Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Meta du som e haj på thailand. Saxar från min dagbok du kanske vet vad som gäller?

 

Är det någon som har åkt till thailand på en enkelbiljett utan visum?Enligt en hel del sidor på nätet är det inte säkert att man får åka eller kommer in i landet för man måste kunna visa upp en utresebiljett.. Stämmer detta?

Får boka en billig from ***-malaysia typ och visa upp isf.

 

 

Mmm ja e i thai nu utan visum eller åkatillbakabiljett

Inga problem so far iallafall, enda va att passet skulle vara giltigt 6 månader efter ankomst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meta du som e haj på thailand. Saxar från min dagbok du kanske vet vad som gäller?

 

Är det någon som har åkt till thailand på en enkelbiljett utan visum?

Enligt en hel del sidor på nätet är det inte säkert att man får åka eller kommer in i landet för man måste kunna visa upp en utresebiljett.. Stämmer detta?

Får boka en billig from ***-malaysia typ och visa upp isf.

 

Det har varit jävligt struligt (mer än vanligt) ett tag känns det som, de ändrar reglerna hela jävla tiden och ibland gör de som jobbar olika. Varit hemma ett antal månader nu och vågar faktiskt inte säga exakt vad som gäller.

 

Var det inte butanin som nyss skrev att han hade varit tvungen att köpa utresebiljett?

 

Min senaste resa visarunnade jag till KL, var där i 2½ timme :mrgreen: Thai immigration tittade trots det inte ens två gånger i mitt pass när jag kom tillbaka och bad inte efter utresebiljett. Så jag tror det gäller att ha lite tur där.

 

För att slippa panik-visarunna hade jag iaf fixat turistvisum innan jag åkte om jag visste att jag skulle vara i Thailand längre än en månad. Antingen det eller planera en visarun till något najs ställe, suger pung att ha 1-2 dagar kvar i sitt pass och inse att man måste leta visarun. För det är så det brukar bli :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, gymvaruhuset.com verkar grymt najs!

 

Beställde för över 1000 kronor. Helt sick värde, man får då gratis en shaker, en t-shirt, en burk multivitamin, samt gratis hemleverans av DHL. Dessutom var dem extremt billiga redan till att börja med. Nuts! :D

 

Säger man nu, sen dröjer det väl 3 månader innan man får allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag drömt att butanin hade problem att komma in?

 

Ey kommer knappt ut.

 

 

Hade lite strul på Kastrup, men löste sig så länge jag hade en biljett ut ur landet, inom 30dagar frammåt. Bokade ***-Singapore vilket räckte.

 

Har här nere pratat med ambassaden via telefon, mail och via deras kontor. De sade att av vad de vet så är det samma regler som gäller. Visaruns med 30dagar osv. Men att ett par personer har fått problem att komma in i landet igen som haft samma passproblem. Bad mig ringa Thai Immigration för full info, vilket jag inte har gjort men ska göra mkt snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg dapajn fastna i nåt angränsande uland pga han inte hade utbiljett, fast det var ett bra tag sen iof.

 

Jag blev nekad att komma på planet av SAS förra året för jag inte hade hembiljett. Löste sig efter nån halvtimme dock men ingen verkar veta vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, gymvaruhuset.com verkar grymt najs!

 

Beställde för över 1000 kronor. Helt sick värde, man får då gratis en shaker, en t-shirt, en burk multivitamin, samt gratis hemleverans av DHL. Dessutom var dem extremt billiga redan till att börja med. Nuts! :D

 

Säger man nu, sen dröjer det väl 3 månader innan man får allt...

 

dude jag har den affären 2 meter från min port ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg dapajn fastna i nåt angränsande uland pga han inte hade utbiljett, fast det var ett bra tag sen iof.

 

Jag blev nekad att komma på planet av SAS förra året för jag inte hade hembiljett. Löste sig efter nån halvtimme dock men ingen verkar veta vad som gäller.

 

Yes samma här, fick inte checka in med swiss (då sas till zurich) för jag inte hade utresbiljett inom en månad utan 5. Fick ringa farsan, som boka plåt till singapore då mitt kort inte funkade, och sedan visa upp bokningen på skärmen vid incheckningen :S För att vara på säkra sidan fixar jag alltid visum eller har biljett redo nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liveturrar med polare igår. Trodde det var ett skämt när jag i första handen tittar ner på AA i BB efter limp, raise och syn före. Trebetar och får syn av spewtomtarna på knapp och i BB. Flop 247 eller liknande nötflop, jag bet och syn av knapp. Turn 2, jag skeppar och fi instasynar med 92. Rebuyyyyyyyyyy

 

Flippade hem en hålpipa+FD sen och gled mer eller mindre till HU där jag tappade 2mot1-överläge mot en total nybörjare. WP meta 8-)

 

Vi körde två turbos sen som inte gick så bra. BE totalt men en kul kväll iaf.

 

 

Höjdpunkten var några rejäla grodor från en full polare. Kvällen urartade efter ett tag till en tävling i att dra riktigt usla oneliner-skämt :mrgreen: Typ "vilket är världens farligaste instrument? Jo, i fjol dog flera miljoner människor". Det gled över till djurskämt, typ vilket djur ser bäst? Zebra! Osv.

 

Drog då det enda jag kunde: Vilket är världens största djur? (jag blev sjukt förvånad när INGEN hade hört den) En orm!! :mrgreen: Till min stora förvåning började två pers tok-asgarva medan alla andra också skrattade rätt bra. Jag antar att det kan härledas till alkoholen...

 

Hursomhelst, preciiis när alla skratt lagt sig och det nästan är tyst hör man polaren Fredde: HAHAHAHA jaahaaa enooorm :lol: :lol: :lol:

 

Alla börjar asgarva åt honom rätt länge. Två minuter senare börjar obv hånen, så en bekant frågade Fredde hur det var med det stora djuret nu igen?? Fredde var tydligen inte nöjd med sin första groda så han svarar: HEHEH jaaa, Orm-Én! Med kraftig betoning på EN.

 

Så jävla klockrent :mrgreen:

 

 

Idag har jag lyckats tjata upp en gammal god vän från Malmö som jag inte träffat på jättelänge. Ska på fest hos en nybliven singel-polare, kan bli en riktigt rolig kväll :)

 

Hoppas bara man slipper hamna på dåligt humör igen efter att ha sett United spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit jävligt struligt (mer än vanligt) ett tag känns det som, de ändrar reglerna hela jävla tiden och ibland gör de som jobbar olika. Varit hemma ett antal månader nu och vågar faktiskt inte säga exakt vad som gäller.

 

Var det inte butanin som nyss skrev att han hade varit tvungen att köpa utresebiljett?

 

Min senaste resa visarunnade jag till KL, var där i 2½ timme :mrgreen: Thai immigration tittade trots det inte ens två gånger i mitt pass när jag kom tillbaka och bad inte efter utresebiljett. Så jag tror det gäller att ha lite tur där.

 

För att slippa panik-visarunna hade jag iaf fixat turistvisum innan jag åkte om jag visste att jag skulle vara i Thailand längre än en månad. Antingen det eller planera en visarun till något najs ställe, suger pung att ha 1-2 dagar kvar i sitt pass och inse att man måste leta visarun. För det är så det brukar bli :)

 

 

Tydligen så gör de kontroller väldigt sällan på flygplatserna men när de väl gör det och man inte har utresebiljett så är det flygbolaget som får betala en biljett om dom måste skicka tillbaka en. Därför släpper inte en del flygbolag på passagerare som inte har utresebiljett, det som hände butabi I guess.

I Air china's regler står det att dom avsäger sig skyldighet till det så borde itne vara några prob men tror jag löser en billig biljett för 300kr lr nåt för att slippa strul. ty for help.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästa gång du får för dig att festa....

 

"Tänkte så här, va: Inget festande i dag. Reservplanen istället, styrketräning. En värdig syssla. Lyfta vikter, gorma "yeah that's right, bitch" åt vikterna när de besegras. Spotta snus. Tala om vedhuggning. Om det där exet. Och att det var du som lämnade henne, inte tvärtom. Ja, det var ju ett jävla misstag. Nu tvingas ...jag till dubbel dos ikväll. Buckle up!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte fiasko igår alls men obv inte så kul som man hade trott och hoppats.

 

Var dessutom inte mindre än TVÅ retards där. Den ena, en kompis kompis bara, blir tydligen ett psykfall på sprit. Senast vi var ute mynnade detta ut i att han går förbi ett bord med massa drinkar på och bara vräker iväg allt. Obv var det jag som fick massa redbull+vodka över mig. Sen blev det bråk pga det, min kompis tände till när de blev arga så jag var tvungen att medla en halvtimme, men idioten som startade allt orkade tydligen inte hjälpa sin kompis och var spårlöst försvunnen så fort det blev bråk på G.

Han bad iaf om ursäkt tre gånger igår och drack bara öl nuförtiden, alltid nåt.

 

Den andra var en gammal vän som jag umgicks rätt mycket med för några år sen, förstår egentligen inte varför såhär i efterhand eftersom alla är överens om att han är ett stort efterblivet retard. Av någon anledning blev han ovän med mig, jag vet faktiskt fortfarande inte riktigt varför. Eftersom HBG inte är så jättestort och vi har en del gemensamma vänner/bekanta så har jag ändå försökt vara trevlig mot honom på slutet om man sprungit på varandra. Mest för att jag inte orkar tjafsa med folk liksom.

 

Tydligen snackar han fortfarande skit om mig trots det, jag har även fått en chattlogg av en annan polare som inte heller gillar denna åsna, kallad Ajje. Min polare skrev till honom att alla tycker han är ett retard (lol) varpå han svarade att han inte visste något om det, den enda han hade något emot var tydligen mig! Riktig liten fitta är det iaf.

 

Aja hursomhelst, jag är ganska säker på att han inte vet om att jag sett den där chattloggen. Har börjat störa mig mer och mer på honom och nu har det gått så långt att jag nästan börjar skaka när jag ser honom :mrgreen: Trots min UFC-besatthet är jag en extremt fredlig person så jag satt i princip hela kvällen och bet mig i tungan eller sa någon kommentar lite halvtyst sådär så nästan ingen hörde. Min polare började obv hetsa mig som fan att säga något dumt :mrgreen: Kunde inte hålla mig till sist så precis innan vi skulle dra ut satt vi 4-5 pers i köket när någon frågar honom hur det går med brudarna. Han svarar att han har "några på G" :rolleyes: Utan att ens hinna tänka säger jag med så otrevlig röst jag kan frammana: jaså, har du hittat dem på särskolan eller?

 

Det är ingen hemlighet vad jag tycker om honom så mina polare som nog hade väntat på ett utbrott från min sida hela kvällen började iaf asgarva. Ajje (han är extremt korkad alltså, bl.a. lyckats få sparken från en videobutik) verkar inte fatta, eller om han bara spelar dum, så han frågar vad det ska betyda och vad jag menar med det egentligen. Mm, vad kunde jag tänkas mena med det måntro?? :roll: Jag spelade dum tillbaka så det hände inget sen.

 

En gång hade han tydligen börjat gråta på en fest för att en polare har dragit honom lite i kavajen och velat snacka ut om något gräl de haft. Mitt framför tjejerna på festen med, riktigt ballt...finns så sjuuukt många historier om pinsamma saker han gjort eller sagt. En annan gång på en fest som de var på hos en tjej hade någon glömt kvar typ 6-7 öl eller nåt sånt. Åsnan försökte på fullaste allvar reppa att det var hans, trots att alla andra visste att han inte ens hade haft med sig starköl (han drack folköl då......). Då är man fan snål/pinsam :mrgreen:

 

 

Tjejläget på festen var inte helt rätt heller. Polaren hade sagt att 5 stycken skulle komma, det slutade med 3. Man borde även ha insett att han skulle dra dit lammkött nu som nybliven singel :mrgreen: Dem var säkert snälla men alla tre satt och sjöng med i låtar de hade valt. HELA Dumpa Mig av Maggio bl.a.....de körde även schtek-dansen med vevande av ena handen till någon dålig låt. Fyfan va man känner sig gammal ibland :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror på allvar att han inte förstod skämtet om särskolan? Han ville ju bara rent konkret få dig att säga vad du menade så han kunde slå ner dig.

 

"eller om han bara spelar dum" skrev jag. Sen vet du dels inte exakt hur blåst han verkligen är, dessutom är han jordens största fitta, och även om jag hade svarat "för att du är världens största retard fattar du väl" så kan jag garantera dig att han inte hade slått ner mig. Dessutom är jag övertygad om att jag hade slått ner honom först om han hade försökt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, satte ett högt månadsmål med pokern för att vara mig men jag orkar fan inte grinda, varje dag känns som slow motion just nu. Började året i bra tempo men tappade allt helt. Det är preciiis jag orkar träna och då är det ändå något jag verkligen älskar att göra. Fattar bara inte hur det kan ha blivit så sjukt svårt att sova plötsligt. Jag brukar snarare vara en sån människa som hade sovit tok för mycket om jag inte ställt klockan och tvingat mig upp. 10 timmar om dagen hade garanterat inte varit något problem. Men jag höll ändå det nere till åtta timmar och var relativt produktiv (:roll:). Nu är det som förgjort. Känner mig som en zombie i princip konstant.

 

Tror fortfarande det handlar om att flytta rätt dygnet några timmar så man kommer upp tillräckligt "tidigt" för att få några timmars dagsljus iaf. Är faktiskt riktigt sugen på att komma igång med grinden igen på allvar så därför blir det extra frustrerande att vara såhär trött hela jävla tiden. Har provat både att dygna och att bara sova 5-6 timmar och ändå gå upp men det slutar bara med att jag blir så trött så att jag håller på att svimma efter ett tag, och så däckar jag i soffan eller sängen helt fel tid och fastnar kvar i hamsterhjulet.

 

Skam den som ger sig, så bra som jag som sagt brukar vara på att sova så måste det här bara vara en övergående formsvacka 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...