Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Wow...bara wow. Sjukt fiskigt värde. Igen. Vänder 800 euro back till nästan 2k upp. Hade de vanliga "ska man sluta nu och safea plusset?"-tankarna men kände mig förvånansvärt pigg och koncentrerad samtidigt som värdet som sagt var monsterstort. OBV försvinner i princip allt på en dryg halvtimme och man slutar preciiiis precis på lillgrönt. Så sick, satt faktiskt med hyfsat positiva tankar när jag hittade minirushen.

 

Får verkligen inte ETT enda break just nu. Nu blir det inget spel imorrn och sannolikt inte dagen efter det (räknar med att jag kommer vara ordentligt bakis). Försöker verkligen allt jag kan just nu :-(

 

 

Större delen av julafton var en pina. Till att börja med var man riktigt trött. Var rätt sen så redan där mådde man lite dåligt men det blev 10 ggr värre när jag öppnade dörren till morsans hus. Första jag hörde var min morbrors frus mammas röst. Hon har tre döttrar och de brukar turas om i misären att tillbringa julafton med henne. Eftersom hon var med förra året var jag tvärsäker på att hon inte skulle vara där i år. Men det var några familjeproblem på något håll så vi fick dras med henne. Tror inte jag någonsin varit med om en mer tiltande människa. Hon håller inte käften EN enda jävla minut någonsin. Hon är ganska högljudd med. Tror folk sa till henne att lugna sig upp mot 20 gånger. Hon är tyst absolut max 10 sekunder, sen börjar hon igen. Obv säger hon inte ett enda vettigt ord, bara totalt nonsens. Kvittar vad det är! Är hon tyst när vi har lugn och stillsam julmusik på medan vi äter middag? Nej. Håller hon käften när det är julklappsutdelning och folk läser rim? Nej. Där slängde jag ur mig ett väldigt högljutt "SNÄLLA KAN DU INTE VARA TYST NU?!"

 

Somliga pratar mycket strunt, alla är olika. Hon hade varit jobbig nog på det sättet men det kan man väl till viss mån tolerera. Men hon avbryter i princip alla samtal exakt hela jävla tiden utöver det. Alltså verkligen NOLL respekt. I princip förstörde hon hela min julafton och är inte ens min släkting. Aningen tiltande...

 

Aja, hon stack iaf några timmar innan resten, och sen hade jag och mina kusiner rätt kul när vi satt och spelade Xbox resten av kvällen. Street Fighter 4 och NBA 2K9. Bra julklappar med. Önskar bara man kunde fått hitta en så pass bra pokerdag som det såg ut att kunna bli. Nästa gång jag ligger till likadant (om det nånsin händer igen) så skiter jag fan i om det är värde och jag spelar bra, ska fan stänga ner och boka ett fint plus då. Gör ju även att man blir mer sugen på att spela nästa dag.

 

Undrar hur jag ska lyckas få till dygnsrytmen lite bättre igen. Planen var att få till det direkt när jag kom hem från Stockholm men det gick ju mindre bra. Kommer inte somna på minst en timme till, är alltid sån efter en session. Men jag har iaf faktiskt grindat på sjukt bra mtp vilka två dagar det har varit nu. Lite småstolt över det, sen att jag glömt hur man gör för att plussa är en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgången igår var inte skitkul men inte kass heller iaf. Något mellanting. Förfesten blev extremt kort eftersom det var Juldagen och man måste ut i tid för att komma in så jag hann inte bli så packad som jag hade planerat. Har mått jävligt bra idag (relativt sett då alltså) men varit trött som en gnu.

 

Såg Inglorious Basterds för andra gången idag hos en polare. Vilket jävla mästerverk! Tarantino for President.

Marghareeeeeeete :lol:

 

Åt min favoritbakispizza idag, vad sägs om följande???? B-sås, skinka, champinjoner, fläskfilé och vitlök :twisted:

Ungefär lika mycket nuts som denna hand från några dagar sen:

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($430)

UTG+1 ($409)

CO ($685.75)

Hero (BTN) ($873.99)

SB ($943.56)

BB ($582.50)

 

Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is BTN Q:spade: K:spade:

1 fold, UTG+1 raises to $16, 1 fold, Hero calls $16, SB calls $14, 1 fold

 

Flop: K:club: 10:diamond: K:heart: ($52, 3 players)

SB checks, UTG+1 bets $36, Hero calls $36, SB folds

 

Turn: K:diamond: ($124, 2 players)

UTG+1 bets $77, Hero calls $77

 

River: 7:diamond: ($278, 2 players)

UTG+1 bets $280, Hero calls $280

 

Final Pot: $838

UTG+1 shows

5:club: Q:club:

Hero shows

Q:spade: K:spade:

 

Hero wins $835 (net +$426)

 

UTG+1 lost $409

SB lost $16

 

 

Var på väg att grinda nu (va sjuk jag har blivit!) men lyckades tala mig själv ur det som tur är, inte alls tillräckligt pigg för att grinda. Var uruselt värde också så det gjorde saken lättare.

 

Detta gör iaf att jag garanterat kommer att komma i säng en vettig tid idag. Ska försöka komma upp i tid imorrn och köra ett biceps/mag-pass. Är ju sista träningspasset för Dragonflags innan årsskiftet. Jag började komma halvnära förra passet så det är inte 100% omöjligt att jag kan klara en nästa gång, men jag skulle nog tro att det tar några veckor till.

Ska även försöka dra igång grinden lite tidigare imorrn.

 

Jag måste passa på att tacka shahin89 för att han är en så bra motiverare. Han hackade rätt bra på mig i Stockholm över hur lite jag grindat och fått mig att inse att det faktiskt är en väldigt fin möjlighet vi har att tjäna bra med pengar just nu. Jag har verkligen gett mig fan på att jag ska vända på det här och ha ett riktigt sjukt jävla bra 2lax10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bea på pizza är seriöst inget att ha :S

 

shahin är nuts (fri tolkning)!

 

JOHO! Bearnaisesås äger till rätt mycket och garanterat till en fläskfilépizza :D

 

Hehe ja, vet att du också fick en utskällning, för ditt spewande :mrgreen:

 

bajssås var det väl?

 

 

 

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta lolla mig för HELVETE då..F*D*FDA*FADFADNKFNAMD

 

Vänder ännu ett back (kan inte komma ihåg en session som inte började ner) och ligger iaf precis några hundra upp när jag bestämmer mig för att stänga ner. OBV SISTA JÄVLA varvet ska monsterfisken man väntat på tura med sin jävla AQ mot min AK. Hatar alla äckliga jävla fittluder som timebankar med sitt stål innan de sen minraisar. Men ORKA betfolda AK på turn på Q8xA. Ännu en jävla backsession nu OBV.

 

Kändes iaf bättre att spela lite tidigare än det blivit annars på sistone. Bra gympass idag med. Är bara så äckligt jävla tiltad på att det ska hittas på nya vidriga sätt att avsluta exakt VARENDA jävla session just nu. Kommer inte ur den här jävla livstilten heller.

 

Helt sinnessjukt hur mycket MrJimmy fortsätter tura med. Tur han är en jävligt sjysst snubbe, annars hade man nog gått och spytt.

 

Gillar inte julen längre men jag avskyr verkligen nyår. Ångesten börjar komma nu, fan va skönt det ska bli när det är över. Jag har faktiskt för mig att mer än hälften av året var över förväntan men allt har bara känts så långt åt helvete sen jag kom hem från Thailand att det enbart känns som ett långt äckligt jävla misärår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riskokare :h: glöm inte unna dig lite pepparsås till den!

 

Har varken riskokare eller riskokerska just nu :-( Lever på boil-in-bag-ris :mrgreen: Just igår var det dock i kastrull eftersom jag skulle ha två ordentliga portioner. Blev nog mitt bästa ris någonsin. Rätt mängd salt och rikligt med olivolja i vattnet är hemligheten...

 

Oh ngt bra tips på vilket märke av färdig pepparsås de skall köpas då man inte direkt e ngn gud vid spisen, ty

 

Gl Meta, när skas de ner till thai nästa gång?

 

När jag inte orkar laga så seriöst (nästan alltid mao) så brukar jag röra ihop lite turkisk yoghurt (kvarg funkar faktiskt med) med färdig sweet chilis-sås.

 

Ty! Är sjukt sjukt sugen måste jag erkänna :evil: Men jag känner att jag måste få rätt på den här downswingen och vara lite duktig ett tag så det dröjer nog några månader. Synd!

 

Kommer inte ihåg märket men finns på willys, har en gubbe på framsidan och kostar typ 30kr för 2 burkar. SJukt nöt men den är typ 70% fet:-D

 

70% fet alltså...bra, då har ni ju något gemensamt! HAHahAHAhahahHEHehH!!

 

Sorry, dåligt jag vet :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back 2k dollar till med mongoloidvärde. Har aldrig sett maken till det här. Folk kallsynar trebets med 32s och synar sen in mot fyrbet. Floppar naket FD som de openjammar på Qxx, man hittar synen med JJ och ser potten gå till dem. Eller så synar de pott två gator med naket färgdrag och rivrar det.

 

Var back ännu mer men höll mig förvånansvärt koncentrerad och tog iaf igen litegrann. Trodde faktiskt inte jag var back så mycket :( Lämnade några bord med dubbla inköp iaf.

 

Men jag börjar verkligen bli orolig på riktigt. Tycker jag kämpar så bra jag kan och försöker verkligen men det går inte att vinna. Känns inte som det finns någon ände :( Kan inte fatta hur värdet kunde vara så bra som idag.

Vet inte hur många gånger jag synat trebets i pos med AK, AQ, KQs osv utan att få träffa ett enda toppar. Turnar man väl ett toppar istället har fi turnat tvåpar med samma kort. Sen massor av treoutare idag med såklart.

 

Nu har jag obv fuckat min dygnsrytm igen, hade jobbat in någon halvtimme i taget några dagar iaf men nu kommer jag inte somna förrän runt halv sju antagligen. Inte ens lönt att försöka nu innan nyår i vilket fall.

 

Jag som hade en så positiv känsla inför denna månad. Svårt att greppa hur mycket pengar det är man backat nu och hur stor del av mitt totala värde som faktiskt försvunnit :cry: Pengar som man hållt på att sega ihop över en lång period. Känns för jävligt verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...