Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Äntligen en vettig session.

snabbis.th.jpg

Besviken på mig själv ändå, var inte så längesen jag skrev att jag inte skulle börja sessioner när jag mådde såhär. Astrött, omotiverad, helt utan pokersug och halvt tiltad redan från början. Tog såklart bara ett varv innan fisken man satte sig för synade trebet med K7s och hittade turnfärg. Det räckte för att jag skulle bli riktigt steamad :roll: Dumt, dumt, dumt.

Inte säker på vad jag tycker om mina linjer i dagens två större potter.

Synen preflop hatar jag så det behöver ingen påpeka, just därför jag inte borde lirat överhuvudtaget idag. Fi är TAGreg. Jag checkraisar hellre turn än flop skulle jag nog påstå men så länge man inte viker finns det inte direkt något fel med ett sånt drag. Mest förvånad över att jag träffade river :mrgreen: River standard va?

$3/$6 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:

UTG ($629.25)

UTG+1 ($140)

CO ($110.90)

BTN ($600)

Hero (SB) ($608.10)

BB ($624.25)

Pre-Flop: ($9, 6 players) Hero is SB 9:club: 10:club:

UTG raises to $21, 3 folds, Hero calls $18, 1 fold

Flop: 6:diamond: J:club: Q:diamond: ($48, 2 players)

Hero checks, UTG bets $36, Hero calls $36

Turn: 3:club: ($120, 2 players)

Hero checks, UTG bets $90, Hero calls $90

River: A:club: ($300, 2 players)

Hero checks, UTG bets $210, Hero raises to $458.10

Även fi här är TAGreg (surpriiiise). Blev rätt ställd på flop, kan inte förstå vad någon vill kallsyna med preflop och sen höja på A79 rainbow i multiwaypott, måste vara snudd på omöjligt att balansera minsta lilla. I gengäld kan jag inte komma på vad jag själv synar eller trebetar flop med i detta läge som inte är stål så det blev en WTF-syn :mrgreen: Efter hans turnbet (har sett värre turns för övrigt...) har vi inte ens ett halvt pottbet kvar att spela för så jag vet inte om det är lönt att bara syna och checka river?

$3/$6 No Limit Holdem

6 Players

Stacks:

UTG ($600)

UTG+1 ($711.45)

CO ($619.20)

BTN ($966.90)

Hero (SB) ($661.15)

BB ($1,112.10)

Pre-Flop: ($9, 6 players) Hero is SB 9:diamond: A:diamond:

UTG raises to $18, 1 fold, CO calls $18, 1 fold, Hero calls $15, BB calls $12

Flop: 9:club: 7:diamond: A:heart: ($72, 4 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets $52, CO raises to $138, Hero calls $138, BB folds, UTG folds

Turn: 9:spade: ($400, 2 players)

Hero checks, CO bets $150, Hero raises to $502.15

Postad

Hand 1: Nackdelen med att CRa turn här är att din hand ser exakt ut som ett drag mot en bra hand reader. Du flotar ju inte med 33 och Crar oftast alla starka händer på floppen. River är standard

Hand 2: Tror inte han kommer bluffa dig på river så att ställa turn kan inte vara så mycket fel. Dock om han kan bluffa floppen med underpar eller GT som JT och sen bet-foldar turn, men skjuter river om han träffar så gillar jag nog ändå en syn ändå.

Postad
Hand 1: Nackdelen med att CRa turn här är att din hand ser exakt ut som ett drag mot en bra hand reader. Du flotar ju inte med 33 och Crar oftast alla starka händer på floppen. River är standard

Hand 2: Tror inte han kommer bluffa dig på river så att ställa turn kan inte vara så mycket fel. Dock om han kan bluffa floppen med underpar eller GT som JT och sen bet-foldar turn, men skjuter river om han träffar så gillar jag nog ändå en syn ändå.

Jepp, bra poäng angående hand ett. Inte att man inte kan spela CR turn men att man får vara lite mer noggrann med att spela stål likadant lite oftare isåfall.

Tyckte det blev så skumt läge i hand två så jag har verkligen ingen aning om folk orkar bluffa river om jag synar turn efter att jag synat flop där. Resonerade väl mest att om han har AK eller AQ typ så får han inte chansen att checka bakom river. Vet inte om det är rätt eller fel. Men det är så lite pengar bakom att det kanske inte är så lönt att fundera för mycket över :)

Ty for input.

Postad

Första gången på typ ett halvår en session slutar såhär, näst sista handen på sista bordet :mrgreen:

$2/$4 No Limit Holdem

6 Players

Stacks:

UTG ($382.60)

UTG+1 ($400)

Hero (CO) ($410.50)

BTN ($611.30)

SB ($686.92)

BB ($416)

Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is CO A:heart: 10:spade:

2 folds, Hero raises to $12, 1 fold, SB calls $10, 1 fold

Flop: 2:diamond: 5:club: 10:club: ($28, 2 players)

SB bets $28, Hero calls $28

Turn: 6:spade: ($84, 2 players)

SB bets $84, Hero calls $84

River: 5:heart: ($252, 2 players)

SB bets $560.92, Hero calls $286.50

Final Pot: $1,099.42

Hero shows

A:heart: 10:spade:

SB shows

K:spade: 9:spade:

Hero wins $822 (net +$411.50)

SB collects $274.42 (net -$410.50)

Postad

Avskyr såna här spots, hjärtat säger verkligen explofold VARJE gång. Fi är 24/20/3-reg som spelar NL600 plus oftast.

$2/$4 No Limit Holdem

6 Players

Stacks:

UTG ($937.70)

UTG+1 ($531.55)

Hero (CO) ($478.70)

BTN ($773)

SB ($151)

BB ($384.90)

Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is CO J:club: A:club:

UTG raises to $12, 1 fold, Hero calls $12, 3 folds

Flop: Q:diamond: 3:club: J:diamond: ($30, 2 players)

UTG checks, Hero checks

Turn: 5:club: ($30, 2 players)

UTG checks, Hero bets $22, UTG calls $22

River: Q:spade: ($74, 2 players)

UTG checks, Hero bets $62, UTG raises to $150,

Postad

Meta du som e haj på thailand. Saxar från min dagbok du kanske vet vad som gäller?

Är det någon som har åkt till thailand på en enkelbiljett utan visum?

Enligt en hel del sidor på nätet är det inte säkert att man får åka eller kommer in i landet för man måste kunna visa upp en utresebiljett.. Stämmer detta?

Får boka en billig from ***-malaysia typ och visa upp isf.