osv. så är det bara att önska ett stort grattis!

 

Några tankar när jag läst dina inlägg. Jag har också spelat i lite drygt två år nu, men kanske lite mer seriöst än dig (iaf försökt, hehe). Under den här tiden har jag studerat och de gånger jag plussat på pokern har jag tagit ut pengarna och lagt dem på mig själv...som student är man ju inte direkt rik och man måste kunna betala räkningar även när man inte får nåt CSN (sommar + jul).

Det har gjort att jag inte har haft en bankrulle i strikt mening; om jag gulat på pokersiten har det inte bara varit att sätta in nya pengar utan jag har verkligen gulat. Det hände två gånger under mitt första år och som tur är ingen gång under mitt andra. Nu i efterhand kan jag känna att jag gjort en hel del onödiga uttag och därigenom krympt min bankrulle. Det riktigt stora misstaget för min del var att jag ofta brände pengarna jag tog ut men fortsatte spela på samma nivå --> för få inköp --> variansen dödar.

Mina lösningar på det här problemet/misstaget har varit att verkligen ta till mig idén om money management; jag gör som du nu och är klart överrullad för nivån jag spelar på, vilket har hjälpt när jag drabbats av variansen/ mitt eget dåliga spel och hållit mig lugn. Jag har även skapat ett nytt bankkonto där jag lägger mina pokerpengar. Jag försöker fortfarande ta ut ivartfall hyran till mitt vanliga konto, men allt annat hamnar på rullen. Ibland plussar jag mer än så, ibland förlorar jag, men sakta men säkert växer rullen.

Så, är man en dålig pokerspelare för att man inte klättrat lika fort som en del gjort eller för att man inte plussat lika mycket som man ska? Jag tycker inte att det är automatiskt sant. Om man håller sig till sina mål och vinner mycket (relaterat till sin egen ekonomi) tycker jag ändå att man är okej. Känn ingen press att vinna storkovan och bli miljonär utan det viktigaste är trots allt att känna sig trygg, ha roligt och om möjligt plussa.

 

ps. Jag vill inte påstå att jag är duktig på poker (de som mött mig kan nog intyga misstänker jag ;-) ) men jag spelar där det finns fler som är ännu sämre så jag klarar mig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mandalore: Önskar dig lycka till med ditt projekt. Det är som du säger; den som inte försöker lyckas inte. Det kan ju visa sig att du inte har vad som krävs men då har du iaf försökt och slipper ångra att du aldrig tog reda på det. Visar det sig att du har talangen/orken/disciplinen osv. så är det bara att önska ett stort grattis!

 

Några tankar när jag läst dina inlägg. Jag har också spelat i lite drygt två år nu, men kanske lite mer seriöst än dig (iaf försökt, hehe). Under den här tiden har jag studerat och de gånger jag plussat på pokern har jag tagit ut pengarna och lagt dem på mig själv...som student är man ju inte direkt rik och man måste kunna betala räkningar även när man inte får nåt CSN (sommar + jul).

Det har gjort att jag inte har haft en bankrulle i strikt mening; om jag gulat på pokersiten har det inte bara varit att sätta in nya pengar utan jag har verkligen gulat. Det hände två gånger under mitt första år och som tur är ingen gång under mitt andra. Nu i efterhand kan jag känna att jag gjort en hel del onödiga uttag och därigenom krympt min bankrulle. Det riktigt stora misstaget för min del var att jag ofta brände pengarna jag tog ut men fortsatte spela på samma nivå --> för få inköp --> variansen dödar.

Mina lösningar på det här problemet/misstaget har varit att verkligen ta till mig idén om money management; jag gör som du nu och är klart överrullad för nivån jag spelar på, vilket har hjälpt när jag drabbats av variansen/ mitt eget dåliga spel och hållit mig lugn. Jag har även skapat ett nytt bankkonto där jag lägger mina pokerpengar. Jag försöker fortfarande ta ut ivartfall hyran till mitt vanliga konto, men allt annat hamnar på rullen. Ibland plussar jag mer än så, ibland förlorar jag, men sakta men säkert växer rullen.

Så, är man en dålig pokerspelare för att man inte klättrat lika fort som en del gjort eller för att man inte plussat lika mycket som man ska? Jag tycker inte att det är automatiskt sant. Om man håller sig till sina mål och vinner mycket (relaterat till sin egen ekonomi) tycker jag ändå att man är okej. Känn ingen press att vinna storkovan och bli miljonär utan det viktigaste är trots allt att känna sig trygg, ha roligt och om möjligt plussa.

 

ps. Jag vill inte påstå att jag är duktig på poker (de som mött mig kan nog intyga misstänker jag ;-) ) men jag spelar där det finns fler som är ännu sämre så jag klarar mig ändå.

 

Tack så mycket! trevlig läsning känner igen mig faktiskt hehe, jag hade precis som du, för få inköp då jag cashade ut all vinst tidigare när jag spelade + ibland en del av min "bankrulle" ibland också för att kanske köpa kläder osv.

Och då hade man bara ett par hundra dollar kvar på rullen o jag lirade .05/1$ så sen när man kommer till dåliga dagar så rykte hela rullen o då vart man gul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju alltid vara trevligt om du startade en dagbok också. Lättare att följa sitt eget spel plus att folk inte på samma sätt letar fel i vad du skriver.

 

Ja det ska jag göra här på forumet, har inte bestämt mig om jag ska efter varje session eller bara veckovis :)

 

men privat så kommer jag ha en egen handbok där jag antecknar väldigt noga med många detaljer så som datum, tid, antal händer, +/-, kommentar osv efter varje session

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska rolig tråd det här faktiskt, när allt kommer omkring. Hade varit roligt att se den för 3 år sen på forumet.

 

Vad tror du alla är så arga på mig för? NL6-NL1k är tydligen inte tillräckligt högt för att få vara "cool" på internetforum, men jag slår ett slag för oss midrollers

 

Tyvärr, man måste skotta frenetiskt och gula halva rullen i månadsintervall, då blir man cool 8-)

Har man bra MM och är en grinder som i slutändan ändå tjänar mer än ovanstående är du ändå sämre och mer tråkig (tråkigheten är väl ett faktum dock tyvärr).

 

Det här är antagligen bara jag som är korkad, men direkt kommer jag att tänka på frågeställningen:

Om jag tjänade några tusen här och där på poker under flera år, varför började jag då inte spela seriösare tidigare?

 

(Nu kommer OP svara nåt i stil med att han hade för mycket att göra och var nöjd med några tusen åt gången så jag svarar på hans argument redan nu)

 

Jag körde 30 poäng/termin (150%) på ingenjörsprogram med extrakurser och känner många civ.ing:ar som lyckats jättebra, dvs kom inte med:

"Jag har inte haft tillräckligt med tid".

 

Om vi förutsätter du är vinnande (Vilket du inte själv verkar veta), och vann några tusen här och där under några år så kommer vi återigen till frågan:

Varför inte börja tidigare? Jag köper fan inte "Jag var nöjd"-snacket, 99,9% av alla som visste de var vinnande skulle börjat spela mer och seriösare, och jag har ju redan ovan visat att du har tid, alla har (kan avsätta) tid för något om de vill.

 

Cheers haters :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...