Gå till innehåll

Ska ge Poker en chans, tips & råd?


Mandalore

Recommended Posts

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spela 10 000 händer på sajt A resp B. Du kommer få lite mer kött på benen då om du tidigare inte fört någon statistik.

 

Precis, håller med dig helt.

Tänkte inte gå upp till 1/2$ som standard förän jag har minst 10 000 BR A & B totalt.

 

Fjonkan, kanske vet vem du är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckan till dig kompis låter som bra ide och inte lyssnar på de gnäligar som tycker dålig också man inte behöver vara värdsmästare för vinna nl50$. Babupa önskar jag hade 5000$ spela för......kanske snart

 

Tack mannen ;)

 

Förresten, när jag spelade Fotboll i Åtvidabergs FF så spelade jag med Bapupa från Djurgården :) han som spelar i gävle nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe vet vem du mena men han heter Bapupa jag heter Babupa. Också jag är sopa fotboll:-D . Hoppas du kan bli proffs i fotboll mycket bättre sätt vinna pengar än poker

 

Joo det är sant, men det är lite svårt när man är skadad o väntar på att operera knät.

Lira lite poker sålänge ;) hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, håller med dig helt.

Tänkte inte gå upp till 1/2$ som standard förän jag har minst 10 000 BR A & B totalt.

 

Vet du vem jag är lr?

 

Jag snackade iofs om antalet händer inte $. Varför skulle jag veta vem du är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså en gång till: i första inlägget ger du sken av att inte ha haft örnkoll på om du är vinnande eller inte (iaf har du inte fört någon vidare statistik). För att veta om man är vinnare är det bra om man för statistik på sitt spelande. Ju större detta underlag är, desto säkrare är det. Ett tips är alltså att spela 10 000 händer för att se vilket resultat du får på dessa. Kan ge en liten hint om hur din nya pokerkarriär kommer gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså en gång till: i första inlägget ger du sken av att inte ha haft örnkoll på om du är vinnande eller inte (iaf har du inte fört någon vidare statistik). För att veta om man är vinnare är det bra om man för statistik på sitt spelande. Ju större detta underlag är, desto säkrare är det. Ett tips är alltså att spela 10 000 händer för att se vilket resultat du får på dessa. Kan ge en liten hint om hur din nya pokerkarriär kommer gå.

 

Jag har inte haft någon kolla Dagsvis eller per session men jag anteckna alla uttag o insättningar.

 

Nu har jag gjort en handbok så jag antecknar noggrant resultaten,tid,vinst/förlust,nivå,datum osv efter varje session

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle använda pokertracker eller pokeroffice då skulle du få koll på antalet händer. Kollar du tid så kan man på ett ungefär säga att 10 000 händer är 250 bordstimmar. Alltså spel på 3 bord under en timme = 3 bordstimmar. Problemet är att sådan här statistik inte blir i närheten av lika bra som när du vet antalet händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste missförstått nånting, jag har spelat poker för att lära mig och för att vinna KORTSIKTIGT innan blev jag glad om jag gick pluss 1000-3000kr, har aldrig riktigt satsat på pokern som nu.

om du kanske har missat så är jag bara 20 år bor själv osv, det är itne så att jag kunde be "pappa" att ge mig 10 000 för skojs skull och sedan sätta in på poker. så din kommentar om att jag borde spela större o har störra bankrulle tycker jag inte stämmer. Var skulle jag få DEM pengarna ifrån för att spela på högre nivå har du tänkt??

 

Har man spelat poker i 2,5 år borde man ha mkt fetare rulle annars är man inte duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man spelat poker i 2,5 år borde man ha mkt fetare rulle annars är man inte duktig.

 

Vad är det du inte fattar?

jag tog ut vinsterna hela tiden för jag nöjde mig med att vinna ett par tusen bara lite då o då, jag ville inte ens ha någon bankrulle innan och jag spelade inte heller seriöst som nu och spelade för kortsiktiga vinster.. så hur skulle jag ha fet bankrulle har du tänkt dig? herregud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du inte fattar?

jag tog ut vinsterna hela tiden för jag nöjde mig med att vinna ett par tusen bara lite då o då, jag ville inte ens ha någon bankrulle innan och jag spelade inte heller seriöst som nu och spelade för kortsiktiga vinster.. så hur skulle jag ha fet bankrulle har du tänkt dig? herregud

 

Tycker det verkar otroligt korkat att inte gå upp i nivå om man har vunnit stadigt på den nivån man spelat i 2 år som du påstår dig ha gjort. Dom $5000 som du nu har satt in, var kommer dom ifrån då? Jag gissar att det är pengar du vunnit på poker och lagt undan och om det inte är det så hur mkt har du vunnit egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar otroligt korkat att inte gå upp i nivå om man har vunnit stadigt på den nivån man spelat i 2 år som du påstår dig ha gjort. Dom $5000 som du nu har satt in, var kommer dom ifrån då? Jag gissar att det är pengar du vunnit på poker och lagt undan och om det inte är det så hur mkt har du vunnit egentligen?

 

Eeeh kan du visa vart jag har påstått det?

Nej jag har aldrig sagt att jag spelat på dem nivåerna i 2 år, utan jag har spelat poker i över 2år.

Senaste året har jag bemästrat dem nivåerna, varför ska jag ha bråttom o gå upp i nivå? när det nu det roliga börjar o jag kan tjäna fina pengar på 05/1$.

 

Vart mina pengar kommer ifrån kan du ta o skita i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...