Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

MEN ÄRLIGT?!?!? Så börjar vi med första potten för stack, KK mot QQ all in pre. Q på flop och A på turn, MYCKET KVAR JAG SLÅR?!?!?! Klart fi står med QQ. Börjar fan exakt varje session med minst en sån hand. Slår aldrig fel.

 

edit: klart halvstack turnar sin hålpipa samtidigt som man skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket lolvärde det har varit igen. Jag har dessutom helt ärligt haft kort nog för att ta igen halva månadsbacket utan tvekan :shock: Sjuk session. Första fem minuterna floppade jag tre set och turnade en nötfärg. Fick såklart inte betalt i en enda av de händerna och förlorade en mindre pott med ena setet :mrgreen:

 

Sen var det fina beats det bjöds på. Har väl whineat ner dem här redan men KK mot QQ all in pre, förlust, AA mot 99 all in på 885, 9 på river, sen hade jag även AK där jag synade trebet i pos, floppade AKx, synade CB, och betsynade sen fi på xturn för att se potten gå till honom genom ännu ett bakdörr färgdrag. Alla potter på NL400 och runt tusingen euro. Kul. Många överpar och diverse bättre händer knäckta i mindre potter med.

 

Ungefär lika sjukt som det ovan var att jag faktiskt vann en flip med JJ mot AK all in pre på NL600!!!!!!

 

Jag har hittat något slags semilugn iaf, även om jag whinear här och som idag flippade ur lite smått och bankade i skrivbordet några gånger, så har jag ändå kunnat fortsätta spela rätt fokuserat och inte behövt sluta sessionen i förtid. Idag har jag bara stirrat på alla fiskar och sjukt nog lyckats tänka i positiva banor som "fatta hur bra du kommer må när du kämpat dig igenom detta och vänt rätt på skiten igen". Jag måste faktiskt säga att jag är rätt stolt över mig själv :)

 

Fick in 2500 händer vilket är mycket för mig. Lyckades trots beatsen plussa 1600 dollar. Jag gör mitt bästa för att känna mig nöjd med det men det svider att så många stora potter har förlorats med överlägset bäst hand. När jag skulle kolla resultatet nu efter sessionen trodde jag helt ärligt att det skulle vara någon tusing back (har varit så på slutet även när jag trott att det gått bättre) så mest känner jag nog ändå lättnad över att jag slapp backa idag :mrgreen:

 

Har avnjutit lite vardagslyx med min kära far idag också. Klyftpotatis, beasås, pepparbiff och lövtunna kotletter tillsammans med en burk coca cola (obv drucken direkt ut burken). För mig kan det bara inte bli bättre än så när det gäller mat, hur ooriginellt det än må vara :)

 

Jag har även diskat litegrann och satt ihop en hylla jag köpte på IKEA (den har stått och väntat pinsamt länge så det kan jag tyvärr inte skryta med).

 

FAN va duktig och nöjd jag känner mig just nu 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt att de går dåligt meta :S

 

+1 ;) Hur går det själv??

 

en pizza utan beasås är inte pizza. BAN

 

Riktigt så långt vill jag inte sträcka mig men visst fan passar det som handen i handsken :mrgreen:

 

Funderar btw på att skriva ut din månadsgraf och sätta upp den ovanför datorskärmarna! Den är verkligen som porr för mig just nu 8-) Riktigt snyggt jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja, gick upp klockan 17 idag! Det var verkligen sjukligt längesen jag kände mig sådär utvilad som jag kände då. Somnade jävligt sent (eller tidigt) dock så det var nog inte mer än 9-10 timmars effektiv sömn. Men ändå :)

 

Har sovit dåligt en längre period, dels bara rent allmänt att jag haft sjukt svårt att somna, dels att jag ofta ställt klockan lite för tidigt för att försöka ordna till dygnsrytmen.

 

Jag tror även det hänger ihop med mitt försämrade humör. Har inte känt sug att göra något alls, knappt ens att dra till gymet alltid, och det är verkligen ovanligt för mig kan jag säga :mrgreen:

 

Det är helt enkelt dags att bruka allvar nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det livat ja...

 

Usch, var en sån här dag jag verkligen inte skulle grindat. Varit ordentligt trött idag efter knappa 7 timmars sömn. Även kört ett slitsamt ryggpass (dock bästa passet på länge). Tyvärr har mitt grepp börjat ta slut innan musklerna när jag kör ryggpasset numera vilket suger rätt hårt.

 

Aja, har ju byggt upp lite spelberoende nu igen de senaste dagarna så jag kunde inte hålla mig från att kolla borden :mrgreen: Hittade några fiskar och satte mig på ett fåtal bord men efter ett tag eskalerade värdet totalt och det var helt sjukt hur fiskigt det var!

 

Eftersom jag dels som sagt redan var jättetrött, och dels inte vill komma i säng för sent mtp morgondagen satt jag och grindade fullkomligt fokuserad på att jag absolut inte får hamna back så jag fastnar hela natten. Insåg nu verkligen fullt ut att detta händer när jag startar sessionerna för sent. De senaste dagarna har jag inte tänkt så utan fokuserat på spelet även när det gått uselt.

Så hur mycket jag än vill få in händer och vända downswingen måste jag lära mig att sluta starta sessioner överhuvudtaget när psyket inte alls är med som idag. Höll ihop det hyfsat i början ändå men på slutet satt jag på allvar och funderade på att vika QQ mot eventuell turnbarrel på J9xx för att inte riskera att tappa det lilla jag låg plus :lol: Var smart nog att stänga ner direkt när de ultraidiotiska tankarna tog över.

 

Plussade ca 700 dollar vilket jag är nöjd med mtp hur jag spelade. Det var månadens och årets sista session. Jag tror faktiskt inte jag orkar kolla exakt hur mycket back månaden slutar :cry: Tog igen 2.3k dollar de sista två dagarna och borde nog få 2k i RB kanske. Gissar på drygt 10k dollar back efter RB. KUL LIV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

METAS ÅRSKRÖNIKA

 

Rent pokermässigt fortsatte början av året som större delen av min föregående "karriär" har gått, dvs väldigt stabilt uppåt, med på tok för få händer. Jag tror jag åkte till Thailand någonstans kring månadsskiftet mars/april. Det hade alltså gått bra fram tills dess. Jag hade börjat snegla uppåt i stakes igen efter lite lugnare grind, men det var först någon månad i på Thailandsresan som jag tog steget fullt ut. Iochmed att jag mest spelade morgon där (inte många morgnar fwiw), alltså sen natt/tidig morgon här, och bara körde Ladbrokes satt jag ofta på alla bord som var igång på NL400, NL600 och NL1K€, bara mellan 4-6 oftast ska sägas.

 

Jag tror det började med några mindre plussessioner när jag plötsligt hittade rekorddag. Värdet var bra och jag låg några K upp för dagen vilket kulminerade i ett lyckat skott på NL2K€. Jag bustade bordets fisk + en tiltad reg på första eller andra varvet i mitt livs överlägset största pott, ca 4500€. Alltså både rekordpott och rekorddag. Dessutom blev det nog även rekordmånad och man kan minst sagt säga att jag hade en otroligt positiv känsla kring pokern.

 

Sen började raset. Cue: Lagen om alltings jävlighet. Mitt livs första backmånad kom som ett brev på posten, med äcklig utdragning av famous_grouse i 3K€-potten på NL1K som "höjdpunkt". Den följdes av en omedelbar backmånad till och större delen av föregående rekordmånad utraderas. Jag tog pokerpaus resten av tiden i Thailand och bara njöt av livet. Det var helt enkelt en fantastisk resa.

 

Jag hade bra rutiner innan resan och mådde bättre än jag gjort på länge. Obv mådde jag bra även i Thailand. När jag kom tillbaka hem gick allt utför och jag har även haft min första ordentliga livsdownswing (på shahins vis) på ett bra tag.

 

Resterande del av året är en tid jag helst vill glömma, och ärligt talat har den varit så extreeeeeeeeeeeeemt tråkig, mörk och händelsefattig att det nog faktiskt inte finns mycket man kommer ihåg i vilket fall :mrgreen:

Enda höjdpunkten var min tripp till Stockholm där jag spelade high stakes innebandy, hade en helt otroligt rolig kväll med Ladbrokes, hittade en ny vän i supergästvänliga och genomsnälla Shahin89, IRL-hängde med TheOffice på såväl rysk restaurant och 3Dbio som Shahino Cosmopol (backade inte! 8-)).

 

Hade velat resultatsummera året men tyvärr har jag inte en jävla aning. Downswingen har raderat ut större delen av mitt plus iaf :evil: Plus, men inte speciellt mycket är min gissning. Har mest mått dåligt större delen av tiden i Sverige igen och grindat rekordlite (vilket säger en hel del för att vara mig) men jag har känner att jag har kommit igång bra igen på slutet och efter två mindre plussessioner att avsluta året med, samt en nyfunnen motivation, mycket tack vare shahin89 som jag tidigare nämnt, har jag nu återigen lite mer positiva känslor inför nästkommande pokerår. Livsmässigt kan det mycket väl bli mitt livs mest omvälvande år, men där är det så enormt mycket som återstår att det inte ens är något jag kommer att nämna.

 

Det enda jag känner att jag verkligen lyckats med sedan jag kom hem igen är min träning. Har fått vara frisk och relativt skadefri (iaf så pass att jag kunnat träna ändå). Jag tror bara jag har haft totalt två slarv-veckor under hela denna tid, vilket inte ens är något dåligt egentligen eftersom kroppen behöver vila. Är absolut inte stor eller något än men jag har kommit en hyfsat bra bit på vägen mot den fysik jag är ute efter :) Slarvar däremot tyvärr fortfarande en aning med kosten men det har jag räddat upp rätt bra med att missa ytterst få proteindrinkar :mrgreen: Ett litet delmål är att mitt proteinintag ska vara mindre beroende av shakes.

 

 

Tänkte avlägga tre mindre nyårslöften:

1) Fortsätta grinda i minst samma tempo som senaste tiden.

2) Styra upp min dygnsrytm någorlunda och helst sova någonstans mellan 04 och 12 varje dag.

3) Anteckna mitt pokerresultat VARJE månad så jag kan få lite överblick igen, och därmed eventuellt investera någon fast procentsats i Avanza Zero eller dylikt. Detta förutsätter såklart att jag någonsin börjar plussa igen :roll:

 

Tänker inte sätta några direkt träningsmål eftersom det är det som håller mitt humör uppe i vilket fall. Den där dragonflagen ska såklart avklaras snart iofs, och 100 kilo i bänk hade varit trevligt att hinna med innan året är slut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir fan gråtfärdig :( Fyfan..

 

Varit skitbakis och trött idag men ändå har jag känt mig motiverad. Grindat nästan 4 timmar nu trots mitt tillstånd och verkligen gjort mitt bästa. Tappade fokus sista halvtimmen och kanske borde ha slutat aningen tidigare men innan det körde jag på. Men svårt när det kryllade av superåsnor. Var helt sinnessjukt värde återigen men det är helt äckligt jävla sjukt hur dåligt jag springer :shock:

 

Back över 3k direkt, sitter typ med gråten i halsen nu. Vafan e de som händer? Kan jag inte bara få liiiite medvind nån jävla gång? Bara ett litet tag. EN enda jävla månad kan jag väl sluta med att backa en massa direkt?????????

 

Så uppgivet, vill bara slå sönder något och bryta ihop. Hur fan kan det inte sluta hålla på såhår :( Mår illa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att du inte är Paul Pin2 iaf. Får lust att knocka honom och sedan hammerfista honom när han står där på scen och skämmer ut sig och leker haha. Såg att du skrev om Iba tidigare i dboken, blattestyle Iba? Har träffat snubben (Har kompisar som bor i Ronna, som känner honom) och kan berätta att snubben luktar skit, antagligen för att han röker på så mkt, han är sämst :roll: men Paul Pin2 tar nog priset ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att du inte är Paul Pin2 iaf. Får lust att knocka honom och sedan hammerfista honom när han står där på scen och skämmer ut sig och leker haha. Såg att du skrev om Iba tidigare i dboken, blattestyle Iba? Har träffat snubben (Har kompisar som bor i Ronna, som känner honom) och kan berätta att snubben luktar skit, antagligen för att han röker på så mkt, han är sämst :roll: men Paul Pin2 tar nog priset ändå.

 

Du är bara avis för att PP2 packar fler sisters än dig :mrgreen: Han har säkert mer "snabba cash" än mig iaf mtp hur jag gular rakt ut...

 

Snubblade över videon till blattestyle ja...har väl sett bättre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade INTE. Sick!!! Är miniback enligt HM men lillplus enligt klienten vilket är väldigt ovanligt nuförtiden. Förstår inte, måste ha hamnat på något dollarbord av misstag ett litet tag. Springer verkligen inte bra iaf, vann TVÅ potter för stack över 1500 händer, det sjuka var att motståndarna i båda potter drog dött, enda chansen jag har att hålla upp ju :mrgreen:

 

Det var inte så längesen jag hade varit väldigt missnöjd med detta resultat en lördagkväll men jag måste säga att jag nog aldrig varit mer nöjd med så lite plus :mrgreen: Allt jag vill ha nu är en liten paus från stora back så jag verkligen kan få komma igång med grinden utan att sitta med ångest varje natt.

 

Nu blir det UFC108 med lite godis i sängen. DE E NAJS!

De drar igång hårt med Gilbert Yvel mot Junior dos Santos, fyfaaaan vad det kommer att smälla här :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt sällan sånt här händer mig nuförtiden, alltid lika underbart skönt :mrgreen:

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($767.40)

UTG+1 ($192)

Hero (CO) ($681)

BTN ($503.25)

SB ($577.95)

BB ($1,116.26)

 

Pre-Flop: ($9, 6 players) Hero is CO 9:spade: 10:spade:

2 folds, Hero raises to $18, BTN calls $18, SB calls $15, 1 fold

 

Flop: 8:heart: 6:club: 7:club: ($60, 3 players)

SB checks, Hero bets $49, BTN calls $49, SB raises to $556.95, Hero goes all-in $663, BTN folds

 

Turn: 5:diamond: ($1,328.95, 2 players, 1 all-in)

 

River: 2:diamond: ($1,328.95, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1,328.95

SB shows

J:heart: 5:heart:

Hero shows

9:spade: 10:spade:

 

Hero wins $1,325.95 (net +$644.95)

 

SB lost $574.95

BTN lost $67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...