Gå till innehåll

Ska ge Poker en chans, tips & råd?


Mandalore

Recommended Posts

Har man spelat poker i 2,5 år borde man ha mkt fetare rulle annars är man inte duktig.

 

Thorn,

 

jag gjorde ett experiment som var enormt korkat egentligen, men jag ville testa. Jag har spelat i cirka 1.5år. Jag har en speltsil där jag gärna vill spela många händer, men bara på ett och samma bord helst, så jag kör gärna shorthanded.

 

Jag spelade mest på Svenska Spel i början, deras 0.5/1 och 1/2. Gick inget vidare. Testade även 5/10, gick inte nåt bra det heller. En del PLO, och då kan det gå snabbt. Förlorade säkert i runda tal en 15000spänn på ett halvår, sket i alla regler om rullens storlek vs spelnivå etc etc. (nej jag har ingen bättre koll än så).

 

Sen fick jag tilt en dag, satte in 12k och körde lite 25/50 och 50/100 PLO (har jag för mig), och där var det inte så många som spelade. Det var BIFIIGA, Contitech, Svidler och några till. Och på DEN nivån så gick jag plus ganska enkelt visade det sig. Och hade inga större problem att hålla mig så, dvs det var inga stora förluster nån dag egentligen. Tillslut insåg jag att rullen var rätt bra att plocka ut, dvs jag kunde använda den till lite annat kul. Jag spelade dessutom enbart 1 timme om dagen, ibland 4 om jag var pappaledig. Men, jag tyckte att det var rätt vansinnigt att sitta med inköp som var så stora. Jag kanske till och med blev lite skraj för mig själv ett tag. Så jag cashade ut.

 

Vad jag vill ha sagt är att det är inte alls säkert man blir en vinnande spelare på en annan nivå - det kräver oftast helt annat spel att lyckas. Och, de flesta som spelat poker i 2.5 år tjänar INTE pengar på det.

 

Det verkar som att många tror att 80% utav alla pokerspelare TJÄNAR pengar. Det är SKITSNACK. Det är MÖJLIGEN 20% som gör det, men inte mer! Däremot är det ofta att de 90% som sitter och skrävlar på forumen är vinnande spelare - de personerna som du inte ser här men som läser (vilket är oändligt många fler än de som skriver) loosar konstant.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

gillar avslutningsinlägget.

"alla som inte skriver är loosande spelare"

 

påminner mig lite om:

"alla som inte dansar är våldtäktsmän"

 

för övrigt en sjukt förvirrande tråd.

 

för att hålla mig till topic, du kan mycket väl lyckas om du håller dig borta från tilten. håller även lite med om att det är överrulle men eftersom du nu ska "testa" om du är vinnande kan det kanske vara värt med en stor rulle för att hålla lugn och ro i spelet om du åker på en downswing.

all lycka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag sitter här och undrar lite varför folk hoppar på folk utan anledning här.

Han har ju sagt flertalet ggr att han spelat poker i 2.5 år, dock inte seriöst.

Dok har han bestämt sig för att bli det nu, Kul för honom:)

punkt.

 

Sen överrullad? Du gör helt rätt som startar på nivåer som du känner att du bemästrar, spelar ingen roll om du så satt med 300 ink på nl100 så skulle det ju vara smått korkat att hetsa in sig på högre nivåer, det bästa är väl ändå att man tar det lugnt och känner efter i början? ist för att torska 20 ink på nl200 och tvingas gå ner = kasst sjförtroende!

 

Det ska bli intressant att följa dej iaf, och jag är för övrigt "överrullad" jag med, dock är det ju bara skönt att veta att man pallar en 15ink downswing, lifetilt, osv.

GL med liret, Köp pokertraker 3 som kommer på torsdag eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag sitter här och undrar lite varför folk hoppar på folk utan anledning här.

Han har ju sagt flertalet ggr att han spelat poker i 2.5 år, dock inte seriöst.

Dok har han bestämt sig för att bli det nu, Kul för honom:)

punkt.

 

Sen överrullad? Du gör helt rätt som startar på nivåer som du känner att du bemästrar, spelar ingen roll om du så satt med 300 ink på nl100 så skulle det ju vara smått korkat att hetsa in sig på högre nivåer, det bästa är väl ändå att man tar det lugnt och känner efter i början? ist för att torska 20 ink på nl200 och tvingas gå ner = kasst sjförtroende!

 

Det ska bli intressant att följa dej iaf, och jag är för övrigt "överrullad" jag med, dock är det ju bara skönt att veta att man pallar en 15ink downswing, lifetilt, osv.

GL med liret, Köp pokertraker 3 som kommer på torsdag eller nått.

 

Tack tack tack, har försökt förklara det men vissa fattar inte.

Äntligen någon som fattar (o några andra också som har varit schyssta)

Kul att få positiv feedback och jag håller med dig helt o hållet.

Jag har tänkt o kanske visa resultat veckovis :)

funkar pokertracker 3 på bossmedia o B2B?

 

Tack Sören också, lycka till du med!

 

Sätter in halva rullen den här veckan o resten nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det viktigaste är att jag går + varje månad. om det är 100$ eller 10 000$ som jag går i vinst i "spelet" så blir jag glad hur som helst,

för om jag tex går +/- 0 så kommer jag ända att få tillbaka 1500-2500$ i månaden i rakeback (45%) och det är mycket pengar och då visar jag ett positivt kapital!

 

I början är det viktigt att komma igång med rutinerna och lära sig. Som i fotboll tex, viktigaste är inte att man som en ung spelare individuellt gör 20 mål i sin debut säsong utan att man känner att man utvecklas o går framåt, framgången kommer av sig självt ;) så är det med poker också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det viktigaste är att jag går + varje månad. om det är 100$ eller 10 000$ som jag går i vinst i "spelet" så blir jag glad hur som helst,

för om jag tex går +/- 0 så kommer jag ända att få tillbaka 1500-2500$ i månaden i rakeback (45%) och det är mycket pengar och då visar jag ett positivt kapital!

 

I början är det viktigt att komma igång med rutinerna och lära sig. Som i fotboll tex, viktigaste är inte att man som en ung spelare individuellt gör 20 mål i sin debut säsong utan att man känner att man utvecklas o går framåt, framgången kommer av sig självt ;) så är det med poker också.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack tack, har försökt förklara det men vissa fattar inte.

Äntligen någon som fattar (o några andra också som har varit schyssta)

Kul att få positiv feedback och jag håller med dig helt o hållet.

Jag har tänkt o kanske visa resultat veckovis :)

funkar pokertracker 3 på bossmedia o B2B?

 

Tack Sören också, lycka till du med!

 

Sätter in halva rullen den här veckan o resten nästa vecka.

 

ja det tror jag att det ska göra, tror dom skulle släppa den 15e maj iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla härligt med stolta boys som du som tar illa upp så fort någon ifrågasätter eller tillrättavisar dig och frågar om en massa råd men snäser bara när du får annat än ryggdunkningar. Patetiskt förfan.

*edit2*

Synd att din förra "pokerkarriär" aldrig riktigt tog fart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla härligt med stolta boys som du som tar illa upp så fort någon ifrågasätter eller tillrättavisar dig och frågar om en massa råd men snäser bara när du får annat än ryggdunkningar. Patetiskt förfan.

*edit*

För övrigt; att spela poker i två år och vara där du är idag är bedrövligt.

 

rooney du är sån stor pajas , hur gammal är du? 16 ? , leker cool på ett forum och antagligen i din vänkrets också för att du spelar pengar och cashar in en del och tror att du är guds gåva till poker. Om han nu spelat poker i 2 år och inte kommit längre betyder det väl inte att han är bedrövlig , han kanske inte har lagt ner mkt tid alls utan bara spelat för att han tyckt det har varit skoj och inte haft några ambitioner för att klättra...patetiska pajas , vem fan är du att leka dryg och tuff mot andra som vill ha hjälp? Ute i verkliga livet är du säkert en jävla finnig geek som knappt vågar yttra sig , töntjävel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Rooney

Så jävla härligt med stolta boys som du som tar illa upp så fort någon ifrågasätter eller tillrättavisar dig och frågar om en massa råd men snäser bara när du får annat än ryggdunkningar. Patetiskt förfan.

*edit*

För övrigt; att spela poker i två år och vara där du är idag är bedrövligt.

 

VARFÖR ATTITYDEN ROONEY?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, sorgligt med folk som inte kan läsa, Mandalore har inte spelat seriöst. men han har tänkt att göra det nu. så han kanske har satt in 100dollar spelat upp dom till 200 dolllar, köpt sej ett tvspel och tyckt det varit okej. sen satt in en annan hundring torskat den. satt in en till vunnit den. blabla. han har ju sagt det ett par ggr nu men.

Mandalore, du borde kanske ändra rubrik till att du inte spelat mkt så folk ser det? eller om du fixar en ny användare som heter "jagharprecisbörjattagitpokerseriöst" eller nått i den stilen. mer förslag=?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Killen vill ju inte ha hjälp. Han vill ha ryggdunkar. Läser du inte vad jag skriver? Är du dum i huvudet? Jag vet redan svaret på frågorna men frågar ändå. Annars gör du ett bra jobb som allas beskyddare mot Rooney måste jag säga. Hur skulle de klara sig utan dig? Det övriga är noterat.

 

Hehe, sorgligt med folk som inte kan läsa, Mandalore har inte spelat seriöst. men han har tänkt att göra det nu. så han kanske har satt in 100dollar spelat upp dom till 200 dolllar, köpt sej ett tvspel och tyckt det varit okej. sen satt in en annan hundring torskat den. satt in en till vunnit den. blabla. han har ju sagt det ett par ggr nu men.

Mandalore, du borde kanske ändra rubrik till att du inte spelat mkt så folk ser det? eller om du fixar en ny användare som heter "jagharprecisbörjattagitpokerseriöst" eller nått i den stilen. mer förslag=?

 

Well, ska jag erkänna så slutade jag läsa tråden ungefär där han lackade ur på Djens när han bara försökte vara snäll, och skrev därefter mitt inlägg. Förstod väl aldrig riktigt innebörden över hur oerhört lite poker den här killen spelat men ändå hur bra han faktiskt är. Enligt sig själv iaf, och allt annat kan väl kvitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sällan jag hållt med någon mer än Rooney i denna tråd.

 

Ett vänligt litet tips till trådskaparen. Släpp egot, ta till dig av bättre spelares råd så kommer du lyckas bättre och tjäna (mer) pengar alternativt förlora mindre.Sedan förstår jag inte riktigt poängen med att göra en tråd och fråga vad folk tycker. Sedan då dem påpekar bristerna sätter du dig på tvären och intar försvarsställning?

 

vi står alla som dumma barn vid skärskådandet av ditt intellekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sällan jag hållt med någon mer än Rooney i denna tråd.

 

Ett vänligt litet tips till trådskaparen. Släpp egot, ta till dig av bättre spelares råd så kommer du lyckas bättre och tjäna (mer) pengar alternativt förlora mindre.

Sedan förstår jag inte riktigt poängen med att göra en tråd och fråga vad folk tycker. Sedan då dem påpekar bristerna sätter du dig på tvären och intar försvarsställning?

 

Kan det möjligtvis bero på att folk påpekar brister som delvis är helt otroligt korkade? Överrullad? Hur fan kan det vara dåligt att vara överrullad när man ska testa börja spela poker seriöst. Bara för att han har rulle för 1/2 (exempelvis) är det ju inte självklart att han ska gå upp? Det fattar fan en apa.

 

Själv harvar jag på 1/2 SvS med för fet rulle. Är det korkat? Allt handlar inte bara om att maximera inkomsterna. Jag kanske mår dåligt av feta downswings och inte vill tappa 5K för att jag har en dålig dag. Finns mycket man kan förbättra innan man går upp och därmed känna sig tryggare när man väl går upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen vill ju inte ha hjälp. Han vill ha ryggdunkar. Läser du inte vad jag skriver? Är du dum i huvudet? Jag vet redan svaret på frågorna men frågar ändå. Annars gör du ett bra jobb som allas beskyddare mot Rooney måste jag säga. Hur skulle de klara sig utan dig? Det övriga är noterat.

 

 

Jag läser tyvärr för ofta vad du skriver , och det stör mig alltid lika mycket. Det är det största felet , fortsätt på samma bana grabben så ska du se vad du kommer få tillbaka någon fin dag. puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, sorgligt med folk som inte kan läsa, Mandalore har inte spelat seriöst. men han har tänkt att göra det nu. så han kanske har satt in 100dollar spelat upp dom till 200 dolllar, köpt sej ett tvspel och tyckt det varit okej. sen satt in en annan hundring torskat den. satt in en till vunnit den. blabla. han har ju sagt det ett par ggr nu men.

Mandalore, du borde kanske ändra rubrik till att du inte spelat mkt så folk ser det? eller om du fixar en ny användare som heter "jagharprecisbörjattagitpokerseriöst" eller nått i den stilen. mer förslag=?

 

Om man måste tvinga sig själv till att ta poker seriöst och verkligen säga det rakt ut tyder på att han inte är tillräckligt intresserad av spelet för att bli bra.

 

Vad kommer härnäst? Ska han tatuera in ett ess på vardera skinka och "All-in" på ollonet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...